Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Ik zie niet in waarom dat op een baja minder leuke content zou zijn dan op een monkey. Het is nu niet dat dat volledig uitgeruste adventure bikes zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet in waarom dat op een baja minder leuke content zou zijn dan op een monkey. Het is nu niet dat dat volledig uitgeruste adventure bikes zijn.
Welke motorfiets zou jij nemen voor zo een trip?
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Tjeu said:
5 hours ago, Frekkel said:
Ik zie niet in waarom dat op een baja minder leuke content zou zijn dan op een monkey. Het is nu niet dat dat volledig uitgeruste adventure bikes zijn.

Welke motorfiets zou jij nemen voor zo een trip?

Een baja, hij zegt het toch 😀

 

Afbeeldingsresultaat voor honda baja

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@jan.van.gent zoals ik al dacht scoort de KTM toch een pak beter qua vering dan de Yamaha. Is ook altijd zo geweest. Een KTM zal quasi altijd duurder zijn dan een Yamaha en dat geld gaat steeds bijna volledig in de vering/frame. KTM speelt gewoon in een andere klasse. 

 Evenwel blijf ik er ook bij dat een Yam met een aangepaste vering mogelijks nog steeds goedkoper uitkomt dan een standaard KTM, zonder dan nog steeds minder goed te zijn. De Yam is wel met voorsprong de mooiste. Heb een poos nodig gehad om er aan te wennen, maar ik begrijp ondertussen dat je dit een knappe fiets vindt. De KTM vind ik persoonlijk echt niet mooi. Ik vond mijn eigen 1190 al bezwaarlijk mooi te noemen, maar sindsdien gaat het bij KTM enkel bergaf (met uitzondering van de Freeride). 

 

 

Een van de belangrijkste zinnen uit de KTM test is voor mij "dat de motorfiets ook aangenaam is bij lage snelheden". Dat was voor mij een van de grootste minpunten van de 1190. Onder de 90 km/h had je nooit het gevoel met een samenhangend geheel onderweg te zijn, maar met een hoop onderdelen. Pas vanaf 90 km/h viel alles in zijn plooi en kwam de motor tot leven. Daar is de 790 dus beter in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/8/2019 om 02:06, gTa zei:

Vandaag eens werk gemaakt van wat garagebezoekjes.

Niks gereden, dat komt later nog wel.

 

Doel was eigenlijk om de Yamaha Ténéré 700 te gaan bekijken. Had gehoord dat de eerste leveringen aangekomen waren bij de dealers, bleek te kloppen. Mototech had er al 5 geleverd gekregen midden deze week, en er waren er al 2 afgeleverd (eentje terwijl ik er ook was), nog 3 aanwezig waarvan 2 verkocht (en één die ze houden om te showen).

Dacht dat ik enkel de matzwart/blauwe leuk zou vinden, maar de wit/rode is IRL ook echt tof. Voorkeur blijft toch voor de blauwe.

2019-08-02 14.57.28.jpg

2019-08-02 14.57.39.jpg

Niet gereden dus kan niks zeggen op dat vlak.

Zit was goed, al kan ik een hoger zadel gebruiken (rallye-zadel).

Voelt enorm licht aan (lichtste van alles waar ik op zat vandaag). Om dat tegoei te ervaren moet je natuurlijk rijden, niet showroomposen. Komt nog.

Afwerking zag er zeer fijn uit (niet piekfijn, maar wel zeer fijn). Vond wel dat de motor standaard weinig bescherming had. Er moet dus wel wat in de accessoires gedoken worden om dat "op te lossen".

Kost standaard net geen 10k. Scherpe prijs. In de uitvoering die ik zou nemen (alle opties behalve zuiver optische) kom ik aan een 14k, ongeveer.

Heeft "maar" 75 pk en mist elke vorm van moderne elektronica, behalve (een goed maar eenvoudig) ABS. Geen tractiecontrole, geen bochten-ABS, geen instelbare dempers, geen quickshifter, geen verwarmde handgrepen (wel in optie, dacht ik), geen cruise control, enz.  Misschien ook allemaal niet nodig. En wat je niet hebt kan niet kapot gaan.

Youtube-reviews van de launch event zijn talrijk, men is lovend tot zeer lovend.

Heb 'm horen draaien, klinkt leuk! 't Is de gekende 2-pitter die ook in de MT-07 zit (en nog wat modelletjes), staat gekend als een (h)eerlijke motor. Geen vermogen te kort, niet hol maar verrassend soepel en koppelrijk, houdt van toeren, zuinig als het moet, ...

Zeeeer hard fan van z'n looks.

Ben niet de mens die zo'n duurdere dingen snel nieuw koopt (motto = laat de anderen maar de eerste depreciatie slikken), maar gezien z'n prijs en (vermoedelijke) eigenschappen zou ik dat wel nog eens durven.

Zijn bijzonder hard gevraagd. Nu bestellen is naar schatting levering nov/dec ... als 't niet 2020 is.

 

 

In de loods achteraan stond een 2e handse CRF1000. Had nog nooit een Africa Twin van dichtbij gezien, laat staan tegoei bekeken. DIt was een gedroomde gelegenheid.

Was een gewone (geen Adventure Sports) van 't eerste bouwjaar, wel met DCT. Voorts geen opties (van betekenis).

2019-08-02 15.05.39.jpg

Niet gereden dus kan niks zeggen op dat vlak.

Zit was goed, zeer vergelijkbaar met de Ténéré 700. Zadel was ook hier tik te laag (maar kan een stand hoger gezet worden). Wel comfortabeler (vermoed ik) dan het standaardzadel van de Ténéré 700. Voor de duo al zeker, zadel is achteraan duidelijk breder en dikker. Vooraan (voor rechtopstaan) nog altijd lekker smal, dat wel.

Voelt een beetje zwaarder aan, maar nog altijd rank en licht (vergeleken met full size adventure bikes).

't Is wel "meer moto" dan de Ténéré, er zit gewoon meer stuff aan en op. Zal wel z'n gewicht hebben, maar wetende hoe extreem lovend zowat iedereen is over de Africa Twin, moet dat eigenlijk nog altijd een sans faute zijn. Ik zou dat bijna blind durven kopen, eigenlijk.

Afwerking was ... niet coherent. Soms extreem goed, soms toch wel een beetje bedenkelijk maar dat laatste echt eerder bij kleine details. Ik denk aan bepaalde plastics die onmiddelijk in het zicht en/of binnen handbereik liggen en die toch cheap ogen of niet zo liefdevol zijn ontworpen. De stickers (enkel het wit is gespoten, al de rest is sticker) zijn van nogal povere kwaliteit met een eerder plat blauw en rood (geen metallic).

De motor had maar 16k km (dus zeer jong) maar zag er niet zo heel lief uit. Heeft vermoedelijk de recall voor de wielen niet gehad want de spaken stonden redelijk roest en de velgen hadden enkele pitjes. (Honda heeft toegegeven dat de velgen van de 1e 2 productiejaren niet goed genoeg waren en vervangt ze gratis door nieuwe, betere exemplaren ... maar (ik dacht) alleen voor de 1e eigenaren.)

Beetje bang van de hoge ruit, ik vrees voor windwervelingen (waar ik bijzonder gevoelig voor ben in de oren). Zal wel eea bestaan aftermarket.

Gecharmeerd door de kleurstelling. Het wit is metallic, het blauw en rood zijn wel uni stickers van eerder matige kwaliteit (klein dompertje). Op het moment zelf viel ik daar niet over maar toen ik later op de dag een nieuwe Adventure Sports ging bekijken bij een Honda-dealer, viel duidelijk op dat Honda een extra effort gedaan heeft (niet enkel op dat vlak) na het 1e productiejaar.

Kost, zoals hij daar staat, even veel als de basisprijs van een Ténéré 700. Ding heeft stock wel wat meer uitrusting, ook de DCT (ik zou dat sowieso mét willen), en ook betere bescherming (al is het ook hier nog niet allemaal "genoeg" naar mijn gevoel, op dat vlak). Honda-koffers kopen (bevestiging zit op de moto in de achterframebekleding) en klaar.

Tempting...

 

Daarna nog even snel op een F850GS gaan zitten, om te "vergelijken".

Liep ik daar een R1250GSA Exclusive tegen 't lijf, kleurstelling dacht ik (op PC) echt niet te smaken maar IRL is dat echt wel vet. :inlove:  

2019-08-02 16.37.47.jpg

Full optoin R1250GSA met de accessoires die ik ook wel knalt los door de 27k, dus da's geen optie.

 

Inghelbrecht doet ook Moto Guzzi. Geen nieuwe V85TT in de showroom (alles is uitverkocht en er komen er geen meer binnen, de Italiaantjes zijn een beetje moe van een half jaar zoveel moto's in elkaar te schroeven, dus hebben ze nu gezegd dat ze pas wat later weer verder doen in de hoop om bestellingen vanaf nu tegen lente 2020 uit te leveren). :lol: 

Blijft een knappe bike, vind ik. Maar...

2019-08-02 16.39.50.jpg

Zit toch een wat vintage-geurtje aan (niks mis mee) en all in all is dat, vergeleken met een Ténéré 700 of een KTM 790 Adventure of een Africa Twin eigenlijk eerder een roadster met enduro looks dan een échte enduro. Valt op aan veerweg, b.v.

Maar afwerking, miljaar. Fijnste van wat ik heb gezien vandaag. Bijna alle details tot in de puntjes verzorgd, geen lelijke plastics, prachtige lasnaden, top lakwerk, ... eigenlijk niks op aan te merken.

Qua zitten: 't is een kleine moto. Echt een volledige maat kleiner. Ook meer hoek in de benen, uiteraard veel minder scherp dan op mijn K1300R maar toch niet zo "open" als op al de rest.

Niettemin: blijft een contender. Daar kan nog een grovere band op, denk ik ... en ik ben geen motocross- of enduro-rijder die een machine zoekt met extreme offroad-capaciteiten en die nog wat bagage en een paar 100en km autostrade aan kan ook, maar omgekeerd een straatrijders die een reismoto zoekt die zonder veel morren wat greenlanes of gravelpaden verorbert.

Zeker niet afgeschreven als kanshebber.

 

Buiten stond de demo F850GSA.

Prachtige kleur van deze "Rallye"-uitvoering, imo. :inlove: 

2019-08-02 17.16.55.jpg

Wel al erg veel moto, zeker vergeleken met de Ténéré. Weegt ook een pak meer (maar een kg of 25 minder dan een R1250GS, godbetert!) en is ook nog altijd zeer duur. (Gaat los door de 20k in de uitvoering en met de opties & accessoires die ik zou willen.)

Wel de meest up to date en moderne van het pak dat ik vandaag bekeek. Heeft werkelijk alles wat ook grote broer R1250GS heeft qua elektronica, assistentie, comfortuitrusting, enz.

Huidige gebruiker gast er stevig mee door en 't moet gezegd: die klonk al een PAK leuker dan de F850GSA Exclusive die ik een maand of 3 geleden mee kreeg als vervangmoto tijdens onderhoud van de mijne. Geeft hoop.

 

Dan nog even naar the showroom of dreams.

2019-08-02 17.32.49.jpg

Er stond een Sports Adventure (dus wat meer bescherming, grotere benzinetank, tikkie meer veerweg, licht andere kleurstelling) maar zonder DCT.

Er komt voor MY2020 een vernieuwde versie met wat meer cc en wat meer vermogen (en misschien nog wel wat updates). Daarom nu een 1.700 EUR korting op alle nieuwe Africa Twins, sowieso al tot eind augustus.

2019-08-02 17.33.24.jpg

Ik vond 'm super. :inlove:  De snuit van de Ténéré vind ik nog vetter (da's echt compleet rallye raid look, die) en ik heb het niet zo op goudkleurige velgen (zou op een Africa Twin Adventure Sports b.v. ook supervet zijn in 't metallic blauw, denk ik), maar qua kleurafwerking is deze een pak beter dan die van 't eerste productiejaar. Opnieuw is het wit metallic (behalve 't wit van het frame, dat ook best goed te zien is van opzij en langs voor), maar de stickers zijn nu geen cheap uni blauw maar ook metallic blauw en rood. Echt vet. :inlove: 

Voor de rest weinig anders van de gewone Africa Twin, denk ik. Sitzprobe viel identiek als de 2e handse van in 't begin (zadel stond ook hier op lagere stand). Moto staat wel een tik hoger (cm of 2, schat ik?) en dat was voor mij beter.

Jammer dat dit geen DCT was, want anders zou ik verdorie haaaard hebben getwijfeld (met vermoedelijk 2k korting, wat toch al behoorlijk is op een fiets van een 16k).

 

 

Vandaag geen KTM meer gedaan. Want ook de 790 Adventure (vermoedelijk eerder de gewone en niet de R) en de 1090 Adventure R passen perfect in dit rijtje.

 

 

All in all nog altijd 't meest gecharmeerd door de matzwart/blauwe Ténéré 700, uiteindelijk. Heb 'm horen wegrijden en dat klonk al veelbelovend (na wat inrijden, met een open(er) demper en evt wat gefoefel aan de pijpen tot aan de demper :ninja: moet dat ding echt extreem lekker klinken). 't Is de goedkoopste (wel enkel nieuw, nu) en de lichtste. Ook de minst krachtige, maar ik ben er zeker van dat 75pk op een langere reis waar veel "zacht offroad" en nauwe passen op 't programma staan, méér dan voldoet.

 

Ik kom hier graag even op terug. Het is mij eigenlijk helemaal niet duidelijk wat je zoekt en waarom je iets zoekt. Daarom wat moeilijk om mee te babbelen over deze materie. 
Als ik me niet vergis wil je een motorfiets voor naast de K. Correct? Ik heb de laatste jaren wel vaker meerdere motor naast elkaar gehad. Het begon met mijn vorige CB750 F2 en de ST1100 (Pan). Toen wou ik de CB niet wegdoen, gezien ik gewoon erg graag CB ree. En dat klopt ook gezien er nu opnieuw eentje in de garage staat. 
Maar toen toch beslist die weg te doen en te vervangen door de CB750 K1 (goldie). Reden : de Sevenfifty en de Pan hadden een te grote overlap qua inzetbaarheid. En dat moet je steeds in het achterhoofd houden. Het is zinloos om twee voertuigen naast elkaar te zetten die eigenlijk vooral eenzelfde inzetbaarheid hebben.  Bijvoorbeeld een R1250GS erbij nemen... Mja, welk bestaansrecht heeft je K dan nog? Om iets sneller rechtdoor te kunnen knallen? En voor de sound? Dat is wel wat weinig.... 

Kies dus steeds iets dan voldoende anders is of ga echt voor vervanging. Waarom zou je die K eigenlijk eens niet vervangen? Waarom daar aan vasthouden? Dingen zijn vaak mooier als ze vergankelijk zijn. Wil je later opnieuw eentje, dan kan je er altijd opnieuw eentje in huis halen. 

Voordeel van vervangen is dat je al wat zotter kan doen qua budget en zo bijvoorbeeld de AT echt wel in overweging kan nemen. 

Maar ik kom graag even terug op het doel van de motorfiets. Wat zoek je nu? ik lees een reisfiets die ook wat gravel aan kan? Dat kunnen ze allemaal. En daar moet je trouwens lang geen andere banden voor steken. Het standaard banden materiaal (conties) dat onder mijn 1190 stak was meer dan voldoende om stevig te knallen op gravel. Ik heb nooit overwogen om daar meer offroadgericht rubber onder te steken, zoals er onder de R versie zat. Op meer offroad rubber moet je veel te veel inleveren op asfalt. Zowel qua gevoel als grip en levensduur. Dat was voor mij een no-go. Zolang je niet meer dan 40/60 offroad onroad doet, zou ik echt niet naar meer offroad gerichte banden gaan. Tenzij die 40% echt wel het stevigere Jan Van Gent Werk is, maar dat zie ik je nu ook nog niet direct doen. Trouwens, zolang de ondergrond niet te nat is kan je met de standaard banden ook wel wat aan. Het is pas wanneer je in (natte) modder gaat spelen dat de banden voor een niet-getrainde-rijder roet in het eten zullen gooien. 
Als ik hier in de buurt op de standaard banden in tweede het kot open gooide, dan ging het voorwiel sneller omhoog dan dat de achterkant uit ging breken. Dus in zo omstandigheden grip genoeg. 

Van de motoren die je aanhaalt.... 
De Yam 700 vind ik een boeiend concept. Maar als straatvriend lijkt me die niet ideaal. Zal wat wazig aanvoelen, komende van jouw K. 
De GS-serie... De 800 zou ik nooit nemen wegens ketting. Wat een gedoe is en blijft dat toch (als je een cardan gewoon bent). De 1250... Mja.... Ik heb er nog niet mee gereden, met de oude 1100-1150-1200 wel. Best wel wat. Evenwel blijf ik bij alle GS'en wat steken op bepaalde punten. Eerst en vooral zou ik het zelf moeilijk vinden om geld uit te geven aan een motor die echt iedereen heeft. Ik vind het zelf leuker om iets anders te hebben, om een wat meer originele keuze te maken dan om te kiezen voor wat iedereen kiest. Daarnaast kan die boxer nog zo goed zijn als ie maar wilt, ik blijf het geen aangenaam concept vinden (6 cil boxer wel, maar 2 cil boxer... nee, toch niet). De klank is, zelf met aftermarketstuff, nooit zo fijn als andere motorblokken klinken. Enkel een mono klinkt voor mij nog minder goed. Uiteraard is dat ook persoonlijk. 
En dan heb je de betrouwbaarheid nog. Mogelijks blijf ik daar wat te ver in het verleden hangen, maar die boers zitten gewoon mottig in elkaar, zijn mottig om aan te werken en qua betrouwbaarheid staan ze voor mij niet hoog aangeschreven. Nu, ik moet toegeven dat ik echt niet weet hoe de nieuwste in elkaar zitten. Ik heb zelf geen idee of ze nog steeds een mottige droge koppeling hebben, of ze nu eindelijk overgestapt zijn naar een natte koppeling. 
Qua styling vind ik alle dikke GS'en écht lelijk. Een RT kan ik nog begrijpen, maar de GS echt niet. Wat een gedrocht. Daar kan je toch niet met de sleutels in de hand met een glimlach naar toe stappen. 

De AT heb ik nog niet gereden, maar ik wordt er eigenlijk ook niet warm van. Qua looks wel. Dat front (en vooral de koplampunit), is voor mij de knapste op de markt in dat segment. Maar ook hier stoort het gebrek aan cardan me. 

Een Triumph komt niet terug in jouw lijst, maar wegens gewichtig zou ik die er ook niet opzetten. Tenzij die sport Tiger waarvan de naam mij nu even ontglipt en die iedereen altijd vergeet. 

De Guzzi... Tja, daar ben ik écht wild van. Iets met een vermogen dat je nog eens uit kan wringen, met een onderhoudsvriendelijke cardan, met bakken karakter en dan die looks. Wat een prachtige motorfiets is dat zeg. 
Offroad zal die inderdaad minder goed zijn. Maar who cares? Hoeveel ga je daar effectief mee offroad gaan rijden? En voor wat gravel te doen zal die meer dan volstaan. Ik vind hem echt geweldig. Maar daar zit je wel met het probleem dat die erg dicht aansluit bij je huidige K, maar motorisch mogelijks niet de schoenen zal kunnen vullen. 
Als je voor de Guzzi gaat, dan zou je eigenlijk de K weg moeten doen en vervangen door een andere motorfiets die het echt moet hebben van zijn blok, maar andere rijeigenschappen heeft. Een K1600 Bagger, of zijn Honda 6 cil boxer variant of een Valkery of iets in die aard. 

Wat niet in uw lijst staat en eigenlijk wel past in wat ik denk dat je wilt, is de V-Stom. Ziet er dof uit, heeft helaas ook ketting, maar is prijs/prestaties wel een knaller. Daar leest je - behalve over de beperkte grondspeling - zeer weinig slecht over. In iedere test lees je dat die beter is dan verwacht. Hij moet wel altijd het onderspit delven tov de GS en de KTM Adventure, maar die zitten dan ook in een compleet andere prijsklasse. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit heel sterk aan bij mijn begrip van de zaak, @Tjeu. Denk dat we op dezelfde golflengte zitten.

Waarom ik de K niet snel weg wil doen, is omdat hij nu al bijna 100.000 km heeft en ik krijg er nog een rot ei voor, méér niet. Dan houd ik 'm liever. Temeer omdat ik ook weet hoe hij is, qua mechaniek en onderhoud en slijtage. Nóg meer omdat hij me nu toch al een hele smak km begeleid heeft, ik beschouw 'm hoe langer hoe meer als een reis- of "levensgezel" en ik lijk het moeilijk te hebben met 't idee om er van te moeten scheiden. Ik klop 'm zo vaak op de zijkant van z'n snuit (zoals je een paard op z'n hals bemoedigende klopjes geeft), ik voel me echt met dié specifieke moto verbonden, zeker als ik er mee een gravel bergpas omhoog ben gereden en ik parkeer 'm nog 1 of 2 meter hoger dan een groepje noppenbanden-KTM's ... heerlijk. Daarom ook dat ik er eens mee op circuit geweest ben, want ik wil met dat ding zo breed mogelijk "geleefd" hebben. Momenteel is de lokroep van de gifgroengele muilpeer nog altijd niet uitgezongen...

En vooral: ik blijf dat een fantastische motorfiets vinden. Ik rijd er de laatste 2 maand regelmatig mee van/tijdens/naar 't werk en dat ding geeft me echt iedere keer weer een dikke dikke smile. Souplesse, looks, handig om in 't stad overal door te kunnen en te filefilteren, ... en af en toe eens die enorme moker vermogen, daamn. :inlove: 

Eentje ernaast of eentje ter vervanging ervan ... ik ben er ook nog niet uit. 'k Vind het een heel moeilijke oefening. Dat ik er niet veel geld wil/kan aan geven, helpt ook niet. (Mocht ik 30k willen spenderen aan die hobby, de keuze zou sneller gemaakt zijn ... nu met geen 15k budget moet ik meer nadenken wat te doen.)

Als er eentje bij komt (dus de hypothese dat de K niet weg gaat) met als doel ook een fiets te hebben die avontuurlijker reizen echt dead easy aan kan, dan moet er genoeg verschil in karakter en gebruik zitten. En dan lijkt de Ténéré 700 mij momenteel de beste optie, net zoals een KTM 790 dat zou zijn. Ik houd die optie nog open, sowieso. Ik denk dat de overlap tussen een Ténéré 700 en een K 1300 R niet te heel groot is (om niet te zeggen erg klein), tenzij je één van de twee of beide moto's "oneigenlijk" gaat gebruiken. Als ik met een Ténéré 700 ook 1.200 km autostrade op één dag doe en daarna 20/80% gravel/verhard op reis ... ja dan is dat nauwelijks anders dan met de K nu. En als ik m'n K blijf gebruiken als vermomde enduro-fiets, mjah...

Momenteel weet ik het nog niet, in welke mate dat offroad rijden me zou bevallen ... maar ik betrapte mezelf er alvast continu op tijdens m'n tour Adriatique dat ik naar steeds moeilijker en steilere en "nog minder berijdbare" paden zocht. Ook omdat dat technisch rijden is, en daar houd ik van. Zoals ik mezelf wat ken en het probeer in te schatten, zou me dat wel eens heel erg kunnen bevallen. Paar beginnerscursussen bij grondpadman (of whatever), daarna af en toe eens een georganiseerde greenlane/enduro-rit, ... om op termijn eens een 3 à 4 weken vakantie op de TET te spenderen ... ik zie me dat zó doen.
Anderzijds: als het écht technisch wordt, moet je eigenlijk met 2 (of meer) zijn, om elkaar assistentie te kunnen verlenen als het eens fout gaat. En op onverhard gaat het vaker fout, meestal niet erg. En heel die visie strookt niet zo denderend met het feit dat ik nogal graag solo op baan/reis ga, omdat ik dan volledig ondergedompeld word in "iets anders" (nl. geen gebabbel over België of Vlaanderen, geen Vlaams, ... maar andere talen, nieuwe mensen, nieuwe verhalen, korte rencontres, ad hoc reisadvies van elkaar kruisende motards, enz. ... en vooral: geen rekening moeten houden met anderen, maar helemaal je eigen ding kunnen doen ... dat alles is echt wat ik zo fantastisch vind).
Dus: ik moet ook niet té gek doen qua terreincapaciteiten van de motorfiets, want met echt noppenrubber ga ik vermoedelijk niet rijden (da's te veel toegeven op alles wat niét in zand/modder/... gebeurt).

En yep: dan zijn heel veel motorfietsen perfect capabel om te 'greenlanen' of wat gravelbanen mee te pikken. Zelfs met wegrubber gaat dat zeer goed, ik deeed met de mijne op z'n Angel GT's al makkelijk een paar honderd km gravel en "verhakkeld verhard" op m'n Adriatique-trip ... Feit is wel: ik zit grondig verkeerd op die K13R om gravel (and worse) makkelijk en goed te verteren, de K13R heeft ook flagrant te weinig veerweg en bodemvrijheid en zelfs in comfortstand krijg je nog veel te veel klappen doorgegeven, dus lollig is het niet. Maar het gaat wel. En net omdat het gaat met iets dat er zich eigenlijk écht niet toe leent, vind ik het wél lollig.

Want wat jij zegt over aantrekkingskracht van iets wat apart is of niet doorsnee, dat heb ik ook. Daarom ook dat ik me echt geen 15k zie gooien tegen een R GS(A), net omdat inderdaad iederéén daar mee rijdt. En al helemaaal niet als een fiets naast m'n K, nope.

Qua betrouwbaarheid ... ik heb wel zin in eens iets dat géén BMW is en dat niet tjokvol (bijna met opzet zo gemaakt) snel stuk gaande, dure onderdelen zit. Iets simpels, bereikbaar voor het DIY-allaam (zonder een tiental diverse exotische sleutels nodig te hebben om deze en gene hypercomplexe dubbelmoer los te krijgen of vast te zetten), niet te veel poespas. En dank ik opnieuw aan die Ténéré 700. En ja, ook aan die V85 TT.

Ketting of geen ketting, mjah, ik heb veel te weinig ervaring met ketting. En géén eigenaarservaring. Dus ik moet voort gaan op de mening van anderen, en daarom vind ik 't ook leuk om hier jouw (en anderen hun) mening te lezen.

Als ik me beperk tot een fiets met cardan in/rond het segment van die Ténéré 700 e.d. ... dan schiet er niet veel over. De Guzzi V85TT, yep (al is dat eigenlijk een soort van scrambler met lichte enduro-looks), en de Triumph Tiger 1200-familie heeft ook cardan. (De Tigers worden eerstdaags grondig vernieuwd, ik denk dat ze allemaal in volle glorie te zien gaan zijn op de Eicma dus daar verheug ik me al op. Zou tof zijn mochten ook de Tigers 800 de cardan krijgen, maar ik vrees er voor.)  Ook nog de Honda Crosstourer en de Yamaha Super Ténéré hebben cardan, maar die moto's doen me (vooralsnog) niks. Moet ik misschien eens grondiger gaan bekijken.

Maar dan opnieuw zit ik naar een fiets te zien die te dicht bij mijn K komt aanleunen, dus waarvan ik vind dat die de K zou moeten vervangen. Want als een R 1250 GS naast een K13R te gek ik (en ik volg dat wel) dan gaat eigenlijk hetzelfde op voor de big bore enduro's van andere merken ook (KTM 1290 SuperAdventure, Ducati Multistrada 1290, Triumph Tiger 1200, Yamaha Super Ténéré, enz.).

De enige "kleine" fiets, zowel qua motor als qua formaat, die met cardan komt, is dan ook die Guzzi V85TT. Heb 'm nu al 3 keer grondig live gezien en ik ga 'm eerstdaags testrijden. Ik vind 'm prachtig, hij is ook bijzonder verzorgd afgewerkt, de geel/rood/witte kleurstelling vind ik absoluut jaw-dropping, enzovoort. En ik voel wel wat voor het idee van een fiets te hebben die aangenaam rijdt, een breed inzetbereik heeft, niet te veel power zodat je nog eens kan uitwringen, enzovoort. Alleen vind ik 'm momenteel nog altijd vrij klein zitten, die had echt een 20% groter mogen zijn in alle richtingen, voor mij. Voor een kleine persoon lijkt me dat een topper.

Als ik de cardan laat vallen, komen er plots heel wat meer opties naar boven. Zoals gezegd, die Ténéré 700, maar ook KTM 790, BMW 850, Honda Africa Twin, enzovoort.

 

 

Aankoop is sowieso maar voor ergens in 2020, als er al iets (bij) komt. Ik wacht sowieso de Eicma af (en ga er ook heen) om het nieuwe modeljaar ne keer grondig te zien.

Wel zalig dat er hier wat peten zitten die me af en toe eens een nieuwe denkpiste voor de voeten werpen, da's echt wijs. Ik koop en lees nu ook werkelijk alle motormagazines (NL/F/D, soms zelfs Italiaanse ook) om zo veel mogelijk indrukken en marktinzicht op te doen.

Eerstvolgende wat ik even grondig ga bekijken zijn die nieuwe Triumph Tigers... De 800-familie lijkt de ketting te behouden, maar worden een heel pak moderner. Hopenlijk doet Triumph ook zoiets grondigs met de 1200-familie voor MY20 (Euro5), dat zou wel eens zéér gepast kunnen zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, een mogelijke piste bestaat ook in een (okay, 't is wel weer BMW) R Nine-T Scrambler met de 7cm lift kit van Wilbers (ander binnenwerk voorvork + andere achterdemper).

Met genoeg cenzen maak je dan zoiets:

car pictures

Da's toch ook dikke vet, imo. :D 

Maar terug very V85TT, namelijk vooral nog altijd Scrambler (en geen Enduro) en vooral voor de looks gemaakt. Dan lijkt een Ténéré 700 of een Africa Twin mij wel de competentere enduro-fiets.

Maar wat een looks... :inlove: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tjeu zei:

Een van de belangrijkste zinnen uit de KTM test is voor mij "dat de motorfiets ook aangenaam is bij lage snelheden". Dat was voor mij een van de grootste minpunten van de 1190. Onder de 90 km/h had je nooit het gevoel met een samenhangend geheel onderweg te zijn, maar met een hoop onderdelen. Pas vanaf 90 km/h viel alles in zijn plooi en kwam de motor tot leven. Daar is de 790 dus beter in. 

Dat is, als ik het goed begrepen heb, zo ongeveer hét overtuigende element bij de tests die ik zag/las van zowel de V85 TT als de Ténéré 700. Coherent geheel, dat altijd/overal werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, een mogelijke piste bestaat ook in een (okay, 't is wel weer BMW) R Nine-T Scrambler met de 7cm lift kit van Wilbers (ander binnenwerk voorvork + andere achterdemper).
Met genoeg cenzen maak je dan zoiets:
%24_57.jpg&key=338d247b514c923721bdd276dbd53b2cfcbd3cffd3aa1295996687f0a34cd8db
Da's toch ook dikke vet, imo. [emoji3] 
Maar terug very V85TT, namelijk vooral nog altijd Scrambler (en geen Enduro) en vooral voor de looks gemaakt. Dan lijkt een Ténéré 700 of een Africa Twin mij wel de competentere enduro-fiets.
Maar wat een looks... :inlove: 
Dat is echt vet. *kwijl*
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tjeu zei:
12 uren geleden, gTa zei:
Trouwens, een mogelijke piste bestaat ook in een (okay, 't is wel weer BMW) R Nine-T Scrambler met de 7cm lift kit van Wilbers (ander binnenwerk voorvork + andere achterdemper).
Met genoeg cenzen maak je dan zoiets:
%24_57.jpg&key=338d247b514c923721bdd276dbd53b2cfcbd3cffd3aa1295996687f0a34cd8db
Da's toch ook dikke vet, imo. emoji3.png 
Maar terug very V85TT, namelijk vooral nog altijd Scrambler (en geen Enduro) en vooral voor de looks gemaakt. Dan lijkt een Ténéré 700 of een Africa Twin mij wel de competentere enduro-fiets.
Maar wat een looks... :inlove: 

Dat is echt vet. *kwijl*

Wel stom dat ze de achterframe-buizen genomen hebben met de duo-voetsteuntjes. Dat hoort niet, op die bike.

Tenzij je die kan gebruiken om soft luggage tegen te laten rusten. Dan heeft het wel nog nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel niet zo'n hassle zijn om die dwarse buizen er af te schroeven.

Zonder is wel veel cleaner van looks:

car pictures

 

Maar 'k denk dat die "vleugeltjes" er aan (hielbeschermer voor voeten passagier) nog wel handig zouden kunnen zijn om soft luggage aan te bevestigen (als je met zo'n omgekeerde U-vorm tas achterop rijdt, om genoeg mee te kunnen nemen op reis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Tjeu said:

 

Ik kom hier graag even op terug. Het is mij eigenlijk helemaal niet duidelijk wat je zoekt en waarom je iets zoekt. Daarom wat moeilijk om mee te babbelen over deze materie. 
Als ik me niet vergis wil je een motorfiets voor naast de K. Correct? Ik heb de laatste jaren wel vaker meerdere motor naast elkaar gehad. Het begon met mijn vorige CB750 F2 en de ST1100 (Pan). Toen wou ik de CB niet wegdoen, gezien ik gewoon erg graag CB ree. En dat klopt ook gezien er nu opnieuw eentje in de garage staat. 
Maar toen toch beslist die weg te doen en te vervangen door de CB750 K1 (goldie). Reden : de Sevenfifty en de Pan hadden een te grote overlap qua inzetbaarheid. En dat moet je steeds in het achterhoofd houden. Het is zinloos om twee voertuigen naast elkaar te zetten die eigenlijk vooral eenzelfde inzetbaarheid hebben.  Bijvoorbeeld een R1250GS erbij nemen... Mja, welk bestaansrecht heeft je K dan nog? Om iets sneller rechtdoor te kunnen knallen? En voor de sound? Dat is wel wat weinig.... 

Kies dus steeds iets dan voldoende anders is of ga echt voor vervanging. Waarom zou je die K eigenlijk eens niet vervangen? Waarom daar aan vasthouden? Dingen zijn vaak mooier als ze vergankelijk zijn. Wil je later opnieuw eentje, dan kan je er altijd opnieuw eentje in huis halen. 

Voordeel van vervangen is dat je al wat zotter kan doen qua budget en zo bijvoorbeeld de AT echt wel in overweging kan nemen. 

Maar ik kom graag even terug op het doel van de motorfiets. Wat zoek je nu? ik lees een reisfiets die ook wat gravel aan kan? Dat kunnen ze allemaal. En daar moet je trouwens lang geen andere banden voor steken. Het standaard banden materiaal (conties) dat onder mijn 1190 stak was meer dan voldoende om stevig te knallen op gravel. Ik heb nooit overwogen om daar meer offroadgericht rubber onder te steken, zoals er onder de R versie zat. Op meer offroad rubber moet je veel te veel inleveren op asfalt. Zowel qua gevoel als grip en levensduur. Dat was voor mij een no-go. Zolang je niet meer dan 40/60 offroad onroad doet, zou ik echt niet naar meer offroad gerichte banden gaan. Tenzij die 40% echt wel het stevigere Jan Van Gent Werk is, maar dat zie ik je nu ook nog niet direct doen. Trouwens, zolang de ondergrond niet te nat is kan je met de standaard banden ook wel wat aan. Het is pas wanneer je in (natte) modder gaat spelen dat de banden voor een niet-getrainde-rijder roet in het eten zullen gooien. 
Als ik hier in de buurt op de standaard banden in tweede het kot open gooide, dan ging het voorwiel sneller omhoog dan dat de achterkant uit ging breken. Dus in zo omstandigheden grip genoeg. 

Van de motoren die je aanhaalt.... 
De Yam 700 vind ik een boeiend concept. Maar als straatvriend lijkt me die niet ideaal. Zal wat wazig aanvoelen, komende van jouw K. 
De GS-serie... De 800 zou ik nooit nemen wegens ketting. Wat een gedoe is en blijft dat toch (als je een cardan gewoon bent). De 1250... Mja.... Ik heb er nog niet mee gereden, met de oude 1100-1150-1200 wel. Best wel wat. Evenwel blijf ik bij alle GS'en wat steken op bepaalde punten. Eerst en vooral zou ik het zelf moeilijk vinden om geld uit te geven aan een motor die echt iedereen heeft. Ik vind het zelf leuker om iets anders te hebben, om een wat meer originele keuze te maken dan om te kiezen voor wat iedereen kiest. Daarnaast kan die boxer nog zo goed zijn als ie maar wilt, ik blijf het geen aangenaam concept vinden (6 cil boxer wel, maar 2 cil boxer... nee, toch niet). De klank is, zelf met aftermarketstuff, nooit zo fijn als andere motorblokken klinken. Enkel een mono klinkt voor mij nog minder goed. Uiteraard is dat ook persoonlijk. 
En dan heb je de betrouwbaarheid nog. Mogelijks blijf ik daar wat te ver in het verleden hangen, maar die boers zitten gewoon mottig in elkaar, zijn mottig om aan te werken en qua betrouwbaarheid staan ze voor mij niet hoog aangeschreven. Nu, ik moet toegeven dat ik echt niet weet hoe de nieuwste in elkaar zitten. Ik heb zelf geen idee of ze nog steeds een mottige droge koppeling hebben, of ze nu eindelijk overgestapt zijn naar een natte koppeling. 
Qua styling vind ik alle dikke GS'en écht lelijk. Een RT kan ik nog begrijpen, maar de GS echt niet. Wat een gedrocht. Daar kan je toch niet met de sleutels in de hand met een glimlach naar toe stappen. 

De AT heb ik nog niet gereden, maar ik wordt er eigenlijk ook niet warm van. Qua looks wel. Dat front (en vooral de koplampunit), is voor mij de knapste op de markt in dat segment. Maar ook hier stoort het gebrek aan cardan me. 

Een Triumph komt niet terug in jouw lijst, maar wegens gewichtig zou ik die er ook niet opzetten. Tenzij die sport Tiger waarvan de naam mij nu even ontglipt en die iedereen altijd vergeet. 

De Guzzi... Tja, daar ben ik écht wild van. Iets met een vermogen dat je nog eens uit kan wringen, met een onderhoudsvriendelijke cardan, met bakken karakter en dan die looks. Wat een prachtige motorfiets is dat zeg. 
Offroad zal die inderdaad minder goed zijn. Maar who cares? Hoeveel ga je daar effectief mee offroad gaan rijden? En voor wat gravel te doen zal die meer dan volstaan. Ik vind hem echt geweldig. Maar daar zit je wel met het probleem dat die erg dicht aansluit bij je huidige K, maar motorisch mogelijks niet de schoenen zal kunnen vullen. 
Als je voor de Guzzi gaat, dan zou je eigenlijk de K weg moeten doen en vervangen door een andere motorfiets die het echt moet hebben van zijn blok, maar andere rijeigenschappen heeft. Een K1600 Bagger, of zijn Honda 6 cil boxer variant of een Valkery of iets in die aard. 

Wat niet in uw lijst staat en eigenlijk wel past in wat ik denk dat je wilt, is de V-Stom. Ziet er dof uit, heeft helaas ook ketting, maar is prijs/prestaties wel een knaller. Daar leest je - behalve over de beperkte grondspeling - zeer weinig slecht over. In iedere test lees je dat die beter is dan verwacht. Hij moet wel altijd het onderspit delven tov de GS en de KTM Adventure, maar die zitten dan ook in een compleet andere prijsklasse. 

 

 

17 hours ago, gTa said:

Sluit heel sterk aan bij mijn begrip van de zaak, @Tjeu. Denk dat we op dezelfde golflengte zitten.

Waarom ik de K niet snel weg wil doen, is omdat hij nu al bijna 100.000 km heeft en ik krijg er nog een rot ei voor, méér niet. Dan houd ik 'm liever. Temeer omdat ik ook weet hoe hij is, qua mechaniek en onderhoud en slijtage. Nóg meer omdat hij me nu toch al een hele smak km begeleid heeft, ik beschouw 'm hoe langer hoe meer als een reis- of "levensgezel" en ik lijk het moeilijk te hebben met 't idee om er van te moeten scheiden. Ik klop 'm zo vaak op de zijkant van z'n snuit (zoals je een paard op z'n hals bemoedigende klopjes geeft), ik voel me echt met dié specifieke moto verbonden, zeker als ik er mee een gravel bergpas omhoog ben gereden en ik parkeer 'm nog 1 of 2 meter hoger dan een groepje noppenbanden-KTM's ... heerlijk. Daarom ook dat ik er eens mee op circuit geweest ben, want ik wil met dat ding zo breed mogelijk "geleefd" hebben. Momenteel is de lokroep van de gifgroengele muilpeer nog altijd niet uitgezongen...

En vooral: ik blijf dat een fantastische motorfiets vinden. Ik rijd er de laatste 2 maand regelmatig mee van/tijdens/naar 't werk en dat ding geeft me echt iedere keer weer een dikke dikke smile. Souplesse, looks, handig om in 't stad overal door te kunnen en te filefilteren, ... en af en toe eens die enorme moker vermogen, daamn. :inlove: 

Eentje ernaast of eentje ter vervanging ervan ... ik ben er ook nog niet uit. 'k Vind het een heel moeilijke oefening. Dat ik er niet veel geld wil/kan aan geven, helpt ook niet. (Mocht ik 30k willen spenderen aan die hobby, de keuze zou sneller gemaakt zijn ... nu met geen 15k budget moet ik meer nadenken wat te doen.)

Als er eentje bij komt (dus de hypothese dat de K niet weg gaat) met als doel ook een fiets te hebben die avontuurlijker reizen echt dead easy aan kan, dan moet er genoeg verschil in karakter en gebruik zitten. En dan lijkt de Ténéré 700 mij momenteel de beste optie, net zoals een KTM 790 dat zou zijn. Ik houd die optie nog open, sowieso. Ik denk dat de overlap tussen een Ténéré 700 en een K 1300 R niet te heel groot is (om niet te zeggen erg klein), tenzij je één van de twee of beide moto's "oneigenlijk" gaat gebruiken. Als ik met een Ténéré 700 ook 1.200 km autostrade op één dag doe en daarna 20/80% gravel/verhard op reis ... ja dan is dat nauwelijks anders dan met de K nu. En als ik m'n K blijf gebruiken als vermomde enduro-fiets, mjah...

Momenteel weet ik het nog niet, in welke mate dat offroad rijden me zou bevallen ... maar ik betrapte mezelf er alvast continu op tijdens m'n tour Adriatique dat ik naar steeds moeilijker en steilere en "nog minder berijdbare" paden zocht. Ook omdat dat technisch rijden is, en daar houd ik van. Zoals ik mezelf wat ken en het probeer in te schatten, zou me dat wel eens heel erg kunnen bevallen. Paar beginnerscursussen bij grondpadman (of whatever), daarna af en toe eens een georganiseerde greenlane/enduro-rit, ... om op termijn eens een 3 à 4 weken vakantie op de TET te spenderen ... ik zie me dat zó doen.
Anderzijds: als het écht technisch wordt, moet je eigenlijk met 2 (of meer) zijn, om elkaar assistentie te kunnen verlenen als het eens fout gaat. En op onverhard gaat het vaker fout, meestal niet erg. En heel die visie strookt niet zo denderend met het feit dat ik nogal graag solo op baan/reis ga, omdat ik dan volledig ondergedompeld word in "iets anders" (nl. geen gebabbel over België of Vlaanderen, geen Vlaams, ... maar andere talen, nieuwe mensen, nieuwe verhalen, korte rencontres, ad hoc reisadvies van elkaar kruisende motards, enz. ... en vooral: geen rekening moeten houden met anderen, maar helemaal je eigen ding kunnen doen ... dat alles is echt wat ik zo fantastisch vind).
Dus: ik moet ook niet té gek doen qua terreincapaciteiten van de motorfiets, want met echt noppenrubber ga ik vermoedelijk niet rijden (da's te veel toegeven op alles wat niét in zand/modder/... gebeurt).

En yep: dan zijn heel veel motorfietsen perfect capabel om te 'greenlanen' of wat gravelbanen mee te pikken. Zelfs met wegrubber gaat dat zeer goed, ik deeed met de mijne op z'n Angel GT's al makkelijk een paar honderd km gravel en "verhakkeld verhard" op m'n Adriatique-trip ... Feit is wel: ik zit grondig verkeerd op die K13R om gravel (and worse) makkelijk en goed te verteren, de K13R heeft ook flagrant te weinig veerweg en bodemvrijheid en zelfs in comfortstand krijg je nog veel te veel klappen doorgegeven, dus lollig is het niet. Maar het gaat wel. En net omdat het gaat met iets dat er zich eigenlijk écht niet toe leent, vind ik het wél lollig.

Want wat jij zegt over aantrekkingskracht van iets wat apart is of niet doorsnee, dat heb ik ook. Daarom ook dat ik me echt geen 15k zie gooien tegen een R GS(A), net omdat inderdaad iederéén daar mee rijdt. En al helemaaal niet als een fiets naast m'n K, nope.

Qua betrouwbaarheid ... ik heb wel zin in eens iets dat géén BMW is en dat niet tjokvol (bijna met opzet zo gemaakt) snel stuk gaande, dure onderdelen zit. Iets simpels, bereikbaar voor het DIY-allaam (zonder een tiental diverse exotische sleutels nodig te hebben om deze en gene hypercomplexe dubbelmoer los te krijgen of vast te zetten), niet te veel poespas. En dank ik opnieuw aan die Ténéré 700. En ja, ook aan die V85 TT.

Ketting of geen ketting, mjah, ik heb veel te weinig ervaring met ketting. En géén eigenaarservaring. Dus ik moet voort gaan op de mening van anderen, en daarom vind ik 't ook leuk om hier jouw (en anderen hun) mening te lezen.

Als ik me beperk tot een fiets met cardan in/rond het segment van die Ténéré 700 e.d. ... dan schiet er niet veel over. De Guzzi V85TT, yep (al is dat eigenlijk een soort van scrambler met lichte enduro-looks), en de Triumph Tiger 1200-familie heeft ook cardan. (De Tigers worden eerstdaags grondig vernieuwd, ik denk dat ze allemaal in volle glorie te zien gaan zijn op de Eicma dus daar verheug ik me al op. Zou tof zijn mochten ook de Tigers 800 de cardan krijgen, maar ik vrees er voor.)  Ook nog de Honda Crosstourer en de Yamaha Super Ténéré hebben cardan, maar die moto's doen me (vooralsnog) niks. Moet ik misschien eens grondiger gaan bekijken.

Maar dan opnieuw zit ik naar een fiets te zien die te dicht bij mijn K komt aanleunen, dus waarvan ik vind dat die de K zou moeten vervangen. Want als een R 1250 GS naast een K13R te gek ik (en ik volg dat wel) dan gaat eigenlijk hetzelfde op voor de big bore enduro's van andere merken ook (KTM 1290 SuperAdventure, Ducati Multistrada 1290, Triumph Tiger 1200, Yamaha Super Ténéré, enz.).

De enige "kleine" fiets, zowel qua motor als qua formaat, die met cardan komt, is dan ook die Guzzi V85TT. Heb 'm nu al 3 keer grondig live gezien en ik ga 'm eerstdaags testrijden. Ik vind 'm prachtig, hij is ook bijzonder verzorgd afgewerkt, de geel/rood/witte kleurstelling vind ik absoluut jaw-dropping, enzovoort. En ik voel wel wat voor het idee van een fiets te hebben die aangenaam rijdt, een breed inzetbereik heeft, niet te veel power zodat je nog eens kan uitwringen, enzovoort. Alleen vind ik 'm momenteel nog altijd vrij klein zitten, die had echt een 20% groter mogen zijn in alle richtingen, voor mij. Voor een kleine persoon lijkt me dat een topper.

Als ik de cardan laat vallen, komen er plots heel wat meer opties naar boven. Zoals gezegd, die Ténéré 700, maar ook KTM 790, BMW 850, Honda Africa Twin, enzovoort.

 

 

Aankoop is sowieso maar voor ergens in 2020, als er al iets (bij) komt. Ik wacht sowieso de Eicma af (en ga er ook heen) om het nieuwe modeljaar ne keer grondig te zien.

Wel zalig dat er hier wat peten zitten die me af en toe eens een nieuwe denkpiste voor de voeten werpen, da's echt wijs. Ik koop en lees nu ook werkelijk alle motormagazines (NL/F/D, soms zelfs Italiaanse ook) om zo veel mogelijk indrukken en marktinzicht op te doen.

Eerstvolgende wat ik even grondig ga bekijken zijn die nieuwe Triumph Tigers... De 800-familie lijkt de ketting te behouden, maar worden een heel pak moderner. Hopenlijk doet Triumph ook zoiets grondigs met de 1200-familie voor MY20 (Euro5), dat zou wel eens zéér gepast kunnen zijn.

 

Fucking hell....

Als ik een boek wil lezen koop ik me dat wel ipv dit forum te openen he :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht trouwens dat van die sportmoto's niet meer verkochten voor op de baan? Hoor ik gisteren dat de meest genomen optie op de nieuwe BMW S1000RR HANDVATVERWARMING is :tct: 

Da spel heeft 206pk aan het achterwiel. Wat ga je daar nog mee doen op straat :lolz: 

Oja, komt nu ook standaard met hill hold assist.

MA WTF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij BMW was je voeger verplicht om handvatverwarming te nemen, zonder kon je een GS/RT/R/RS niet bestellen, gezien de invoerder enkel modellen invoerde met deze optie op. Zou me niet verbazen dat dit nu ook zo is voor de S1000RR. Maakt het voor de invoerder makkelijker. En iedere optie is ook een extra cent in de zak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Fucking hell....

Als ik een boek wil lezen koop ik me dat wel ipv dit forum te openen he :lol: 

Je was toch niet getagd, noch betrokken in het onderwerp? Wat loop je dan te zagen?

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Da spel heeft 206pk aan het achterwiel.

Is dat? :shock:  Zijn dat geen krukas-pk's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gTa said:

Is dat? :shock:  Zijn dat geen krukas-pk's?

Blijkbaar niet.

WoKe heeft eentje getest op circuit onlangs, van een klant van hem. Dat spel gaat even hard als de zijne met race ecu en de hele mikmak op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Blijkbaar niet.

WoKe heeft eentje getest op circuit onlangs, van een klant van hem. Dat spel gaat even hard als de zijne met race ecu en de hele mikmak op.

Zalig.

Strooien naar verluidt idd redelijk sterk naar boven, maar 206 krukas-pk's is toch een PAK. :shock: 

Onlangs een diepgaande test van dat ding tegenover z'n concurrenten gelezen, daarin werden ze ook op de rollenbank getest. Dacht dat die net iets minder dan de RSV4 Factory liet optekenen, ergens een (gecorrigeerde) 212 à 214 pk.

Hoeveel verlies mag je doorgaans rekenen op een moto met kettingaandrijving? Toch meer dan een 5 à 10% lijkt me of niet? (Geen idee van, eigenlijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gta, ga eens een demo tenere halen bij lammens en ik neem je op sleeptouw voor een lichte enduro route van 100 km in de streek rond Gent :)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik dacht trouwens dat van die sportmoto's niet meer verkochten voor op de baan? Hoor ik gisteren dat de meest genomen optie op de nieuwe BMW S1000RR HANDVATVERWARMING is :tct: 

Da spel heeft 206pk aan het achterwiel. Wat ga je daar nog mee doen op straat :lolz: 

Oja, komt nu ook standaard met hill hold assist.

MA WTF

Een R1 van 2000 met 150pk is veel heftiger 🙂

Geen tc/abs/handvatverwarming, lekker schudden met de kop :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jan.van.gent zei:

@gta, ga eens een demo tenere halen bij lammens en ik neem je op sleeptouw voor een lichte enduro route van 100 km in de streek rond Gent :)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

Now THAT is an offer I cannot refuse... :inlove:  I'll take you up on that.

Wel geen idee of ik een nieuwe T7 meekrijg voor zo'n duurtijd én er ook nog eens offroad (met aanhalingstekens) mee mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, gTa said:

Now THAT is an offer I cannot refuse... :inlove:  I'll take you up on that.

Wel geen idee of ik een nieuwe T7 meekrijg voor zo'n duurtijd én er ook nog eens offroad (met aanhalingstekens) mee mag.

De zaakvoerder rijdt zelf ook offroad/enduro, dus ik zou beginnen babbelen tegen hem dat je graag offroad zou beginnen rijden, en dat zo een tenere toch een ideaal speelgoed is daarvoor blablabla, maar dat je toch eens wilt testen of het iets is voor jou blablabla. En hopelijk mag het dan :D

Een andere optie is een enduro huren bij endurorent.be (31 augustus ga ik met 2 maten die ook op de baan rijden, maar nu voor eerste keer offroad gaan proeven, dat eens gaan doen). 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid