Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

@gTa in Kicxstart staat een vergelijkingstest met de V85TT, F850GS, 790 Adventure en de Tiger 800. Het is sowieso al een editie die meer in het teken staat van reizen dus best wel interessant :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaakvoerder rijdt zelf ook offroad/enduro, dus ik zou beginnen babbelen tegen hem dat je graag offroad zou beginnen rijden, en dat zo een tenere toch een ideaal speelgoed is daarvoor blablabla, maar dat je toch eens wilt testen of het iets is voor jou blablabla. En hopelijk mag het dan [emoji3]
Een andere optie is een enduro huren bij endurorent.be (31 augustus ga ik met 2 maten die ook op de baan rijden, maar nu voor eerste keer offroad gaan proeven, dat eens gaan doen). 
Lammens is toch definitief dicht?
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, msxx zei:

Een R1 van 2000 met 150pk is veel heftiger 🙂

Geen tc/abs/handvatverwarming, lekker schudden met de kop :D 

Denk dat mijn laatste R1 van 2000 of 1999 was. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, msxx said:

Een R1 van 2000 met 150pk is veel heftiger 🙂

Geen tc/abs/handvatverwarming, lekker schudden met de kop :D 

Die oude 1000's rijden gewoon niet leuk imo. Dat is echt lomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Tjeu said:
1 hour ago, jan.van.gent said:
De zaakvoerder rijdt zelf ook offroad/enduro, dus ik zou beginnen babbelen tegen hem dat je graag offroad zou beginnen rijden, en dat zo een tenere toch een ideaal speelgoed is daarvoor blablabla, maar dat je toch eens wilt testen of het iets is voor jou blablabla. En hopelijk mag het dan emoji3.png
Een andere optie is een enduro huren bij endurorent.be (31 augustus ga ik met 2 maten die ook op de baan rijden, maar nu voor eerste keer offroad gaan proeven, dat eens gaan doen). 

Lammens is toch definitief dicht?

Oesje, wist ik niet.
Welke offroad Yamaha dealer heb je dan nog in de streek rond Gent? Want dat was voor zover ik wist de enige...
edit, net gevonden, blijkbaar doet mototech in Wetteren Yamaha offroad

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, jan.van.gent zei:

Oesje, wist ik niet.
Welke offroad Yamaha dealer heb je dan nog in de streek rond Gent? Want dat was voor zover ik wist de enige...
edit, net gevonden, blijkbaar doet mototech in Wetteren Yamaha offroad

Motorshop Gent in Eeklo en Merelbeke doet ook Yamaha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, GTX said:

Motorshop Gent in Eeklo en Merelbeke doet ook Yamaha :)

Maar geen offroad ;)

Een tenere zullen ze wel doen (wegens allroad, niet echt zuiver offroad). Maar ik voor zoiets zou ik toch eerder bij een Yamaha offroad dealer gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Maar geen offroad ;)

Een tenere zullen ze wel doen (wegens allroad, niet echt zuiver offroad). Maar ik voor zoiets zou ik toch eerder bij een Yamaha offroad dealer gaan.

Ah oké, ja de Tenere stond op hun site vandaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, GTX zei:

Motorshop Gent in Eeklo en Merelbeke doet ook Yamaha :)

Eeklo was vroeger ok, maar Gent... Pff, wat een kutwinkel was dat... Geen idee of het ondertussen al beter is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, GTX zei:

@gTa in Kicxstart staat een vergelijkingstest met de V85TT, F850GS, 790 Adventure en de Tiger 800. Het is sowieso al een editie die meer in het teken staat van reizen dus best wel interessant :)

Al verslonden. Ik koop momenteel alles wat ik tegenkom, behalve oldie-magazines of brand-specific magazines.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tjeu zei:
11 uren geleden, jan.van.gent zei:
De zaakvoerder rijdt zelf ook offroad/enduro, dus ik zou beginnen babbelen tegen hem dat je graag offroad zou beginnen rijden, en dat zo een tenere toch een ideaal speelgoed is daarvoor blablabla, maar dat je toch eens wilt testen of het iets is voor jou blablabla. En hopelijk mag het dan emoji3.png
Een andere optie is een enduro huren bij endurorent.be (31 augustus ga ik met 2 maten die ook op de baan rijden, maar nu voor eerste keer offroad gaan proeven, dat eens gaan doen). 

Lammens is toch definitief dicht?

 

9 uren geleden, jan.van.gent zei:

Oesje, wist ik niet.
Welke offroad Yamaha dealer heb je dan nog in de streek rond Gent? Want dat was voor zover ik wist de enige...
edit, net gevonden, blijkbaar doet mototech in Wetteren Yamaha offroad

Yep, MotoTech nam de motorwinkel van Lammens over, inclusief Yamaha-dealership en klandizie.
Ben er al wezen kijken naar de T7. Met de baas (of één van de) gepraat, had er best goed gevoel bij.

Ga er nog eens opnieuw langs moeten gaan voor een extra babbel. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gTa zei:

 

Yep, MotoTech nam de motorwinkel van Lammens over, inclusief Yamaha-dealership en klandizie.
Ben er al wezen kijken naar de T7. Met de baas (of één van de) gepraat, had er best goed gevoel bij.

Ga er nog eens opnieuw langs moeten gaan voor een extra babbel. :D

Die gasten zijn best wel goed. Enkel na een raceweekend waarbij ze verloren hebben blijf je daar beter weg, want dan kan je wel een snak en een beet krijgen. 

Stefaan is qua techniek echt top. Denk dat @ir_fuel daar ook enkel positieve verhalen van zal hebben. Ondertussen zijn ze wel al stevig gegroeid, wat niet altijd een positief effect heeft op de kwaliteit. De laatste keer vier keer gevraagd om alles klaar te leggen, en uiteindelijk lag het niet klaar, dat was wel wat jammer. 
Maar vroeger daar met zowat alles geweest en nooit geen problemen gehad. Behalve dat ze mijn Husqvarna aan een Poolse opkoper mee hebben gegeven, zonder er geld voor in ontvangst te nemen. "Die man gij bij u thuis komen betalen zei hij". Dat is hij ook komen doen, maar toen we geen gepaste prijs overeen kwamen ging hij er vandoor, zonder dat ik wist dat de moto al in zijn bestelwagen zat. De papieren heeft die dan netjes van op tafel mee geritst, waardoor ik dus alles kwijt was. Dat ze toen ook geen contact wouden opnemen met hem om hem er over aan te spreken vond ik een ondermaatse service. Dat was dan ook de reden waarom ik er enkele jaren niet meer geweest ben. 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, gTa zei:

Al verslonden. Ik koop momenteel alles wat ik tegenkom, behalve oldie-magazines of brand-specific magazines.

Idem :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en neen. Heel andere insteek van z'n video's, maar ik vind 'm soms wat té veel "entertainment" brengen en naar mijn mening gaat hij soms niet diep-technisch genoeg. Hij vertelt z'n eigen mening, gelinkt aan z'n eigen kunnen en voorkeuren, maar spit geen onderwerpen uit. Blijf soms wat op m'n honger zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, gTa zei:

Ja en neen. Heel andere insteek van z'n video's, maar ik vind 'm soms wat té veel "entertainment" brengen en naar mijn mening gaat hij soms niet diep-technisch genoeg. Hij vertelt z'n eigen mening, gelinkt aan z'n eigen kunnen en voorkeuren, maar spit geen onderwerpen uit. Blijf soms wat op m'n honger zitten.

Auto en motorfiets journalistiek is in de laatste tien jaar erg sterk veranderd. Vroeger moesten de merken moeite doen om een journalist op hun motorfiets te krijgen en zo aandacht te krijgen voor hun producten. De kleinere merken vielen daardoor vaak uit de boot, zeker als hun motorfietsen niet boeiend genoeg waren, zoals de kleinere modellen. 

Maar met de opkomst van internet en de sociale media, zijn er veel meer content creators gekomen die allemaal een deel van de koek willen. Er is meer vraag naar motorfietsen om content mee te maken, dan dat er aanbod is. Daarbij wil iedereen de eerste zijn. Hierdoor is de band tussen fabrikant en 'journalist/beïnvloeders' erg veranderd. De fabrikanten hebben meer macht gekregen. Wil je immers nog steeds de scoops hebben, dan dien je je veel meer aan het voorgeschreven media dossier te houden. Je merkt dat ook echt wel. Bij de auto's nog meer dan bij de motoren. 

Dit is pure voorgeschreven troep van Mercedes. Neem gelijk welk ander filmpje over de 2014 V-klasse en je gaat overal dezelfde zinnen in horen terug komen. "Hij heeft het interieur en de afwerking van een C-klasse", "hij rijdt als een berline". Complete troep en alles behalve waar. Maar geef je een écht eerlijke review, dan mag je bij de volgende presentatie achteraan gaan aanschuiven en mis je de kans om bij de eerste je content te publiceren en dat kost views waardoor je kanaal minder interessant wordt en zo kan je in een neerwaartse spiraal terecht komen. 

Zoals je nu veel leest over de Yamaha T700, moet je dat toch ook echt opgevallen zijn hoe vaak dezelfde zinnen en termen terug komen. De eigen input in tests wordt met de jaren kleiner. 

Ryan deelt inderdaad zijn eigen mening mee en is zeer zeker veel subjectiever. Maar hoe kan je objectief zijn over iets wat je test... Het blijft een gevoel. Dus er zit altijd subjectiviteit in. Er zijn uiteraard gradaties. Maar hij gaat tegen het establishment in. Hij weigert om naar officiële lanches te gaan en hem voorgekauwde termen op te laten dringen. En net dat maakt dat hij wel een objectiviteit kan behouden die anderen niet meer hebben. 

Daarnaast blinkt hij uit in productiekwaliteit. Zijn video's komen dicht in de buurt van een BBC product. Rekening houdend dat ze dat gewoon met hun tweetjes maken... Dat vind ik zo onvoorstelbaar. Toptalenten. Ook de wijze waarmee hij met taal speelt is fijn tot prachtig. Het entertainment gehalte is inderdaad groot en het blijft een jong baaske die het niet kan laten om tegen de stroom in te zwemmen en vooral motorrijden terug te simplificeren. Tracticontrole? 120 pk? 250 kilo? 20.000 euro? Als je van A naar B wil geraken in een bos, dan kom je met een KLX 250 even ver dan met een GSA. En zelf verder door het lichte gewicht en de wendbaarheid. Motorrijden hoeft echt niet zo gecompliceerd te zijn en vele journalisten / koffiezuipende rijders maken er veel te veel 'fuzz' van. Meer rijden, minder zeveren. 
 

Ik hou wel van zijn back to basics insteek. Van zijn middelvinger naar drukdoeners en fabrikanten die willen dat hij in de pas loopt. Ik vind ook dat hij vaak wel technisch mooi diep gaat, zoals zijn schets over de gaskleppen bij de TU250x. Dat het nog meer mag en dat er af en toe wat meer cijfers tussen mogen, daar volg ik wel in. Ik begrijp zeer goed waar hij voor jou te kort schiet. Het is, net door zijn insteek, ook niet het kanaal om de laatste nieuwtjes terug te vinden. De KTM 790 of de Tenere... Nog geen spoor van te bespeuren. Het zal een prestatie zijn als een van beiden er binnen de drie maanden op zal staan. 

Het is een andere insteek. Maar het valt me toch op dat ik na het zien van een video van hem, ik steeds die motor wil waar hij het over had. Zelf een KLR ben ik destijds in de tweedehandsje gaan zoeken. 

Edit : hij zegt bij de KTM wel dat er behoorlijk wat kwaliteitsproblemen zijn. Dat lees je en hoor je in geen enkele andere review. En als je de comments leest, dan blijkt het ook te kloppen. Er zijn inderdaad veel mensen die melden dat ze een KTM 390 hebben en daar problemen mee gehad hebben. Dat blijft voor mij wel waardevolle informatie die de 'minder onafhankelijken' achterwege (moeten) laten.  
Voor die zaken verdient hij voor mij toch zijn plaats naast de grote waarden. En door zijn productiekwaliteit komt hij bovenaan te staan. Die fotografie vind ik echt mindblowing, maar ik ben daar heel gevoelig aan, dat geef ik toe. 

Ik weet niet of je ooit 'Tracks' gezien hebt, maar dat vind ik een absolute topfilm. De fotografie, de stilte, de emotie en de muziek. Kippevel. Gans de film door. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schreef bovenstaande na 't terugdenken aan z'n "bandentests". Vond dat nogal vaak ongefundeerd overkomen. Misschien verkeerdelijk.

Zag onlangs nog zijn test van de 1290 Super Adventure R. Kon ik wel smaken.

Z'n vids zijn idd wel top notch gemaakt, niks op aan te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Schreef bovenstaande na 't terugdenken aan z'n "bandentests". Vond dat nogal vaak ongefundeerd overkomen. Misschien verkeerdelijk.

Zag onlangs nog zijn test van de 1290 Super Adventure R. Kon ik wel smaken.

Z'n vids zijn idd wel top notch gemaakt, niks op aan te merken.

Die bandenvideo sloeg op vele vlakken inderdaad echt nergens op. Bij zijn kledij testen enzo heb ik dat gevoel ook wel. Das wel waar. Ik bekijk eigenlijk enkel zijn motorfiets filmpjes. De rest boeit amper. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Ryan deelt inderdaad zijn eigen mening mee en is zeer zeker veel subjectiever. Maar hoe kan je objectief zijn over iets wat je test... Het blijft een gevoel. Dus er zit altijd subjectiviteit in. Er zijn uiteraard gradaties. Maar hij gaat tegen het establishment in. Hij weigert om naar officiële lanches te gaan en hem voorgekauwde termen op te laten dringen. En net dat maakt dat hij wel een objectiviteit kan behouden die anderen niet meer hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa

Ik heb de laatste dagen nog wat nagedacht over uw vraagstuk. Vooral omdat dezelfde vraag me zowat bezig houdt, maar dan vooral voor op langere termijn. 
Daarnaast is heb ik zelf ook best wel wat last van de lokroep van de niet gebaande paden. Net als van het gymkhana gebeuren. Maar alles op zijn tijd. 
Voor mij zijn er in deze klasse 4 deelnemers waartussen te kiezen valt : 
De Guzzi V85TT en de V-Strom 650 aan de ene kant en de Yam en KTM 700 aan de andere kant. 

Destijds heb ik de KTM 1190 adventure boven de R gekozen voor drie redenen

1) de R had de instelbare vering niet
2) de R zijn zadel was niet bepaald goed en het comfort zadel kon er niet om
3) hier in de buurt zijn gewoon weinig paden waar je op mag zonder dat ze prikkeldraad naar u keel gooien. 

Dat laatste was ook de hoofdreden, waardoor ik voor de meer baangerichte optie koos. 
Moest ik nu opnieuw moeten kiezen voor een dualsport, dan lijkt een meer baangericht exemplaar de betere keuze, gezien er meer op de baan gereden zal worden. Dus kies je best de motor die daar voor gemaakt is. Toch? 
Zo hebben motoren als de Guzzi een streep voor op de KTM en de Yam. Persoonlijk zou daar voor mij ook nog de V-Strom 650 bij mogen. Dat ding is gewoon zoooo leuk en is ook al vier keer ofzo tot motor van het jaar verkozen. En dat helemaal terecht. 
Qua poer zal die in de praktijk niet onder doen voor de Guzzi, alleen zal je wat meer aan de gas moeten draaien, iets wat niet perse iets negatief moet zijn. Qua looks is het natuurlijk wel andere koek. De Guzzi is een pracht fiets, de V-Stom een budget fiets. Daar kan je niet vanonder.... Evenwel zal de V-Strom veel leuker rijden. Sowieso. 

Maar dan begon ik terug te denken aan mijn tijd met de Benelli Tre-K (Tree Kappa uitgesproken, niet Trek) en de Tre-K Amazonas (groter voorwiel, grotere veerwegen, ander veerwerk, andere banden en smallere banden voor en achter). Het was inderdaad zo dat het grotere voorwiel en de meer off-road gerichte variant minder effeciënt was op het asfalt. Die stuurder zwaarder, het zwaartepunt lag hoger (ik kon amper aan de grond...) en het geheel ging meer duiken en stijgeren bij sportief rijden. 

Maar ondanks je in moet boeten aan efficiëntie, was de Amazonas met grote voorsprong mijn favoriet. Hands down. Ik ree daar véél liever mee dan met de gewone. Dat extra drama was wel fijn. En dat extra gevoel van advontuur nog fijner. 
Daar ik tot voor kort dus altijd met het gevoel zat 'waarom iets meer offroad kopen en daar meest mee buiten zijn comfort zone rijden (op de straat)?' heb ik nu veel meer iets : jups, gaan voor de off-road optie, maar met goed gekozen banden die nog plezier leveren op de weg. Meestal komen offroaders met te off-road banden. 

Wanneer het dan aankomt tussen de KTM en de Yam, dan zou ik echt voor de Yam gaan. Al die testen en die filmpjes zijn allemaal goed en wel. Maar die gasten rijden op een ander niveau off road dan beginnens. Als beginnen is de soepelheid van de Yam gewoon een absoluut pluspunt. Lekker vergevingsgezind en gericht op leuk en vlot rijden, niet op racen. 

Daarnaast heb je ook nog eens de betrouwbaarheid van KTM, die toch een stuk lager ligt dan bij Yamaha. En ook nog eens de prijs. 

Jup. Doe mij dus maar een echte dualsport die op beide vlakken even goed uit de voeten kan, ipv een SUV-tweewieler. Eentje met 21 duim voorwiel en een smalle 130 achterband. 

Resultaat van het denken. Als ik een zou kopen, dan kies ik uit uw lijstje een Moto Guzzi Quato 1100 ES :D 

 Een zwarte graag :D 
 

Alleen jammer van het wat lelijke uiterlijk en de veel de kleine wijzerplaten. Maar who cares, het is een Guzzi! Met 21" voorwiel, bakken koppel en met een cardan. 
Fuck it! Laar maar komen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck wat was die Amazonas een geweldige motorfiets :inlove: 

 

Heb mij wel altijd afgevraagd hoe een normale Amazonas rijdt. De onze was door Benelli zelf geprepareerd als persbike. Motorkarakter was een stuk explosiever dan bij de gewone Tre-K's, ondanks het over hetzelfde blok zou moeten gaan. Hij leverde op de testbank ook een dikke tien pk extra tov de standaard fietsen. Maar volgens mij zat er ook ander (duurder) veerwerk onder dan onder de later geleverde exemplaren. De remmen waren ook beter. 
Wat een wild beest was dat. Top materiaal. Met een zeer eigen en lekkere sound! Maar wel met een gasrespons die te bruut was. En bij het afstappen stonk je ook altijd naar de uitlaatgassen, door de hooggeplaatste uitlaat. De afwerking kon links en recht ook wat beter. Maar toch. Staat in mijn top drie van meest indrukwekkende motorfietsen waar ik mee gereden heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tjeu said:

Fuck wat was die Amazonas een geweldige motorfiets :inlove: 

 

 Staat in mijn top drie van meest indrukwekkende motorfietsen waar ik mee gereden heb. 

Net nog eens op de website gaan zien.

WTF :tct:

Er schiet gewoon niks meer over van het Benelli van de periode toen ik de mijne had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Net nog eens op de website gaan zien.

WTF :tct:

Er schiet gewoon niks meer over van het Benelli van de periode toen ik de mijne had. 

Merknaam is verkocht aan Chinese firma. Het heeft hoegenaamd niets meer te maken met het vorige merk ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid