Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

5 hours ago, Tjeu said:

Wat doe je als er een bestelwagen voor je staat? Bumper duwen?
Is toch niet moeilijk om niet sneller op te trekken dan het voertuig voor jou?
 

Een camionette ziet ge veel beter en weet ge aan welke snelheid ze gaat optrekken. Bovendien staat die meestal in het eerste vak en niet op het tweede.

Die kwakkel van deze week vond dat het beter was zich in het linkervak voor mijn neus te zetten ipv rechts (waar meestal de iets rustiger chauffeurs zitten).

Vraag is gewoon: Waarom gaan ze midden in het vak staan? Als ze toch tussen de vakken gekropen komen, dat ze dan daar blijven staan vooraan. Als de weg voor mij vrij is, dan wil ik gewoon kunnen optrekken en niet plots een angsthaas met een brommer voor mij krijgen die dan te bang is om zijn eigen gas open te trekken.

Zelfs als ik met de Evo op gang ben, zie ik er zo: "efkes voor den auto gaan staan want met mijn mobilette ben ik toch rapper weg per definitie" :fp: :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga helemaal akkoord. Filefilteren en vooraan gaan staan, betekent (voor mij) dat je dan ook zorgt dat je sneller dan de auto's achter/naast je weg bent, zodat je filegefilter hen uiteindelijk geen nadeel oplevert.

Met de kleine nuance dat je soms normaal-sportief wegrijdt uit stilstand met de moto, terwijl de auto naast of achter je als een malloot ervandoor gaat (of wil gaan). Dat kan je niet echt voorzien.

Ik ga me nooit voor auto's murwen als ik geen zin zou hebben om vlot uit de startblokken te schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had thuis een nest spreuken hangen. Eén ervan was “there is always one more imbecile than you counted on”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/11/2019 at 10:46 AM, tuscani said:

ik begrijp swede  en erger mij daar ook aan. zeker met die 125cc scooters.

 

 

Ik kan niet direct cijfers terugvinden, maar het zou me verbazen dat een moderne, kwalitatieve 125cc scooter trager is van 0-50 (of zelfs 0-70) dan jouw audi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, DDke said:

Ik kan niet direct cijfers terugvinden, maar het zou me verbazen dat een moderne, kwalitatieve 125cc scooter trager is van 0-50 (of zelfs 0-70) dan jouw audi...

Geef mij welke moto op een doordeweekse dag met een gewone bestuurder mijnen Evo eraf trekt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste meters moet een  2wieler altijd als eerst weg zijn lijkt me. En tegen er wat hogere snelheid (en dan bedoel ik nog steeds vrij laag, 50-ish ofzo) behaald wordt kan de motard al lang aan de kant gaan.
Of ben ik hier zo mis in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, jan.van.gent said:

Eerste meters moet een  2wieler altijd als eerst weg zijn lijkt me. En tegen er wat hogere snelheid (en dan bedoel ik nog steeds vrij laag, 50-ish ofzo) behaald wordt kan de motard al lang aan de kant gaan.
Of ben ik hier zo mis in?

Effe updaten: 440pk, 1200kg, 4WD. Gas tegen de toerentalbegrenzer (5500t/m bij stilstand zodat em vlammen spuwt) en dat in een korte beweging van de koppeling zodat ze zelfs niet kan slippen. ... en elke tweewieler ligt er nu onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scooters daar gelaten, quasi iedere 600 gaat in minder dan 4 sec. naar 100. Aan iedere licht optrekken met uwen evo op een manier dat je daar nog onder gaat gaat wel meer wenkbrauwen doen fronsen dan dat er ooit mensen zich opjagen omdat die moto slechts zo aan zijn gas draait dat hij de 0-100 sprint in 5 sec. doet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat bv een 1 cyl supermotard vooral de eerste meters nog een pak sneller is dan een racebanaan wegens veel kortere verhouding en laag gewicht. En tegen je 50 knalt zou je al lang op zij kunnen zijn.
Hangt uiteraard allemaal sterk af van welke auto en welke moto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Frekkel said:

Scooters daar gelaten, quasi iedere 600 gaat in minder dan 4 sec. naar 100. Aan iedere licht optrekken met uwen evo op een manier dat je daar nog onder gaat gaat wel meer wenkbrauwen doen fronsen dan dat er ooit mensen zich opjagen omdat die moto slechts zo aan zijn gas draait dat hij de 0-100 sprint in 5 sec. doet. 

Sneller dan 4 is toch enkel de racers vrees ik, meeste zitten wel zeker onder de 5 seconden.

Maar ja, als Swede per se wil tonen dat hij de grootste heeft en aan elk licht gaat launchen, dan heeft het weinig zin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook van mening dat je, als je filefiltert en je gaat voor een nest auto's gaan staan (of zelfs maar 1), dat je de hoffelijkheid hebt om vlot te vertrekken zodat je elke normaal-zorgvuldige bestuurder in z'n auto niet hindert van zodra het groen is. Maar je kan absoluut niet verwachten van een motard dat hij iedere keer compleet à fond er vandoor gaat omdat er mogelijks een heethoofd of navelstaarder in z'n gesoepte Beejemwee of getjoende rijstbak het niet kan verkroppen dat er plots iemand voor hem kwam staan.

In België is filefilteren legaal en als autobestuurder heb je ook de plicht om je zo te gedragen dat je anderen niet in gevaar brengt. Ik denk nu niet dat Swede bedoelt dat hij met zijn rallyekanon elke motard gaan overrijden als die voor hem komt staan. Zolang die motard niet tergend traag "taffelt" bij het wegrijden (zoals vermelde bobo op zijn ouwepeten-RT), is het allemaal OK denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, The Swede said:

Geef mij welke moto op een doordeweekse dag met een gewone bestuurder mijnen Evo eraf trekt. 

0-50? Quasi elke moto, of motoscooter (zonder schakelen!). 

11 hours ago, The Swede said:

Effe updaten: 440pk, 1200kg, 4WD. Gas tegen de toerentalbegrenzer (5500t/m bij stilstand zodat em vlammen spuwt) en dat in een korte beweging van de koppeling zodat ze zelfs niet kan slippen. ... en elke tweewieler ligt er nu onder.

:lolz: ik zie u daar al staan.. precies die film van Taxi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneller dan 4 is toch enkel de racers vrees ik, meeste zitten wel zeker onder de 5 seconden.
Maar ja, als Swede per se wil tonen dat hij de grootste heeft en aan elk licht gaat launchen, dan heeft het weinig zin. 
CB 750 is amper 73pk voor 215 kilo droog en doet 0-100 in 3.8s.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn 0-100 tijden, ik denk dat als je naar 0-50 tijden zou kijken dat het verschil auto/moto nog een pak groter is.
En dan eerder in het voordeel van moto's met kortere 1e/2e versnelling (hoogpoters, tourmoto's, SM's,...) tov racebananen met die lange 1e vitesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Greg zei:

Mijne doet 0-100 in 3s en 200 in 8.9s

Succes met de Evo 😎😋

Ja, maar kan jij dat ook? 

Full throttle vertrekken is op veel motoren tamelijk lastig. Mijn Blackbird was daarin veruit het eenvoudigste, was enkel zien dat je op tijd doorschakelde anders viel je er bijna vanaf door de toerenbegrenzer :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, msxx zei:

Ja, maar kan jij dat ook? 

Full throttle vertrekken is op veel motoren tamelijk lastig. Mijn Blackbird was daarin veruit het eenvoudigste, was enkel zien dat je op tijd doorschakelde anders viel je er bijna vanaf door de toerenbegrenzer :D 

Vrij gemakkelijk. De VFR is zo lang dat die bijna niet omhoog komt 😉

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar kan jij dat ook? 
Full throttle vertrekken is op veel motoren tamelijk lastig. Mijn Blackbird was daarin veruit het eenvoudigste, was enkel zien dat je op tijd doorschakelde anders viel je er bijna vanaf door de toerenbegrenzer [emoji3] 
Hoeveel autochauffeurs kunnen de theoretische 0-100 tijd van hun wagen zelf halen? De meesten komen veel trager van hun plaats, schakelen niet op het juiste moment en verliezen nog eens massa's tijd tijdens dat schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tjeu zei:

Hoeveel autochauffeurs kunnen de theoretische 0-100 tijd van hun wagen zelf halen? De meesten komen veel trager van hun plaats, schakelen niet op het juiste moment en verliezen nog eens massa's tijd tijdens dat schakelen.
 

Steeds meer automaten :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

Steeds meer automaten :) 

bij de nieuw verkochte 2 wielers ook 😛 

(voornamelijk door het toenemende succes van de scooters eerder dan het aantal DCT's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Hoeveel autochauffeurs kunnen de theoretische 0-100 tijd van hun wagen zelf halen? De meesten komen veel trager van hun plaats, schakelen niet op het juiste moment en verliezen nog eens massa's tijd tijdens dat schakelen.

Swede verliest helemaal geen tijd tijdens schakelen en bovendien slipt de koppeling daarbij helemaal niet. Ik dacht dat dat niet kon, maar kijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Frekkel said:

Scooters daar gelaten, quasi iedere 600 gaat in minder dan 4 sec. naar 100. Aan iedere licht optrekken met uwen evo op een manier dat je daar nog onder gaat gaat wel meer wenkbrauwen doen fronsen dan dat er ooit mensen zich opjagen omdat die moto slechts zo aan zijn gas draait dat hij de 0-100 sprint in 5 sec. doet. 

Dat klopt.

En hoeveel kwakkels hebben er geen scooter of moto die onder de 4s kan en gebruiken die dan niet... maar gaan wel pedant voor uwen neus staan aan een rood licht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Le Capri Mauve said:

Swede verliest helemaal geen tijd tijdens schakelen en bovendien slipt de koppeling daarbij helemaal niet. Ik dacht dat dat niet kon, maar kijk.

Mijn koppelong slipt minder dan een brommer  2/3 van de dagen in Belgie dat hij het gas wil opezetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Tjeu said:
On 10/13/2019 at 10:48 PM, Monterey Jack said:
Sneller dan 4 is toch enkel de racers vrees ik, meeste zitten wel zeker onder de 5 seconden.
Maar ja, als Swede per se wil tonen dat hij de grootste heeft en aan elk licht gaat launchen, dan heeft het weinig zin. 

CB 750 is amper 73pk voor 215 kilo droog en doet 0-100 in 3.8s.

Mijn Duc met 88pk + nog een beetje zit boven de 4 :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid