Ga naar inhoud

Test-aankoop goes electric


Parsifal

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Waarom zou je een PJH pure funrit met een ev willen doen op dit moment? Ev is voor dagelijks vervoer, ice voor fun.

Zoals ie t aanhaalt he: voor de wetenschap 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tjeu zei:

Waarom zou je een PJH pure funrit met een ev willen doen op dit moment? Ev is voor dagelijks vervoer, ice voor fun.

Beetje kort door de bocht neen?
Da's dezelfde discours als indertijd ...

  • Ne servo is voor vrouwen
  • ABS, ESP, TC, ... is voor wie niet deftig kan rijden
  • 4-cylinders, allez dat zijn er minstens 2 te weinig ...

Zelf zou ik ook wel voorkeur geven aan ICE, maar kan me best inbeelden dat sportief rondtoeren met een EV ook fun is.
Is gelijk met de circuitmoto's he ... vroeger had ik ook geen slipperkoppeling, quickshifter, blipper, TC, anti-wheely, enz ...
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Tjeu zei:

Waarom zou je een PJH pure funrit met een ev willen doen op dit moment? Ev is voor dagelijks vervoer, ice voor fun.

Omdat mss niet iedereen geld/plaats/... heeft voor meerdere auto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, WoKe zei:

Beetje kort door de bocht neen?
Da's dezelfde discours als indertijd ...

  • Ne servo is voor vrouwen
  • ABS, ESP, TC, ... is voor wie niet deftig kan rijden
  • 4-cylinders, allez dat zijn er minstens 2 te weinig ...

Zelf zou ik ook wel voorkeur geven aan ICE, maar kan me best inbeelden dat sportief rondtoeren met een EV ook fun is.
Is gelijk met de circuitmoto's he ... vroeger had ik ook geen slipperkoppeling, quickshifter, blipper, TC, anti-wheely, enz ...
 

Voor alles is een tijd en een plaats. En een EV voor ardennenritten, die tijd is er nu nog niet. Ik geloof wel dat er écht boeiende EV's gaan komen. Mét manuele versnellingsbakken en powercurves die boeiend zijn. Met ouderwetse mechanische sperdiff's en oldschool stuurhuizen. 
 

13 minuten geleden, Joske zei:

Omdat mss niet iedereen geld/plaats/... heeft voor meerdere auto's?

Dan neem je toch gewoon een plezier auto en de rest doe je met de EV deelwagen? 
Toegeven, die tijd is er ook nog niet, maar laat het daar maar heen gaan. 996 targa in de garage en de EV haal ik wel op de hoek van de straat als ik een saaie verplaatsing moet doen die niet te doen is met de (motor)fiets. 
Het eigendomschap van een ID3 of Leaf, maar zelf een huidige Golf met ICE of zelf Passat, dat boeit mij echt niet meer. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Ik geloof wel dat er écht boeiende EV's gaan komen. Mét manuele versnellingsbakken en powercurves die boeiend zijn.
Met ouderwetse mechanische sperdiff's en oldschool stuurhuizen. 

Dream on 🤣
Het gaat anders zijn, en da's daarom niet slechter ... maar denkt ge nu echt dat er buiten msschn een one-off constructeur iemand een betaalbare EV gaat maken die de mechanische zaken van een ICE gaat gebruiken puur en alleen voor die paar man die het uit nostalgische overweging zou kopen? Over 15 à 25j zijn onze kinderen de consumenten waarop er gemikt zal worden, en die gaan wschl nooit met een ICE gereden hebben. Dus wees er maar zeker van dat 99% won't care ...
 

Quote

Dan neem je toch gewoon een plezier auto en de rest doe je met de EV deelwagen? 
Toegeven, die tijd is er ook nog niet, maar laat het daar maar heen gaan. 996 targa in de garage en de EV haal ik wel op de hoek van de straat als ik een saaie verplaatsing moet doen die niet te doen is met de (motor)fiets. 
Het eigendomschap van een ID3 of Leaf, maar zelf een huidige Golf met ICE of zelf Passat, dat boeit mij echt niet meer. 

Ja hoor ... alhoewel ... ik heb zo'n fun hooligan oldtimerke staan ... in de praktijk komt het er quasi nooit van ...
De meeste mensen 'verplaatsen' zich gewoon ... ik ook eigenlijk ... 
En als ik dan tijdens die 'verplaatsing' eens een leuk stukje baan tegenkom dan heb ik geen tijd om ff naar huis te rijden en de fun-auto te gaan nemen.
Juist gelijk ge saaie en minder saaie ICE's hebt gaat ge dat ook in EV's hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Hij doet binnenkort met die etron de GT Tour, en dat zou een pak beter moeten lukken.

TBH, een stuk van waar het foutliep lag al aan hemzelf ...
Zelf met een ICE ging hij te laat zijn voor de briefing en de start, en die eerste laadbeurt/stop was ook niet nodig om tot in Wellin te geraken.
En als ge nog op +70% zit gaat ge niet aan de hoogste snelheid laden (idem als batterij nog koud is).

Dat er laadstations niet werken is idd het mindere aan de ervaring. En al zeker als er al niet een hoop in de buurt zijn.
Op zich had hij gerust ook tijdens de lunch een uurtje aan een 22kw lader kunnen hangen, dan had hij genoeg gehad voor de namiddagrit.

't Moet idd allemaal wat meer uitkomen, en kans dat het foutloopt is groter, klopt! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, WoKe zei:

Dream on 🤣
Het gaat anders zijn, en da's daarom niet slechter ... maar denkt ge nu echt dat er buiten msschn een one-off constructeur iemand een betaalbare EV gaat maken die de mechanische zaken van een ICE gaat gebruiken puur en alleen voor die paar man die het uit nostalgische overweging zou kopen? Over 15 à 25j zijn onze kinderen de consumenten waarop er gemikt zal worden, en die gaan wschl nooit met een ICE gereden hebben. Dus wees er maar zeker van dat 99% won't care ...
 

 

Ja, ik geloof dat echt. Er zijn nu al veel te veel procenten van 'fun' sportwagens, supercasrs en hypercars. 't is niet dat die in zo grote getallen verkocht worden. 
Zelf een MX-5 verkoopt al bij al in bescheiden hoeveelheden. Maar die markt blijft wel groot genoeg om ook daar in de toekomst nog iets mee te doen. 
Oude zaken krijgen wel vaker vroeg of laat een nieuwe invulling. 
De fiets werd de bromfiets en is nu de elektrische fiets geworden. 
De Lotus 7 was een moddermobiel -een markt die nu ook allang niet meer bestaat-, werd een hillclimb wagen, werd een Caterham voor de weg, een circuitwapen en mss is dat wel een goede basis voor de volgende stap. Maar die zal er zeker komen. Er zal wel een constructeur zijn die zichzelf zal heruitvinden, zonder al zijn roots te verloochenen. Lotus, Caterham, Porsche, Hummel, Alpine, Alfa, MG,... Place you're bets! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Voor alles is een tijd en een plaats. En een EV voor ardennenritten, die tijd is er nu nog niet. Ik geloof wel dat er écht boeiende EV's gaan komen. Mét manuele versnellingsbakken en powercurves die boeiend zijn. Met ouderwetse mechanische sperdiff's en oldschool stuurhuizen. 
 

Dan neem je toch gewoon een plezier auto en de rest doe je met de EV deelwagen? 
Toegeven, die tijd is er ook nog niet, maar laat het daar maar heen gaan. 996 targa in de garage en de EV haal ik wel op de hoek van de straat als ik een saaie verplaatsing moet doen die niet te doen is met de (motor)fiets. 
Het eigendomschap van een ID3 of Leaf, maar zelf een huidige Golf met ICE of zelf Passat, dat boeit mij echt niet meer. 

laatste wat ik wil is een deelwagen. in andermans zweet, en vuiligheid gaan zitten.... neen dank u.

dan koop ik liever een deftige ev en geen porsche

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Rabbit zei:

Een review die toch een zeer realistisch beeld geeft van waar wij als liefhebbers en klanten van @PJH zijn ritten mee te maken kunnen hebben als we met een EV zouden rijden.

Jonas van Gestel deed de Drivr rit mee met een etron gt

Allesbehalve aangenaam zo lijkt het

Tof filmke en ook tof om jullie daar aan het ontbijt nog in het echt te spreken.

Maar wat ik vaak mis in die filmpjes is hoeveel dat nu gekost heeft voor zo een dag te rijden en te snelladen.

Want we weten allemaal dat in Luxemburg tanken leuk is en we daar 98/E5 hebben voor minder dan anderhalve euro maar dat voordeel heb je niet meer aan een laadpaal. Is er een groot verschil tussen bv die FastNed prijs in Belgie en Luxemburg en de prijsverschillen met Ionity of die andere die je in het filmpje laat zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect maar wanneer je zulke wagens koopt, lig je echt niet wakker van verbruikskost, en al zeker niet als je er nog eens roadtrips gaat mee doen. Dat is trouwens ook fun verpestend. 

Mijn mening he :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, WoKe zei:

Dream on 🤣
Het gaat anders zijn, en da's daarom niet slechter ... maar denkt ge nu echt dat er buiten msschn een one-off constructeur iemand een betaalbare EV gaat maken die de mechanische zaken van een ICE gaat gebruiken puur en alleen voor die paar man die het uit nostalgische overweging zou kopen? Over 15 à 25j zijn onze kinderen de consumenten waarop er gemikt zal worden, en die gaan wschl nooit met een ICE gereden hebben. Dus wees er maar zeker van dat 99% won't care ...
 

Dit ! 

De jeugd heeft gewoon geen interesse meer in auto's en al zeker niet in het fun gedeelte. Ook de status van het bezit auto speelt steeds minder ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

laatste wat ik wil is een deelwagen. in andermans zweet, en vuiligheid gaan zitten.... neen dank u.

dan koop ik liever een deftige ev en geen porsche

Dat zijn vooroordelen, geen feiten. Een deelauto wordt quasi wekelijks gewassen en iedere gebruiker neemt alles eruit wat erin is gegaan. 
Bij gevolg is een gemiddelde deelauto pakken properder dan een auto in eigen beheer waar regelmatig een vrouw (uitzonderingen daar gelaten) in rijdt of wat kinderen in zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Dit ! 

De jeugd heeft gewoon geen interesse meer in auto's en al zeker niet in het fun gedeelte. Ook de status van het bezit auto speelt steeds minder ! 

Hoe zou het toch ook komen dat de jeugd geen interesse meer heeft in auto's... Het aanbod van tegenwoordig is gewoon jaar na jaar minder boeiend. Het is altijd maar meer en meer eenheidsworst. Je moet al hard je best doen (en vooral veel te diep in de buidel tasten) om een wagen te kiezen die niet op het MQB (VAG) of CMP (Stellantis) platform staat. Allemaal dezelfde saaie troep in een ander jasje. 

Dat was vroeger wel anders. En uiteraard was er dan ook meer ruimte en tijd om écht te rijden. En was het nog betaalbaar. Dat laatste zal met de EV mogelijks terug komen en wie weet dan... 
Alles komt altijd terug. We gaan plots ook gewoon met hopen ex ICE's zitten die omgebouwd gaan worden naar EV. En daar zit dan wel potentieel. Uiteraard sowieso nog jaren op wachten als het aan de huidige politiek ligt, want tegen dat die daar een regelgeving voor uitgewerkt hebben... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Met alle respect maar wanneer je zulke wagens koopt, lig je echt niet wakker van verbruikskost, en al zeker niet als je er nog eens roadtrips gaat mee doen. Dat is trouwens ook fun verpestend. 

Mijn mening he :) 

 

Absoluut ... de verbruikskost is meestal degene waar ik het minst van wakker lig.
Zeg nu zelf ... stel dat je 25.000 km bolt per jaar.

Aan 7L/100km = 1750 liter = +- 2625€
Aan 10L/100km = 2500 liter = +- 3750€
Aan 12L/100km = 3000 liter = +- 4500€

Verschil tussen een zuinige en dorstige auto is geen 2000€/jaar.
Als je dat gaat vergelijken tov verzekering, onderhoud, waardevermindering, enz ...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Dit ! 

De jeugd heeft gewoon geen interesse meer in paarden en al zeker niet in het fun gedeelte. Ook de status van het bezit van een koets speelt steeds minder ! 

Kon een flashback naar 200j geleden zijn 🤣

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tjeu zei:

Dat was vroeger wel anders. En uiteraard was er dan ook meer ruimte en tijd om écht te rijden. En was het nog betaalbaar. Dat laatste zal met de EV mogelijks terug komen en wie weet dan... 
Alles komt altijd terug. We gaan plots ook gewoon met hopen ex ICE's zitten die omgebouwd gaan worden naar EV. En daar zit dan wel potentieel. Uiteraard sowieso nog jaren op wachten als het aan de huidige politiek ligt, want tegen dat die daar een regelgeving voor uitgewerkt hebben... 

Vroeger was alles beter!
Weet ge nog het tijdperk zo net toen auto's gemeengoed werden ... de revival van classic paarden die omgebouwd werden naar 3, 4 of soms zelf 10pk met dubbele weber enz ... dat waren nogal eens tijden he 😛

De gemiddelde leeftijd is hier volgens mij ook niet echt representatief niet meer 🧑‍🦳

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tjeu zei:

Hoe zou het toch ook komen dat de jeugd geen interesse meer heeft in auto's... Het aanbod van tegenwoordig is gewoon jaar na jaar minder boeiend. Het is altijd maar meer en meer eenheidsworst. Je moet al hard je best doen (en vooral veel te diep in de buidel tasten) om een wagen te kiezen die niet op het MQB (VAG) of CMP (Stellantis) platform staat. Allemaal dezelfde saaie troep in een ander jasje. 

Dat was vroeger wel anders. En uiteraard was er dan ook meer ruimte en tijd om écht te rijden. En was het nog betaalbaar. Dat laatste zal met de EV mogelijks terug komen en wie weet dan... 
Alles komt altijd terug. We gaan plots ook gewoon met hopen ex ICE's zitten die omgebouwd gaan worden naar EV. En daar zit dan wel potentieel. Uiteraard sowieso nog jaren op wachten als het aan de huidige politiek ligt, want tegen dat die daar een regelgeving voor uitgewerkt hebben... 

 

ja teveel eenheidsworst en jeugd die er niet mee inzit om 24 uur op een flixbus te zitten of 16 uur op een trein ipv ZELF te rijden en er na 12 uur en soms zelfs goedkoper als je de peage en brandstof kosten deelt maar dan kunnen ze natuurlijk niet liggen instagrammen want dan moeten ze op de baan letten.

en een omgebouwde oldtimer of normale wagen naar EV...dat zal toch nooit hetzelfde zijn zonder geluid e.d. en bij de altijd maar groeiende trajectcontroles of zwarte dozen.

4 uren geleden, Tjeu zei:

Dat zijn vooroordelen, geen feiten. Een deelauto wordt quasi wekelijks gewassen en iedere gebruiker neemt alles eruit wat erin is gegaan. 
Bij gevolg is een gemiddelde deelauto pakken properder dan een auto in eigen beheer waar regelmatig een vrouw (uitzonderingen daar gelaten) in rijdt of wat kinderen in zitten. 

goed punt inderdaad wat vele precies vergeten. Ok nu met corona kan ik begrijpen dat mensen geen (of toch een tijd) geen deelwagen wilden nemen omdat je niet weet wie er allemaal heeft ingezeten maar ze moeten die auto's wel netjes hadden of de rating en de mondelinge reclame gaat direct naar beneden, en tegenwoordig moet voor de jeugd alles in 5 sterren worden aangeduid e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tjeu zei:

Dat zijn vooroordelen, geen feiten. Een deelauto wordt quasi wekelijks gewassen en iedere gebruiker neemt alles eruit wat erin is gegaan.

Qua naïviteit kan dit wel tellen. :lol:

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tjeu zei:

Dat zijn vooroordelen, geen feiten. Een deelauto wordt quasi wekelijks gewassen en iedere gebruiker neemt alles eruit wat erin is gegaan. 
Bij gevolg is een gemiddelde deelauto pakken properder dan een auto in eigen beheer waar regelmatig een vrouw (uitzonderingen daar gelaten) in rijdt of wat kinderen in zitten. 

Niet mijn ervaring. Ze worden vaak gekuist maar "pakken properder", nee toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Niet mijn ervaring. Ze worden vaak gekuist maar "pakken properder", nee toch niet.

ze zullen wel vaker gestofzuigd worden dan wat de gewone man in de straat doet maar echt ontsmet, daar geloof ik nooit in. dat stuur zal wel niet gereinigd worden en dat is net het vuilste, zoals een keyboard of printer op het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Niet mijn ervaring. Ze worden vaak gekuist maar "pakken properder", nee toch niet.

Ik zou toch serieus content zijn moest mijn vrouw en kinderen de wagen zo proper houden als de deelwagens waar ik al in gezeten heb waren... 

Nu, daar zal wel ook wel een regio component mee verbonden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ze zullen wel vaker gestofzuigd worden dan wat de gewone man in de straat doet maar echt ontsmet, daar geloof ik nooit in. dat stuur zal wel niet gereinigd worden en dat is net het vuilste, zoals een keyboard of printer op het werk.

Dit dus.

2 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik zou toch serieus content zijn moest mijn vrouw en kinderen de wagen zo proper houden als de deelwagens waar ik al in gezeten heb waren... 

Nu, daar zal wel ook wel een regio component mee verbonden zijn. 

Met jouw vrouw deel je al wat bacterieel materiaal, neem ik aan :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik zou toch serieus content zijn moest mijn vrouw en kinderen de wagen zo proper houden als de deelwagens waar ik al in gezeten heb waren... 

Nu, daar zal wel ook wel een regio component mee verbonden zijn. 

En hoeveelheid van gebruik. Er is een serieus verschil tussen een Cambio of een Poppy in # gebruikers per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar één viezerik nodig om het voor de rest te verpesten he 🤣 

Ik snap de jeugd volledig, de laatste 5 jaar heb ik nog amper interesse in nieuwe wagens. Zelfs Lotus laat mij in de steek. Ik zaag alleen maar over Tesla en alle elektrische brol als een oud manneke op de komst van de smartphone. De constructeurs, regelgeving, de handhaving met trajectcontroles,.. wat een triest gebeuren in het geworden.    

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid