Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik wou hetzelfde zeggen maar kan me voorstellen dat als je om welke reden dan ook (kruisend verkeer, wind, afleiding, ...) net naast de aangelegde rijweg terecht komt die afdaling pittig is. Op de foto's van Fuel zie je nog een klein stukje vlak, op het stukje van de incidenten is het meteen bergaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hier vlakbij. Het probleem daar vooral is dat je er op eigen kracht niet uitgeraakt. En de wanden zijn beton dus als je geen helm draagt ben je al knock-out tegen dat je aan het water bent. Maar het is al jaren geen probleem, nu op korte tijd 3. Lijkt me nog altijd veel veiliger dan vele moordstrookjes op steenwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/3/2023 om 12:04, Challazer zei:

Dan ben je toch echt niet bezig met fietsen als je in het water belandt. 

Misschien niet, maar toch ook al eens voorgehad, dat je achter ik achter mij keek en intussen al een halve meter was opgeschoven.

Op 30/3/2023 om 12:48, Hazen zei:

Ik wou hetzelfde zeggen maar kan me voorstellen dat als je om welke reden dan ook (kruisend verkeer, wind, afleiding, ...) net naast de aangelegde rijweg terecht komt die afdaling pittig is. Op de foto's van Fuel zie je nog een klein stukje vlak, op het stukje van de incidenten is het meteen bergaf.

Misschien niet, maar toch ook al eens voorgehad, dat ik achter mij keek en intussen al een halve meter was opgeschoven.

Veel marge voor een stuurfout is daar niet. Voor mij een reden te meer op extra oplettend te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Roger zei:

Maar het is al jaren geen probleem, nu op korte tijd 3. Lijkt me nog altijd veel veiliger dan vele moordstrookjes op steenwegen.

Er zijn tegenwoordig Speedelecs en ook nog elektrische fietsen met gepensioneerden op. Vorige zomer is er zo nog 1 in een haag geknald omdat hij geen zekerheid over zijn stuur had bij het kruisen van mij. Ze fietsen sneller en willen meer plaats daardoor.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/3/2023 om 12:04, Challazer zei:

Dan ben je toch echt niet bezig met fietsen als je in het water belandt. 

Mijn schoonbroer( getrouwd met mijn oudste zus) is zo een kleine 35j geleden verongelukt. Werkte in Wielsbeke en kwam altijd via het jaagpad langs de leie van Wielsbeke-Harelbeke naar huis. In het water gesukkeld met zijn fiets en verdronken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, tuscani zei:

Er zijn tegenwoordig Speedelecs en ook nog elektrische fietsen met gepensioneerden op. Vorige zomer is er zo nog 1 in een haag geknald omdat hij geen zekerheid over zijn stuur had bij het kruisen van mij. Ze fietsen sneller en willen meer plaats daardoor.  

De eerste was ‘s nachts, nog onbekend hoe ze in het water is geraakt. De tweede over een tak gereden en controle kwijt. De derde een vlieg in haar oog. Allé ja ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/3/2023 om 21:48, walter zei:

Misschien niet, maar toch ook al eens voorgehad, dat je achter ik achter mij keek en intussen al een halve meter was opgeschoven.

Misschien niet, maar toch ook al eens voorgehad, dat ik achter mij keek en intussen al een halve meter was opgeschoven.

Veel marge voor een stuurfout is daar niet. Voor mij een reden te meer op extra oplettend te zijn. 

Da's thans uit de mode hè makker! Een ander moet maar zorgen dat het niet kan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 5 weken later...

*privacy not included | Shop smart and safe | Mozilla Foundation

"Car makers have been bragging about their cars being “computers on wheels" for years to promote their advanced features. However, the conversation about what driving a computer means for its occupants' privacy hasn’t really caught up. While we worried that our doorbells and watches that connect to the internet might be spying on us, car brands quietly entered the data business by turning their vehicles into powerful data-gobbling machines. Machines that, because of their all those brag-worthy bells and whistles, have an unmatched power to watch, listen, and collect information about what you do and where you go in your car."

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/13/vias-memorandum/

Met zo een lijst, kan je toch nooit verwachten een breed draagplatform te krijgen?

Zijn die gasten nu echt zo debiel dat ze niet begrijpen dat je alle partijen wat moet geven om steun te krijgen? 

Punten als fietsers ook het verkeersreglement verplichten te volgen of gevaarlijk rijgedrag van vrachtwagens en buschauffeurs aanpakken, lees ik nergens. 

En laten we het niet hebben over het feit dat er van die "12 geboden" er 5 zijn die niks toebrengen. Goede bestuurders belonen?? Hoe gaan ze dat doen? Elke keer dat de flikken je zien en je doet niks verkeerd, krijg je 150 euro? Of geen drugs of lachgas vervoeren... echt innovatief. :fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, The Swede said:

En laten we het niet hebben over het feit dat er van die "12 geboden" er 5 zijn die niks toebrengen. Goede bestuurders belonen?? Hoe gaan ze dat doen? Elke keer dat de flikken je zien en je doet niks verkeerd, krijg je 150 euro? Of geen drugs of lachgas vervoeren... echt innovatief. :fp: 

10 keer door de trajectcontrole zonder de maximumsnelheid te overschrijden, dan mag je 1 keer door het rode licht rijden zonder boete, ofzo?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, JanC zei:

Een gratis lekstok voor al wie de rotonde verlaat mét pinker! De wapenstok voor zij die het vergeten (of Tesla-rijders).

En waar wordt die wapenstok gestoken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, JanC zei:

Ik denk dat de wegen van onze fantasieën zich hier scheiden. :D 

Mijn punt is eerder dat de Teslarijders die ik hier ken, dat eerder plezant zouden vinden. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/13/vias-memorandum/

Met zo een lijst, kan je toch nooit verwachten een breed draagplatform te krijgen?

Zijn die gasten nu echt zo debiel dat ze niet begrijpen dat je alle partijen wat moet geven om steun te krijgen? 

Punten als fietsers ook het verkeersreglement verplichten te volgen of gevaarlijk rijgedrag van vrachtwagens en buschauffeurs aanpakken, lees ik nergens. 

En laten we het niet hebben over het feit dat er van die "12 geboden" er 5 zijn die niks toebrengen. Goede bestuurders belonen?? Hoe gaan ze dat doen? Elke keer dat de flikken je zien en je doet niks verkeerd, krijg je 150 euro? Of geen drugs of lachgas vervoeren... echt innovatief. :fp: 

Ik denk dat ze nog het liefst hebben dat we niet meer buitenkomen. Maar helaas is de lockdown, de natte droom van groen, voorbij. 

Vandaag hoorde ik over de zone 20 in Frankfurt. Een auto moet daar trager gaan rijden dan een e-bike of e-step! 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid