Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Mijn Street Triple is de deur uit, ben (voorlopig) een ex-motorrijder nu. 'k Zie wel of ik het motorrijden mis in 2020, momenteel geen tijd ervoor en de woonwerkkilometers gebeuren meer en meer met de fiets ipv moto.

Volgende die in de verkoop gaat: mijn Fiesta ST. Nood aan een break, de Fiesta wordt spijtig genoeg te klein...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een seizoen gemist, maar tegen volgende lente moet dit hok echt af zijn. Blijf het wel fantastisch vinden om er aan te sleutelen en stap per stap alles af te werken. 😍

 

20191019_135815.jpg

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met airbagvesten?

Ik was eerst aan het kijken naar de veel voorkomende "dikke fluovesten" maar de Dainese Smartjacket lijkt mij interessanter. Die laatste werkt zonder trekkoord en zou onder elke kas gedragen kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een collega (eigenlijk een externe consultant waar we regelmatig mee werken) die dat draagt. Heeft enkele jaren geleden op autostrade naar Brussel bij 't filefilteren moeten noodstoppen voor een auto die zich plots van vak versmeet en is half omver vallend tegen een auto aan gereden. Hij is dus pas echt van zijn motor af gevallen als de aanrijding al was gebeurd. Ding is dan ook niet afgegaan voorafgaand aan de val, omdat hij te dicht bij zijn moto bleef. Had ook geen verwondingen (of toch niks dat door die airbag zou zijn verholpen).

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals sommigen al weten is m'n helm al efkes te klein waardoor ik amper nog reed.

Helmdagen bij RAD dus toch maar eens gaan passen. Nu heb ik L en was veel te klein, de XL tikkeltje te groot maar we zien wel.

Shoei GT-Air II met de bijpassende Sena. Deze week al eens uittesten in het centrum van Brussel.

In België dus enkel te koop met snelsluiting. Dubbel D past me beter maar UK prijs was een stuk duurder dus overstag gegaan.

IMG_20191019_154043.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan de reden waarom winkels overbodig geworden zijn:

- ik vroeg of riempje wat langer kon. "Goh neen, anders moet je een XXL nemen, die zal dan langer zijn" :fp: 

- installatie Sena in de helm. "Jah YouTube is daar heel goed voor."

:lolz:

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 maal op het circuit een rijder gehad die gevallen was met zo'n airbag. 

Het ding was wel degelijk opgeblazen toen ik ter plaatse kwam. Lijkt me geen slechte investering, want het had hem wel degelijk beschermd.

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

1 maal op het circuit een rijder gehad die gevallen was met zo'n airbag. 

Het ding was wel degelijk opgeblazen toen ik ter plaatse kwam. Lijkt me geen slechte investering, want het had hem wel degelijk beschermd.

 

 

Vooral de best stevige ondersteuning van het hoofd en de nek lijken me waardevol.

Veel meer dan dat doet het niet, eigenlijk, itt de systemen in racepakken waar het meer gericht is op body protection bij vnl highsiders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, dragonfly zei:

Doen 😄 

Ik twijfel nog een beetje. Ik gok er op dat Shoei nu werkt aan de opvolger van de NXR en eigenlijk zou ik die liever willen. Da's zonder ingebouwd zonnescherm (dat ik eigenlijk echt niet vaak gebruik) en daardoor wordt de helm wel een pak kleiner. Heb de GT Air zo getest tegen de HJC RPHA-11 (bij RAD) en het viel me back-to-back op hoe lichter en aangenamer om dragen zo'n kleinere helm is. De GT Air vond ik ook niet stiller (of toch niet veel, zodat het echt een argument kan worden) dan mijn huidige BMW System 6 Evo. Misschien dat de GT Air II nog een stukje stiller is dan z'n voorganger en zijn die twee stapjes voorwaarts samen net wel betekenisvol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan de reden waarom winkels overbodig geworden zijn:
- ik vroeg of riempje wat langer kon. "Goh neen, anders moet je een XXL nemen, die zal dan langer zijn" :fp: 
- installatie Sena in de helm. "Jah YouTube is daar heel goed voor."
:lolz:


Bij RAD Drongen doen ze dat allemaal hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/10/2019 om 07:45, gTa zei:

Vooral de best stevige ondersteuning van het hoofd en de nek lijken me waardevol.

Veel meer dan dat doet het niet, eigenlijk, itt de systemen in racepakken waar het meer gericht is op body protection bij vnl highsiders.

Het beschermt toch ook de vitale organen voor zover ik gezien heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ducati beginnen ze ze toch ook een beetje te vangen.

Optieprijzen (Duitsland) voor optionele uitlaten voor de MY20 Streetfighter V4:

image.png.d82975b6fc4dc73115d8d470a496a704.png

Ik zat eerst op de international website configurator (die geen prijzen vermeldt) en had iets van "als dat niet te veel meer dan 1,5k kost, zou ik die gehomologeerde einddemper nog durven aanvinken".

Blijkt 4.760 EUR optieprijs te zijn.

:silly:

Voor één fucking (dubbel) demperke.

:silly: 

Compleet bonkers & absurd. Dat is hetzelfde als op een Porsche GT3 een optionele uitlaat aanbieden van 39.900 EUR. Goed zot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ducati beginnen ze ze toch ook een beetje te vangen.
Optieprijzen (Duitsland) voor optionele uitlaten voor de MY20 Streetfighter V4:
image.png.d82975b6fc4dc73115d8d470a496a704.png
Ik zat eerst op de international website configurator (die geen prijzen vermeldt) en had iets van "als dat niet te veel meer dan 1,5k kost, zou ik die gehomologeerde einddemper nog durven aanvinken".
Blijkt 4.760 EUR optieprijs te zijn.
:silly:
Voor één fucking (dubbel) demperke.
:silly: 
Compleet bonkers & absurd. Dat is hetzelfde als op een Porsche GT3 een optionele uitlaat aanbieden van 39.900 EUR. Goed zot.

Tis wat een zot ervoor over heeft.
Ik vind die 3k om de S te hebben ook veel geld voor instelbare vering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, wiely zei:


Tis wat een zot ervoor over heeft.
Ik vind die 3k om de S te hebben ook veel geld voor instelbare vering.

En wat lichtere velgen ook nog (die voor mij alvast qua looks een stap terug zijn tov de gewone).

Ik zou ook de non-S speccen op een Streetfighter of Panigale, denk ik.
Op een Multistrada dan weer wel de S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat lichtere velgen ook nog (die voor mij alvast qua looks een stap terug zijn tov de gewone).
Ik zou ook de non-S speccen op een Streetfighter of Panigale, denk ik.
Op een Multistrada dan weer wel de S.

Vind het concept geweldig, naked V4. Drama en emotie alom. Was benieuwd wat dit ging kosten, bedankt voor de Duitse tip.

Zou zo iets de madam willen opdringen, maar die is zot van de ftr 1200.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou me ook redelijk goed passen. Gek van naked, gek van power. Minpuntje voor mij is wel de erg beperkte bagage-capaciteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/10/2019 om 07:55, Gixxer zei:

Bij RAD Drongen doen ze dat allemaal hoor.

 

Ben naar RAD Willebroek geweest omdat ik daar moest passeren. Maar RAD op zijn geheel is inderdaad niet top. Ik mail naar de klantendienst met 2 vragen omdat helm niet 100% is.

Quote

Als het door u bestelde artikel niet geschikt is voor u, kunt u het aan ons gratis retourneren binnen de 30 werkdagen en een omruiling of terugbetaling vragen.

Ja daar ben ik veel mee :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, dragonfly zei:

helm niet 100%

Oei. De nieuwe Shoei GT-Air II die je onlangs kocht? Wat is er niet OK?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Oei. De nieuwe Shoei GT-Air II die je onlangs kocht? Wat is er niet OK?

Windgeruis lijkt me veel hoger dan de vorige versie. Ik vroeg dus als ik daar nog iets kon aandoen.

En helm is wat te groot dus gevraagd als ze de dikkere cheek pads verkopen. Komt standaard met 35mm maar bestaat ook in 39mm & 43mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

Windgeruis lijkt me veel hoger dan de vorige versie. Ik vroeg dus als ik daar nog iets kon aandoen.

En helm is wat te groot dus gevraagd als ze de dikkere cheek pads verkopen. Komt standaard met 35mm maar bestaat ook in 39mm & 43mm.

Vet: of :D 

Ja, de volledige binnnenbekledingsstukken kan je bij Shoei in verschillende versies krijgen, om 'm goed te laten passen.

Hopelijk komt het goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid