Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik verwacht ook BIV + eerste jaar taks van 16k binnenkort

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
  • Whut?! 1
  • Omhelzing 1
Geplaatst:
10 uren geleden, Naish zei:

Idem

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ene EV draagt nog (terecht) de perceptie van een bedrijfswagen te zijn, maar zo gaat dat ook rap veranderen denk ik. Ik rijd straks de mijne privé. 

Geplaatst:
14 uren geleden, Naish zei:

3 uren geleden, Capitol zei:

Idem

Da's wel een heel milde bijdrage aan onze bodemloze schatkist. Innige deelneming. Wat hebben jullie gekocht misschien?

Geplaatst:
14 uren geleden, Naish zei:

Toch te zot voor woorden, neem nu mijn 140i, kan je niet vergelijken met die van jou, maar ik betaal er maar een fractie van terwijl die waarschijnlijk even veel verbruikt en uitstoot. Biv is gewoon een rijkentaks geworden :D

Denk niet dat ik er 16k voor zou over hebben. 

Geplaatst:
35 minuten geleden, Fr79 zei:

Da's wel een heel milde bijdrage aan onze bodemloze schatkist. Innige deelneming. Wat hebben jullie gekocht misschien?

992 GT3

Geen idee wat @Capitol aan het verwachten is :D

6 minuten geleden, Krikkie zei:

Toch te zot voor woorden, neem nu mijn 140i, kan je niet vergelijken met die van jou, maar ik betaal er maar een fractie van terwijl die waarschijnlijk even veel verbruikt en uitstoot. Biv is gewoon een rijkentaks geworden :D

Denk niet dat ik er 16k voor zou over hebben. 

Tja, het gaat om 13k BIV en 3k rijtaks... Dat laatste kan er nog mee door en die BIV tel ik gewoon bij de aankoop en dat is dan ook maar een goeie 5% hé...

Geplaatst:
32 minuten geleden, Naish zei:

992 GT3

Geen idee wat @Capitol aan het verwachten is :D

Die is al aan het rijden, enkel aan het wachten op de facturen :D

• Grappig 1
Geplaatst:

De eerste maanden zijn de goedkoopste :D

Geplaatst:
Op 11/10/2023 om 15:18, Fr79 zei:

Kameraad is gisteren gaan zien naar een Macan T, jonge tweedehands, een 2 liter met 265pk

BIV: 6124€

Inclusief de taks voor het eerste jaar en je zit aan 10% van de aankoopprijs.

Dat is nu toch echt compleet van de pot gerukt.

X3M ook zoveel geld. Zelfs iets meer dacht ik. 

Echt erover...

Geplaatst:
46 minuten geleden, Naish zei:

3k rijtaks... 

En hoeveel betaal je voor uw autoverzekering? 

Geplaatst:
1 uur geleden, Naish zei:

992 GT3

Jawadde, da's straf gerief man!

Veel plezier ermee!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
58 minuten geleden, toere zei:

X3M ook zoveel geld. Zelfs iets meer dacht ik. 

Echt erover...

Idd. maar dan heb je tenminste nog een 3l 6 cil met bijna 500pk, bij die Macan is het een 2l Golf GTI motor en ongeveer de helft minder pk...

Geplaatst:
42 minuten geleden, Fr79 zei:

Idd. maar dan heb je tenminste nog een 3l 6 cil met bijna 500pk, bij die Macan is het een 2l Golf GTI motor en ongeveer de helft minder pk...

Indertijd voor mijn Golf 7R was dat 400€ als ik het me goed herinner. Los erover!

Geplaatst:

Ik heb sinds eind juli een GT4 RS.
Tja die BIV en taksen zijn echt belachelijk geworden. Sinds mijn Touring (die een hogere uitstoot had), is alles nog een pak omhoog gegaan. Voor die weinige km dat ik met de Porsche doe per jaar, is dat eigenlijk belachelijk duur. Maar ja, binnenkort wordt zoiets misschien helemaal niet meer verkocht en het gaat alleen nog maar duurder worden. En inderdaad er rijden genoeg auto's rond die per jaar een pak meer uitstoten vermits die veel meer km doen, maar ja het Belgische systeem is nu eenmaal zo.

Geplaatst:
Op 13/10/2023 om 16:23, Capitol zei:

Tja die BIV en taksen zijn echt belachelijk geworden. Sinds mijn Touring (die een hogere uitstoot had), is alles nog een pak omhoog gegaan. Voor die weinige km dat ik met de Porsche doe per jaar, is dat eigenlijk belachelijk duur. Maar ja, binnenkort wordt zoiets misschien helemaal niet meer verkocht en het gaat alleen nog maar duurder worden. En inderdaad er rijden genoeg auto's rond die per jaar een pak meer uitstoten vermits die veel meer km doen, maar ja het Belgische systeem is nu eenmaal zo.

dus verstandig kopen en bijhouden (en voldoende rijden)

hier (nog) eens bekeken om de Defender in te ruilen (75K km) maar BIV is even hoog als een nieuwe motor steken :lolz:

Op 12/10/2023 om 22:27, Naish zei:

een klein duusd meer dan 2021

Geplaatst:

Toch blij met mijn exigeke met zijn vb van 350 euro

Geplaatst:

Alles met inschrijving t/m 2020 op basis van NEDC-uitstoot valt nog mee. Vanaf ze de WLTP zijn beginnen gebruiken als berekeningsbasis is het om zeep.

Geplaatst:
Op 13/10/2023 om 14:04, toere zei:

En hoeveel betaal je voor uw autoverzekering? 

Een goeie 2k per jaar voor BA + Omnium + RB

Op 13/10/2023 om 16:23, Capitol zei:

Inderdaad... Maar met de huidige manier gaat daar niet veel aan veranderen...

Geplaatst:
On 10/15/2023 at 9:01 AM, PJH said:

Toch blij met mijn exigeke met zijn vb van 350 euro

Kan ik me voorstellen!

Hoeveel km heb je er dit jaar mee gedaan?

• Grappig 7
Geplaatst:

Dus vanaf 10km ben ik goedkoper af met mijn 3000 taks :D

Geplaatst:

Jawadde: deTijd:

Tesla Model Y meestverkochte auto in België

IMG_1252.png

IMG_1253.png

IMG_1254.png

IMG_1255.jpeg

Geplaatst:

Vraagje,

Is dus de bedoeling van in de zeer nabije toekomst een camionetje te kopen op de zaak met belettering/ reclame op met het logo van de dochter. Wel is het ook de bedoeling dat ze die gaat gebruiken als daily dus ook VAA te betalen zeker?

Of niet als het lichte vracht is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid