Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, Tjeu zei:

Wel nog veel geld voor een fiets die ook wel duur is in onderhoud.

Zondags wat rondcrossen en een terras doen. Tis vooral knap om naar te kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

https://www.2dehands.be/seller/view/m1924515068

ik zet zoiets online, alle details zijn te lezen...en dan krijg ik mensen over de vloer van 1m65 die dit willen kopen voor zichzelf, of vragen als "kan je die opsturen naar jakkamakka?" Of de klassieker; "ik stuur een koerier langs met cash geld".

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, tuscani zei:

Zondags wat rondcrossen en een terras doen. Tis vooral knap om naar te kijken. 

Dat kankergezwel van een katalysator moet er echt wel vanonder. 

En persoonlijk heb ik de donkerblauwe altijd knapper gevonden, met witte velgen. Maar dat is puur smaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tjeu zei:

Dat kankergezwel van een katalysator moet er echt wel vanonder. 

En persoonlijk heb ik de donkerblauwe altijd knapper gevonden, met witte velgen. Maar dat is puur smaak. 

idd, maar moeilijk te vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta gelijk dichtbij de aankoop van een KTM 790 Adventure, 2019 model. Als de testrit meevalt tenminste. Iemand ervaring mee? 

 

image.png.7e4624c006234f16542cb8f9a05967b9.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewone 790 Duke heb ik nog gehad (na uw VFR), de Adventure is maatje te groot voor mij en van de bulky looks ook geen fan, wel sterk blok maar een vervelende trilling rond 5500 rpm, stuurt heel scherp (noemen ze niet voor niets 'the scalpel') en klinkt standaard veel beter dan met een Akra die er bij de meeste op zit.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Not my cup of tea. Het mag nog het beste rijden van al, ik zou er niet op kunnen kijken. Dan is zelf de nieuwe transalp aantrekkelijker. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, nogal lelijk 🙂 hoog spatbord helpt wel. Veel leuke moto's, kan niet kiezen. Zeer content van m'n 390 maar mis een topbox, en op een naked staat dat niet. V85TT ook op de lijst, en de Tenere en de Transalp. Testritten zullen doorslag geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriend van mij die al 5j in pensioen is heeft zich zijn laatste moto gekocht zegt hij.

Heeft altijd grote vakantie's gedaan met zijn bike's. 

Vroeger altijd sportmoto's gehad en hij wil het wat kalmer aan doen. 

Een BMW R1250 GS. 

FB_IMG_1679783697813.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, toere zei:

Vriend van mij die al 5j in pensioen is heeft zich zijn laatste moto gekocht zegt hij.

Heeft altijd grote vakantie's gedaan met zijn bike's. 

Vroeger altijd sportmoto's gehad en hij wil het wat kalmer aan doen. 

Een BMW R1250 GS. 

FB_IMG_1679783697813.jpg

Een van de snelste baanmoto’s 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, msxx zei:

Een van de snelste baanmoto’s 🙂 

Zou ik nu ook niet zeggen. Een GS is altijd een dijk van een moto geweest, maar toch een stuk overroepen. Voor puur weggebruiker is zijn vergeten R broer altijd de betere geweest. En zeker nu, nu die vooraan terug een gewone vork heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, 3000 zei:

Ja inderdaad, nogal lelijk 🙂 hoog spatbord helpt wel. Veel leuke moto's, kan niet kiezen. Zeer content van m'n 390 maar mis een topbox, en op een naked staat dat niet. V85TT ook op de lijst, en de Tenere en de Transalp. Testritten zullen doorslag geven.

Het zou me erg verbazen dat de V85TT zal bevallen. Een Guzzi overtuigd zelden tijdens een testrit. Moet je echt lang mee rijden, anders valt enkel op waarop die minder scoort. 

Gevoelsmatig verwacht ik dat je de transalp boven de Tenere gaat verkiezen en de Guzzi op de laatste plaats. 

De ktm is wat moeilijker in te schatten. Puur qua adrenaline zal die het hoogst scoren, maar onduidelijk hoe belangrijk dat voor je is. Denk dat die tussen de transalp en de Tenere zal eindigen. 

Het is maar een gok, benieuwd wat het effectief zal worden! 

Oja, waarom staat de Touareg 660 niet in de lijst? Zou ik toch ook wel een kans geven. Knappe verschijning en klank van het blok is geweldig. Daarmee heb je ook iets veel exclusiever, zonder daarvoor extra euros neer te moeten leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is vooral wat je er mee van plan bent. Echt gebruiken als allroad? of toch op het verhard blijven. Als je echt allroad gebruik beoogd lijken de ktm, gevolgd door de Ténéré me de betere keuze. 

Persoonlijk zou ik voor de Ténéré gaan, looks 10x mooier imo. Moest je er een ktm 990 naast zetten wordt het al een ander verhaal, maar dat is een andere generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Vraag is vooral wat je er mee van plan bent. Echt gebruiken als allroad? of toch op het verhard blijven. Als je echt allroad gebruik beoogd lijken de ktm, gevolgd door de Ténéré me de betere keuze. 

Persoonlijk zou ik voor de Ténéré gaan, looks 10x mooier imo. Moest je er een ktm 990 naast zetten wordt het al een ander verhaal, maar dat is een andere generatie.

Indien allroad, dan zou ik Touareg, Tenere, ktm, transalp, Guzzi zeggen. 

Indien road, Touareg, transalp, Tenere, ktm, Guzzi. 

Puur voor mezelf, en mijn gebruik en verlangens: Guzzi, tuareg, een van de laatste v-strom 650s, transalp, Tenere en ktm. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons realistisch blijven en zeggen dat het 90% onroad zal zijn 🙂 maar de mogelijkheid tot onverhard is wel leuk natuurlijk.

Ja de Transalp, goeie eerste reviews en is nog de goedkoopste ook... V85TT reviews lopen uiteen, apart ding natuurlijk. De ene vindt het niets, de andere vindt het subliem.

Tenere even testgereden vorige week. Beetje op't hoogste (was een 2022 Rally) maar word je wel snel gewend.

 

Kiezen is verliezen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, msxx zei:

Een van de snelste baanmoto’s 🙂 

Heeft eigenlijk altijd wel degelijke tourmoto's gereden.  Deed altijd veel lange roadtrips, vooral in het groot verlof en verlengde weekends.

Nu hij in pensioen is nog meer, regelmatig toch +3/4000km extra op de teller als ze terug zijn uit verlof😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, toere zei:

Vroeger altijd sportmoto's gehad en hij wil het wat kalmer aan doen. 

49 minuten geleden, toere zei:

Heeft eigenlijk altijd wel degelijke tourmoto's gereden.  Deed altijd veel lange roadtrips, vooral in het groot verlof en verlengde weekends.

Nu hij in pensioen is nog meer, regelmatig toch +3/4000km extra op de teller als ze terug zijn uit verlof😃

Euh? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jan zei:

Euh? :D

Voor zijn tourmoto's waren het altijd snelheids. Mens is +60 jaar en rijdt al met de moto van zijn 18 jaar. Aangezien hij elke paar jaar een andere kocht heeft hij al wat modellekes gehad he😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid