Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tjeu zei:

Ik vind ze trouwens ook ongelofelijk knap. Maar ze zijn wel al wat op leeftijd en je moet dus wel al wat werk voorzien. 

Persoonlijk, moest ik een blade kopen, dan zou het dit model zijn, de 2003: 
https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-honda/m1865651173-honda-cbr-954-rr-fireblade-2003 

Die is meestal erg interessant geprijsd, terwijl het zowat de meest betrouwbare Blade moet zijn. Het enige wat je moet doen is er een Rapid Bike/Powercommander of ECU Flash tegenaan gooien, want hun gasrespons is (net zoals bijna alle Hondas uit die periode) erg nukkig. Maar met een aangepaste mapping is dat opgelost. En dan heb je een van de lichtste, meest betrouwbare en meest brute Blades. The one to have voor mij. Heel grote fan van. Zou ik echt nog in huis durven halen (en er dan een recht stuur op zetten :D )

honda-cbr900rr-fireblade-2002-review-use 

cBR954RRSC50.jpg 

2003blue1.jpg 

Graag zo: deze kleuren, met korte uitlaat, geen spatbord, duozit weg en zwart ruitje, helemaal mijn ding.

honda-cbr-954-blade-in-sunderland-tyne-a 

 

Die laatste witte heeft 96000km dacht ik. De blauwe 954 is echt top vindt je wel niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Niko80 zei:

Die laatste witte heeft 96000km dacht ik. De blauwe 954 is echt top vindt je wel niet veel.

Nee, die met 96.000 is een andere, ben ik ook tegengekomen 🙂 

Mispak u wel niet aan zo een jaren 90 racer, dan zit behoorlijk vreemd (laag zadel, hoge voetsteunen die vaak wat te veel naar voor staan, smal stuur dat veel te ver naar voor staat) en stuurt ook niet altijd meer zoals je het in gedachten hebt. Eens je naar eind jaren 90 gaat is dat verschil echt gigantisch. Vandaar dus ook mijn persoonlijke voorkeur voor een 954. Die is het antwoord op de R1 die toen al even op de markt was en in het sportieve segment de boel serieus op zijn kop had gezet. Hij heeft ook nog nét voldoende trekjes van de 900 met het kleine voorwiel die jij eerst postte.  

De wit-blauwe is idd vrij uniek. Maar voor een zwart-gele zou ik ook nog tekenen. Of een zwart blauwe. Enkel de zwart-rode laat ik aan me voorbij gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Niko80 zei:

Toere een SC28! De max, beginnen serieus geld te gaan.

Denk dat ik die had gekocht in 1997/ 98.  Werkte toen nog niet lang in Roeselare. Verkocht na 2 jaar voor mijn R1🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, CharlesV zei:

Gewoon doen. De waarde van die dingen zit echt goed. Ga je niet snel op verliezen, tenzij je die zwaar plooit. De vraagprijs is ook niet té zot. als je daar nog 500 af zou krijgen, dan is dat ideaal. 

Prijzen waar een tijd terug hoger. Ook voor andere oldies merk ik. Als ik zie wat ik voor mijn CB 750 Four betaald en gekregen heb, dan heb ik daar echt een goede zaak aan gedaan. Had ik die tien jaar vroeger gekocht, dan had ik er wel nog 2.000 euro minder voor kunnen betaald hebben. Maar ik zou daar nu toch wel snel 2.000 euro minder voor krijgen bij verkoop.  

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Gewoon doen. De waarde van die dingen zit echt goed. Ga je niet snel op verliezen, tenzij je die zwaar plooit. De vraagprijs is ook niet té zot. als je daar nog 500 af zou krijgen, dan is dat ideaal. 

Prijzen waar een tijd terug hoger. Ook voor andere oldies merk ik. Als ik zie wat ik voor mijn CB 750 Four betaald en gekregen heb, dan heb ik daar echt een goede zaak aan gedaan. Had ik die tien jaar vroeger gekocht, dan had ik er wel nog 2.000 euro minder voor kunnen betaald hebben. Maar ik zou daar nu toch wel snel 2.000 euro minder voor krijgen bij verkoop.  

Inderdaad, over de prijs denk ik net hetzelfde. Als je er nog eens 500 kan afkrijgen is het echt mooi. Ben ze al paar maand in de gaten aan't houden en zo'n propere bumblebee voor dat geld heb ik nog niet gezien. 

In Frankrijk en Duitsland vind je ze nog voor redelijke prijzen, ook R100GS PD. In Normandië staat ook een propere waar ik nu eens voor geïnformeerd heb. 

Enige miserie is dat je ze dan wel moet invoeren ook, heb daar nog geen ervaring mee. Is dat gewoon bij de douane langsgaan achter zo'n vignet, en dan naar de nieuwe motorkeuring ( 🤮 )?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, CharlesV zei:

Inderdaad, over de prijs denk ik net hetzelfde. Als je er nog eens 500 kan afkrijgen is het echt mooi. Ben ze al paar maand in de gaten aan't houden en zo'n propere bumblebee voor dat geld heb ik nog niet gezien. 

In Frankrijk en Duitsland vind je ze nog voor redelijke prijzen, ook R100GS PD. In Normandië staat ook een propere waar ik nu eens voor geïnformeerd heb. 

Enige miserie is dat je ze dan wel moet invoeren ook, heb daar nog geen ervaring mee. Is dat gewoon bij de douane langsgaan achter zo'n vignet, en dan naar de nieuwe motorkeuring ( 🤮 )?

enkel ervaring met invoeren vanuit Nederland en dat gaat ongelofelijk simpel, als het uitvoerdocument van de RDW erbij is. 
Vanuit Frankrijk is moeilijker omdat ze daar geen COC aan de eigenaar overhandigen, meen ik me te herinneren van @binnenmuisarchitekt 

Voor Duitsland verwacht ik dat het even eenvoudig zal zijn als voor Nederland. Daar moet je echt niet wakker van liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn BMW uit Frankrijk geïmporteerd en kreeg 't COC wel mee. Maar de kans is eerder groot dat je 't niet mee krijgt, omdat ze dat (als ik 't goed begrepen heb) moeten afgeven aan het departementaal kantoor van voertuiginschrijvingen oid. Shady uitleg iig. Maar da's snel opnieuw aangevraagd hier bij de Belgische invoerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar krijg ik echt kippenvel val. Man wat een sound :inlove: je hoort gewoon de benzine daar de carburateurs naar de cilinders stromen :inlove: 

Die volheid en vooral die zachtheid, dat zijn toch echt geluiden die je met injectie niet meer hebt...

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/1/2023 om 22:17, Tjeu zei:

daar krijg ik echt kippenvel val. Man wat een sound :inlove: je hoort gewoon de benzine daar de carburateurs naar de cilinders stromen :inlove: 

Die volheid en vooral die zachtheid, dat zijn toch echt geluiden die je met injectie niet meer hebt...

 

Damn dat is vet! Gaan ook al serieus wat geld precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, CharlesV zei:

Damn dat is vet! Gaan ook al serieus wat geld precies.

In België staat een knappe voor 5900, valt wel mee vind ik. Is qua frame (Tonti frame) zijn tijd sterk vooruit (zeer regide edoch licht). In dat kader wel waar voor je geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

echt onbegrijpelijk eigenlijk... en een bakfiets met stalen frame en een chinese motor en een chinese accu er onder moet al even veel kosten. Ik blijf er over doordrammen maar ik snap dat dus echt niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, jan.van.gent said:

echt onbegrijpelijk eigenlijk... en een bakfiets met stalen frame en een chinese motor en een chinese accu er onder moet al even veel kosten. Ik blijf er over doordrammen maar ik snap dat dus echt niet. 

Ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, GTX zei:

Had jij gij Duke 390?

Ja inderdaad, en nog steeds. Maar een nieuwe 2022 moto ipv een 2021 met 3000km op voor zowat dezelfde prijs. Yes please 🙂 

En ik ken de motorisatie en ben er content van.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, 3000 zei:

4999 euro voor een nieuwe 2022 Svartpilen 401... Tempting 😬

Echt geen geld voor een van de mooiste motoren van het moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, 3000 zei:

4999 euro voor een nieuwe 2022 Svartpilen 401... Tempting 😬

Amai, ik heb een paar maand geleden (eind augustus) er nog ene gekocht (ook bij R4 Moto's) voor 6.250€ (wel inclusief de bar end spiegels van Husqvarna). 

Koopje! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gewoon ik zei:

@Frekkel gevraagd met zijn ervaringen

Zeer leuk ding, zeer beperkt in gebruik. Algemene conclusie, zijn geld niet waard. Tenzij je zoiets voor 3k kan oppikken als derde moto oid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Frekkel zei:

Zeer leuk ding, zeer beperkt in gebruik. Algemene conclusie, zijn geld niet waard. Tenzij je zoiets voor 3k kan oppikken als derde moto oid. 

Wat bedoel je met beperkt gebruik? Ik ben wel tevreden van m'n 390 Duke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, 3000 zei:

Wat bedoel je met beperkt gebruik? Ik ben wel tevreden van m'n 390 Duke.

Het is niet dat je zegt ' en nu ga ik eens een dagje met de moto gaan rijden'. Na een uur of twee had ik het meestal wel gezien. En ik heb het geluk van bvb dicht bij Zeeland te wonen. Want je gaat bvb ook voor jouw plezier geen snelweg doen op zo'n ding om ergens heen te rijden waar het leuk rijden is. Als je dan al leuke banen hebt, heb je massa's lol. Overal volle gas door knallen. 

Maar al bij al heb ik duust keer meer plezier op de street triple die natuurlijk wel dubbel zo duur is maar eigenlijk ook minstens drie keer zoveel moto is. Dus als je dat koopt voor een appel en een ei als moto voor erbij om eens een uurtje volgas te geven, prima, have fun. Maar als 'volwaardige' enige moto? Dan zou ik zeggen spaar even door voor bvb een trident, Cb 600,... Ga je meer plezier aan beleven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is maar wat je met een moto wil doen é. Ik heb m'n vorige moto (street triple 675) verkocht omdat ik hem te snel vond, je kan niet door de versnellingen gaan langs de binnen of je rijdt overal 150 waar je 70 mag... Moto daarvoor was een VFR800Fi (2001). Super moto maar niet handig voor wat ik er mee deed, voelde heel lomp aan aan lage snelheden. Leuk cruisen op de autostrade dat wel, maar ik doe nooit autostrade.  Daarmee dat ik me nu amuseer me de 390. Snel genoeg, zeer leuk langs de binnen en handig licht in de grootstad.

Twijfel wel voor de 401 maar de Duke doet niets verkeerd eigenlijk. En wie gaat in januari mijn moto overkopen? 🙂 Geen zin om nog 3 maand met 2 moto's te staan, heb ik de plaats niet voor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid