Tommie 8.496 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 1 uur terug, delou zei: Staat hij ingeschreven onder uw vennootschap? Dus uw vennootschap betaald de wegenbelasting en de verzekering? Zo ja dan veranderd hij niet van eigenaar voor de belastingen. Betaalt. Verandert. En inderdaad, de fiscale regels blijven dan idem. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Ok bedankt heren. Was een duidelijk antwoord 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 19 hours ago, Mich said: Ik heb es een vraag aangaande onze Panamera hybrid. Dit is eentje die besteld is nog in 2017, dus een voordelige fiscaliteit zolang contract loopt/ik eigenaar ben. Nu loopt binnenkort het renting contract af. Wagen staat op naam van mijn vennootschap. Ik was van plan deze over te kopen vd maatschappij bij einde contract. Maar, betekent het einde vh contract met de maatschappij ook het eind vd voordelige regeling? Want indien dat zo is heeft het geen zin. Dan koop ik beter iets anders. Eerst duidelijk zijn: "ik wil deze over kopen" vs "mijn vennootschap wil deze over kopen" Als de auto al ingeschreven is op de vennootschap en die koopt hem af van de leasemaatschappij zal er niks veranderen daar de inschrijving niet wordt aangepast. Koop je privé over of is hij ingeschreven op de leasemaatschappij verandert de inschrijving dus wel 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 9 minuten geleden, ir_fuel zei: Eerst duidelijk zijn: "ik wil deze over kopen" vs "mijn vennootschap wil deze over kopen" Als de auto al ingeschreven is op de vennootschap en die koopt hem af van de leasemaatschappij zal er niks veranderen daar de inschrijving niet wordt aangepast. Koop je privé over of is hij ingeschreven op de leasemaatschappij verandert de inschrijving dus wel Dat dacht ik dus ook, geen vennootschap doch prive-eigenaar dan = nieuwe eigenaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 1 uur terug, ir_fuel zei: Eerst duidelijk zijn: "ik wil deze over kopen" vs "mijn vennootschap wil deze over kopen" Als de auto al ingeschreven is op de vennootschap en die koopt hem af van de leasemaatschappij zal er niks veranderen daar de inschrijving niet wordt aangepast. Koop je privé over of is hij ingeschreven op de leasemaatschappij verandert de inschrijving dus wel Ik bedoelde dus vennootschap wil overkopen idd 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 3 uren geleden, ir_fuel zei: Eerst duidelijk zijn: "ik wil deze over kopen" vs "mijn vennootschap wil deze over kopen" Als de auto al ingeschreven is op de vennootschap en die koopt hem af van de leasemaatschappij zal er niks veranderen daar de inschrijving niet wordt aangepast. Koop je privé over of is hij ingeschreven op de leasemaatschappij verandert de inschrijving dus wel Dat leek me nu wel duidelijk dit verhaal, maar klopt uiteraard volledig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dane 1.805 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Is mij al opgevallen dat je BIV en dergelijke voor volgende jaar nog niet kan berekenen . Normaal of hebben ze plannen ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.737 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Elk jaar zo. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Is inderdaad elk jaar zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
delou 69 Geplaatst: 20 oktober 2022 Delen Geplaatst: 20 oktober 2022 Op 16/10/2022 om 22:01, Tommie zei: Betaalt. Verandert. En inderdaad, de fiscale regels blijven dan idem. mijn rekeningen worden altijd betaald maar dat rechtvaardigt mijn fout niet 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 20 februari 2023 Delen Geplaatst: 20 februari 2023 Is het onderwerp split leasing hier al gepasseerd? Zo nee: iemand ervaring? Zo ja: even linken.... Bedankt ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 3 mei 2023 Delen Geplaatst: 3 mei 2023 In Wallonië zijn ze mijn inziens het noorden volledig kwijt qua BIV (TMC): https://www.autonieuws.be/nieuws/wallonie-hervormt-biv-vanaf-januari-2025-zware-ev-kind-van-de-rekening Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 3 mei 2023 Delen Geplaatst: 3 mei 2023 53 minuten geleden, Race7 zei: In Wallonië zijn ze mijn inziens het noorden volledig kwijt qua BIV (TMC): https://www.autonieuws.be/nieuws/wallonie-hervormt-biv-vanaf-januari-2025-zware-ev-kind-van-de-rekening Waarom? In Nederland wordt het gewicht ook in rekening gebracht. En wat is 1500 euro op een Tesla? Al eens gezien wat een benzine sportwagen kost aan BIV in Vlaanderen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 4 mei 2023 Delen Geplaatst: 4 mei 2023 12 uren geleden, Race7 zei: In Wallonië zijn ze mijn inziens het noorden volledig kwijt qua BIV (TMC): https://www.autonieuws.be/nieuws/wallonie-hervormt-biv-vanaf-januari-2025-zware-ev-kind-van-de-rekening Het Noorden laat weten dat ze Wallonië ook graag kwijt zouden zijn 3 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 596 Geplaatst: 4 mei 2023 Delen Geplaatst: 4 mei 2023 12 uren geleden, ICM zei: Waarom? In Nederland wordt het gewicht ook in rekening gebracht. En wat is 1500 euro op een Tesla? Al eens gezien wat een benzine sportwagen kost aan BIV in Vlaanderen? Daar hebben ze wel een regeling dat je maar steun krijgt tot 40 of 45 000 euro. Dus als je een dure EV wil dan betaal je op het grootste stuk de volle pot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 4 mei 2023 Delen Geplaatst: 4 mei 2023 12 uren geleden, ICM zei: Waarom? In Nederland wordt het gewicht ook in rekening gebracht. En wat is 1500 euro op een Tesla? Al eens gezien wat een benzine sportwagen kost aan BIV in Vlaanderen? Als de inschrijvingstaks van een BMW 320e daalt van € 1239 naar € 109 en die voor een model 3 stijgt van € 61,5 naar € 1.588,20, vraag ik me toch af waar ze mee bezig zijn. Beide wagens zijn op 100kg na even zwaar. Het lijkt me dat ze voornamelijk het oude cilinderinhoud/vermogen model van taxatie wilden aanhouden. Ik betwijfel of dat in lijn ligt met de federale of Europese doelstellingen. Zolang dit Vlaanderen niet op ideeën brengt heb ik er gelukkig weinig last van. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 4 mei 2023 Delen Geplaatst: 4 mei 2023 1 uur geleden, Liquid Li0n zei: Daar hebben ze wel een regeling dat je maar steun krijgt tot 40 of 45 000 euro. Dus als je een dure EV wil dan betaal je op het grootste stuk de volle pot. Maar geen btw op je "tanken", in BE zit de btw wel in je verbruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 4 mei 2023 Delen Geplaatst: 4 mei 2023 Die nul BIV en VB is sowieso niet houdbaar als ze 'budgetneutraal' willen blijven en er vooral zakelijk steeds meer EV's bijkomen. wat ze daar mislopen tgov. vroege rgaan de particulieren nooit compenseren Bijna alle buurlanden hebben een subsidieregeling voor particulieren die een EV kopen (nieuw of tweedehands). In België hebben ze dat ingevoerd op een moment dat er nog vrijwel geen EV-aanbod was voor een breed publiek en in december 2019 afgeschaft. Dit aanbod is er intussen wel maar nu is het geld op... Gevolg is dat 2de hands EV's massaal naar het buitenland vertrekken en hier voor een kunstmatig krappe markt (en dus hogere prijzen) zorgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.985 Geplaatst: 4 mei 2023 Delen Geplaatst: 4 mei 2023 Ik heb geen BIV betaald op onze Taycan en tot op vandaag nog geen verkeersbelasting (anderhalf jaar oud). Maar ik ben 100% zeker dat voor deze 5 jaar wordt ik verkeersbelasting ga dokken ervoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 4 mei 2023 Delen Geplaatst: 4 mei 2023 Ik zie het nog gebeuren dat bestaande inschrijvingen buiten schot blijven. Zal wellicht afhangen van de politieke situatie op het moment dat er beslist moet worden. Die VAA-farce in 2012 is de liberalen de eerstvolgende verkiezing niet goed bevallen. Ze gaan zo'n stunt echt geen twee keer uithalen, als ze tegen dan nog mee aan de knoppen zitten tenminste. En de Georges-Louis zal sowieso 'non' zeggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.152 Geplaatst: 8 juni 2023 Delen Geplaatst: 8 juni 2023 https://www.hln.be/auto/auto-is-melkkoe-van-de-overheid-zoveel-duurder-wordt-het-vanaf-1-juli-om-met-de-auto-te-rijden~a2420f9b/ Iemand met het volledige artikel? Is het gewoon indexering of is het meer? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 806 Geplaatst: 8 juni 2023 Delen Geplaatst: 8 juni 2023 48 minuten geleden, Krikkie zei: https://www.hln.be/auto/auto-is-melkkoe-van-de-overheid-zoveel-duurder-wordt-het-vanaf-1-juli-om-met-de-auto-te-rijden~a2420f9b/ Iemand met het volledige artikel? Is het gewoon indexering of is het meer? “Auto is melkkoe van de overheid”: zoveel duurder wordt het vanaf 1 juli om met de auto te rijden De verkeersbelastingen die we voor onze wagen betalen gaan omhoog. En ook je auto inschrijven zal je meer kosten. Al is de stijgende kost afhankelijk van het type auto waarmee je rijdt. Zoveel duurder wordt het voor jou vanaf 1 juli. Sven Ponsaerts 08-06-23, 06:00 Laatste update: 08:02 In Vlaanderen betalen autobezitters twee soorten belastingen: de jaarlijkse verkeersbelasting en de belasting op inverkeerstelling (BIV), die eenmalig bij inschrijving is verschuldigd. Beide belastingen stijgen door de jaarlijkse indexering op 1 juli met 5,02 procent. Dat blijkt uit berekeningen van Vlaams Parlementslid Maurits Vande Reyde (Open Vld) op basis van de jongste indexcijfers. Jaarlijkse verkeersbelasting gemiddeld 18 tot 44 euro duurder Sinds 2016 is de berekening van de jaarlijkse verkeersbelasting een complexe formule. Ze varieert naargelang van het aantal fiscale pk’s en wordt ook verhoogd of verlaagd in functie van milieukenmerken zoals de CO₂-uitstoot, het type brandstof en de euronorm. Daardoor worden vervuilende wagens zwaarder belast dan hun groenere varianten. Daarbovenop komen nog gemeentelijke opcentiemen. Voor de ‘goedkoopste’ personenwagens, met amper 4 fiscale pk’s of minder, stijgt de jaarlijkse verkeersbelasting op 1 juli nog met een bescheiden 4,38 euro, naar 88,74 euro. Voor het maximumtarief - voor auto’s met 20 fiscale pk’s en meer - zal je vanaf 1 juli echter 112,23 euro meer betalen. De meeste personenwagens bevinden zich in de categorie tussen de 10 en 15 fiscale pk’s, weet Vande Reyde. Goed voor een extra belasting van bijna 18 tot 44 euro per jaar. Blijf op de hoogte Krijg een melding bij belangrijk nieuws over HLN Drive. Ook voor bezitters van een plug-inhybride of wagen op aardgas die verkeersbelasting betalen, worden de tarieven geïndexeerd. Wie volledig elektrisch rijdt, blijft wel van de jaarlijkse verkeersbelasting gespaard. Elk jaar stijgen de belastingen, maar de files nemen niet af. Autobezitters zijn de melkkoe van de overheid Vlaams parlementslid Maurits Vande Reyde (Open Vld) Maar daar stopt het niet: ook de eenmalige BIV bij inschrijving gaat omhoog. Bij personenwagens met de meest ecologische dieselmotor stijgt de BIV met zo’n 28 euro. Heeft je auto echter de meest vervuilende euronorm, betaal je 178,54 euro (diesel) of 71,01 euro (benzine) meer aan BIV. Wie met de meest milieuvriendelijke benzine- of lpg-wagen rijdt, blijft wel van een zware verhoging gespaard. Een alledaags beeld van de verkeersdrukte op de de Antwerpse ring. © Benoit De Freine Vorig jaar gingen de tarieven al met bijna 9 procent omhoog. “Beide verkeersbelastingen brengen de overheid dit jaar in totaal 1,42 miljard euro op”, zegt Vande Reyde. “Dat is 85 miljoen meer dan vorig jaar.” Het Vlaams parlementslid noemt de hogere verkeersbelastingen niet langer te verantwoorden zolang deze de mobiliteit niet ten goede komen. “Elk jaar stijgen de inkomsten, maar de files nemen niet af. Autobezitters zijn de melkkoe van de overheid.” De politicus pleit er daarom voor dat Vlaanderen het voortouw neemt in een slimme en lage fiscaliteit. “Schaf alle belastingen voor autobestuurders af en vervang ze door een slim, eenduidig en lager tarief, dat de mobiliteit ten goede komt in plaats van de schatkist”, besluit Vande Reyde. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.985 Geplaatst: 8 juni 2023 Delen Geplaatst: 8 juni 2023 5% valt mee, afhankelijk van het basisbedrag natuurlijk Zou ik de GT3 deze maand al kunnen inschrijven @Alexanderr 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 11 oktober 2023 Delen Geplaatst: 11 oktober 2023 Kameraad is gisteren gaan zien naar een Macan T, jonge tweedehands, een 2 liter met 265pk BIV: 6124€ Inclusief de taks voor het eerste jaar en je zit aan 10% van de aankoopprijs. Dat is nu toch echt compleet van de pot gerukt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 11 oktober 2023 Delen Geplaatst: 11 oktober 2023 Op 4/5/2023 om 13:07, Naish zei: Ik heb geen BIV betaald op onze Taycan en tot op vandaag nog geen verkeersbelasting (anderhalf jaar oud). Maar ik ben 100% zeker dat voor deze 5 jaar wordt ik verkeersbelasting ga dokken ervoor Hier bijna 6j geen biv of taks meer. De Q7 was vrij van taks en biv en de tesla ook. voor de verkiezingen zie ik dat al niet wijzigen en tegen dat ze een nieuwe regering hebben zijn we ook weer een jaar verder. dus we zijn zeker nog 2j safe. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.