Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, DDke zei:

Ik vind ze zeker anders klinken. 
Onder vollast en let de juiste uitlaat klinkt dat zeker niet slecht. 
Maar dus wel anders. 
Traag wegrijden en een plof per wielomwenteling bvb is er nimeer bij. 

Dat eerste: ok, beaam ik. Voor een kenner (of een twincam eigenaar) zal het verschil des te groter zijn.

Dat laatste: is er toch duidelijk wel nog bij. Lagere ralenti dan de twincam, vallen aan 800 tpm te rijden. Met plof per seconde, zo klinkt het bijna...
Alleen is dat 50's tractor gevoel (het lukrake, het onregelmatige) er niet meer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gTa zei:

Dat eerste: ok, beaam ik. Voor een kenner (of een twincam eigenaar) zal het verschil des te groter zijn.

Dat laatste: is er toch duidelijk wel nog bij. Lagere ralenti dan de twincam, vallen aan 800 tpm te rijden. Met plof per seconde, zo klinkt het bijna...
Alleen is dat 50's tractor gevoel (het lukrake, het onregelmatige) er niet meer bij.

Probleem is (imo) dat die plof per seconde niet zo luid is als vroeger. 
Ik vergelijk het geluid van een harlzy van nu meer met dat van een muscle car, zeker bij deceleratie. 
En idd een goeie uitlaat kan nog altijd veel lawaai maken. Mijn neef heeft een roed king met Jeckill & Hyde. Met systeem open rij ik daar liever niet achter 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, DDke zei:

Probleem is (imo) dat die plof per seconde niet zo luid is als vroeger. 
Ik vergelijk het geluid van een harlzy van nu meer met dat van een muscle car, zeker bij deceleratie. 
En idd een goeie uitlaat kan nog altijd veel lawaai maken. Mijn neef heeft een roed king met Jeckill & Hyde. Met systeem open rij ik daar liever niet achter 😅

Eén van die Street Glide Specials had idd J&H uitlaat steken en ik beaam: dat is compleet open, zo open als open kan zijn. En dus fokkin luid :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn Svartpilen is binnen voor het eerste nazicht op 1000km en ik kreeg de Vitpilen mee als vervangmoto. Qua rijden vind ik deze heel wat minder dan de Svart vanwege de zithouding. Minder comfortabel en dit stuur met clip-ons voelt heel anders in de bochten dan het gewone stuur van de Svart. Ik voel veel minder controle.

Maar de looks van dit ding.... 🥰 En kan je momenteel voor 4799€ kopen.. Biedt net voldoende vermogen om fun te hebben aan normale snelheden.

20230306_122305.jpg

20230306_122316.jpg

20230306_122410.jpg

20230306_122528.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tjeu zei:

Ongelooflijk knap ding. Geen idee wie het design bij Husky doet op dit moment, maar het is een held.

Edit zegt Maxime Thouvenin

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, M3 is the best zei:

Mijn Svartpilen is binnen voor het eerste nazicht op 1000km en ik kreeg de Vitpilen mee als vervangmoto. Qua rijden vind ik deze heel wat minder dan de Svart vanwege de zithouding. Minder comfortabel en dit stuur met clip-ons voelt heel anders in de bochten dan het gewone stuur van de Svart. Ik voel veel minder controle.

Maar de looks van dit ding.... 🥰 En kan je momenteel voor 4799€ kopen.. Biedt net voldoende vermogen om fun te hebben aan normale snelheden.

20230306_122305.jpg

20230306_122316.jpg

20230306_122410.jpg

20230306_122528.jpg

€4.800 is toch echt geen geld eigenlijk... Als je weet dat een KTM 2-takt enduro al rap 10k is. Buiten ophanging en wielen lijkt me dat de kostprijs van onderdelen voor zo'n 390 net hoger zou moeten liggen (al zal het productie aantal een pak hoger liggen waardoor de productie efficiëntie een stuk hoger zal liggen). 
Enorm knap ding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoonlief is momenteel aan't rondkijken voor een eerste motor. Ik probeer 'm zachtjes in de richting van een Svartpilen te sturen. Wendbaar, relatief licht, niet overdreven snel, ziet er goed uit ... zou toch moeten passen voor een beginneling, denk ik dan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, jan.van.gent zei:

€4.800 is toch echt geen geld eigenlijk... Als je weet dat een KTM 2-takt enduro al rap 10k is. Buiten ophanging en wielen lijkt me dat de kostprijs van onderdelen voor zo'n 390 net hoger zou moeten liggen (al zal het productie aantal een pak hoger liggen waardoor de productie efficiëntie een stuk hoger zal liggen). 
Enorm knap ding.

 

Idd. Is de prijs van een elektrische fiets, maar dan met veel knapper design.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

Idd. Is de prijs van een elektrische fiets, maar dan met veel knapper design.

En 1000 keer meer "waar" voor je geld. Toont imo aan dat e-bikes serieus overpriced zijn imo. (ofwel zit daar gigantische veel marge op, ofwel wordt dat absoluut niet efficiënt geproduceerd, kan toch bijna niet anders...)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/3/2023 om 19:37, #166 zei:

Zoonlief is momenteel aan't rondkijken voor een eerste motor. Ik probeer 'm zachtjes in de richting van een Svartpilen te sturen. Wendbaar, relatief licht, niet overdreven snel, ziet er goed uit ... zou toch moeten passen voor een beginneling, denk ik dan.

Ik kan hem alleen maar aanraden. Voor beginners maar ook meer ervaren rijders. Ik rijd al 15jaar met de moto en heb hiervoor krachtige motoren gehad (Bandit 1250, R1200GS, Ducati Diavel) en ik was overgestapt op deze Svartpilen omdat ik een lichte moto wou om mee te nemen op vakantie. Dacht in het begin altijd dat ik mij dat zwaar ging beklagen maar ik heb dat hoog vermogen eigenlijk nog niet veel gemist. Tuurlijk op lange stukken is er een groot acceleratieverschil met de grote motoren maar als je de 401 op toeren houdt is die ook wel punchy. Ik heb nooit het gevoel dat hij traag is en doet me beseffen hoeveel % dat je eigenlijk maar gebruikt van de overpowered moto's 😉 Ik heb bij het onderhoud ook het voorste tandwiel laten vervangen door 1tje met 14 tanden ipv 15 voor iets meer kracht en wat minder topsnelheid. En wat met de 401 ook zo leuk is dat je volgas kan blijven gaan, opschakelen met de (standaard) quickshifter en terug blijven gegaan waarbij je toch een leuk snelheidsgevoel krijgt en niet direct aan 200+ snelheden zit. En hij is zo licht, leuk in de bochten. Ben al aan het hopen op beter weer om er eens mee naar bochtige streken te gaan want dat is er nog niet van gekomen. 

Het was trouwens heel aangenaam om van de Vitpilen terug te mogen overstappen naar de Svartpilen. Zó veel comfortabeler en een beter stuurgevoel. Puur voor de looks: Vitpilen. Maar qua rijden toch wel de Svartpilen. 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/3/2023 om 20:38, jan.van.gent zei:

En 1000 keer meer "waar" voor je geld. Toont imo aan dat e-bikes serieus overpriced zijn imo. (ofwel zit daar gigantische veel marge op, ofwel wordt dat absoluut niet efficiënt geproduceerd, kan toch bijna niet anders...)

Ik lease inderdaad ook een speedelec via het werk die meer kost dan mijn Svartpilen 🤪

Te gek voor woorden. Maar hierdoor verdien ik wel geld met mijn woon-werkverkeer ipv dan het mij geld kost. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

2dehands dat zit echt vol met mongolen.

Was een tijd terug aan het kijken voor een fiets, ik heb het opgegeven. Waanzin. 

Het model in de advertentie zetten? Doen we niet aan mee. De maat van het frame? Naah, details details ....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

2dehands dat zit echt vol met mongolen.

Was een tijd terug aan het kijken voor een fiets, ik heb het opgegeven. Waanzin. 

Het model in de advertentie zetten? Doen we niet aan mee. De maat van het frame? Naah, details details ....

 

https://www.2dehands.be/v/doe-het-zelf-en-bouw/metselstenen/m1958098648-stalen-poutrel

"Kan niet geladen worden
Is niet van mij, "

:lolz:

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

2dehands dat zit echt vol met mongolen.

Was een tijd terug aan het kijken voor een fiets, ik heb het opgegeven. Waanzin. 

Het model in de advertentie zetten? Doen we niet aan mee. De maat van het frame? Naah, details details ....

 

basis zaken er niet bij zetten. Of foto's die niet overeen komen met beschrijving is ook altijd een goeie.

Toen ik nog een aambeeld zocht meerdere keren tegengekomen. 

Groot aambeeld in perfecte staat, om dan een 70kg aambeeld met afgebroken randen in de foto te zien staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid