Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Ik denk dat ze nog het liefst hebben dat we niet meer buitenkomen. Maar helaas is de lockdown, de natte droom van groen, voorbij. 

Vandaag hoorde ik over de zone 20 in Frankfurt. Een auto moet daar trager gaan rijden dan een e-bike of e-step! 

Hela, wacht… verkeersregels, incluis snelheidsbeperkingen, gelden toch voor alle voertuigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, The Swede said:

Hela, wacht… verkeersregels, incluis snelheidsbeperkingen, gelden toch voor alle voertuigen?

Geen idee hoe het daar zit, maar bv in de UK gelden snelheidsbeperkingen enkel voor gemotoriseerd verkeer. Je mag dus met je fiets 40 km/h rijden waar de limiet 30 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Liquid Li0n said:

Ik denk dat ze nog het liefst hebben dat we niet meer buitenkomen. Maar helaas is de lockdown, de natte droom van groen, voorbij. 

Gij spoort toch echt niet ...

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Geen idee hoe het daar zit, maar bv in de UK gelden snelheidsbeperkingen enkel voor gemotoriseerd verkeer. Je mag dus met je fiets 40 km/h rijden waar de limiet 30 is.

En in België ?

In Leuven binnen de ring mag je overal 30. Die klote electrische velos hebben een nummerplaat (dus kunnen geindentificeerd worden) en rijden overal aan 45 door. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, The Swede zei:

 Die klote electrische velos hebben een nummerplaat (dus kunnen geindentificeerd worden) en rijden overal aan 45 door. 

Je moet al 37 reële km rijden om geflitst te worden. Er zitten idd. veel gangsters tussen maar ik heb nog nooit een SPD een auto zien inhalen in een zone 30.

Koersfietsen en gewone e-bikes met een speedchip (zonder nr.plaat) komen er idd. mee weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, JanC zei:

Een gratis lekstok voor al wie de rotonde verlaat mét pinker! De wapenstok voor zij die het vergeten (of Tesla-rijders).

waarom tesla rijders?

 

omdat we te snel het rond punt overvliegen, langs de binnenkant en zo sneller weg zijn, dan al die kwieten die langs de buitenkant heel het rond punt rondtaffelen? :D

Dat is toch een ramp. Heel het rond punt rond, alle toegangen daarmee hinderen. en dan er weer af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, JanC zei:

Nee, omdat uw richtingaanwijzers meedraaien met uw stuur, en je dus niet weet waar ze zitten, zonder te kijken.
Allez, in die van u (nog) niet, gelukkig. :D 

dat lijkt me idd niet handig.

ik moet wel zeggen dat ik soms ook mijn pinker mis. de hendel is minder gevoelig dan bij audi. ik neem hem dus mee in de vlucht tijdens het draaien, maar merk soms dat hij niet ver genoeg meegaat om te activeren. Daar kan het dus ook wat aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je moet hem dan ook aan zetten VOOR je het maneuver begint...

2 afritten ervoor, zodat degene die staat te wachten helemaal niet meer weet wat je gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/11/2023 om 10:11, The Swede zei:

En in België ?

In Leuven binnen de ring mag je overal 30. Die klote electrische velos hebben een nummerplaat (dus kunnen geindentificeerd worden) en rijden overal aan 45 door. 

Voor de deur van mijn grootouders heb ik de flikken nog weten post vatten om een bromfietser te klissen.   Enkele dagen eerder was die geflitst aan veel te veel, door een mobiele camera, op die plek.  Toen moest je nog geen nummerplaat op je brommertje hebben.  Wie het was , hadden ze dus het raden naar.
Enkele dagen later, rond de tijd dat de jeugd naar school trekt, stonden ze er terug, en wisten ze welke 'rugzak' ze er moesten uitpikken.  Achter het hoekje stonden de rollen klaar.  Brommerke liep vlotjes 120 per uur. 

Op de speedelecs controleren ze nu in onze politiezone ook, 1) of ze niet te snel door de fietsstraten en zone 30's gaan en 2) of ze niet opgevoerd zijn (hoe ze dat laatste doen, geen idee: ik heb al een mentaal beeld voor me van een agent die alles uit zichzelf en een speedelec aan het persen is )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/11/2023 om 11:23, JanC zei:

Nee, omdat uw richtingaanwijzers meedraaien met uw stuur, en je dus niet weet waar ze zitten, zonder te kijken.
Allez, in die van u (nog) niet, gelukkig. :D 

Ah ! Nu begrijp ik waarom Teslarijders niet altijd weten in welke richting hun vlag te hangen :D

 

18 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Voor de deur van mijn grootouders heb ik de flikken nog weten post vatten om een bromfietser te klissen.   Enkele dagen eerder was die geflitst aan veel te veel, door een mobiele camera, op die plek.  Toen moest je nog geen nummerplaat op je brommertje hebben.  Wie het was , hadden ze dus het raden naar.
Enkele dagen later, rond de tijd dat de jeugd naar school trekt, stonden ze er terug, en wisten ze welke 'rugzak' ze er moesten uitpikken.  Achter het hoekje stonden de rollen klaar.  Brommerke liep vlotjes 120 per uur. 

Op de speedelecs controleren ze nu in onze politiezone ook, 1) of ze niet te snel door de fietsstraten en zone 30's gaan en 2) of ze niet opgevoerd zijn (hoe ze dat laatste doen, geen idee: ik heb al een mentaal beeld voor me van een agent die alles uit zichzelf en een speedelec aan het persen is )

Zoals je zegt, Mooseman. Het enige wat de flikken interesseert en ooit geinteresseerd heeft, is de gepassioneerden kloten. Van de sos, de maroef en andere blijven ze af.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Het enige wat de flikken interesseert en ooit geinteresseerd heeft, is de gepassioneerden kloten. Van de sos, de maroef en andere blijven ze af.

Au contraire. (Stérk het tegenovergestelde, zelfs.)

De waarheid is eerder dat de politiek de politie dwingt om niet té veel in bepaalde vijvers te vissen, omdat er zich anders een "te scheef" beeld zou vormen in de statistiek. En dat is electoraal niet wenselijk; een éclatante "unconventient truth", anders gezegd.

Plus: steeds meer wordt het raciaal argument (geviseerd worden door een racistische politie) gebruikt in verweer, om aan vervolging te ontkomen, etc. ... en daar blijkt (zeker in gevoeliger zaken) nog wel eens oor naar te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gTa zei:

Au contraire. (Stérk het tegenovergestelde, zelfs.)

De waarheid is eerder dat de politiek de politie dwingt om niet té veel in bepaalde vijvers te vissen, omdat er zich anders een "te scheef" beeld zou vormen in de statistiek. En dat is electoraal niet wenselijk; een éclatante "unconventient truth", anders gezegd.

Plus: steeds meer wordt het raciaal argument (geviseerd worden door een racistische politie) gebruikt in verweer, om aan vervolging te ontkomen, etc. ... en daar blijkt (zeker in gevoeliger zaken) nog wel eens oor naar te zijn.

Dat meent ge niet? DAT had ik nu es NOOIT verwacht. ... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dit filmpje passeren van de VRT op youtube...ik maar denken dat dat een rooie linkse zender was. ik wist niet wat ik zag

 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Ik zag dit filmpje passeren van de VRT op youtube...ik maar denken dat dat een rooie linkse zender was. ik wist niet wat ik zag

 

Maarheeze :lolz: Was daar nog eerder dit jaar. Ze produceren daar de Red Bull. 

Nu, dat gezegd zijnde, durven ze op de VRT ook een dergelijk initiatief in Vlaanderen promoten?

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gTa zei:

Au contraire. (Stérk het tegenovergestelde, zelfs.)

De waarheid is eerder dat de politiek de politie dwingt om niet té veel in bepaalde vijvers te vissen, omdat er zich anders een "te scheef" beeld zou vormen in de statistiek. En dat is electoraal niet wenselijk; een éclatante "unconventient truth", anders gezegd.

Plus: steeds meer wordt het raciaal argument (geviseerd worden door een racistische politie) gebruikt in verweer, om aan vervolging te ontkomen, etc. ... en daar blijkt (zeker in gevoeliger zaken) nog wel eens oor naar te zijn.

Dat gezegd zijnde, gTa, hoewel ik u punt helemaal apprecieer, moet ik toch ook kwijt dat het niet is omdat de politiek je dwingt gewone burgers te kloten, dat je dat ook effectief met evenveel inzet moet doen als ik redelijk wat flikken heb zien doen.

De moraliserende commentaar eens het uniform aan is en de gedrevenheid om mensen te "pakken", die hoeft er niet te zijn "als je het doet wegens politieke druk". 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/11/2023 om 15:15, Liquid Li0n zei:

Ik zag dit filmpje passeren van de VRT op youtube...ik maar denken dat dat een rooie linkse zender was. ik wist niet wat ik zag

 

Er is ook een reden dat Wilders zo een monsterscore heeft behaald. Ik vrees hier volgend jaar 't zelfde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Spillies zei:

Er is ook een reden dat Wilders zo een monsterscore heeft behaald. Ik vrees hier volgend jaar 't zelfde. 

ja...de peilingen hier + het resultaat daar = 1 en 1 = 2

sidenote die ik me wel bedenk...Als ze het nu niet goed aanpakken de komende maanden ginder heeft dat misschien weerslag hier tijdens de verkiezingen.

Dus we gaan is zien wat dat dat geeft van nu tot binnen 6 maanden en hoe ze het er vanaf brengen.

ben wel eens benieuwd...gaan ze nu terug naar 130 op de snelweg, en gaan de accijnzen naar beneden, gaan alle illegalen buiten, gaan de subsidies voor die moskeeen e.d. plots stoppen??

Want daar geloof ik niks van. Uiteindelijk moet elke regering gevormd worden + overeenkomen + een begroting op orde hebben of krijgen. En overal moet er worden bespaard. Dus heb je nu een linkse of rechtse regering...besparingen moeten gebeuren.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Liquid Li0n said:

ja...de peilingen hier + het resultaat daar = 1 en 1 = 2

sidenote die ik me wel bedenk...Als ze het nu niet goed aanpakken de komende maanden ginder heeft dat misschien weerslag hier tijdens de verkiezingen.

Dus we gaan is zien wat dat dat geeft van nu tot binnen 6 maanden en hoe ze het er vanaf brengen.

ben wel eens benieuwd...gaan ze nu terug naar 130 op de snelweg, en gaan de accijnzen naar beneden, gaan alle illegalen buiten, gaan de subsidies voor die moskeeen e.d. plots stoppen??

Want daar geloof ik niks van. Uiteindelijk moet elke regering gevormd worden + overeenkomen + een begroting op orde hebben of krijgen. En overal moet er worden bespaard. Dus heb je nu een linkse of rechtse regering...besparingen moeten gebeuren.

Los daarvan, je kan niet onder de EU regels uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland zou gerust uit de EU kunnen stappen, zij zijn een van de weinige landen die de begroting op orde hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Nederland zou gerust uit de EU kunnen stappen, zij zijn een van de weinige landen die de begroting op orde hebben.

Als eu ze op dezelfde manier behandeld voor export als de uk, dan gaat er niet veel meer overblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, Liquid Li0n said:

Nederland zou gerust uit de EU kunnen stappen, zij zijn een van de weinige landen die de begroting op orde hebben.

Ik wens ze veel succes met hun haven in Rotterdam als ze ineens afgesloten worden van de EU.

Hoe kortzichtig kan je zijn. Aja, dat waren de Britten ook. En hun migratieprobleem (want laten we wel wezen, die hele Brexit draaide rond het terugdringen van "de bruin mannen") is er alleen maar erger op geworden, dus eigenlijk heeft het geen hol opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid