Hazen 4.022 Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 4 minuten geleden, Polygoon zei: Ik zou denken dat je tussen stap 2 en 3 moet gaan ritsen en zeker niet voorbij stap 3 mag gaan. Zo bedoelde ik het ja, maar ik ga door tot aan het kruis. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Just now, Hazen said: Zo bedoelde ik het ja, maar ik ga door tot aan het kruis. That's what she said. 1 Quote
Kartfreak 1.899 Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Ik rij meestal heel ver door, voorbij de 1e rode kruisen. Ze beginnen die rijvakken hier in België veel te vroeg af te kruisen. Als je 6 borden passeert met een rood kruis en dan pas er effectief een auto stilstaat op dat rijvak, dat is te zot voor woorden en maakt de file alleen maar erger en langer... Ok hulpdiensten moeten doorgelaten worden, alle begrip voor en dat moet veilig kunnen gebeuren. Ik kijk uiteraard dat 't veilig is en ga niet tegen 90 rijden op zo'n afgekruist rijvak. Collega van me vond dat ik gelijk had dat ze veel te vroeg afkruisen (doet hetzelfde traject als mij en ook rond hetzelfde tijdstip). Dus die heeft 't ook 1 keer gedaan, stonden ze daar iedereen op te schrijven. Die doet 't niet snel meer Al gemerkt in DE & NL dat ze daar wel correcter werken en niet zo ver op voorhand beginnen afkruisen. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 32 minutes ago, Kartfreak said: Ik rij meestal heel ver door, voorbij de 1e rode kruisen. Ze beginnen die rijvakken hier in België veel te vroeg af te kruisen. Dat is niet aan u om te beslissen. Zo kan je aan 120 langs een 70 bord voor werken ook gaan rijden. "Jamaar meneer de rechter, ik vind dat ze veel te vroeg die snelheidsbeperking zetten voor de werken". 2 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 37 minuten geleden, Kartfreak zei: Ik rij meestal heel ver door, voorbij de 1e rode kruisen. Ze beginnen die rijvakken hier in België veel te vroeg af te kruisen. Als je 6 borden passeert met een rood kruis en dan pas er effectief een auto stilstaat op dat rijvak, dat is te zot voor woorden en maakt de file alleen maar erger en langer... Ok hulpdiensten moeten doorgelaten worden, alle begrip voor en dat moet veilig kunnen gebeuren. Ik kijk uiteraard dat 't veilig is en ga niet tegen 90 rijden op zo'n afgekruist rijvak. Collega van me vond dat ik gelijk had dat ze veel te vroeg afkruisen (doet hetzelfde traject als mij en ook rond hetzelfde tijdstip). Dus die heeft 't ook 1 keer gedaan, stonden ze daar iedereen op te schrijven. Die doet 't niet snel meer Al gemerkt in DE & NL dat ze daar wel correcter werken en niet zo ver op voorhand beginnen afkruisen. Ja, de file wordt langer in afstand, maar niet in tijd. De tijd van de file is enkel afhankelijk van het aantal wagens die door eenzelfde opening moeten. En of die nu met 3 naast elkaar staan of met twee, dat maakt niet uit. In tegendeel, door vroeger in te laten voegen zorg je ervoor dat er aan het smalste stuk zo min mogelijk chaos is en zoveel mogelijk orde, waardoor de doorstroming net versnelt. En daarnaast is het vroeger afsluiten van de rijstrook dus idd ook om ervoor te zorgen dat de hulpdiensten sneller vrije baan hebben. Als iedereen door blijft rijden, dan gaat dat effect helemaal verloren. Voor de rest: wat een jammerlijke campagne... Gebruik van scheldnamen door overheidsinstanties. Mooi zo... Kon toch echt wel ander en beter.... Zeker gezien het aantal slachtoffers door overtreding hiervan lager is dan bijvoorbeeld het negeren/niet kennen van de regels van voorrang van rechts, om maar iets te zeggen. Quote
JanC 7.876 Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Ik vind het gekkenwerk dat er belastinggeld tegenaan moet worden gesmeten om zoiets poepsimpel nog een keer uit te leggen... 1 Quote
Super95 418 Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Ik weet wel wie de loser is als ik lekker tot het einde naast een file door rij.. Quote
toere 17.054 Geplaatst: 7 augustus 2024 Geplaatst: 7 augustus 2024 9 uren geleden, Super95 zei: Ik weet wel wie de loser is als ik lekker tot het einde naast een file door rij.. Heb daar toch altijd wat schrik voor dat er een of andere zot zonder verzekering gewoon op mijn auto knalt. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 7 augustus 2024 Geplaatst: 7 augustus 2024 10 hours ago, JanC said: Ik vind het gekkenwerk dat er belastinggeld tegenaan moet worden gesmeten om zoiets poepsimpel nog een keer uit te leggen... Als je sommige reacties hier leest snap je waarom.... 2 Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 Ik had er links en rechts al wel iets van opgevangen maar wat is er van aan? Maar sta me toe de kop er toch bij te halen "Mogelijk probleem met remsysteem bij 1,5 miljoen BMW’s: dit moet je weten". Bij het Nieuwsblad wordt dit subtiel aangevuld met "aandeel keldert" (wat niet helemaal gelogen is, trouwens) https://www.gva.be/cnt/dmf20240910_95003737 Quote
Goesting 431 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Marktaandeel gehalveerd Nergens is de crisis van Stellantis duidelijker merkbaar dan in ons land. Hoewel in ook in de rest van Europa het marktaandeel van de merken uit de groep zakt, is er in ons land sprake van een vrije val. Uit cijfers van de autosectorfederatie Febiac blijkt dat het marktaandeel van de merken Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Jeep, DS en Alfa Romeo in 2021 nog goed was voor 20 procent van alle verkochte nieuwe auto’s in België. Daarmee streed het met de Volkswagen-groep - bekend van onder VW, Audi, Skoda en Porsche - om het marktleiderschap onder de grote autogroepen in ons land. Sindsdien is het Belgische marktaandeel van de Stellantis-merken echter bijna gehalveerd tot 11 procent in de eerste drie kwartalen van dit jaar. Ondertussen heeft de marktleider BMW dit jaar al evenveel auto’s in ons land verkocht - bijna 36.000 - als alle 14 Stellantis-merken samen. Zo’n groot verlies van marktaandeel in zo’n korte tijd is vrijwel ongezien in de Belgische autowereld, waar de winst of het verlies van een paar tienden van het percentage marktaandeel vaak al reden voor een feestje of een donderpreek is. https://www.tijd.be/ondernemen/auto/crisis-bij-stellantis-komt-het-hardst-aan-in-belgie/10567312.html Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Tegelijk zijn de overgebleven Stellantis-dealers meer tijd dan ooit kwijt aan administratieve verplichtingen ‘en ruzie maken met het merk’. Wat een geweldige samenwerking Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 19 minuten geleden, flupke73 zei: Tegelijk zijn de overgebleven Stellantis-dealers meer tijd dan ooit kwijt aan administratieve verplichtingen ‘en ruzie maken met het merk’. Wat een geweldige samenwerking Veel van dat ruziemaken is gelinkt aan garantie gevallen. Er worden veel te weinig uren vergoed bij problemen. Stellantis vindt dat de dealers genoeg verdienen om daar buffer voor te hebben. Het duurt ook makkelijk een jaar alvorens ze de voorfinanciering terug gaan betalen. Wetende hoeveel 1.2 en (in mindere mate) 1.6 THP motoren in de soep zijn gedraaid, gat het hier over serieuze bedragen. Ook marges staan onder druk en de vereisten om dealer te worden staan niet in proportie met de verwachte verkoopcijfers. Dat net die cijfers nog eens halveren is extra pijnlijk... Het toont aan dat wie ingestapt is om terug dealer te worden (want iedereen was zijn licentie kwijt en had twee jaar om een nieuwe aanvraag in te dienen en te voldoen aan alle nieuwe regels) op korte termijn aan het kortste eind trekt... Op lange termijn kan dat uiteraard nog helemaal anders uitdraaien, maar je moet daar geraken na al de opgelegde vereisten en investeringen... Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 (aangepast) Kijk je wat jaren terug, dan stel je vast dat Citroën een enorm droef modellen gamma heeft gehad van 2000 tot 2015. Het mag een wonder heten dat zoveel dealers trouw zijn gebleven aan het merk en hebben kunnen overwinteren op Berlingo's en C3's. Want dat was het zowat. De C5 liep niet goed, de C6 was een ramp, de C1 sloeg geen deuk in een pak boter en vraag iemand hoe de laatste C4's eruit zagen en ze tonen je het model van 2 generaties terug. Als kers op de taart werd dan nog eens DS uit de grond gestampt, waarbij alle dealers meer voertuigen in stok moesten nemen dan wat ze lief hadden, om die dan vervolgens weg te moeten geven. Dat je zo een trouw dealer netwerk zolang op droog zaad zet en ze daarna nog wat met de stok gaat slaan, tart gewoon de verbeelding. Het is een mooi voorbeeld van uit de hoogte kantoortoren politiek en modellen die in geen enkel opzicht voeling hebben met de realiteit op de werkvloer. De Peugeot dealers zijn de enige die een redelijk stabiel portfolio gehad hebben. Maar ook Jeep en Opel... Dat is toch jaren huilen met de pet op geweest... Daar is allang het vet van de soep. Volledig te wijten aan het merk zelf, dat er meer flops dan succes modellen in de markt heeft gezet. 4 oktober 2024 aangepast door Tjeu Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Bijna volledig stellantis bestaat ook uit merken die elkaar concurreren. Opel, citroen, peugot allemaal hetzelfde doelpubliek. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 25 minuten geleden, gewoon ik zei: Bijna volledig stellantis bestaat ook uit merken die elkaar concurreren. Opel, citroen, peugot allemaal hetzelfde doelpubliek. Dat is bij vag met vw, seat en Skoda toch niet anders? Quote
PieterA 1.342 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 1 uur terug, Tjeu zei: Veel van dat ruziemaken is gelinkt aan garantie gevallen. Er worden veel te weinig uren vergoed bij problemen. Stellantis vindt dat de dealers genoeg verdienen om daar buffer voor te hebben. Het duurt ook makkelijk een jaar alvorens ze de voorfinanciering terug gaan betalen. Kan ik beamen. Dramatisch hoe ze daarmee omgaan. Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 21 minuten geleden, Tjeu zei: Dat is bij vag met vw, seat en Skoda toch niet anders? enkel vw en skoda toch nog? seat hebben ze al over het muurtje gegooid. Maar inderdaad. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 (aangepast) 22 minuten geleden, gewoon ik zei: enkel vw en skoda toch nog? seat hebben ze al over het muurtje gegooid. Maar inderdaad. Nee, Ibiza, Arona, Leon en Ateca bestaan nog steeds. En dan hebben ze daar nog een Cupra bovenop gegooid, als extra merk binnen dezelfde markt. 4 oktober 2024 aangepast door Tjeu Quote
JanC 7.876 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Ze gaan de bestaande modellen laten 'uitbollen', en daarna blijft alleen Cupra nog bestaan. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 2 uren geleden, Tjeu zei: Dat is bij vag met vw, seat en Skoda toch niet anders? Bij VAG is er toch een veel duidelijkere 'hiërarchie'? - Audi - VW - Seat - Skoda (akkoord, over die twee laatste kan je discussiëren) Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 2 hours ago, Tjeu said: Dat is bij vag met vw, seat en Skoda toch niet anders? Daar zit toch wat meer expliciete segmentatie in denk ik. Denk dat ze daar wel over de merkgrenzen heen naar prijsstelling kijken. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 1 uur geleden, Framfy zei: Bij VAG is er toch een veel duidelijkere 'hiërarchie'? - Audi - VW - Seat - Skoda (akkoord, over die twee laatste kan je discussiëren) Is bij stellantis toch net zo? Luxe = DS Peugeot = sportief Opel = no nonsense en degelijk Citroen = comfort en origineel Maar uiteindelijk zijn het in beide gevallen nuances en twijfelen de meesten tussen de merken in dezelfde groep. Quote
Kartfreak 1.899 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Amai, ik vind je positiviteit aandoenlijk 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 26 minuten geleden, Kartfreak zei: Amai, ik vind je positiviteit aandoenlijk Zijn er zoveel die twijfelen tussen een Duits en een Fransman? Meesten vissen toch eerder in de ene of de andere vijver, maar dat kan zeker een verkeerd aanvoelen zijn van mijn kant Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.