Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Niko80 zei:

Een helm van 5 j wordt best helemaal vervangen.

6jaar is geen probleem. En het hangt er ook vanaf hoe vaak die gedragen wordt en in welke omstandigheden. 

Zomer + veel zweet zal zorgen voor een snellere degradatie van de binnenschaal dan wanneer die in de winter wordt gedragen en geen zweet moet absorberen. 

Zolang de binnenschaal fris is en de (veelal) isomo binnenschaal crispy blijft, is de helm veilig. Wanner de isomo vodderig wordt, dan doe je de helm beter weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Tjeu said:

6jaar is geen probleem. En het hangt er ook vanaf hoe vaak die gedragen wordt en in welke omstandigheden. 

Zomer + veel zweet zal zorgen voor een snellere degradatie van de binnenschaal dan wanneer die in de winter wordt gedragen en geen zweet moet absorberen. 

Zolang de binnenschaal fris is en de (veelal) isomo binnenschaal crispy blijft, is de helm veilig. Wanner de isomo vodderig wordt, dan doe je de helm beter weg. 

Heeft, afhankelijk van het materiaal, blootstelling aan UV ook geen invloed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Heeft, afhankelijk van het materiaal, blootstelling aan UV ook geen invloed?

UV is slecht voor alles. 

Maar de binnenzijde van de helm, die de impact het meest dempt, wordt zelden blootgesteld aan UV.

 De buitenzijde wel, de schaal die de kracht van de impact zo goed mogelijk moet verdelen over de gehele binnenschaal en je hoofd van penetraties moet beschermen. Maar door de lak is de impact van uv daar ook eerder beperkt. Het is vooral de veerkracht van de binnenmaterialen die afneemt en zo dus de veiligheid verlaagd. 

Bij sommige merken zie je de degradatie erg goed door verkleuring. Oudere schalen vergelen. Maar dat niet niet bij allemaal zo, en al helemaal niet bij de zwarte EPS binnenschalen, die blijven gewoon zwart. 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/11/2022 om 10:35, Niko80 zei:

Een helm van 5 j wordt best helemaal vervangen.

 

Op 2/11/2022 om 10:38, Tjeu zei:

6jaar is geen probleem. En het hangt er ook vanaf hoe vaak die gedragen wordt en in welke omstandigheden. 

Zomer + veel zweet zal zorgen voor een snellere degradatie van de binnenschaal dan wanneer die in de winter wordt gedragen en geen zweet moet absorberen. 

Zolang de binnenschaal fris is en de (veelal) isomo binnenschaal crispy blijft, is de helm veilig. Wanner de isomo vodderig wordt, dan doe je de helm beter weg. 

Heeft wat nuance nodig natuurlijk. Ik draag die helm misschien 3 uur per maand, als het al zo veel is :lolz: Staat voor de rest altijd in een donkere kast, weg van zonlicht. Schaal en vulling zijn nog perfect, sluit nog mooi aan. 

Al zou ik volgend seizoen wel uitkijken naar een andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Monterey Jack zei:

 

Heeft wat nuance nodig natuurlijk. Ik draag die helm misschien 3 uur per maand, als het al zo veel is :lolz: Staat voor de rest altijd in een donkere kast, weg van zonlicht. Schaal en vulling zijn nog perfect, sluit nog mooi aan. 

Al zou ik volgend seizoen wel uitkijken naar een andere.

Ik heb mij vorige zondag een nieuwe GT-AIR II gekocht, was altijd fan van Arai maar na zondag nogmaals een Arai te passen en erna een Shoei was de keuze rap gemaakt.

Zoals MSXX het beschreff, het comfort, gemak van aandoen, top.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Niko80 zei:

Ik heb mij vorige zondag een nieuwe GT-AIR II gekocht, was altijd fan van Arai maar na zondag nogmaals een Arai te passen en erna een Shoei was de keuze rap gemaakt.

Zoals MSXX het beschreff, het comfort, gemak van aandoen, top.

Ik heb zelf zo ene, dus ja, besef dat maar al te goed :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
10 uren geleden, Tjeu zei:

Fuuuucking hell da's knap !!! ❤️

Superleuk gedaan. Carbon hoefde niet maar ik zeg er ook geen neen tegen.
Velgen staan er MACHTIG op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Gewrapte Panigale V4R. Thoughts?

 

De combo is niet lelijk maar niet voor een Panigale. Ik vind het meer voor een naked, misschien dat het komt doordat ik aan een Z1000 denk bij die kleurstelling.

Volledig olijfgroen was knapper geweest.

 

Maar dat geluid... :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Fuuuucking hell da's knap !!! ❤️

Superleuk gedaan. Carbon hoefde niet maar ik zeg er ook geen neen tegen.
Velgen staan er MACHTIG op. 

Wat houdt je nog tegen? Prijs is toch ook goed gezien de uitrusting? 

En als je dan eens soundclipjes op gaat zoeken van de Griso met niet standaard uitlaten... :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tjeu zei:

Wat houdt je nog tegen?

Ik weet het niet. Iets, dat is zeker. Maar ik weet niet wat.

Het hele verhaal over de problemen met de motoren blijft wel ergens plakken bij me.

Ik denk dat het vooral het (waan?)idee van verlies van betrouwbaarheid is.
Nu stap ik na whatever tijd op mijn K13R en die start. Altijd.
De band met dat ding wordt met de tijd alleen maar sterker.

Laatste tijd sterk op zoek gegaan naar een (recente) vervanger: ik knap er altijd op af en blijf terug naar mijn bike grijpen.

8 minuten geleden, Tjeu zei:

Prijs is toch ook goed gezien de uitrusting?

Zeker wel.

8 minuten geleden, Tjeu zei:

En als je dan eens soundclipjes op gaat zoeken van de Griso met niet standaard uitlaten... :inlove: 

I know.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, gTa zei:

Ik weet het niet. Iets, dat is zeker. Maar ik weet niet wat.

Het hele verhaal over de problemen met de motoren blijft wel ergens plakken bij me.

Ik denk dat het vooral het (waan?)idee van verlies van betrouwbaarheid is.
Nu stap ik na whatever tijd op mijn K13R en die start. Altijd.
De band met dat ding wordt met de tijd alleen maar sterker.

Laatste tijd sterk op zoek gegaan naar een (recente) vervanger: ik knap er altijd op af en blijf terug naar mijn bike grijpen.

Zeker wel.

I know.

Die betrouwbaarheidsproblemen zijn overroepen. Ja, die nokkenassen waren een probleem, maar zijn zowat bij allemaal aangepakt. En indien niet is er ook een oplossing voor handen. Geen goedkope, maar ze is er. 

En daarnaast zijn Guzzi's net bekend voor hun betrouwbaarheid, los van de 1990-2000 modellen. 

En zelf dat buiten beschouwing gelaten, je hoeft de K helemaal niet weg te doen. Gewoon iets ernaast ter aanvulling. Het zal je enkel meer van het moto rijden doen genieten, de honger naar de te dure Multistrada doen stillen en je liefde voor je trouwe K doen vergroten. Dit is zo anders dat het genieten is en aan de andere kant zal het vertrouwde terug omgezet worden in specifieke appreciatie. De verschillen gaan elkaars sterktes spotlighten. 

Gewoon doen. Waar iedere autoliefhebber eens een alfa moet gehad hebben, moet iedere motorliefhebber eens een Guzzi gehad hebben. Toen ik de mijne kocht kreeg ik vanop de Motorrijder redactie ook direct de reactie "Proficiat Tjeu, je bent me alvast voor in het schrappen van "een Guzzi hebben" van de bucketlist." 

Gewoon doen. Je kan er maximaal 7.000 euro spijt van hebben. En met de huidige inflatie plus de toegenomen populariteit van Guzzi (v85tt, v7, v100,...) is de kans groot dat je enkele jaren 'gratis' kan rijden.

aangepast door Tjeu
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Godver, gast :D 

Mijn budget voor gewield materiaal is op. Vorig jaar een M140i gehaald, dit jaar een 640i GT gehaald en een mountainbike in aantocht die bijna even veel kost als die Guzzi daar. :D 

 

 

 

 

 

Allez, 'k ga keer bellen met die peet. :D

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga woensdag kijken.

Absoluut geen idee what to expect maar de info die 'k nu al door kreeg klink alvast goed.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gTa zei:

Ik ga woensdag kijken.

Absoluut geen idee what to expect maar de info die 'k nu al door kreeg klink alvast goed.

:party:

Als je kijkt wat ze voor Griso's vragen, dan lijkt dit echt veel waar voor zijn geld. Te veel om te laten gaan. 

Benieuwd, benieuwd benieuwd! Zo spannend zeg! Ik ga er slecht door slapen :D 

Kut dat ik zelf geen geld heb, anders ging ik die zelf halen. Ik droom al een tijd van een R9T. Die spreekt me aan, wss vooral uit gemis van de R50/5, maar eigenlijk vind ik die niet mooi genoeg. En als je dan deze griso ziet en de geluidsfilmpjes van een R9T naast die van de Griso legt, tja, boeken toe, waarom zou je in godsnaam nog een R9T willen... Zo een Griso is gewoon massa's cooler. En wat een sound :inlove: 

Die beleving moet geweldig zijn, ondanks dat niet zal sleuren voor dood. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie wat ik nog kan krijgen voor mijn K13R ... bijna zonde om die weg te doen.
Plus: die blijft perfect geschikt om te forenzen en om te reizen. Heb er ook kofferset voor etc.
Lijkt me ergens wel cool om twee zo'n vergelijkbare dingen naast elkaar te hebben.
Uiteindelijk zou ik daar nog altijd een modded F6C en een CB750/4 naast willen hebben. (Eigenlijk een CBX1000 maar dat is verrrrrry unlikely.)

Enfin: afgesproken dat woensdag enkel een 'feeler' is, moto en papieren goed bekijken, info krijgen van de verkoper.
Heb woensdag nog een drukke vooravond en avond in Gent na al een lange dag in Bxl maar ik rijd langs de Guzzi in 't naar huis gaan.

Mevrouw vind 't alvast een prachtige moto én ze vindt het extra cool dat 't zoiets speciaals is zoals haar Giulietta was (tgo de massa's Golfjes en BMW '1).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Als ik zie wat ik nog kan krijgen voor mijn K13R ... bijna zonde om die weg te doen.
Plus: ding lijkt me beter geschikt om te forenzen en te reizen. Heb er ook kofferset voor etc.

Enfin: afgesproken dat woensdag enkel een 'feeler' is, moto en papieren goed bekijken, info krijgen van de verkoper.
Heb woensdag nog een drukke vooravond en avond in Gent na al een lange dag in Bxl maar ik rijd langs de Guzzi in 't naar huis gaan.

Mevrouw vind 't alvast een prachtige moto én ze vindt het extra cool dat 't zoiets speciaals is zoals haar Giulietta was (tgo de massa's Golfjes en BMW '1).

Guzzi is echt voor ernaast, kan je BMW echt niet vervangen. Gaat minder strak rijden, is pak trager, minder soepel, minder punch bovenin, kleinere actieradius, minder comfi zit, te veel trillingen,... 

Maar qua présence, sound, mechanisch gevoel en hamer en beitel gehalte gaat die zijn gelijke niet kennen. 

Verwacht trouwens niet dat die tijdens een testrit gaat bevallen. Op het Guzzi forum is dat de rode draad, niemand was écht enthousiast tijdens de eerste kilometers. Je hebt er een paar 100 nodig om de connectie te maken. Maar eens die er is... ze kruipen onder je vel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof je 200%.

Ik kan wel een bike gebruiken met minder power (maar ook geen 60 paardjes of nog minder) en met een véél mechanischer en puurder rijgevoel, voor de gewone ontspannende halve-dagritjes, occasionele meeting, enz. Lijkt me er perfect voor, die Griso.

Maar de klik gaat er live moeten zijn. (Kans is groot, had die ook al met een S.E. die 'k eens live zag bij de dealer hier niet zo ver vandaan.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Ik geloof je 200%.

Ik kan wel een bike gebruiken met minder power (maar ook geen 60 paardjes of nog minder) en met een véél mechanischer en puurder rijgevoel, voor de gewone ontspannende halve-dagritjes, occasionele meeting, enz. Lijkt me er perfect voor, die Griso.

Maar de klik gaat er live moeten zijn. (Kans is groot, had die ook al met een S.E. die 'k eens live zag bij de dealer hier niet zo ver vandaan.)

Nog eens op mijn gemak naar de foto's gekeken. 

Die velgen, de wave remschijven, het Corbin zadel, de Radical Guzzi CRAC link, de uitlaat (lijken me ook andere voorbochten), de kleinere knipperlichten, het (zoals je zelf ook aanhaalt overbodige) carbon (al misstaat het ook niet), de bagage,... er hangt voor zowat 5k aan opties aan 😮  
Zijn ook goede banden, al is het natuurlijk niet te zien hoe oud ze zijn. 

De voetsteunen zou hij wel mogen houden. Ding is echt een koopje (als hij in het echt aan de foto's voldoet en alle opties netjes geplaatst zijn). Echt lekker ding zeg. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid