Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Hoe hard zou dit afgeragd zijn?

Nog stevige prijs eigenlijk. 

BMW R nineT Andere in Zwart tweedehands in Genk voor € 6.999,- (autoscout24.be)

nieuwe vloeistoffen erin (remolie, vorkolie, demper revisie, koppelingsolie, transmissieolie, versnellingsbak olie, cardan olie en motorolie), kleppen stellen en gaan. Kan je nog 50k km op zetten. Alleen zal je altijd een buske motorolie bij moeten hebben en moet je achteraf nog een zot vinden die die over wil nemen. 

Bij de vroegere blokken was, los van de oliekeerkingen, ook de vertanding op de uitgaande as (die in de koppeling binnen kwam) een zwak punt. Dat durfde slijten en dan was het game over... Ook de cardans zijn gevoelig aan wheelies. Die kunnen daar niet tegen. Maar voor de rest zou ik daar geen problemen mee verwachten. 

Oja de ABS pompen lijken soms ook nog voor te komen. Maar al bij al weinig onoverkomenlijk. Grootste probleem is die later terug van de hand kunnen doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Hoe hard zou dit afgeragd zijn?

Nog stevige prijs eigenlijk. 

BMW R nineT Andere in Zwart tweedehands in Genk voor € 6.999,- (autoscout24.be)

Niet, denk ik?

Foto's eens in detail bekeken (ingezoomd). Ketel ziet er zeer goed uit voor z'n leeftijd en km-stand. Als die deftig onderhouden werd: kopen en rijden, niet nadenken.
Er is weinig aan die fietsen dat slecht is. Tjeu noemde enkele dingen op maar da's al bijna nitpicken, kistjes hebben zga geen écht zwakke punten.

Blijft een BMW R Nine-T natuurlijk, binnen 't net aangeboden (dat alleen al zegt mij dat het geen wrak kan zijn, die stoten ze af richting marchands).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit zeg, wat een hoop heerlijke weetjes :inlove: 

Sowieso wil ik dat blok nog eens in huis halen. Een absoluut master piece van een koppel en sound monster. En waarom dan niet in dit unieke concept..  

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/12/2022 om 11:59, binnenmuisarchitekt zei:

Vandaag een TL1000

mijn eerste moto was een SV650S en dat was een mega tof dink. Dan moet zo'n TL1000 echt heerlijk zijn. 

tl.jpg

Mijn beste maat zijn moto, nieuw aangekocht geweest door hem en nog altijd in zijn bezit.

20170422_234238.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/12/2022 om 11:59, binnenmuisarchitekt zei:

Vandaag een TL1000

mijn eerste moto was een SV650S en dat was een mega tof dink. Dan moet zo'n TL1000 echt heerlijk zijn. 

tl.jpg

Liever een R voor mij.

 

2000 Suzuki TL1000R – Iconic Motorbike Auctions

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, toere zei:

Heb een Suzuki 750R en een GSX1100R gehad.

Foto van de 750R vind ik niet direkt, van mijn 1100 wel.

20190324_111415.jpg

Dat zijn die waar de kabelboom van stuk ging? Dik machien wel en nog altijd, waren ook beesten destijds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Niko80 zei:

Dat zijn die waar de kabelboom van stuk ging? Dik machien wel en nog altijd, waren ook beesten destijds.

Weet ik niet, zelf niet meegemaakt. 

Inderdaad was een beest van een moto tot en met in dienen tijd. Tot mijn vriend een Hayabusa kocht...

Ik deed 280/290 op teller en hij reed los weg van mij🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Niko80 said:

Dat zijn die waar de kabelboom van stuk ging? Dik machien wel en nog altijd, waren ook beesten destijds.

"Camion" is het woord dat je zoekt.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Niko80 zei:

Verleidelijk

image.png.048de6a8244722de81eadf677fa7b892.png

 

1 uur terug, Niko80 zei:

Staat niet duur...

image.png.c83f67550c166a1287aa1b50ca6a521d.png

Zit je wel met dat 16,5 inch voorwiel waar je amper tot geen banden meer voor kan vinden. Zou die enkel overwegen als ze een ombouw naar 17inch voorwiel hebben gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

 

Zit je wel met dat 16,5 inch voorwiel waar je amper tot geen banden meer voor kan vinden. Zou die enkel overwegen als ze een ombouw naar 17inch voorwiel hebben gehad.

Ik weet maar het zijn zo'n prachtige machines. Kost zo'n ombouw veel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Niko80 zei:

Ik weet maar het zijn zo'n prachtige machines. Kost zo'n ombouw veel?

Zelf nooit moeten doen maar naar wat ik me vaag herinner is het niet zo evident. Je moet om te beginnen al een ander wiel hebben. Naast de diameter hebben ze dacht ik ook een afwijkende Wieland, waardoor je dus een andere as moet laten draaien. Dan moet je nog aan de juiste afstand tussen wiel en remschijf komen zodat die ook passen. En de standaard schijven passen zelden op andere wielen, dus je moet die van je eigen wiel gaan aanpassen en zien dat die ook de juiste diameter hebben, of de positie van de remklauwen aan gaan passen (werd meestal zo gedaan). 

En dan heb je nog het spatbord dat niet meer past met een 17" wiel, dus ook daar moet dan een Beugel voor gemaakt worden. 

Mogelijks bestaan er betaalbare kant en klare kits, zou me niet verbazen. Indien niet, dan zou ik toch een 2k euro rekenen, tenzij je alles zelf kan frezen en draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar toch een quick fix mogelijk: 

a VFR800 front wheel with a pair of late CBR1100XX Blackbird discs will do the job if you want a wheel that matches the rear.

Voor een 500 euro spring je zo dan wel al een eind.

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Niko80 zei:

Ik weet maar het zijn zo'n prachtige machines. Kost zo'n ombouw veel?

175 euro voor een wiel

https://www.2dehands.be/v/motoren/onderdelen-honda/m1927388508-voorvelg-honda-vfr-800-fi-1998-2001-vfr800fi-rc46

75 euro per remschijf

https://www.2dehands.be/v/motoren/onderdelen-honda/a108798182-remschijf-rechts-voor-honda-cbr-1100-xx-blackbird-1999-2006?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&casData=8YwP2WXLTqaOwX2_LIT5Ra-5TzZBPw7nErC8_dhEdLqxw7YzjBSRgAwhihT63_D0oA39K_jUEoiaJlecymEaIRbJNWhmCjrYSZ3k8Gjsg8vjToas2_W19jBZtzGJh0As5_YyBt_MzG4h06G5c6oTW_-6NYslIO8KEJxREDDypaHUDTs8fz1ye846hXxCvY780i3myPnsiXkPifPxIInDr5EWwFajSkPnMhQpB7SDosZfpCneZD9AKMY5-LTM5sUgObQpidiLbkmtw8N94NyHCL-4rmKp5G6VF9WGIx8NA3nFh5zXpbBS4-hxGv9f2DntNeSNKsOkGbatS1hbIP0JPfS1SOmQOP4nfh9wE42TR4B8QfvqnIgCZ4Uo_isD75AzY4Tar2YujNKkUfchrLW4yWTD1HfVKcMYFjIK2ydVtlNCN-rPuazcm_yQfzwpR24xWOHqe0CX0-x-Bbs2Pz0XfwW15dRglK4k4iFRjPJ49RRkpf0WonGdRXoNwX-hr1axhy7prfpJfIUYxIi7KjTeBA5CRBtaHm-WJJ8IgXhQksSXVZqY7ss8XLuphzuoKlKykVmMRti5E4Wg6xmxKgLh-w 

https://www.2dehands.be/v/motoren/onderdelen-honda/a108798200-remschijf-links-voor-honda-cbr-1100-xx-blackbird-1999-2006?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&casData=BI0JQyFvSW6diASrll-m3DE5U5QC9wZMht__n20EDhRxG_ppvgeHpkBiRIXVSWDr9LLopxVMsrIyh1eBgf_X2nyHhlbvDerWq2VTxW49qV4zDKtYmZdQ_Gd3nGn22dd7rSv47FN9tyjDpb_VSQu9fl93bcGRKZjI150OeG2WrDWKj2xiAYQKetWfpJ-htjcxCHUrERm0nbeJwx9oByvch2MapuACV4zIy9b6TN08kzutfNGbdY87NmKho9n9M5a4XMCcpVflrnqArsrow0eDaons75bOb0jXjuh64CMgeWCnODHLHamXQLsj1jS1goeI6pK-LgovzLHxJyI1LGf1f4AlwAXXimYJQt-bj9uLBjWISfg47TVq1aJabkMwFhAwMUhsBP3QYX84LsYdwq_nVOBzav0j3BZZLPuTRu7f-tUepGksQtIbEnNafsfqoASAaLCZhM9vtw387zzfefpCTQySvbyRKBmHL0Gb53wgNt0W1H3WmJfuGFXZznXdueFFWF-FqCBNSmTvvgT9nN1H2ROlJmX8tJEjWkRNJBPniRVVXNLrrhZpFlCEAxENAoQHOQJfZMvOSXm-9EaYfvfL_w 

Dat is al 325 euro. En dan nog 150 euro voor een voorband, zit je aan 475. Nog wat klein materiaal en je zit dus aan 500 euro als je het zelf in elkaar geknutseld krijgt met deze spullen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Niko80 zei:

Staat niet duur...

image.png.c83f67550c166a1287aa1b50ca6a521d.png

Ik vind ze trouwens ook ongelofelijk knap. Maar ze zijn wel al wat op leeftijd en je moet dus wel al wat werk voorzien. 

Persoonlijk, moest ik een blade kopen, dan zou het dit model zijn, de 2003: 
https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-honda/m1865651173-honda-cbr-954-rr-fireblade-2003 

Die is meestal erg interessant geprijsd, terwijl het zowat de meest betrouwbare Blade moet zijn. Het enige wat je moet doen is er een Rapid Bike/Powercommander of ECU Flash tegenaan gooien, want hun gasrespons is (net zoals bijna alle Hondas uit die periode) erg nukkig. Maar met een aangepaste mapping is dat opgelost. En dan heb je een van de lichtste, meest betrouwbare en meest brute Blades. The one to have voor mij. Heel grote fan van. Zou ik echt nog in huis durven halen (en er dan een recht stuur op zetten :D )

honda-cbr900rr-fireblade-2002-review-use 

cBR954RRSC50.jpg 

2003blue1.jpg 

Graag zo: deze kleuren, met korte uitlaat, geen spatbord, duozit weg en zwart ruitje, helemaal mijn ding.

honda-cbr-954-blade-in-sunderland-tyne-a 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid