Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Zet Rins of Quarteraro op Honda volgend jaar. En eens zien of Marquez dan nog zo weinig concurrentie zal hebben. Misschien komt het grootste gevaar binnenkort van zijn broer als hij naar de koningsklasse overkomt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou Lorenzo het voordeel van de twijfel geven, dat de Honda echt wel een enorm moeilijk te berijden motor is. Zoals o.a. cruchlow al aangaf. Maar het lijkt er toch op dat Lorenzo het gewoon kwijt is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwijt? Hij staat nergens meer. Vraag me af wat er meer aan de hand is. Want dat hij talent heeft, is zeker. Maar wat er gebeurt is, weet blijkbaar niemand. Depressed lees je wel eens. Was altijd wel een raar karakter, maar dit had niemand durven voorspellen dat hij wegzakt in een stadium van beroepsamateur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De crash te veel die in zijn hoofd gekropen is? Bij Ducati heeft hij ook een jaar en half nodig gehad... Maar je zou dan denken dat het nu sneller zou gaan na zijn duc ervaring. Zou hem wel graag nog eens op een Yamaha zien alvorens ik hem compleet af serveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet heeft hij 2 jaar. Als ze onderling het contract ontbinden zie ik niet direct een team dat hem wil oppikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goegel zegt:

 

Repsol Honda:
Marc Marquez (End of 2020)
Jorge Lorenzo (End of 2020)

Monster Yamaha:
Maverick Vinales (End of 2020)
Valentino Rossi (End of 2020)

 

Ducati Team:
Andrea Dovizioso (End of 2020)
Danilo Petrucci (End of 2020)

Suzuki:
Alex Rins (End of 2020)
Joan Mir (End of 2020)

 

Red Bull KTM:
Pol Espargaro (End of 2020)
Brad Binder (End of 2020)*
Johann Zarco (End of 2020)

Aprilia Gresini:
Aleix Espargaro 
(End of 2020)
Andrea Iannone (End of 2020)

Tech3 KTM:
Miguel Oliveira (KTM contract, end of 2020)
Iker Lecuona (KTM contract, End of 2020)*
Hafizh Syahrin (Tech3 contract, end of 2019)

 

LCR Honda:
Cal Crutchlow (HRC contract, end of 2020)
Takaaki Nakagami (HRC contract, end of 2020)

Pramac Ducati:
Francesco Bagnaia (Ducati contract, end of 2020)
Jack Miller (Ducati contract, end of 2020)

Avintia Racing
Karel Abraham (End of 2020)
Tito Rabat (End of 2021)

Petronas Yamaha Sepang Team:
Franco Morbidelli (End of 2020)
Fabio Quartararo (End of 2020)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, utah said:

Kwijt? Hij staat nergens meer. Vraag me af wat er meer aan de hand is. Want dat hij talent heeft, is zeker. Maar wat er gebeurt is, weet blijkbaar niemand. Depressed lees je wel eens. Was altijd wel een raar karakter, maar dit had niemand durven voorspellen dat hij wegzakt in een stadium van beroepsamateur. 

Hij kan niet overweg met een motorfiets die niet vloeiend rijdt. Bij Yamaha was hij zo sterk omdat hij rondenlang aan eenzelfde tempo kon rijden, 'de metronoom', elke bocht op dezelfde millimeter rijden. De Duc ging geen bocht om, die moest ie vierkant rijden en gooi en smijtwerk is zijn ding niet. De Honda is super levendig en vermoeiend (naar het schijnt) en Marquez is blijkbaar de enige die daar goed mee overweg kan.

1 hour ago, utah said:

Ik vraag me af of hij bij Honda nog wel onder contract zal blijven? Of terug naar SBK? 

Grote voordeel dat hij heeft is dat Honda zelfs zonder zijn punten nog teamkampioen en constructeurkampioen kan worden, omdat er bij de andere teams ook geen enkel is met 2 constante rijders. Vinales en Rossi zijn te wisselvallig, Dovi en Petrucci idem, de andere Yamaha's zijn nog wat te groen en bij Suzuki is het ook met ups en downs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzuki is wel sterker terug gekomen. Tot een paar jaar geleden niet in staat om een deftige koers te rijden. En nu regelmatig vooraan meestrijden. Ianucci heeft hen het meest opgebracht. 
De hamvraag is nu wanneer Alex, de jongere broer van, in de schijnwerpers zal staan van de GP. Binder is er al bij. Nu nog andere vissen. Met wat talent uit Moto 2 en Moto 3. 

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rins is nog wat wisselvallig, voor de zomerstop (denk Duitsland) reed hij aan de leiding en valt hij er af.

Gisteren deed hij ook een drieste poging bij Dovi (of was het Petrucci). 

Het grote gevaar voor Honda is dat Marquez eens lang out zal zijn en dan zijn alle kampioenschappen om zeep. Hij ligt er toch al minder af dan vroeger maar hij blijft de grenzen toch vaak opzoeken. Ooit zal hij er eens niet zo goed mee wegkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, GTX zei:

Rins is nog wat wisselvallig, voor de zomerstop (denk Duitsland) reed hij aan de leiding en valt hij er af.

Gisteren deed hij ook een drieste poging bij Dovi (of was het Petrucci). 

Het grote gevaar voor Honda is dat Marquez eens lang out zal zijn en dan zijn alle kampioenschappen om zeep. Hij ligt er toch al minder af dan vroeger maar hij blijft de grenzen toch vaak opzoeken. Ooit zal hij er eens niet zo goed mee wegkomen.

Criville was dit ook met de Honda. Doohan was dan weer wijs genoeg om te stoppen voordat hij, zoals oa Supersic 58, uit het veld verdween. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Vanni zei:

Miller

Miller rijd ook regelmatig de hoeken eraf. Is niet vies van trek en duw werk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zitten onze Belgskes op int baanrace niveau

  • Cresson lag blijkbaar in de clinch met zijn ploeg in WSS en zal volgend jaar ergens anders uitkomen in WSS 
  • De Vits zou starten in SSP300
  • Mackels heeft nieuwe vooruitzichten in het IDM met BMW
  • Fastré gaat voor EWC met Suzuki dacht ik
  • Loi net als De Vits in SSP300
  • Simeon was MotoE.... en wat volgt?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Maar in het verleden al dikwijls mensen van de KTM junior cup na de cup zien wegzakken. Zelfs al gaan ze naar Moto3. De Sniper is daar ook onderuit gegaan. En hij had wel degelijk materiaal. 

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. En al zeker niet door anderen. Ik ben fan.

Zijn Rookies cup was niet fantastisch voor zijn tweede seizoen. Goed gestart maar erna wat weggezakt. CEV moto3 is 4de in de tussenstand toch ook niet slecht. En nog altijd maar 15 jaar hé.

En er zijn ook nog belgen die het goed doen in het IRRC ook. Wat hun plannen voor volgend jaar zijn weet ik wel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IRRC is gedomineerd door Duitse en Engelse rijders dacht ik. In Chimay was het zelfs een Poolse rijder ( van waar kwam die ineens?) die bij de superbikes won. De tijden van Mertens, Wuyts, Legrelle, Wauters, Damen en co zijn wat voorbij. Albert Aerts was een doorgroeier. Spijtig dat hij in Chimay is verongelukt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lorenzo gaat dezelfde weg op als Spies.

Denk dat Rins er goed aan doet om bij Suzuki te blijven.

De meesten die daar na één goed seizoen vertrokken zijn zitten nu alweer op een mindere moto.

Denk dat de jongste Marquez momenteel geen concurrentie zou zijn voor broer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zarco zijn prestatie was goed, zeker omdat hij invalt voor Nakagami. Zijn carrière leeft is nog goed en wel in leven. 
Die kerel met zijn kinbaard gelijk een balzak: die doet nog altijd mee omdat zijn pappie veel centen op tafel legt. 
Geen idee waar Lorenzo naartoe moet. Het lijkt hopeloos voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/3/2019 at 10:34 PM, Monterey Jack said:

Hij kan niet overweg met een motorfiets die niet vloeiend rijdt. Bij Yamaha was hij zo sterk omdat hij rondenlang aan eenzelfde tempo kon rijden, 'de metronoom', elke bocht op dezelfde millimeter rijden. De Duc ging geen bocht om, die moest ie vierkant rijden en gooi en smijtwerk is zijn ding niet. De Honda is super levendig en vermoeiend (naar het schijnt) en Marquez is blijkbaar de enige die daar goed mee overweg kan. 

Dat kan ik snappen als je daarmee rond P10 zit te knallen ipv P1-2-3. Maar P19? Moeten koersen tegen iemand die daar enkel is geraakt omdat zijn pa massa's geld in de hobby van zijn zoon steekt? Gelijk wie die op die Honda stapt lijkt sneller te zijn dan Lorenzo.

On 11/3/2019 at 10:34 PM, Monterey Jack said:

Grote voordeel dat hij heeft is dat Honda zelfs zonder zijn punten nog teamkampioen en constructeurkampioen kan worden, omdat er bij de andere teams ook geen enkel is met 2 constante rijders. Vinales en Rossi zijn te wisselvallig, Dovi en Petrucci idem, de andere Yamaha's zijn nog wat te groen en bij Suzuki is het ook met ups en downs.

Ja allemaal goed en wel, maar we weten ook dat Pedrosa eruit is (moeten gaan?) omdat hij niet meer vooruit te branden was, en die deed het eigenlijk nog pakken beter dan Lorenzo op dit moment.

Je kan nog wel een seizoen verder doen omdat je contract dat stipuleert, maar ga je als rijder zijnde dat nog een seizoen willen ondergaan? Er is letterlijk NUL progressie te merken he. Dat moet er toch enorm op inhakken psychologisch gezien, zeker als je ooit wereldkampioen bent geweest. En ik vrees dat de overeengekomen verloning ook totaal niet in verhouding staat tot de geleverde resultaten.

Welk team zou hem trouwens nu nog een kans willen geven? Yamaha gaat nooit Rossi buiten kegelen tenzij hij zelf beslist van te stoppen. Hun 2e rijder is ook niet iemand die achteraan bungelt (zoals we in de laatste race hebben mogen zien). Het Petronas team heeft ook 2 goeie piloten zitten die kunnen meespelen voor de knikkers. Bij KTM en Aprilia zal hij het niet moeten gaan zoeken, en bij Suzuki hebben ze ook een goeie bezetting momenteel. 

Er is in mijn ogen geen enkel team dat een meerwaarde zou kunnen halen door Lorenzo in te zetten. Ik zie die nog stoppen eind dit seizoen.

Het is triestig om aan te zien, maar ik kan echt niet geloven dat het enkel aan de Honda ligt. Er is daar meer aan de hand. Zoals hier al gezegd, misschien de crash te veel meegemaakt en durft hij niet meer?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid