Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Op 23/7/2019 om 13:03, Glenn-N zei:

Die botsing op 4:59 :lolz: en dan dat stuk vanaf 9:30 wtf.

 

edit:

Die gast in het water op 12:30 :lolz:Heerlijk hoe je die onverstaanbaar tekeer hoort gaan.

Wordt die nu helemaal op het einde onderuit gereden terwijl hij naast zijn motor staat of hoe komt het dat hij in de ambulance terecht komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag eens werk gemaakt van wat garagebezoekjes.

Niks gereden, dat komt later nog wel.

 

Doel was eigenlijk om de Yamaha Ténéré 700 te gaan bekijken. Had gehoord dat de eerste leveringen aangekomen waren bij de dealers, bleek te kloppen. Mototech had er al 5 geleverd gekregen midden deze week, en er waren er al 2 afgeleverd (eentje terwijl ik er ook was), nog 3 aanwezig waarvan 2 verkocht (en één die ze houden om te showen).

Dacht dat ik enkel de matzwart/blauwe leuk zou vinden, maar de wit/rode is IRL ook echt tof. Voorkeur blijft toch voor de blauwe.

2019-08-02 14.57.28.jpg

2019-08-02 14.57.39.jpg

Niet gereden dus kan niks zeggen op dat vlak.

Zit was goed, al kan ik een hoger zadel gebruiken (rallye-zadel).

Voelt enorm licht aan (lichtste van alles waar ik op zat vandaag). Om dat tegoei te ervaren moet je natuurlijk rijden, niet showroomposen. Komt nog.

Afwerking zag er zeer fijn uit (niet piekfijn, maar wel zeer fijn). Vond wel dat de motor standaard weinig bescherming had. Er moet dus wel wat in de accessoires gedoken worden om dat "op te lossen".

Kost standaard net geen 10k. Scherpe prijs. In de uitvoering die ik zou nemen (alle opties behalve zuiver optische) kom ik aan een 14k, ongeveer.

Heeft "maar" 75 pk en mist elke vorm van moderne elektronica, behalve (een goed maar eenvoudig) ABS. Geen tractiecontrole, geen bochten-ABS, geen instelbare dempers, geen quickshifter, geen verwarmde handgrepen (wel in optie, dacht ik), geen cruise control, enz.  Misschien ook allemaal niet nodig. En wat je niet hebt kan niet kapot gaan.

Youtube-reviews van de launch event zijn talrijk, men is lovend tot zeer lovend.

Heb 'm horen draaien, klinkt leuk! 't Is de gekende 2-pitter die ook in de MT-07 zit (en nog wat modelletjes), staat gekend als een (h)eerlijke motor. Geen vermogen te kort, niet hol maar verrassend soepel en koppelrijk, houdt van toeren, zuinig als het moet, ...

Zeeeer hard fan van z'n looks.

Ben niet de mens die zo'n duurdere dingen snel nieuw koopt (motto = laat de anderen maar de eerste depreciatie slikken), maar gezien z'n prijs en (vermoedelijke) eigenschappen zou ik dat wel nog eens durven.

Zijn bijzonder hard gevraagd. Nu bestellen is naar schatting levering nov/dec ... als 't niet 2020 is.

 

 

In de loods achteraan stond een 2e handse CRF1000. Had nog nooit een Africa Twin van dichtbij gezien, laat staan tegoei bekeken. DIt was een gedroomde gelegenheid.

Was een gewone (geen Adventure Sports) van 't eerste bouwjaar, wel met DCT. Voorts geen opties (van betekenis).

2019-08-02 15.05.39.jpg

Niet gereden dus kan niks zeggen op dat vlak.

Zit was goed, zeer vergelijkbaar met de Ténéré 700. Zadel was ook hier tik te laag (maar kan een stand hoger gezet worden). Wel comfortabeler (vermoed ik) dan het standaardzadel van de Ténéré 700. Voor de duo al zeker, zadel is achteraan duidelijk breder en dikker. Vooraan (voor rechtopstaan) nog altijd lekker smal, dat wel.

Voelt een beetje zwaarder aan, maar nog altijd rank en licht (vergeleken met full size adventure bikes).

't Is wel "meer moto" dan de Ténéré, er zit gewoon meer stuff aan en op. Zal wel z'n gewicht hebben, maar wetende hoe extreem lovend zowat iedereen is over de Africa Twin, moet dat eigenlijk nog altijd een sans faute zijn. Ik zou dat bijna blind durven kopen, eigenlijk.

Afwerking was ... niet coherent. Soms extreem goed, soms toch wel een beetje bedenkelijk maar dat laatste echt eerder bij kleine details. Ik denk aan bepaalde plastics die onmiddelijk in het zicht en/of binnen handbereik liggen en die toch cheap ogen of niet zo liefdevol zijn ontworpen. De stickers (enkel het wit is gespoten, al de rest is sticker) zijn van nogal povere kwaliteit met een eerder plat blauw en rood (geen metallic).

De motor had maar 16k km (dus zeer jong) maar zag er niet zo heel lief uit. Heeft vermoedelijk de recall voor de wielen niet gehad want de spaken stonden redelijk roest en de velgen hadden enkele pitjes. (Honda heeft toegegeven dat de velgen van de 1e 2 productiejaren niet goed genoeg waren en vervangt ze gratis door nieuwe, betere exemplaren ... maar (ik dacht) alleen voor de 1e eigenaren.)

Beetje bang van de hoge ruit, ik vrees voor windwervelingen (waar ik bijzonder gevoelig voor ben in de oren). Zal wel eea bestaan aftermarket.

Gecharmeerd door de kleurstelling. Het wit is metallic, het blauw en rood zijn wel uni stickers van eerder matige kwaliteit (klein dompertje). Op het moment zelf viel ik daar niet over maar toen ik later op de dag een nieuwe Adventure Sports ging bekijken bij een Honda-dealer, viel duidelijk op dat Honda een extra effort gedaan heeft (niet enkel op dat vlak) na het 1e productiejaar.

Kost, zoals hij daar staat, even veel als de basisprijs van een Ténéré 700. Ding heeft stock wel wat meer uitrusting, ook de DCT (ik zou dat sowieso mét willen), en ook betere bescherming (al is het ook hier nog niet allemaal "genoeg" naar mijn gevoel, op dat vlak). Honda-koffers kopen (bevestiging zit op de moto in de achterframebekleding) en klaar.

Tempting...

 

Daarna nog even snel op een F850GS gaan zitten, om te "vergelijken".

Liep ik daar een R1250GSA Exclusive tegen 't lijf, kleurstelling dacht ik (op PC) echt niet te smaken maar IRL is dat echt wel vet. :inlove:  

2019-08-02 16.37.47.jpg

Full optoin R1250GSA met de accessoires die ik ook wel knalt los door de 27k, dus da's geen optie.

 

Inghelbrecht doet ook Moto Guzzi. Geen nieuwe V85TT in de showroom (alles is uitverkocht en er komen er geen meer binnen, de Italiaantjes zijn een beetje moe van een half jaar zoveel moto's in elkaar te schroeven, dus hebben ze nu gezegd dat ze pas wat later weer verder doen in de hoop om bestellingen vanaf nu tegen lente 2020 uit te leveren). :lol: 

Blijft een knappe bike, vind ik. Maar...

2019-08-02 16.39.50.jpg

Zit toch een wat vintage-geurtje aan (niks mis mee) en all in all is dat, vergeleken met een Ténéré 700 of een KTM 790 Adventure of een Africa Twin eigenlijk eerder een roadster met enduro looks dan een échte enduro. Valt op aan veerweg, b.v.

Maar afwerking, miljaar. Fijnste van wat ik heb gezien vandaag. Bijna alle details tot in de puntjes verzorgd, geen lelijke plastics, prachtige lasnaden, top lakwerk, ... eigenlijk niks op aan te merken.

Qua zitten: 't is een kleine moto. Echt een volledige maat kleiner. Ook meer hoek in de benen, uiteraard veel minder scherp dan op mijn K1300R maar toch niet zo "open" als op al de rest.

Niettemin: blijft een contender. Daar kan nog een grovere band op, denk ik ... en ik ben geen motocross- of enduro-rijder die een machine zoekt met extreme offroad-capaciteiten en die nog wat bagage en een paar 100en km autostrade aan kan ook, maar omgekeerd een straatrijders die een reismoto zoekt die zonder veel morren wat greenlanes of gravelpaden verorbert.

Zeker niet afgeschreven als kanshebber.

 

Buiten stond de demo F850GSA.

Prachtige kleur van deze "Rallye"-uitvoering, imo. :inlove: 

2019-08-02 17.16.55.jpg

Wel al erg veel moto, zeker vergeleken met de Ténéré. Weegt ook een pak meer (maar een kg of 25 minder dan een R1250GS, godbetert!) en is ook nog altijd zeer duur. (Gaat los door de 20k in de uitvoering en met de opties & accessoires die ik zou willen.)

Wel de meest up to date en moderne van het pak dat ik vandaag bekeek. Heeft werkelijk alles wat ook grote broer R1250GS heeft qua elektronica, assistentie, comfortuitrusting, enz.

Huidige gebruiker gast er stevig mee door en 't moet gezegd: die klonk al een PAK leuker dan de F850GSA Exclusive die ik een maand of 3 geleden mee kreeg als vervangmoto tijdens onderhoud van de mijne. Geeft hoop.

 

Dan nog even naar the showroom of dreams.

2019-08-02 17.32.49.jpg

Er stond een Sports Adventure (dus wat meer bescherming, grotere benzinetank, tikkie meer veerweg, licht andere kleurstelling) maar zonder DCT.

Er komt voor MY2020 een vernieuwde versie met wat meer cc en wat meer vermogen (en misschien nog wel wat updates). Daarom nu een 1.700 EUR korting op alle nieuwe Africa Twins, sowieso al tot eind augustus.

2019-08-02 17.33.24.jpg

Ik vond 'm super. :inlove:  De snuit van de Ténéré vind ik nog vetter (da's echt compleet rallye raid look, die) en ik heb het niet zo op goudkleurige velgen (zou op een Africa Twin Adventure Sports b.v. ook supervet zijn in 't metallic blauw, denk ik), maar qua kleurafwerking is deze een pak beter dan die van 't eerste productiejaar. Opnieuw is het wit metallic (behalve 't wit van het frame, dat ook best goed te zien is van opzij en langs voor), maar de stickers zijn nu geen cheap uni blauw maar ook metallic blauw en rood. Echt vet. :inlove: 

Voor de rest weinig anders van de gewone Africa Twin, denk ik. Sitzprobe viel identiek als de 2e handse van in 't begin (zadel stond ook hier op lagere stand). Moto staat wel een tik hoger (cm of 2, schat ik?) en dat was voor mij beter.

Jammer dat dit geen DCT was, want anders zou ik verdorie haaaard hebben getwijfeld (met vermoedelijk 2k korting, wat toch al behoorlijk is op een fiets van een 16k).

 

 

Vandaag geen KTM meer gedaan. Want ook de 790 Adventure (vermoedelijk eerder de gewone en niet de R) en de 1090 Adventure R passen perfect in dit rijtje.

 

 

All in all nog altijd 't meest gecharmeerd door de matzwart/blauwe Ténéré 700, uiteindelijk. Heb 'm horen wegrijden en dat klonk al veelbelovend (na wat inrijden, met een open(er) demper en evt wat gefoefel aan de pijpen tot aan de demper :ninja: moet dat ding echt extreem lekker klinken). 't Is de goedkoopste (wel enkel nieuw, nu) en de lichtste. Ook de minst krachtige, maar ik ben er zeker van dat 75pk op een langere reis waar veel "zacht offroad" en nauwe passen op 't programma staan, méér dan voldoet.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt de levende versie van "Suzy de Scooter" uit Helden van de Stad (kinderanimatiereeks).

Afbeeldingsresultaat voor helden van de stad vespa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend was ik vroeg wakker en de weersomstandigheden waren goed. Mij snel gereed gemaakt en vertrokken, iets na 7u zat ik op de motor. Via allerlei boerebaantjes in Kieldrecht terecht gekomen en vandaar de Prosperpolder ingetrokken. Ik heb me enorm goed geamuseerd en van daaruit langs Doel en de haven terug naar huis. Het was echt een zalig ritje en ik voelde dat de motor daar veel beter tot zijn recht kwam dan op de boerebaantjes waar je op 2" van bocht naar bocht rijdt. 

Ik ga wel werk maken van goede oordoppen. Ik heb nu de rode van Alpine maar het geluid van de turbulentie komt er nog veel te veel door. Iets rechter zitten zorgt er voor dat ik net uit de windstroom ben maar die houding is niet vol te houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, GTX said:

Ik ga wel werk maken van goede oordoppen. Ik heb nu de rode van Alpine maar het geluid van de turbulentie komt er nog veel te veel door. Iets rechter zitten zorgt er voor dat ik net uit de windstroom ben maar die houding is niet vol te houden..

Op maat laten maken, veel comfortabeler en je kan zelf de filter er in kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dawud zei:

Ik snap niet waarom iedereen zo wild is van die Tenere 700. Ja, 't is cool en ik zou het ook wel willen, maar als 3de of 4de moto. 

Ik zie het ook als 2e moto, vnl of bijna enkel als reismoto voor verdere reizen met een stevig aandeel ongeplaveid.

En ik vind net dat dat ding bijzonder veel troeven heeft:

  1. prijs/gebodene is bijna ongezien
  2. licht
  3. eenvoudige techniek/mechaniek
  4. zeer karaktervolle motor
  5. geen semi-enduro die eerder een reis(baan)moto is (zoals quasi elke grote reisenduro) maar onderdelen & competenties die 100% enduro zijn
  6. looks (al is dat persoonlijk... maar het pure rallye-raid uiterlijk spreekt velen blijkbaar aan)
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, GTX zei:

Deze ochtend was ik vroeg wakker en de weersomstandigheden waren goed. Mij snel gereed gemaakt en vertrokken, iets na 7u zat ik op de motor. Via allerlei boerebaantjes in Kieldrecht terecht gekomen en vandaar de Prosperpolder ingetrokken. Ik heb me enorm goed geamuseerd en van daaruit langs Doel en de haven terug naar huis. Het was echt een zalig ritje en ik voelde dat de motor daar veel beter tot zijn recht kwam dan op de boerebaantjes waar je op 2" van bocht naar bocht rijdt. 

Ik ga wel werk maken van goede oordoppen. Ik heb nu de rode van Alpine maar het geluid van de turbulentie komt er nog veel te veel door. Iets rechter zitten zorgt er voor dat ik net uit de windstroom ben maar die houding is niet vol te houden..

 

12 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Op maat laten maken, veel comfortabeler en je kan zelf de filter er in kiezen

Laat me weten wat het resultaat is, als je er op maat laat maken.

Ik rijd ook met de Alpines Race en ben daar behoorlijk tevreden van. Draag ze tot 13 dagen na mekaar 10+ uur per dag (Balkan-reis).

Ik zit wel volledig uit de turbulentie, vol in de onverstoorde rijwind (geen ruitje), eigenlijk net met die bedoeling om geen turbulentie te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Ik zie het ook als 2e moto, vnl of bijna enkel als reismoto voor verdere reizen met een stevig aandeel ongeplaveid.

En ik vind net dat dat ding bijzonder veel troeven heeft:

  1. prijs/gebodene is bijna ongezien
  2. licht
  3. eenvoudige techniek/mechaniek
  4. zeer karaktervolle motor
  5. geen semi-enduro die eerder een reis(baan)moto is (zoals quasi elke grote reisenduro) maar onderdelen & competenties die 100% enduro zijn
  6. looks (al is dat persoonlijk... maar het pure rallye-raid uiterlijk spreekt velen blijkbaar aan)

Moest ik elk jaar een serieuze off road vakantie hebben, of ik woon in Roemenië ofzo dan was deze inderdaad top. Ik ben ook van mening dat je dan beter iets licht en simpel koopt, maar voor hier is het gewoon 1 groot compromis volgens mij. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/8/2019 om 02:06, gTa zei:

Vandaag eens werk gemaakt van wat garagebezoekjes.

Niks gereden, dat komt later nog wel.

 

Doel was eigenlijk om de Yamaha Ténéré 700 te gaan bekijken. Had gehoord dat de eerste leveringen aangekomen waren bij de dealers, bleek te kloppen. Mototech had er al 5 geleverd gekregen midden deze week, en er waren er al 2 afgeleverd (eentje terwijl ik er ook was), nog 3 aanwezig waarvan 2 verkocht (en één die ze houden om te showen).

Dacht dat ik enkel de matzwart/blauwe leuk zou vinden, maar de wit/rode is IRL ook echt tof. Voorkeur blijft toch voor de blauwe.

2019-08-02 14.57.28.jpg

2019-08-02 14.57.39.jpg

Niet gereden dus kan niks zeggen op dat vlak.

Zit was goed, al kan ik een hoger zadel gebruiken (rallye-zadel).

Voelt enorm licht aan (lichtste van alles waar ik op zat vandaag). Om dat tegoei te ervaren moet je natuurlijk rijden, niet showroomposen. Komt nog.

Afwerking zag er zeer fijn uit (niet piekfijn, maar wel zeer fijn). Vond wel dat de motor standaard weinig bescherming had. Er moet dus wel wat in de accessoires gedoken worden om dat "op te lossen".

Kost standaard net geen 10k. Scherpe prijs. In de uitvoering die ik zou nemen (alle opties behalve zuiver optische) kom ik aan een 14k, ongeveer.

Heeft "maar" 75 pk en mist elke vorm van moderne elektronica, behalve (een goed maar eenvoudig) ABS. Geen tractiecontrole, geen bochten-ABS, geen instelbare dempers, geen quickshifter, geen verwarmde handgrepen (wel in optie, dacht ik), geen cruise control, enz.  Misschien ook allemaal niet nodig. En wat je niet hebt kan niet kapot gaan.

Youtube-reviews van de launch event zijn talrijk, men is lovend tot zeer lovend.

Heb 'm horen draaien, klinkt leuk! 't Is de gekende 2-pitter die ook in de MT-07 zit (en nog wat modelletjes), staat gekend als een (h)eerlijke motor. Geen vermogen te kort, niet hol maar verrassend soepel en koppelrijk, houdt van toeren, zuinig als het moet, ...

Zeeeer hard fan van z'n looks.

Ben niet de mens die zo'n duurdere dingen snel nieuw koopt (motto = laat de anderen maar de eerste depreciatie slikken), maar gezien z'n prijs en (vermoedelijke) eigenschappen zou ik dat wel nog eens durven.

Zijn bijzonder hard gevraagd. Nu bestellen is naar schatting levering nov/dec ... als 't niet 2020 is.

 

 

In de loods achteraan stond een 2e handse CRF1000. Had nog nooit een Africa Twin van dichtbij gezien, laat staan tegoei bekeken. DIt was een gedroomde gelegenheid.

Was een gewone (geen Adventure Sports) van 't eerste bouwjaar, wel met DCT. Voorts geen opties (van betekenis).

2019-08-02 15.05.39.jpg

Niet gereden dus kan niks zeggen op dat vlak.

Zit was goed, zeer vergelijkbaar met de Ténéré 700. Zadel was ook hier tik te laag (maar kan een stand hoger gezet worden). Wel comfortabeler (vermoed ik) dan het standaardzadel van de Ténéré 700. Voor de duo al zeker, zadel is achteraan duidelijk breder en dikker. Vooraan (voor rechtopstaan) nog altijd lekker smal, dat wel.

Voelt een beetje zwaarder aan, maar nog altijd rank en licht (vergeleken met full size adventure bikes).

't Is wel "meer moto" dan de Ténéré, er zit gewoon meer stuff aan en op. Zal wel z'n gewicht hebben, maar wetende hoe extreem lovend zowat iedereen is over de Africa Twin, moet dat eigenlijk nog altijd een sans faute zijn. Ik zou dat bijna blind durven kopen, eigenlijk.

Afwerking was ... niet coherent. Soms extreem goed, soms toch wel een beetje bedenkelijk maar dat laatste echt eerder bij kleine details. Ik denk aan bepaalde plastics die onmiddelijk in het zicht en/of binnen handbereik liggen en die toch cheap ogen of niet zo liefdevol zijn ontworpen. De stickers (enkel het wit is gespoten, al de rest is sticker) zijn van nogal povere kwaliteit met een eerder plat blauw en rood (geen metallic).

De motor had maar 16k km (dus zeer jong) maar zag er niet zo heel lief uit. Heeft vermoedelijk de recall voor de wielen niet gehad want de spaken stonden redelijk roest en de velgen hadden enkele pitjes. (Honda heeft toegegeven dat de velgen van de 1e 2 productiejaren niet goed genoeg waren en vervangt ze gratis door nieuwe, betere exemplaren ... maar (ik dacht) alleen voor de 1e eigenaren.)

Beetje bang van de hoge ruit, ik vrees voor windwervelingen (waar ik bijzonder gevoelig voor ben in de oren). Zal wel eea bestaan aftermarket.

Gecharmeerd door de kleurstelling. Het wit is metallic, het blauw en rood zijn wel uni stickers van eerder matige kwaliteit (klein dompertje). Op het moment zelf viel ik daar niet over maar toen ik later op de dag een nieuwe Adventure Sports ging bekijken bij een Honda-dealer, viel duidelijk op dat Honda een extra effort gedaan heeft (niet enkel op dat vlak) na het 1e productiejaar.

Kost, zoals hij daar staat, even veel als de basisprijs van een Ténéré 700. Ding heeft stock wel wat meer uitrusting, ook de DCT (ik zou dat sowieso mét willen), en ook betere bescherming (al is het ook hier nog niet allemaal "genoeg" naar mijn gevoel, op dat vlak). Honda-koffers kopen (bevestiging zit op de moto in de achterframebekleding) en klaar.

Tempting...

 

Daarna nog even snel op een F850GS gaan zitten, om te "vergelijken".

Liep ik daar een R1250GSA Exclusive tegen 't lijf, kleurstelling dacht ik (op PC) echt niet te smaken maar IRL is dat echt wel vet. :inlove:  

2019-08-02 16.37.47.jpg

Full optoin R1250GSA met de accessoires die ik ook wel knalt los door de 27k, dus da's geen optie.

 

Inghelbrecht doet ook Moto Guzzi. Geen nieuwe V85TT in de showroom (alles is uitverkocht en er komen er geen meer binnen, de Italiaantjes zijn een beetje moe van een half jaar zoveel moto's in elkaar te schroeven, dus hebben ze nu gezegd dat ze pas wat later weer verder doen in de hoop om bestellingen vanaf nu tegen lente 2020 uit te leveren). :lol: 

Blijft een knappe bike, vind ik. Maar...

2019-08-02 16.39.50.jpg

Zit toch een wat vintage-geurtje aan (niks mis mee) en all in all is dat, vergeleken met een Ténéré 700 of een KTM 790 Adventure of een Africa Twin eigenlijk eerder een roadster met enduro looks dan een échte enduro. Valt op aan veerweg, b.v.

Maar afwerking, miljaar. Fijnste van wat ik heb gezien vandaag. Bijna alle details tot in de puntjes verzorgd, geen lelijke plastics, prachtige lasnaden, top lakwerk, ... eigenlijk niks op aan te merken.

Qua zitten: 't is een kleine moto. Echt een volledige maat kleiner. Ook meer hoek in de benen, uiteraard veel minder scherp dan op mijn K1300R maar toch niet zo "open" als op al de rest.

Niettemin: blijft een contender. Daar kan nog een grovere band op, denk ik ... en ik ben geen motocross- of enduro-rijder die een machine zoekt met extreme offroad-capaciteiten en die nog wat bagage en een paar 100en km autostrade aan kan ook, maar omgekeerd een straatrijders die een reismoto zoekt die zonder veel morren wat greenlanes of gravelpaden verorbert.

Zeker niet afgeschreven als kanshebber.

 

Buiten stond de demo F850GSA.

Prachtige kleur van deze "Rallye"-uitvoering, imo. :inlove: 

2019-08-02 17.16.55.jpg

Wel al erg veel moto, zeker vergeleken met de Ténéré. Weegt ook een pak meer (maar een kg of 25 minder dan een R1250GS, godbetert!) en is ook nog altijd zeer duur. (Gaat los door de 20k in de uitvoering en met de opties & accessoires die ik zou willen.)

Wel de meest up to date en moderne van het pak dat ik vandaag bekeek. Heeft werkelijk alles wat ook grote broer R1250GS heeft qua elektronica, assistentie, comfortuitrusting, enz.

Huidige gebruiker gast er stevig mee door en 't moet gezegd: die klonk al een PAK leuker dan de F850GSA Exclusive die ik een maand of 3 geleden mee kreeg als vervangmoto tijdens onderhoud van de mijne. Geeft hoop.

 

Dan nog even naar the showroom of dreams.

2019-08-02 17.32.49.jpg

Er stond een Sports Adventure (dus wat meer bescherming, grotere benzinetank, tikkie meer veerweg, licht andere kleurstelling) maar zonder DCT.

Er komt voor MY2020 een vernieuwde versie met wat meer cc en wat meer vermogen (en misschien nog wel wat updates). Daarom nu een 1.700 EUR korting op alle nieuwe Africa Twins, sowieso al tot eind augustus.

2019-08-02 17.33.24.jpg

Ik vond 'm super. :inlove:  De snuit van de Ténéré vind ik nog vetter (da's echt compleet rallye raid look, die) en ik heb het niet zo op goudkleurige velgen (zou op een Africa Twin Adventure Sports b.v. ook supervet zijn in 't metallic blauw, denk ik), maar qua kleurafwerking is deze een pak beter dan die van 't eerste productiejaar. Opnieuw is het wit metallic (behalve 't wit van het frame, dat ook best goed te zien is van opzij en langs voor), maar de stickers zijn nu geen cheap uni blauw maar ook metallic blauw en rood. Echt vet. :inlove: 

Voor de rest weinig anders van de gewone Africa Twin, denk ik. Sitzprobe viel identiek als de 2e handse van in 't begin (zadel stond ook hier op lagere stand). Moto staat wel een tik hoger (cm of 2, schat ik?) en dat was voor mij beter.

Jammer dat dit geen DCT was, want anders zou ik verdorie haaaard hebben getwijfeld (met vermoedelijk 2k korting, wat toch al behoorlijk is op een fiets van een 16k).

 

 

Vandaag geen KTM meer gedaan. Want ook de 790 Adventure (vermoedelijk eerder de gewone en niet de R) en de 1090 Adventure R passen perfect in dit rijtje.

 

 

All in all nog altijd 't meest gecharmeerd door de matzwart/blauwe Ténéré 700, uiteindelijk. Heb 'm horen wegrijden en dat klonk al veelbelovend (na wat inrijden, met een open(er) demper en evt wat gefoefel aan de pijpen tot aan de demper :ninja: moet dat ding echt extreem lekker klinken). 't Is de goedkoopste (wel enkel nieuw, nu) en de lichtste. Ook de minst krachtige, maar ik ben er zeker van dat 75pk op een langere reis waar veel "zacht offroad" en nauwe passen op 't programma staan, méér dan voldoet.

@Tjeu

@bmwmoptic

@...

och fuck it, i give up

godverdomme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/8/2019 om 11:09, Monterey Jack zei:

Op maat laten maken, veel comfortabeler en je kan zelf de filter er in kiezen

 

Op 3/8/2019 om 11:23, gTa zei:

 

Laat me weten wat het resultaat is, als je er op maat laat maken.

Ik rijd ook met de Alpines Race en ben daar behoorlijk tevreden van. Draag ze tot 13 dagen na mekaar 10+ uur per dag (Balkan-reis).

Ik zit wel volledig uit de turbulentie, vol in de onverstoorde rijwind (geen ruitje), eigenlijk net met die bedoeling om geen turbulentie te hebben.

Ik ga inderdaad kiezen voor op maat gemaakte, nu nog kijken waar. Ofwel Lapperre ofwel Amplifon waar ze Pluggerz hebben. Van die laatste heb ik al goede commentaren gehoord. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/3/2019 at 9:18 PM, Dawud said:

Moest ik elk jaar een serieuze off road vakantie hebben, of ik woon in Roemenië ofzo dan was deze inderdaad top. Ik ben ook van mening dat je dan beter iets licht en simpel koopt, maar voor hier is het gewoon 1 groot compromis volgens mij. 

 

Goh, ik zou dat in belgië ook direct zien zitten, en ook als "1e moto". 
Motor gaat voldoende vooruit voor op de baan, is super licht/wendbaar, en bij het occasionele grindpad/offroadpad val je niet in schaamte.
En €10k vind ik echt wel een knappe prijs voor wat je krijgt. Dus ik ben grote fan. 

Gewicht is voor mij van enorm belang, dat heb ik gemerkt bij mijn vorige moto's. Ik wil absoluut geen zware motorfiets meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me opviel bij m'n rit op die F850GS is dat je op zo'n moto met veel meer veerweg, ook veel comfortabeler over onze slechte wegen rijdt. De eerste (pakweg) 5-8 cm positieve en 2-3 cm negatieve veerweg zijn zeer plush en soepel, waardoor je eigenlijk die harde dwarsrichels (opstotende tarmacrichels, naden tussen betonplaten, putten, dwarsvoegen over bruggen, ...) veel minder voelt. De veel grotere rolomvang van een 21" voorwiel helpt daar nog extra bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Goh, ik zou dat in belgië ook direct zien zitten, en ook als "1e moto". 
Motor gaat voldoende vooruit voor op de baan, is super licht/wendbaar, en bij het occasionele grindpad/offroadpad val je niet in schaamte.
En €10k vind ik echt wel een knappe prijs voor wat je krijgt. Dus ik ben grote fan. 

Gewicht is voor mij van enorm belang, dat heb ik gemerkt bij mijn vorige moto's. Ik wil absoluut geen zware motorfiets meer. 

Jij bent geen jan modaal op vlak van moto's. 

Ik snap echt niet waarom iedereen zo lovend is over die prijs. De motor is dezelfde in de Tracer en de MT-07, ze steken er geen speciale snufjes op en ze weten ondertussen wel hoe ze een off roader moeten maken. We spreken hier wel over 10K hé. Een Tracer heb je voor 2K minder, een MT-07 voor 3K. Ik vind de prijs gewoon OK. 't is omdat BMW of KTM er een hoop toeters en bellen op steekt, dat plots 10K goedkoop lijkt voor zoiets? 

Yamaha steekt het in zijn off road gamma, niet in zijn tour gamma. Voor mij is dit de motor die ik zou kopen moest ik een long way down plannen ofzo. Licht, simpel en degelijk. Maar om hier mee rond te bollen zoek ik iets anders. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook. Als enige moto zou ik dat nooit in huis halen. Voor mij is m'n interesse in dat ding (en die andere) dan ook volledig van een soort van "long way down".

Wat je daar zegt over de prijs, vergeleken met z'n familiegenoten met dezelfde engine ... daar heb je wel een punt, eigenlijk. Damn... 😕
En je assumptie over de (über)prijzen bij BMW en 't feit dat dat Yamaha mogelijks aan 't denken heeft gezet, zou ook wel eens dicht bij de waarheid kunnen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bmwm-optic en anderen (ik zou er nog enkelen taggen maar het lukt mij quasi nooit om meer dan één mention in een post te zetten): bedenkingen over een CRF1000L met DCT, eerste modeljaar? 16k km, vraagprijs 10k.

Heb wel wat reviews over de Africa Twin gelezen, dus m'n vraag richt zich niet zozeer op de rijcapaciteiten, wel meer op eventuele bedenkingen/ervaringen/kennis m.b.t. technische degelijkheid, eventuele aandachtspunten, enz.

Heb de moto in kwestie goed bekeken (meer niet), ziet er 'ok' uit qua staat (ook niet meer dan dat). Ik vermoed dat z'n wielen alvast niet zijn ingeruild in garantie, want heel wat spaken stonden redelijk lelijk (corrosie). Idee of dat nog in te ruilen valt in garantie, als 2e eigenaar, of niet?

DCT? Ik zou dat precies mét willen (betreft er eentje met). Maar ik las niet echt zeer uitgesproken meningen pro of contra. Jullie gevoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn met allen doorgeslagen op dat vlak. 15K voor een motor vinden we niets vreemds. Bij 20K kijken we eens op, en leggen het alsnog op tafel.

Stap terug zetten is niet eenvoudig denk ik, maar overweeg toch serieus om eens een proefrit op een Tracer GT (=MT-09 blok) te maken. Volgens mij een uitstekende allrounder waar ook nog snedig mee gereden kan worden. En dat voor om en nabij de de 12K

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

@bmwm-optic en anderen (ik zou er nog enkelen taggen maar het lukt mij quasi nooit om meer dan één mention in een post te zetten): bedenkingen over een CRF1000 Africa Twin met DCT, eerste modeljaar? 16k km, vraagprijs 10k.

Heb wel wat reviews over de Africa Twin gelezen, dus m'n vraag richt zich niet zozeer op de rijcapaciteiten, wel meer op eventuele bedenkingen/ervaringen/kennis m.b.t. technische degelijkheid, eventuele aandachtspunten, enz.

Gisteren nog kort gezien/gesproken (motortreffen), maar hij leest hier nauwelijks nog. Dus ik weet niet of je snel een reactie zal krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Dawud said:

Jij bent geen jan modaal op vlak van moto's. 

Ik snap echt niet waarom iedereen zo lovend is over die prijs. De motor is dezelfde in de Tracer en de MT-07, ze steken er geen speciale snufjes op en ze weten ondertussen wel hoe ze een off roader moeten maken. We spreken hier wel over 10K hé. Een Tracer heb je voor 2K minder, een MT-07 voor 3K. Ik vind de prijs gewoon OK. 't is omdat BMW of KTM er een hoop toeters en bellen op steekt, dat plots 10K goedkoop lijkt voor zoiets? 

 Yamaha steekt het in zijn off road gamma, niet in zijn tour gamma. Voor mij is dit de motor die ik zou kopen moest ik een long way down plannen ofzo. Licht, simpel en degelijk. Maar om hier mee rond te bollen zoek ik iets anders. 

Goh, ik denk dat wel meer mensen een wendbare moto kunnen appreciëren, losstaand van de offroad aspect.
Net door de grote wendbaarheid en laag gewicht van mijn fazer 600, was ik zo een fan van die moto. Hoeft dus zeker niet offroad te zijn om laag gewicht te kunnen appreciëren imo, nietwaar @PJH?

Maar als het offroad gedeelte je niets zegt, is de MT-07 uiteraard de betere/goedkopere keuze. Feit is wel, dat veel motards een hoogpoter gewoon voor de looks kopen (zie al die GS pendelaars... kunnen imo beter een RT halen als het is om wat autostrade te zitten afhaspelen)

Ik vind het toch nog steeds straf een degelijke allroad, voor dat geld. Vergeet niet dat een allroad intrinsiek altijd wel wat meer kost dan een intapper baanmotorfiets. 
Om nog maar bij het ophangingsgedeelte te beginnen (komt uit een vergelijk van de tenere 700 en de KTM 790, die toch een pakje duurder is):

 Beide upside-down-voorvorken hebben binnenpoten van 43 millimeter dik, maar alleen die van de Yamaha is instelbaar. Noemenswaardige verschillen zien we bij de achterschokdempers. Op de Yamaha is de veervoorspanning bijvoorbeeld met een hydraulisch stelwiel te verstellen, KTM kiest voor een conventionele klikstandenring. Bovendien is op de Yamaha de in- en uitgaande demping instelbaar, op de KTM niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, msxx zei:

Gisteren nog kort gezien/gesproken (motortreffen), maar hij leest hier nauwelijks nog. Dus ik weet niet of je snel een reactie zal krijgen.

Ja, 'k weet het, daarom dat ik hem mention. Met wat geluk ziet hij een mailtje binnenkomen en komt-ie daardoor even hier piepen.
Hij leest wel nog af en toe motorgerelateerde topics, denk ik. Reageerde alvast in 't topic van m'n K13R over m'n trip van juni.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, msxx zei:

We zijn met allen doorgeslagen op dat vlak. 15K voor een motor vinden we niets vreemds. Bij 20K kijken we eens op, en leggen het alsnog op tafel.

Stap terug zetten is niet eenvoudig denk ik, maar overweeg toch serieus om eens een proefrit op een Tracer GT (=MT-09 blok) te maken. Volgens mij een uitstekende allrounder waar ook nog snedig mee gereden kan worden. En dat voor om en nabij de de 12K

Ga er zeker eens mee rijden. Het exemplaar waar ik mee reed gaf me bij hogere snelheden weinig vertrouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Goh, ik denk dat wel meer mensen een wendbare moto kunnen appreciëren, losstaand van de offroad aspect.
Net door de grote wendbaarheid en laag gewicht van mijn fazer 600, was ik zo een fan van die moto. Hoeft dus zeker niet offroad te zijn om laag gewicht te kunnen appreciëren imo, nietwaar @PJH?

Maar als het offroad gedeelte je niets zegt, is de MT-07 uiteraard de betere/goedkopere keuze. Feit is wel, dat veel motards een hoogpoter gewoon voor de looks kopen (zie al die GS pendelaars... kunnen imo beter een RT halen als het is om wat autostrade te zitten afhaspelen)

Ik vind het toch nog steeds straf een degelijke allroad, voor dat geld. Vergeet niet dat een allroad intrinsiek altijd wel wat meer kost dan een intapper baanmotorfiets. 

Koop dan een goedkopere Suzuki V-Strom 650 XT of Kawasaki Versys 650 of ...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid