Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

15 hours ago, teus_ said:

Zarco zijn prestatie was goed, zeker omdat hij invalt voor Nakagami. Zijn carrière leeft is nog goed en wel in leven. 

Ja die verdient terug een plaats op de grid. 

 

Trouwens, wat een triestige manier van doen van Marquez de laatste tijd, sinds hij WK is. Eerst een paar koersen winnen door een ganse race in het wiel van iemand anders te gaan hangen om dan in de laatste ronde in te halen, en dan in Maleisië dat belachelijk gedoe bij de kwalificatie waar ze daar met 2 aan 40 per uur over het circuit rijden want hij wil absoluut in zijn wiel blijven hangen om een goed rondje te rijden. Een beetje een WK onwaardig IMO.

Goed om zien dat ze hem bij de laatste race gewoon los gereden hebben.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lorenzo zijn eerste jaar bij Ducati, daar was toch ook geen progressie te zien? Om dan ergens halfweg (?) het tweede seizoen vanuit het niets vooraan te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Frekkel said:

Lorenzo zijn eerste jaar bij Ducati, daar was toch ook geen progressie te zien? Om dan ergens halfweg (?) het tweede seizoen vanuit het niets vooraan te rijden.

Kan je niet vergelijken.

Zijne beste finish dit jaar was een 11e plaats.

Zijn eerste jaar bij Ducati heeft hij 3 keer op het podium gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit jaar heeft hij een paar lelijke stuiken gezet en sinds assen ofzo niet meer pijnvrij op de moto gezeten. Ik denk dat het wat in zijn hoofd zit.

Anderzijds. Op de Yamaha brak hij de vrijdag zijn sleutelbeen, vloog naar Barcelona voor een operatie en de zondag werd hij zevende ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zei Marcquez niet dat je eerst veel moet crashen, voor je pas de Honda kunt verstaan? 

https://www.eurosport.com/moto/marquez-shows-honda-riders-have-to-crash_sto6670134/story.shtml

Quote

The Honda MotoGP bike has garnered a reputation for being difficult to ride in recent years, as reigning Moto2 champion Morbidelli - who is stepping up to the premier class with Marc VDS - found out through a series of crashes during the Thailand test.

But the Italian believes that going over the limit is necessary in order to get the most out of the Honda - and reckons Marquez, who crashes frequently in testing, practice and qualifying sessions, is an example to follow.

"Usually I don't like to crash, I wasn't a crasher in Moto2, I had very few crashes," Morbidelli said after pre-season testing in Qatar.
"But I understood that with the bike, if you want to understand the limit, you have to crash.
"You have to push and try to reach the limit and it's really easy to crash when you're trying to find the limit.
"But Marc is teaching us. He told us that crashing is the way. We don't have to be too greedy on that way but if you want to learn quickly, you have to push a lot.
"We realised our bike is not so easy to approach, but we worked a lot to take it in a good way and to ride it properly and we went better and better and better."

The Italian has access to data from Marquez's and Dani Pedrosa's factory Honda bikes from 2017, which he says has been of huge benefit to him in preparations for his rookie MotoGP season.

"That data is a blessing for me," he said, "Learning from those riders is like reading the Bible of motorcycles, so it's a blessing for us."

Morbidelli had a strong test in Qatar, finishing the final day with the 12th-fastest time, 1.1s off the pace-setting Yamaha of Tech 3 rider Johann Zarco.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, teus_ zei:

zei Marcquez niet dat je eerst veel moet crashen, voor je pas de Honda kunt verstaan? 

https://www.eurosport.com/moto/marquez-shows-honda-riders-have-to-crash_sto6670134/story.shtml

 

EN toch zou ik Iannone, Rins, Quarteraro of zelfs Crutchlow daar eens een seizoen willen zien op rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Suzuki was ook geen kloten waard bij zijn herintrede in het GP circus. En had wat tijd nodig om te “rijpen”. Iannone heeft daar veel veldwerk verricht. En Rins als testrijder. Rossi is ook zo een kerel. Motor op punt zetten is niet aan iedereen gegeven. Marquez kan dat met de Honda. Stoner kon dat  met de Duc. 

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/11/2019 om 18:27, utah zei:

EN toch zou ik Iannone, Rins, Quarteraro of zelfs Crutchlow daar eens een seizoen willen zien op rijden. 

Ik denk dat Dovi daar nog goed op uit de voeten zou kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week maakt Loris Cresson bekend welk team hem heeft binnengehaald voor WSS 2020. Kallio racing mag niet klagen van hun pupil met zijn eindplaats in de top 10. Als rookie kan dat al tellen. 
Baltus is ook te volgen. 
In MotoGP ben ik benieuwd naar Binder. Alhoewel hij op een tragere machine zit. Mir mag ook eens wat potten gaan breken, want valt tegen. Anders moeten ze Guintoli zijn rol als testrijder veranderen naar 2de piloot. Zou beter zijn. 

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een achtste en een tweede plaats is Baltus vandaag toch knap vierde geëindigd in het junior moto3 kampioenschap.

Levi Badie is er niet in geslaagd om te kwalificeren voor de red bull rookies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baltus gaat dus naar Moto3 met Zelos. Zelos was ook degene die achter Simeon stond, maar waar niet echt potten werden gebroken. Niet het beste materiaal. PrüstelGP met KTM. Afwachten dus.

Hopelijk wordt er ooit eens een Belg opgemerkt door het MarcVDS team.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simeon is afgeserveerd omdat hij race na race achteraan hing. Terwijl zijn teammaat (Rabat) ergens tussen plaats 10 en 15 reed. 

Loi heeft moto3 gereden bij marcvds maar dat was ook geen succes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loi zat van in het begin niet goed. Na 7 races inderdaad afgevoerd bij VDS. Maar werd hij daar niet “geïntroduceerd” door Francis Batta? Niet opgemerkt maar gepusht dus? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simeon heeft m.i. Indertijd de verkeerde keuzes gemaakt. Nadat hij kampioen werd in SS1000 met de Duc, moest hij het aanbod / de raad van Fogarty gevolgd hebben. En naar WSB gegaan met Xaus als teammate. Maar hij moest en zou naar Moto Gp gaan. Michel Simeon stond daar naar verluid ook mee achter. 
En na een paar jaar in WSB naar GP of Moto2 gaan ware misschien de betere keuze geweest? 

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, utah said:

Simeon heeft m.i. Indertijd de verkeerde keuzes gemaakt. Nadat hij kampioen werd in SS1000 met de Duc, moest hij het aanbod / de raad van Fogarty gevolgd hebben. En naar WSB gegaan met Xaus als teammate. Maar hij moest en zou naar Moto Gp gaan. Michel Simeon stond daar naar verluid ook mee achter. 
En na een paar jaar in WSB naar GP of Moto2 gaan ware misschien de betere keuze geweest? 

Ik heb in de wandelgangen toch vernomen dat het niet alleen aan het carrierepad lag maar ook wel wat aan het manneke. Ge kunt u ni permitteren van er 95% voor te gaan en geen 100.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In wandelgangen wordt natuurlijk veel gezegd. Hij staat nu in het moto e kampioenschap toch best wel mooi vijfde. De waarheid zal wellicht ergens in het midden liggen. 

Van Loi werd door marcvds hetzelfde gezegd, terwijl zij zeiden dat het materiaal niet vergelijkbaar was dan dat van de concurrentie. Als ik het mij goed herinner. Wie had er dan gelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons hopen dat er ooit een Belg in MotoGP doorbreekt. F1 hebben we ooit al bewezen wat een Belg waard was. Nu nog de koningklasse in moto’s. EWC hebben we nochthans  een goeie zitten met Fast Greg. Maar hij heeft nooit ambities gehad om meer te doen dan Superbikes in endurance. Had hem, net als Legrelle, ooit eens graag in WSS of WSB gezien. Mertens of Paquay adepten zie ik niet meteen ergens opduiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Frekkel said:

In wandelgangen wordt natuurlijk veel gezegd. Hij staat nu in het moto e kampioenschap toch best wel mooi vijfde.

Het Moto E kampioenschap ... mja ... toch niet echt het niveau van de MotoGP eh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord. Maar het is toch al top 5 hé. Voor hetzelfde geld staat hij daar ook in de onderste helft. 

En hij stelde dit jaar het ronderecord op Spa scherper, werd 2 de in de 6 uur,... 

Het kan altijd hé dat er nog 5 % meer uit te halen is. Maar voor hetzelfde geld komt hij gewoon een paar procenten te kort om ooit wereldtop te zijn. Ongeacht zijn arbeid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat hij niet kan rijden he :) 

Maar ik vrees dat MotoGP een categorie te hoog is en zal zijn voor hem. Genoeg kampioenschappen waar hij wel potten kan breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou best kunnen. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als dat er in de wandelgangen wordt gezegd dat hij zelf er harder zou kunnen voor werken (en daardoor wel wereldtop zij ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Frekkel said:

Dat zou best kunnen. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als dat er in de wandelgangen wordt gezegd dat hij zelf er harder zou kunnen voor werken (en daardoor wel wereldtop zij ).

Dat van dat harder werken is zeker zo. Of dat dan idd ook betere resultaten oplevert weet niemand natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid