Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Le Capri Mauve said:

We zijn enorm risiko-avers geworden. Alles is nu' onverantwoord'.  

"All you feel is safe", was dat geen reclameslogan voor t een of t ander?

Probleem is dat ze dat proberen op te vangen door waarschuwingen overal op te zetten en ze denken dat dat gaat werken. Enige wat ze vergeten is dat 1. je ondertussen overspoeld wordt op producten door waarschuwingen en 2. dat 95% van de bevolking ongeletterd is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, The Swede said:

Probleem is dat ze dat proberen op te vangen door waarschuwingen overal op te zetten en ze denken dat dat gaat werken. Enige wat ze vergeten is dat 1. je ondertussen overspoeld wordt op producten door waarschuwingen en 2. dat 95% van de bevolking ongeletterd is. 

Idd. Niemand leest die dingen nog.

Ga een naar de Brico achter wat doe-het-zelf producten. Die staan allemaal vol. Geen kat die dat nog bekijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ex-Mooseman said:

zo herkenbaar.  Mijn pepe had een uit de hand gelopen schrijnwerkershobby:  hij maakte, restaureerde en repareerde kasten, tafels, stoelen,... met de oude technieken (lijm,  was voor prutsers en meubels van den StockAmericain, vijzen en nagels kwamen er eigenlijk ook amper aan te pas) voor elkeen die er om vroeg.  Alles 'off the record', natuurlijk, in zijn achterkot.  Ik mocht daar al als kleuter met beitels, zagen, boren,... werken, zo scherp dat ik er nu nog bang van zou hebben.  En dan in de winter vuurtje-stook doen met het houtafval - en meme haar coupe was ook van het type 'Duitsen Helm', dus kwam er daar ook heel regelmatig een pulleke 'Elnett' in de vuurton terecht.  
 

En met mijn nonkel mee naar de boerderij.  Hij was toen 16, 17 jaar,  en ging daar wat bijverdienen.  Ik zat toen in de eerste jaren van het lager.  Koestallen, paardenstallen, rijden met de tractor.  Met vier kameraden een wrak van een auto kopen en ermee over een braakliggend stuk land raggen.  Ik kon amper over het stuur kijken, maar mocht ook eens proberen.

Fantastische tijden, en ja, soms deed je eens pijn, in meerdere of mindere mate.   Vandaag ondenkbaar geworden.

Toen ik mijn dochter een jaar of 9 was, en ik ze eens met de auto liet rijden op een grote en lege parking, was dat al 'onverantwoord'.

 

Ik herinner me nog in het 1e middelbaar: benzine op de betonnen vloer van een tuinberging gieten (aja, daar was de benzine te vinden, die diende voor de grasmaaier), en er dan met vogelpik pijltjes schuin in gooien om ze laten af te ketsen en vonken te genereren ...

Creativiteit kent geen grenzen :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 minutes ago, ir_fuel said:

Idd. Niemand leest die dingen nog.

Ga een naar de Brico achter wat doe-het-zelf producten. Die staan allemaal vol. Geen kat die dat nog bekijkt.

Juist. En de vraag is of dat nu echt een verbetering is. Want nu leert men wat het resultaat van onvoorzichtigheid kan zijn na dat het ongeluk reeds is gebeurd. 

Dan toch liever een kleine of tiener laten experimenteren binnen redelijke grenzen en met participatie van pa / grootvader (ik zet het hier in het vet want anders krijg ik er subiet weer op mijn kap die de disclaimer niet volledig lazen :D ) dan dat ze op hun 28 ste en met hun eigen gezin erbij plots te maken hebben met een probleem en niet weten hoe ermee om te gaan.

En met vuur leren omgaan, is echt wel belangrijk. Zelf toch al een paar keer gehad dat er wat fout ging in huis (o.a. een frietketel die in brand vloog) en waar ik er rustig bij kon blijven en ingrijpen terwijl de vrouw / bijstaanders in paniek sloegen en er radeloos bijstonden. 

 

4 minutes ago, ir_fuel said:

Ik herinner me nog in het 1e middelbaar: benzine op de betonnen vloer van een tuinberging gieten (aja, daar was de benzine te vinden, die diende voor de grasmaaier), en er dan met vogelpik pijltjes schuin in gooien om ze laten af te ketsen en vonken te genereren ...

Creativiteit kent geen grenzen :lol: 

:lolz: 

Die kende ik niet. Gaan we hier ook es proberen. Lijkt me niet gemakkelijk want beton is poreus en benzine verdampt snel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een jaar of 9 - 10 denk ik toen mijn ouders een rondje door de buurt van ons nieuwe huis maakten met familie. Ondertussen hadden mijn neefje en ik het lumineuze idee om wat hooi aan te steken met een gevonden aansteker. Nog beter was dat we dit verstopt onder twee flinke coniferen (± 3mtr) deden want stel je voor dat mijn ouders  zouden zien dat we fikkie hadden gestookt.

Meteen kennis met onze nieuwe buurman en zijn tuinslang gemaakt (en die lelijke coniferen waren ook meteen opgeruimd) :)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

van een plat dak springen met een tuinparasol als parachute

Voetzoekers in een brievenbus van de post

Naaimachineolie over de tegelvloer om een indoorschaatspiste te maken

het obligate mieren in brand steken met een vergrootglas

een kanon maken met een rioolbuis en de compresseur en de hulp van pepe - amaai, dat ging goe, en was zo leuk, tot meme zich kwam moeien

downhill racen met driewielers (die voor ons veel te klein waren)

muntjes pletten onder de wielen van de trein

een geodriehoek die brandt stuurt kleine vlammetjes omhoog

en ook die darts die vonken trekken op een betonvloer

en nog duizenden andere kwajongensexperimenten

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ir_fuel said:

We waren met 2 😛 

Nadat ons grootvader en pa overleden was, bleef ik alleen wel experimenteren. (blijkbaar geen andere gekken gevonden om mee te doen). 

Buskruit en benzine mengen, doe ik wel niet meer. Maar bepaalde van mijn "experimenten" eindigen wel es op de @Frekkel zijn oprit :D

En voor entertainment value hadden we in de familie nadien ook de Jean-Marc. De vriend van ons ma, camionchauffeur die denkt dat 'em burgerlijk ingenieur is en regelmatig dingen in mekaar knutselt die steevast tot halve rampen leiden. 

 

5 minutes ago, abtler said:

Ik was een jaar of 9 - 10 denk ik toen mijn ouders een rondje door de buurt van ons nieuwe huis maakten met familie. Ondertussen hadden mijn neefje en ik het lumineuze idee om wat hooi aan te steken met een gevonden aansteker. Nog beter was dat we dit verstopt onder twee flinke coniferen (± 3mtr) deden want stel je voor dat mijn ouders  zouden zien dat we fikkie hadden gestookt.

Meteen kennis met onze nieuwe buurman en zijn tuinslang gemaakt (en die lelijke coniferen waren ook meteen opgeruimd) :)

 

:lolz:

All jokes apart, moest dat tegenwoordig gebeuren, de flikken komen erbij, de sociale diensten om uw ouders te onderzoeken, etcetc. :fp: 

Of, om het met de wijze woorden van Ubain te zeggen;

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ex-Mooseman said:

van een plat dak springen met een tuinparasol als parachute

Voetzoekers in een brievenbus van de post

Naaimachineolie over de tegelvloer om een indoorschaatspiste te maken

het obligate mieren in brand steken met een vergrootglas

een kanon maken met een rioolbuis en de compresseur en de hulp van pepe - amaai, dat ging goe, en was zo leuk, tot meme zich kwam moeien

downhill racen met driewielers (die voor ons veel te klein waren)

muntjes pletten onder de wielen van de trein

een geodriehoek die brandt stuurt kleine vlammetjes omhoog

en ook die darts die vonken trekken op een betonvloer

en nog duizenden andere kwajongensexperimenten

 

Mijn record blijft buskruit en carbuur in een glazen pot doen, benzine en white spirit erin en dan Chinese inkt erbij (geen idee waarom. Die inkt stond er, dus waarom ook niet).
Dan het deksel op die pot oplijmen om zeker te zijn dat het goed dicht bleef en de boel boven een brandertje op mijnen bureau in mijn slaapkamer opwarmen tot ge het kon zien broebelen in die pot...

Bijkomende details: Er stond een volwaardige kerstboom op mijnen bureau en ons ma had 2 weken tevoren mijn kamer helemaal nieuw behangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, ex-Mooseman said:

een kanon maken met een rioolbuis en de compresseur en de hulp van pepe - amaai, dat ging goe, en was zo leuk, tot meme zich kwam moeien

potato cannon :D 

Nooit gedaan, maar van wat ik er al van gezien heb werkt dat extreem goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indertijd met sneeuwscooters in het bos gaan knallen. Ging perfect, waar ik woonde had je de "Zandbergen" gingen die scooters even hard in. Beste aan die tijd was dat als een ouwe kwam klagen en de politie ging bellen die eerst nog naar huis moest om te telefoneren. Nu staat alles direct op camera...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ooit met nen maat een tunnel beginnen graven. Het plan was dat die anderhalve km ging worden . Dat de eerste boom op twee meter van het vertrek stond daar hadden we geen vragen bij . We zijn bijna een meter ver geraakt voor nen groten het in het snotje kreeg en hem toegooide.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ik ben ooit met nen maat een tunnel beginnen graven. Het plan was dat die anderhalve km ging worden . Dat de eerste boom op twee meter van het vertrek stond daar hadden we geen vragen bij . We zijn bijna een meter ver geraakt voor nen groten het in het snotje kreeg en hem toegooide.

 

Seg. El Chapo is hier ook lid ! En dan zeggen ze dat ik de gangster van het forum ben 🤨

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Mijn record blijft buskruit en carbuur in een glazen pot doen, benzine en white spirit erin en dan Chinese inkt erbij (geen idee waarom. Die inkt stond er, dus waarom ook niet).
Dan het deksel op die pot oplijmen om zeker te zijn dat het goed dicht bleef en de boel boven een brandertje op mijnen bureau in mijn slaapkamer opwarmen tot ge het kon zien broebelen in die pot...

Bijkomende details: Er stond een volwaardige kerstboom op mijnen bureau en ons ma had 2 weken tevoren mijn kamer helemaal nieuw behangen. 

Soms moet je mensen die niet in Darwin geloven toch gelijk geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Lotuzzz said:

Soms moet je mensen die niet in Darwin geloven toch gelijk geven.

Ik veronderstel dat je bij deze ook het gezegde "onkruid vergaat niet" er gaat bijhalen. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Ik veronderstel dat je bij deze ook het gezegde "onkruid vergaat niet" er gaat bijhalen. :ninja:

De biologie maakt geen onderscheid tussen kruid en onkruid, dus nee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lotuzzz zei:

De biologie maakt geen onderscheid tussen kruid en onkruid, dus nee :)

Als ge het niet in leven kunt houden is het kruid, als ge het niet wegkrijgt is het onkruid :) De pisbloemen in mijnen hof zijn dus dat laatste.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Le Capri Mauve said:

Als ge het niet in leven kunt houden is het kruid, als ge het niet wegkrijgt is het onkruid :) De pisbloemen in mijnen hof zijn dus dat laatste.

Volgens deze definitie, moet ik ook bij de laatste categorie zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

😳  

 

😱 😱

 

Was dat wel een noodzakelijke verplaating, Fluppe? 🧐

 

Of wou je gewoon tonen dat je net door een deuchevaux bent voorbijgestoken? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, The Swede zei:

 

Was dat wel een noodzakelijke verplaating, Fluppe? 🧐

 

tentje gaan opzetten aan de winkel om de wachtende klanten droog te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid