Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Dawud zei:

Koop dan een goedkopere Suzuki V-Strom 650 XT of Kawasaki Versys 650 of ...? 

Of een Benelli TRK502(X) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Dawud said:

Koop dan een goedkopere Suzuki V-Strom 650 XT of Kawasaki Versys 650 of ...? 

Suzuki V-strom heb je voor €9k dacht ik, de tenere 700 voor €9300. Dus geen enorm verschil imo. 
De V-strom sleurt wel wat extra kg's mee. 
Maar ok, als je nooit offroad plant te rijden, zijn die 2 wel waardige alternatieven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@msxx @ICM Ik soms ook niet.

Stop nu toch alsjeblieft met dat continu te quoten.
Ik ben absoluut genen uil en als ik iets meld (zeker zo veel keren) dan is dat terecht.

 

 

Edit: het moet gezegd, het overgrote deel van de problemen die ik (in dit opzicht, maar ook in héél wat andere opzichten) ervaar is op de Microsoft Surface Book die ik bij @Maverick kocht, ik heb daar al zo onnoemelijk veel problemen mee gehad (ligt niet aan Maverick zelf, uiteraard), dat is de meest extreme schijt-computer die ik ooit heb gehad. Het spookt extreem in dat ding. Heb lange tijd websites niet kunnen openen waarop bepaalde Java-scripts (rolling images) stonden (stinknormale websites zoals die van jaguar en landrover bv), het 'scharnier' tussen keyboard en scherm is van lamentabele kwaliteit waardoor de laptop continu twijfelt tussen "ben ik gedockt" en "ik ben niet gedockt" (externe monitor flipt geregeld aan/uit), er zijn heel wat USB-problemen (zelfs na compleet disablen van USB selective suspend), bepaalde browser plugins (Chrome, IE) die perfect op m'n Dell van 't werk lopen krijg ik op geen enkele manier werkende op die MC SurfaceBook, het ding gaat continu staan blazen voor dood alsof-ie 't veel te warm heeft (wat ook zo is, is vaker pijnlijk bloedheet to the touch dan dat-ie fris draait) ... bah. Veel te veel om op te noemen.  Ding is al terug naar Microsoft gegaan, heb iets teruggekregen (geen idee dezelfde of een andere), helemaal wiped uiteraard, ... en dat is niet de enige keer dat ik dat spel compleet naar farieksinstellingen heb teruggedraaid en weer in orde heb proberen zetten. Tijd dat ik daar al mee verscheten heb, fuuuuuuck. Zo absurd ontevreden van dat kloteding. En zeggen dat ik nog lang heb getwijfeld bij aankoop om toch een Dell te nemen (maar Maverick had niet wat ik wou en ik wilde 't liefst bij hem kopen)... miljaar ik heb me dat al beklaagd. 't Is dat ik geen 2k liggen heb in m'n schuif om meteen een proper werkend goei ouwe getrouwe Dell'eken te kopen dat ik 't nog niet deed, anders smeet ik dat spel echt vandaag nog zo hard als ik kon in scherven uiteen tegen 't voetpad, hier vanuit de 5e verdieping...

Zo. Ik moest even ranten om af te koelen. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gTa said:

@msxx @ICM Ik soms ook niet.

Stop nu toch alsjeblieft met dat continu te quoten.
Ik ben absoluut genen uil en als ik iets meld (zeker zo veel keren) dan is dat terecht.

Ik vroeg gewoon wie dat ook had heeee

Dat kan misschien helpen bij de analyse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ICM zei:

Ik vroeg gewoon wie dat ook had heeee

Dat kan misschien helpen bij de analyse.

Ja snorry, Zie rant in vorige post, ik zat nog eventjes in kook-modus. :D 

Dragonfly heeft het onlangs zelf ook gehad, ik heb Maxime S daar nog zien over klagen, Alexanderr ook en 't zijn niet de enige (maar ik weet 't niet meer van buiten).

Heeft zeker iets met hardware (?) of software te maken van 't toestel waarop 't forum opgeroepen wordt. Ik kan heus multimentionen (daar is ook 0 moeilijks aan), zie hoger. Maar op die ene PC (en soms ook op m'n Dell van 't werk) lukt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On-topic, mbt reis-enduro.

Ik ben er wel nog compleet niet uit met wat ik mogelijks beter af zou zijn. Een oudere reisenduro met een normaal vermogen (genre R1200GS aircooled) heeft ook ABS en vind je ook voor een 8k-9k met aanvaardbaar km-aantal en in propere staat. 't Is natuurlijk wel BMW dus daar gaat vanalles stuk aan, continu, en 't is duur om te herstellen. In dat opzicht lijkt een Honda Africa Twin of een Yamaha Ténéré 700 me wel een veiliger optie. Maar qua rijden? Lichter is beter en leuker, ja, maar een uitgeruste Ténéré 700 moet ook 14k kosten. En een Africa Twin zit er zo wat tussenin (qua prijs, qua gewicht, ...).

't Vervelende is dat ik dat niet even kan testen, 'k zou eigenlijk zo 2 types moto's (een lichtere reisenduro genre Ténéré 700 of KTM 690 Adventure // en een zware reisenduro genre BMW GS) eens moeten kunnen testen op het bedoelde terrein .... maar hoe moet je dat gaan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Service punten en de manier van service (computer nodig of niet) is ook belangrijk om in het acht te nemen. Een band kan iedereen fixen, een probleem met uwe ESA is al een groter probleem, ook voor stukken. Voor die trips van Ewan en Charley hadden ze een hoop wisselstukken mee op de trip. 

Ik ben al met een aantal test moto's off road gegaan... natuurlijk wel maar simpele padjes en veldwegen. Hangt natuurlijk een risico aan.
Verschil tussen een zware en een loodzware moto is afhankelijk van type pad en het gezelschap. Je gaat sowieso moeten werken.

Ook nog naar de Tiger 800 aan het kijken @gTa ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, DDke said:

Hoe groot ben jij @gTa ?

De reden dat ik het vraag is omdat ik al offroad ben gegaan met een GSA. En dat gaat. Zolang je hem niet meer dan 3 keer neerlegt op een middag..

Ik weet nog dat ik op een gegeven moment rond de Nurburgring aan het rijden was, in de bossen en dat ik op een gegeven moment een schuine, natte grashelling moet kruisen. Mijn GSA-tje neergelegd en weer rechtgekregen. Na 3 minuten nog eens.

Had dat nog eens gebeurd, dan had ik 'm waarschijnlijk niet meer alleen recht gekregen. Dan sta je daar.
En dan waren mijn koffers nog leeg...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Hoe groot ben jij @gTa ?

1m88, binnenbeenlengte 91cm

Dus gene kleinen, maar ook gene wapper gelijk Moptic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dawud zei:

Ook nog naar de Tiger 800 aan het kijken @gTa ?

Ja, maar de beslissing of dat iets is voor mij, moet nog vallen. Ik lijk vooral te lezen dat die zwaar is (gewicht) voor die vermogensklasse?
Ook al wat ouder van concept en zou niet sturen noch agiel zijn zoals een Africa Twin of echte lichte middenklasses (KTM 690 Adventure, Yamaha Ténéré 700).

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, DDke zei:

De reden dat ik het vraag is omdat ik al offroad ben gegaan met een GSA. En dat gaat. Zolang je hem niet meer dan 3 keer neerlegt op een middag..

Ik weet nog dat ik op een gegeven moment rond de Nurburgring aan het rijden was, in de bossen en dat ik op een gegeven moment een schuine, natte grashelling moet kruisen. Mijn GSA-tje neergelegd en weer rechtgekregen. Na 3 minuten nog eens.

Had dat nog eens gebeurd, dan had ik 'm waarschijnlijk niet meer alleen recht gekregen. Dan sta je daar.
En dan waren mijn koffers nog leeg...

Ja, da's wat ik ook lees. Om wegen die gewone wegen zijn (behalve 't feit dat ze niet geplaveid zijn maar in gravel liggen, of in aarde, of whatever) te rijden zijn die echt perfect. Comfy, stabiel, verrassend agiel (boven de 10 per uur zegt) voor 't gewicht, enz. Maar 't schijnen geen evidente beestjes te zijn als je inderdaad bospaden, greenlanes, "offroad bergpassen" e.d. wil doen, ermee, omdat je doorgaans wel een dikke 300 kg mee hebt (zonder je eigen gewicht te tellen).

...

Eigenlijk is dat dus voor wat ik er mee wil doen, quasi perfect. Stabiel en ultra-comfortabel op cruise controle de 1.400 km autostrade afhaspelen op één dag om "ginder ter plekke" te zijn op zo weinig mogelijk tijd. Daarna van z'n handling genieten op bochtige baantjes, van z'n wegfiltercapaciteiten op oneffenheden, en van z'n meer dan behoorlijke capaciteiten om gravel en aardepaden op te zoeken.

Ik herinner me in Kroatië, Bosnië, Montenegro en noord-Griekenland een heel pak "cols" die open zijn voor gemotoriseerde voertuigen maar die wel niet geplaveid zijn, sommige zelfs gewoon van oudsher aardewegen. Gaat dus perfect met een (4x4) terreinwagen of camionette, en ook met quad, crossmoto en enduro-moto ... gaat niet met gladde wegbanden. Gravel deed ik (best veel km zelfs) met m'n K13R maar gras en natte aarde heb ik gemeden. (Behalve in Albanië, waar de wegen zo absurd slecht zijn ... heb daar een "weg in reparatie" door gemoeten die één modderbad was, enkele km lang...)

 

 

Plus:

Feit is ook: da's gewoon boven budget om een recente LC te halen, tenzij (misschien) ik m'n K1300R weg doe, maar daar krijg ik nog peanuts voor dus zolang die geen grote kosten behoeft hou ik die (en van zodra die wel koesten behoeft haal ik die uit elkaar en verkoop hem in stukken).

En wat nog altijd een beetje wrang smaakt is het gevoel dat ik heb bij de motor (engine). Ik word helemaal niet zo blij van dat (weliswaar erg krachtige) koekblik. :oops:  Moest ik enkel maar dat kennen, zou ik niet mekkeren. Maar als je eens een déftige 2-cilinder gereden hebt, dan is 't toch zuur...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Street Triple mag de deur uit. 2014, 6200km. Verse banden en batterij van vorig jaar, net onderhoud gehad. €6200

 

IMG_1003.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Street Triple mag de deur uit. 2014, 6200km. Verse banden en batterij van vorig jaar, net onderhoud gehad. €6200

 

IMG_1003.JPG.9b746a98eb0c59e5e8cc8752b747539e.JPG

 

Succes met de verkoop! Komt net een jaar of twee te vroeg voor mij.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, GTX zei:

Succes! Wat komt er in de plaats? :)

Wellicht andere auto in combinatie met verkoop van de Fiesta. Motorrijden komt er te weinig van, beter dat iemand anders er deugd van heeft dan...

Ik reed er vooral mee naar 't werk, maar dat doe ik de laatste tijd meer en meer met de fiets. Kwestie van werkendag te combineren met wat sport. 

'k Zie dan volgend jaar wel of ik een moto mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stiekem heb ik dit al altijd een wreed lekker schip gevonden :inlove: 

1280x960.jpg

Bij BMW heb je daar de K1600B voor, bij Honda dus de 'bagger' van de Goldwing.

Zescilinder + Honda + veel mattgrau :inlove: 

De basis 'bagger' is blijkbaar wel bijna niet verkocht, want zo goed als géén te vinden in 2e hands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke video, zo'n propere sound opgenomen, damn!

Timbre van die Honda H6 is ook om van te snoepen, zo romig. :inlove: 

Maar ... hoe goed die DCT ook mag zijn ... z'n schakelgedrag in modus 'Sport' bevalt me toch niet. Schakelt op heel wat momenten echt op 't verkeerde moment. Gelukkig kan je ook manueel schakelen met de knoppen op de linker stuurhelft. (Geen idee of je op de GL ook het optionele "schakelpedaal" kan krijgen, zodat je ook met de voet kan schakelen).

Je mag er natuurlijk niet mee vergelijken, maar die video toont wel perfect waarom de BMW K1600GT de (veel) betere motor is voor zo'n toepassingen: (1) véél meer vrijheid hellingshoek, (2) duidelijk krachtiger en (3) je hebt dan wel geen automaat maar met de quickshifter schakel je even effortless en zelfs een stukske kwieker ook. Je zou eigenlijk met de K1600B moeten vergelijken (die heeft ook wat minder ground clearance dan de GT). Lijkt me wel dat de BMW 6-in-lijn een snediger, scherper, minder romig karakter heeft dan die Honda.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid