Jump to content

Test-aankoop goes electric


Parsifal

Recommended Posts

2 minuten geleden, Tjeu zei:

https://www.mobipunt.be/meer-dan-80-000-vlaamse-autodelers-in-2020/ 

Wie zei hier ook weer dat deelmobiliteit ten dode is opgeschreven? En dat dankzij corona geen kat nog in een deelauto gaat willen kruipen? 

Makkelijk scoren wanneer het zo hard gepromoot wordt, je gereserveerde parkeerplaatsen hebt/krijgt, auto's uit de stad geweerd worden en het duurder is om te rijden en je dan toch beter je bezoek plant/gaat plannen.

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Tjeu zei:

https://www.mobipunt.be/meer-dan-80-000-vlaamse-autodelers-in-2020/ 

Wie zei hier ook weer dat deelmobiliteit ten dode is opgeschreven? En dat dankzij corona geen kat nog in een deelauto gaat willen kruipen? 

Funny die cijfers ... wel vergelijkende cijfers over de jaren heen naar (spectaculaire) groei van:

  • aantal deelwagens
  • aantal autodelers

Maar wat ik compleet ontbreek is:

  • evolutie/groei van aantal afgelegde deelkilometers
  • evolutie groei van de frequentie van gebruik

Want je kan gerust een hoop deelauto's bijschalen, en een hoop mensen die intekenen op deelwagens ... maar als die de dienst dan niet meer 'geconsumeerd' wordt dan kan je toch niet van groei spreken? Ja misschien een groei van de beschikbare infrastructuur (aka deelwagens) en de potentiele gebruikers (aka autodelers).

Maar als dit per saldo niet resulteert in meer deelkilometers, meer ritten, een hogere frequentie van gebruik, ... dan kan je IMHO niet van groei spreken.

 

Link to comment
Share on other sites

Op 28/9/2021 om 15:34, WoKe zei:

Funny die cijfers ... wel vergelijkende cijfers over de jaren heen naar (spectaculaire) groei van:

  • aantal deelwagens
  • aantal autodelers

Maar wat ik compleet ontbreek is:

  • evolutie/groei van aantal afgelegde deelkilometers
  • evolutie groei van de frequentie van gebruik

Want je kan gerust een hoop deelauto's bijschalen, en een hoop mensen die intekenen op deelwagens ... maar als die de dienst dan niet meer 'geconsumeerd' wordt dan kan je toch niet van groei spreken? Ja misschien een groei van de beschikbare infrastructuur (aka deelwagens) en de potentiele gebruikers (aka autodelers).

Maar als dit per saldo niet resulteert in meer deelkilometers, meer ritten, een hogere frequentie van gebruik, ... dan kan je IMHO niet van groei spreken.

 

Klopt, ik gebruik het eigenlijk voornamelijk om van een feestje terug te komen. Ik parkeer dan mijn auto bij een vriend thuis waar we afspreken. Gaan dan met OV of rijden met een andere vriend mee waar we moeten zijn. En 's nachts nemen we nu geen taxi meer maar een deelwagen want is goedkoper en 's nachts is er geen openbaar vervoer meer. Moest Uber of Bolt over heel Belgie bestaan, en zoals in andere steden, spotgoedkoop worden tov gewone taxi, dan zouden we eventueel een Uber/Bolt nemen ipv een Poppy of GreenMobility. Maar omdat ik nog moet thuis geraken kan ik toch niet veel drinken.

Ook van de luchthaven van Zaventem vind ik het handig. Is veel sneller als met de shuttlebus en lijnbus of trein en lijnbus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions