Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

10 minutes ago, Jenkins said:

Volgens de taalunie ook:

 

 

Ik ben nu wel eens benieuwd naar hoe jullie dat noemen?

Afhangelijk van tegen wie ik thuis bezig ben ne wasdraad of the drying thing. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Ja, ik ben mee nu. Dacht dat droogmolen West Vlaams was voor droogkast ;)  Mijn excuus. 

Verwar je met droogtrommel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Lotuzzz said:

Verwar je met droogtrommel?

Ja, droogkast of droogtrommel. Zo een ding dat op een wasmachien lijkt en waar je vrouw natte was insteekt en die er uithaalt als hij droog is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Ja, droogkast of droogtrommel. Zo een ding dat op een wasmachien lijkt en waar je vrouw natte was insteekt en die er uithaalt als hij droog is. 

Waarom zou je met de meid trouwen?

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, CAS said:

Waarom zou je met de meid trouwen?

Kijk efkes in de backstage. Ben al getrouwd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

So. Albert II zit met corona en zijn eerste minister ook.

Een opluchting is wel dat Belgie niet op de lijst van risicolanden staat en Nederland dan weer wel.


travel bans covid19

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

So. Albert II zit met corona en zijn eerste minister ook.

Een opluchting is wel dat Belgie niet op de lijst van risicolanden staat en Nederland dan weer wel.

Een lijst die 8 dagen geleden out of date was in een situatie waar de aantallen op 10 dagen vertienvoudigen.

China, Zuid Korea en Singapore zijn een probleem ja. Eens ge binnen zijt is het veilig omdat er heel weinig Corona is in het wild maar omdat ge uit een risikoland komt is er kans dat ge twee weken in quarantaine moogt voor ze u daar binnenlaten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Singapore en China nu niet echt met mekaar vergelijken. Zijn echt twee extremen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, The Swede said:

Wij verbrandden destijds ook ons papier in zo een ton. En dan af een toe een lege bus haarlak ingooien :D

Nooit geprobeerd.

Haarlak + een aansteker echter :lol: 

Ik heb toen ik 12-13 jaar was zo een "pyrotechnische periode" gehad, om het met een mooie term te zeggen :lol: . Nog veel lopen prutsen met bommekes, vuurwerk en dat soort fratsen.

Aja met een bus aanstekergas werkte dat ook geweldig.

 

Dat zijn zo van die dingen, als je vandaag je eigen vlees en bloed dat ziet doen, je zou ze direct voor gek verklaren.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nooit geprobeerd.

Haarlak + een aansteker echter :lol: 

Ik heb toen ik 12-13 jaar was zo een "pyrotechnische periode" gehad, om het met een mooie term te zeggen :lol: . Nog veel lopen prutsen met bommekes, vuurwerk en dat soort fratsen.

Aja met een bus aanstekergas werkte dat ook geweldig.

Herkenbaar 🙈

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zijn zo van die dingen, als je vandaag je eigen vlees en bloed dat ziet doen, je zou ze direct voor gek verklaren.

Klopt 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, tegenwoordig mag je ook je eigen vuurtje niet meer stoken in je tuin.

Ik begrijp ook wel dat dat soort kattekwaad uitsteken, waarover fuel het heeft, als gevaarlijk wordt beschouwd. Alleen is mijn vraag hoe mannen zich nog bewust gaan zijn van wat gevaarlijk is en wat niet om zo hun eigen gezin te schermen.

Ik zie dat ik met vrouw en/of kinderen in mijn gezin in al die jaren toch regelmatig es moest tussenkomen wanneer ze iets gingen doen van "hela, da's geen goed idee want als je dat bij dat zet of dit zo doet dan loopt ge het gevaar dat... of dat gaat in brand schieten... of ... ". 
En ik (wij) weet (weten) dat omdat we als kind of tiener met vanalles prutsten of kattekwaad uitstaken en zo leerden hoeveel gevaren de wereld inhield. Ik denk dat er veel meer ongelukken gaan gebeuren in de volgende generatie door gebrek aan ervaring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Dat klopt. Al ga je als jongeling vaak dat kattekwaad ook met pa of grootvader uitsteken onder toezicht. Wie denk je heeft me geleerd dat je die lege bussen haarlak van ma in die brandende ton kon gooien en dat ge u dan moest uit de voeten maken? :D

Of dat je een oude verfdoos kon vullen met carbuur, water erbij, gaatje in de bodem... voet erop en lucifer achter dat gat houden... :lol: 

Vooral grootvader deed nogal wat experimenten met mij. En heeft me zo veel dingen geleerd die me vandaag van pas komen om mijn gezin/vrienden veilig te houden. 

Hetzelfde geldt voor omgaan met dieren. Ik kom van een boerenfamilie. We mochten de dieren voeren, in de stallen rondhangen, etc. Er werd ons geleerd waar je moest voor opletten bij beesten. En dan vooral dat beesten altijd beesten zullen zijn en je ze dus moet respecteren en er voorzichtig moet mee zijn. 
Als ik mijn vrouw (en ex-en) bezig zie :fp: ...  "Oh, a cow! How cute! Let's go close." .  "Erm, nee meiske, koeien zijn niet altijd lieve beestjes. Integendeel. Als ge de koe niet kent, hou u maar op afstand.".
Of van die zondagswandelaars: "Laten we even door de wei wandelen waar die koeien staan. Da's toch niet gevaarlijk. Koeien zijn lieve beesten en zijn boevndien traag en log dus die kunnen niks doen". "Uhu... nooit gezien hoe rap een koe kan lopen, zeker? :huh:"

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit geen voer is voor complettheorieën ...

in de VS moet dat ook de max zijn. Ineens quarantaine in "the land of the free". Daar zullen ze de dictatuur ook al zien komen. Tijd om nog wat meer wapens te hamsteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Als dit geen voer is voor complettheorieën ...

in de VS moet dat ook de max zijn. Ineens quarantaine in "the land of the free". Daar zullen ze de dictatuur ook al zien komen. Tijd om nog wat meer wapens te hamsteren.

Dat laatste is al zo, las ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, The Swede zei:

Ik zou Singapore en China nu niet echt met mekaar vergelijken. Zijn echt twee extremen.

Da's naast de kwestie. Ik heb drie landen genoemd die als risikoland bekeken worden terwijl de zaak al omgedraaid is  en ze zijn elk op hun manier veel veiliger zijn dan hier.

 

8 minuten geleden, The Swede zei:

Interessant: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/19/zaait-rusland-verwarring-over-het-coronavirus-in-het-westen/

Zelfs al ligt de waarheid ergens in het midden, weer maar eens een voorbeeld hoe het wordt uitgebuit voor hun eigen goed. :angry:

De waarheid ligt totaal niet in het midden. Het Westen verzuipt in haar eigen propaganda. Ter vergelijking: Bloomberg gooit er 500 miljoen tegen en gaat af. Maar we hebben er geen probleem mee dat Putin met 50000 dollar aan ads de verkiezing zou kunnen kopen. Een beschuldiging/rechtszaak die ze trouwens in volle Coronastrijd heel stilletjes laten vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, The Swede zei:

Ja. Dat klopt. Al ga je als jongeling vaak dat kattekwaad ook met pa of grootvader uitsteken onder toezicht. Wie denk je heeft me geleerd dat je die lege bussen haarlak van ma in die brandende ton kon gooien en dat ge u dan moest uit de voeten maken? :D

Of dat je een oude verfdoos kon vullen met carbuur, water erbij, gaatje in de bodem... voet erop en lucifer achter dat gat houden... :lol: 

Vooral grootvader deed nogal wat experimenten met mij. En heeft me zo veel dingen geleerd die me vandaag van pas komen om mijn gezin/vrienden veilig te houden. 

Hetzelfde geldt voor omgaan met dieren. Ik kom van een boerenfamilie. We mochten de dieren voeren, in de stallen rondhangen, etc. Er werd ons geleerd waar je moest voor opletten bij beesten. En dan vooral dat beesten altijd beesten zullen zijn en je ze dus moet respecteren en er voorzichtig moet mee zijn. 
Als ik mijn vrouw (en ex-en) bezig zie :fp: ...  "Oh, a cow! How cute! Let's go close." .  "Erm, nee meiske, koeien zijn niet altijd lieve beestjes. Integendeel. Als ge de koe niet kent, hou u maar op afstand.".
Of van die zondagswandelaars: "Laten we even door de wei wandelen waar die koeien staan. Da's toch niet gevaarlijk. Koeien zijn lieve beesten en zijn boevndien traag en log dus die kunnen niks doen". "Uhu... nooit gezien hoe rap een koe kan lopen, zeker? :huh:"

 

zo herkenbaar.  Mijn pepe had een uit de hand gelopen schrijnwerkershobby:  hij maakte, restaureerde en repareerde kasten, tafels, stoelen,... met de oude technieken (lijm,  was voor prutsers en meubels van den StockAmericain, vijzen en nagels kwamen er eigenlijk ook amper aan te pas) voor elkeen die er om vroeg.  Alles 'off the record', natuurlijk, in zijn achterkot.  Ik mocht daar al als kleuter met beitels, zagen, boren,... werken, zo scherp dat ik er nu nog bang van zou hebben.  En dan in de winter vuurtje-stook doen met het houtafval - en meme haar coupe was ook van het type 'Duitsen Helm', dus kwam er daar ook heel regelmatig een pulleke 'Elnett' in de vuurton terecht.  
 

En met mijn nonkel mee naar de boerderij.  Hij was toen 16, 17 jaar,  en ging daar wat bijverdienen.  Ik zat toen in de eerste jaren van het lager.  Koestallen, paardenstallen, rijden met de tractor.  Met vier kameraden een wrak van een auto kopen en ermee over een braakliggend stuk land raggen.  Ik kon amper over het stuur kijken, maar mocht ook eens proberen.

Fantastische tijden, en ja, soms deed je eens pijn, in meerdere of mindere mate.   Vandaag ondenkbaar geworden.

Toen ik mijn dochter een jaar of 9 was, en ik ze eens met de auto liet rijden op een grote en lege parking, was dat al 'onverantwoord'.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn enorm risiko-avers geworden. Alles is nu' onverantwoord'.  

"All you feel is safe", was dat geen reclameslogan voor t een of t ander?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid