Ga naar inhoud

Test-aankoop goes electric


Parsifal

Aanbevolen berichten

17 minutes ago, BMWMB said:

Hoe bedoel je?

Hoeveel jaar zijn we hier nu over EV's bezig, en hoeveel jaar is het hetzelfde verhaal van laadpalen die niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend in oostende was het erg. Iedereen zocht een parkeerplaats, met als gevolg dat ook alle laadparkeerplaatsen vol stonden met gewone wagens.  En de elektrische tesla die er stond ( welke normaal na 2u moeten plaats maken) stond er na een dag nog gewoon.  Sally vroeg zich dus ook af, of je eigenijk de politie kan bellen daarvoor? Want stel dat je daar idd toekomt met je lege zoe of Taycan.  En je kan nergens laden....

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die reden ben ik van mening dat je moet proberen zoveel als mogelijk gebruik te maken van Superchargers onderweg, en zo min als mogelijk van die trage publieke laadpalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Om die reden ben ik van mening dat je moet proberen zoveel als mogelijk gebruik te maken van Superchargers onderweg, en zo min als mogelijk van die trage publieke laadpalen.

Dat zal leuk worden als iedereen onderweg naar de zee ook nog moet stoppen om te laden 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, tuscani said:

met als gevolg dat ook alle laadparkeerplaatsen vol stonden met gewone wagens

Eigenlijk zouden die moeten voorbehouden blijven voor ev's. Met een hybride heb je daar ook niks te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal leuk worden als iedereen onderweg naar de zee ook nog moet stoppen om te laden [emoji846] 

Als Tesla-rijder, enkel die meer dan 400km moeten doen heen/terug.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou zo moeten zijn dat wanneer ze er langer dan bv 10u staan of zo, dat ze ook moeten beginnen betalen. In Utrecht hoorde ik dat ze een testperiode bezig zijn met laadpaalklevers te vermijden

https://www.duic.nl/algemeen/proef-in-utrecht-tegen-laadpaalklevers-extra-kosten-voor-langparkeerders/

niet meer dan normaal eigenlijk, de mens is vrij egoistisch (geworden) en met een EV kan je op vele plekken gratis parkeren door hem aan de stroompaal te hangen voor heel je vakantie.

Qua gewone auto's op laadpaalplaatsen, ik weet eigenlijk niet of dit verboden is. Bij een gehandicapte plaats bv wel, maar is een laadplaats onder dezelfde wetgeving?

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Het zou zo moeten zijn dat wanneer ze er langer dan bv 10u staan of zo, dat ze ook moeten beginnen betalen. In Utrecht hoorde ik dat ze een testperiode bezig zijn met laadpaalklevers te vermijden

https://www.duic.nl/algemeen/proef-in-utrecht-tegen-laadpaalklevers-extra-kosten-voor-langparkeerders/

niet meer dan normaal eigenlijk, de mens is vrij egoistisch (geworden) en met een EV kan je op vele plekken gratis parkeren door hem aan de stroompaal te hangen voor heel je vakantie.

Qua gewone auto's op laadpaalplaatsen, ik weet eigenlijk niet of dit verboden is. Bij een gehandicapte plaats bv wel, maar is een laadplaats onder dezelfde wetgeving?

in nederland misschien, maar in belgie moet je ook nog een ticketje nemen hoor op openbare (betalende) parkeerplaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

in nederland misschien, maar in belgie moet je ook nog een ticketje nemen hoor op openbare (betalende) parkeerplaatsen.

 

ik neem nooit nog een ticketje meer sinds die 4411 bestaat hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

ik neem nooit nog een ticketje meer sinds die 4411 bestaat hoor.

Naast de kwestie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd maar ik had ook nog andere zaken aangehaald in mijn post.

Weet er iemand of het verboden is om te parkeren met een normale wagen op een laadpaalparkeerplek? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

idd maar ik had ook nog andere zaken aangehaald in mijn post.

Weet er iemand of het verboden is om te parkeren met een normale wagen op een laadpaalparkeerplek? 

ik vermoed van wel, want in aalst toch al eens een combi zien stoppen en beginnen schrijven bij een scenic.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, Liquid Li0n said:

hahaha de toekomst van het straatbeeld...in de winter wel je stoep sneeuwvrij maken maar voor de rest mag je wel een kabel leggen...man man

toch nog wel een verschil tussen de 2 :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben eens benieuwd wat de gehandicaptenbond gaat zeggen als ze per rijhuis een laadkabel hebben liggen, want dat is geen 220v kabeltje he waar ze zonder problemen over geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha de toekomst van het straatbeeld...in de winter wel je stoep sneeuwvrij maken maar voor de rest mag je wel een kabel leggen...man man

Er zijn al oplossingen in de maak...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt nog 10 keer meer ruzie als mensen in een straat niet meer voor hun eigen deur kunnen staan :lol: , want je privatiseert zo een openbare parkeerplaats.

  • Vind ik leuk 7
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

hahaha de toekomst van het straatbeeld...in de winter wel je stoep sneeuwvrij maken maar voor de rest mag je wel een kabel leggen...man man

Als je de laadkabel een paar keer in cirkelkes legt moet je de stoep niet meer sneeuwvrij maken, WIN WIN

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Timo zei:

Wat een lelijk zicht zeg, weer allemaal zo beholpen. Wat een achteruitgang. 

 

wat is dat wat ze altijd zeggen 🤔...vroeger was alles beter. Wel, weer een reden extra 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/4/2021 om 09:44, BMWMB zei:


Als je het artikel leest, dan staat er dat ze maar een klein deel weghalen. Ik zie een systeem waarbij je dat kan afschakelen, en ik denk dan aan medewerkers die veel de baan moeten doen, maar waarbij je wel betaald wordt voor wat je afgeeft. Het zal sowieso een win-win systeem moeten zijn.

Allemaal heel mooi, tot ze plots inzien dat ze een verlies aan BTW inkomsten hebben... 

Als ze nog niet toelaten dat de zonnepanelen aan stroom aan het net mogen verkopen, zie ik dat "betalend" ook niet gebeuren dat EV's stroom mogen leveren aan het net... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid