Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, GTX zei:

https://link.2dehands.be/m1482127443?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze staat al een tijdje te koop en in het begin vond ik dat maar niets. Maar hoe meer ik hem zie passeren in mijn overzicht, hoe mooier ik hem vind. Zeker die tellerpartij :inlove:

Ik vind hem wel wat duur... En de volgende generatie heeft een korter kontje dat ik pakken sexier vind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gTa zei:

207062062_WhatsAppImage2022-11-25at13_45_55.thumb.jpeg.5d0bde4fc8545a0f908a993fdaaf38f9.jpeg

Eerste km hartje Brussel waren een beproeving: moto die 'k niet ken  en superdruk verkeer.

Wat een ding, zo anders dan mijn K13R. Ooh, dat gaan 2 machtige zusjes worden. ❤️ 

Machtig mooi!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik vind hem wel wat duur... En de volgende generatie heeft een korter kontje dat ik pakken sexier vind. 

Ja de prijs vind ik ook te hoog en ik ben niet de enige, zoekertje staat al online sinds 2019 zag ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Hier moeten jullie zijn @Niko80 en @Ice_Ken en @binnenmuisarchitekt en @Polygoon en @GTX en @Vanni, niet dáár! :D 

Ja, koop mijn GTI, kzal kik dan deze halen....🤣

https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-mv-agusta/m1860904994-mv-agusta-f4-1078-rr-312-motoverte-be

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Machtig ❤️ Zowel je GTI als dien F4 :inlove: 

Ik heb zo net nog eens 8km meegereden tegen het stilstaan. 🤪 Nu goed ja volgend jaar heb ik meer tijd maar ik wil ook meer fietsen enzo dusja keuzes maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2400 euro voor dit blok, open uitlaten, met groot onderhoud en twee nieuwe banden. Wat een koopje. Moest ik geen kinderen hebben, ik zou die direct halen om een jaartje van te genieten.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/aprilia-caponord-1200-benzine-blauw-095a3cff-01c9-45d7-8031-d2de58f9be1a?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 49.400 km

Bouwjaar: 03/2003

Verkoopprijs: € 2.400,-

 

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/11/2022 om 07:06, GTX zei:

https://link.2dehands.be/m1482127443?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze staat al een tijdje te koop en in het begin vond ik dat maar niets. Maar hoe meer ik hem zie passeren in mijn overzicht, hoe mooier ik hem vind. Zeker die tellerpartij :inlove:

Deze generatie vond ik bijzonder fijn rijden. Klinkt ook -met een set arrows- zeemzoet edoch krachtig. Qua remmen en vering echt grote upgrade tov de generatie die jij toonde. En deze is wel meer correct qua prijs.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/triumph-speed-triple-1050-benzine-zwart-be12552e-92a1-41ee-afba-42cb0d586812?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 35.000 km

Bouwjaar: 08/2006

Verkoopprijs: € 3.500,-

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Tjeu zei:

Deze generatie vond ik bijzonder fijn rijden. Klinkt ook -met een set arrows- zeemzoet edoch krachtig. Qua remmen en vering echt grote upgrade tov de generatie die jij toonde. En deze is wel meer correct qua prijs.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/triumph-speed-triple-1050-benzine-zwart-be12552e-92a1-41ee-afba-42cb0d586812?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 35.000 km

Bouwjaar: 08/2006

Verkoopprijs: € 3.500,-

 

Voorlopig blijft het bij dromen want ik ben nog niet klaar om afscheid te nemen van de Tiger/Duke :D

Wel goed om te weten voor later 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag een Ducati Desert X.

Er staat hier ééntje in de showroom van de fabriek. Zo'n wijs spel. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hé. Machtig.

Wel ook machtig duur. Dik in de opties en accessoires ben je 25k kwijt ... voor een 'midsize' adventure bike :silly: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet zo goed wat er wijs is aan dat spel. Maar denk dat het aan mijn gebrek aan affiniteit met offroad rijden te maken heeft 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem ook echt wel knap! Zeer leuke gelijkenissen naar de Cagive elefant.
Maar die prijs is er toch wel over, dan zou ik eerder de Yamaha tenere halen, als het toch is om allroad mee te rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://motornieuws.be/technische-keuring-motorfietsen-dit-zijn-de-plaatsen-waar-je-vanaf-1-1-2023-terecht-kunt/

Volledig document: https://assets.vlaanderen.be/image/upload/v1671102607/639876675568e027329a8b2d_Handboek_motorfietskeuring_versie_1.1_zxapzi.pdf

https://www.vlaanderen.be/technische-keuring-van-voertuigen/technische-keuring-van-motorfietsen

Na jaren lullen en uitstel, is het er nu jammergenoeg toch van gekomen 😞

Ben ik blij dat ik mijn Yamaha & Honda/Asiawing verkocht heb, en nu de KTM heb. Want voor enduro's wordt dit een ramp om die nog verkocht te krijgen.
-pinkers
-nummerplaat montage
-straatlegale banden 
-contactslot
-dimlicht en grootlicht
-CE keur uitlaat (wat mijn KTM zelfs niet heeft af-fabriek...)
-snelheidsmeter (mijn Yamaha had gewoon niets van display)
-...

Te veel om op te noemen 😞 
Vraag me ook af hoe ze die remtest gaan doen. Bij een enduro met noppen heb je zo goed als geen grip op een vlak/glad oppervlak, volgens mij gaan die wielen constant blokkeren. (een dyno run is bv ook onmogelijk met een enduro noppen band)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn gebruik ja.
In de VS is dat ook anders, daar heb je gebruik op de weg, en beperkt gebruik op de weg (waar dan ook andere regels voor gelden, maar ook beperkter gebruik).
Dat zou men hier ook zo moeten bekijken imo. 

Straatlegale banden vind ik op zich geen issue, want je hebt echte enduro noppenbanden die ook gekeurd zijn als straatlegaal. Maar die verplichting heeft dus naar veiligheid 0.0 meerwaarde, beetje zelfde als dat ze zouden zeggen dat het verplicht is om met ster banden te rijden op een BMW, of je geraakt niet door de keuring.

Dit is bv straatlegaal (Michelin AC10):

Michelin AC10 120/90-18 65R Rear Motorcycle - American Moto Tire

Maar je mag er geen enduro wedstrijden mee rijden want niet FIM-gekeurd.
Meestal hebben FIM gekeurde banden net minder agressieve/lange noppen om het terrein niet volledig om te ploegen na 1 passage. 

Nummerplaat moet aanwezig en leesbaar zijn, akkoord.
Maar op legale manier (hoogte/helling/...) overleeft geen dag op een enduro of het ligt er af. Om nog maar te zwijgen dat na 10 meter rijden het al vol zal hangen met modder. (ter info, véél tail-tidy dingen die je op baanmoto's ziet zullen er ook terug afmogen)
Na mijn encounter met de boswachters heb ik na 10 jaar rijden met de plaat op mijn rugzak, ze toch maar op mijn moto gemonteerd. (nu, de boswachters hebben absoluut geen spel gemaakt van het feit dat mijn plaat aan mijn rugzak hing) Maar ze hangt zeker niet legaal (te hoog, te schuin,...) naar de wettelijke vereisten.
image.png.7fd1d072f798014a09ca951c476cb0f9.png

Snelheidsmeter: als ik een dag rij, kijk ik daar geen 1 keer naar. En als ik twijfel dat ik te snel zou rijden (bv zone 30 ofzo, maar je moet je best doen om dat te vinden op de boerenwegen in Wallifornia) kijk ik wel op de gps/trippy. 

Pinkers: idem, als ik dat moet monteren mag ik een stock aanleggen zodat na elke val ik nieuwe kan gaan monteren, een aantal keer per jaar dus.

Contactslot: wat brengt dat bij aan de verkeersveiligheid?

Remtest met zulke banden? ben benieuwd... (die mogen dan nog straatlegaal zijn, die hebben bijzonder weinig grip op een vlak/glad/hard loopvlak, net daarom dat ik op de openbare weg als een oud vrouwtje rij, en al zeker als het nat ligt).

Enfin, voor mij geen probleem, ik heb net een nieuwe gekocht waar ik plan vele jaren plezier van te beleven, en heb mijn 2 oude net op tijd verkocht. Zolang ze geen jaarlijkse keuring invoeren hoor je me niet al te hard klagen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je beseft toch ook dat dat een hoop goedpraterij is die eigenlijk geen steek houdt? :D 

Je laatste paragraaf bewijst trouwens dat het kan.

Ze gaan in het verkeersreglement geen uitzonderingen maken voor zoiets als een enduro. Dit moet even straatlegaal zijn op je onverharde weg als in het centrum van Antwerpen ofzo. Dat die plaat binnen de kortste keren vol modder hangt mag geen excuus zijn om ze horizontaal te hangen .

"Sorry meneer agent, ik heb geen pinkers op mijn moto want als ik val gaan die kapot". Mja :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid