Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een tractor moet ook een plaat, pinkers,...  hebben wil men die op de openbare weg laten rijden

Geplaatst:
9 minutes ago, ex-Mooseman said:

een tractor moet ook een plaat, pinkers,...  hebben wil men die op de openbare weg laten rijden

En een dubbelgelaagde achterruit, zodat de kleine van 5 jaar die er rechtstaand tegen leunt er niet kan door vallen.

• Grappig 1
Geplaatst:
24 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je beseft toch ook dat dat een hoop goedpraterij is die eigenlijk geen steek houdt? :D 

Je laatste paragraaf bewijst trouwens dat het kan.

Ze gaan in het verkeersreglement geen uitzonderingen maken voor zoiets als een enduro. Dit moet even straatlegaal zijn op je onverharde weg als in het centrum van Antwerpen ofzo. Dat die plaat binnen de kortste keren vol modder hangt mag geen excuus zijn om ze horizontaal te hangen .

"Sorry meneer agent, ik heb geen pinkers op mijn moto want als ik val gaan die kapot". Mja :D 

Laatste paragraaf bewijst dat het kan? 

Enfin, voor mij geen probleem, ik heb net een nieuwe gekocht waar ik plan vele jaren plezier van te beleven, en heb mijn 2 oude net op tijd verkocht. Zolang ze geen jaarlijkse keuring invoeren hoor je me niet al te hard klagen :D 

Ik ben niet mee vrees ik...

De plaat moet niet alleen vertikaler hangen, ook een pak lager. Moest het enkel vertikaler mogen zijn, dan kon ik dat nog wel vrij proper opgelost krijgen op mijn moto. Maar die zo laag gaan hangen is gewoon praktisch echt een issue voor het gebruik van zo'n moto.

Kijk bv naar deze baanmotos, hoeveel eigenaars gaan met zo'n "taartschep" blijven rijden? 

image.png.0bbd895ea77aa32215a0eb0d2c986761.png

Overgrote deel van de eigenaars gaan dat er af halen, een tail-tidy monteren, en enkel voor verkoop dit er terug op peren voor 1 dag (keuring).

De alu nummerplaat is jammergenoeg ook een veiligheidsissue bij enduro rijden. Als je uw moto overtrekt op een helling, snijdt die plaat mooi langs je binnen linker en rechter been, los door je kledij... Voor mij is dat nu geen issue, ik doe zo geen extreme dingen, maar de mensen die ik wel ken die dat wel doen rijden allemaal met een speed-pedelec-size nummerplaat op de moto, en de originele op de rug, net voor die reden. 

Geplaatst:

Sorry, ik dacht dat er ook een periodieke keuring was. Maar dan is er toch helemaal geen probleem? Je moet hem zelfs niet jaarlijks ombouwen dan.

Geplaatst:
7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Sorry, ik dacht dat er ook een periodieke keuring was. Maar dan is er toch helemaal geen probleem? Je moet hem zelfs niet jaarlijks ombouwen dan.

Klopt, zolang ze geen jaarlijkse keuring doen ben ik tevreden. (2ehandsmarkt zal wel instorten voor enduro's, maar zal me een worst wezen want de mijne zijn met die reden een paar maand terug verkocht).

Gelukkig ben ik alvast vrijgesteld van een emissie/CO meting :D 

image.png.b6454c84a5c8d9fa5c5d9c56f6353b35.png

Geplaatst:

Nog geen periodieke keuring, dus vooralsnog niet zo nors hierop. :D 

Indien er ooit wel een periodieke keuring komt (lijkt me evident), dan gaan we wel periodiek een beetje moeten sleutelen.
Maar bon, dan is 't maar zo. ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vandaag een TL1000

mijn eerste moto was een SV650S en dat was een mega tof dink. Dan moet zo'n TL1000 echt heerlijk zijn. 

tl.jpg

Geplaatst:

er mogen wel Yoshimura's op 

Geplaatst:
10 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Vandaag een TL1000

mijn eerste moto was een SV650S en dat was een mega tof dink. Dan moet zo'n TL1000 echt heerlijk zijn. 

tl.jpg

Wooter did not agree :D 

Geplaatst:
Zojuist, jan.van.gent zei:

Wooter did not agree :D 

Das dan zijn probleem.

Een Japanse Ducati voor 2000-3000 Euro

Geplaatst:
7 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Das dan zijn probleem.

Nu nog even uitvinden wat je daar mee bedoelt:

• Een prachtige moto die bovendien nog betrouwbaar is
  • Een lelijk ding dat onbetrouwbaar is

Ik zie het niet :D 

• Grappig 1
Geplaatst:

De twin klonk als een Duc :inlove:

Wat een onderschat ding. 

suz.JPG

Geplaatst:

Ducati betrouwbaar? Het zal geenen oude mogen zijn dan 

Geplaatst:
23 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Das dan zijn probleem.

Probleem is dat die met een hoge kilometerstand komen en dan zijn ze niet zo betrouwbaar meer. Allez dat is me toch verteld ?

Geplaatst:

Zat onlangs nog te denken aan de keer dat ik zonder benzine viel met mijne GT. Hoeresjans gehad toen. 

Geplaatst:
5 minuten geleden, GTX zei:

Probleem is dat die met een hoge kilometerstand komen en dan zijn ze niet zo betrouwbaar meer. Allez dat is me toch verteld ?

Ondertussen ook al oude beestjes eigenlijk eh, die eerste generatie 

Geplaatst:

Absoluut tof ding zo'n SV650. Maat van mij had ook eentje en destijds tijdens een rit af en toe eens gewisseld. Meer moet een motor eigenlijk niet zijn, licht en voldoende vermogen/koppel. 

Hij heeft er toch mee gereden tot 75k op de teller, en daarna probleemloos verkocht.

Naast de TL1000 heb je ook nog de Cagiva Raptor 1000, zelfde blok dacht ik. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Absoluut tof ding zo'n SV650. Maat van mij had ook eentje en destijds tijdens een rit af en toe eens gewisseld. Meer moet een motor eigenlijk niet zijn, licht en voldoende vermogen/koppel. 

Hij heeft er toch mee gereden tot 75k op de teller, en daarna probleemloos verkocht.

Naast de TL1000 heb je ook nog de Cagiva Raptor 1000, zelfde blok dacht ik. 

En de SB8 van Bimota. 

Heb vrij veel SV gereden en zelf een TL-S gehad. De SV is op elke vlak vele malen leuker. Zo een TL stuurt echt niet fijn, zit niet fijn en het blok is ook minder fabelachtig als wat je zou verwachten. Het TL-R blok, dat 10pk meer had, had een andere vermogensafgifte en was eigenlijk wel iets indrukwekkender, al brak het nog steeds geen potten. In de latere SV 1000 (de N nog test gereden) was het te braaf geworden. 

Een Falco, die 10pk minder had, was vele malen indrukwekkender. Stuurde ook zoveel beter. Zat een pak comfortabeler en was veel controleerbaarder. TL-S was de motorfiets die het vaakst en het onverwachtst uitbrak achteraan. Was echt niet fijn. Met een recht stuur erop en andere vering (geen rotatiedemper meer) kan je veel van de problemen verhelpen. Maar de SV blijft leuker (en optisch even lekker), terwijl de Falco resoluut de leukste is en tevens goedkoper en meer betrouwbaar. Dat is degene om voor te gaan @binnenmuisarchitekt

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
7 minuten geleden, Tjeu zei:

Falco is degene om voor te gaan @binnenmuisarchitekt

falco.JPG

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
44 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ducati betrouwbaar? Het zal geenen oude mogen zijn dan 

Dat bedoel ik dan ook :lolz: Waar verwees je naar met je Japanse Ducati :D 

Geplaatst:

jeaaaaaannyyyyy

Geplaatst:
Zojuist, Monterey Jack zei:

Dat bedoel ik dan ook :lolz: Waar verwees je naar met je Japanse Ducati :D 

de twin eh! 

Maakt luid geluid

Geplaatst:

En aangezien we hier toch aan de toog staan, nog een Radler bierke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid