Ga naar inhoud

2021 panamera 4 hybrid of panamera turbo hybrid of taycan 4s


Bart

Aanbevolen berichten

Voor mij is die auto enkel voor familieuitstapjes te doen de zondag that’s it . Ik rij 6 op 7 met een camionette rond 😑

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Daggie zei:

Ik heb er zelf nog niet mee gereden .. maar ik denk dat de Taycan qua rijgedrag ook wel goed zit.

Ik denk dat een bescheiden spec voor de Taycan wel een optie kan zijn. Je moet niet alles aanvinken omdat hij veel opties heeft .. Ik had zelf eentje gespecced voor 136K en die had alle EV opties en was voor de rest ook netjes uitgerust. Of 136K voor een "dagelijkse" auto acceptabel is, is een ander paar mouwen natuurlijk. Persoonlijk zou ik daar een groot deel van de tijd enkel saaie dingen mee doen .. genre in de file naar het werk, kinderen rondrijden, naar familie of vrienden rijden, ... En dat kan met gelijk welke auto .. 

136 ?  Dan is hem kaal vanbinnen , geen 18 weg zetels geen , geen grotere batterij , geen sportpakket , geen innodrive, geen zetelverluchting, basic velgen ,....  daar heb ik dan ook weer geen zin in.

Zal wel ergens voor een demo kijken in dat geval 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je toch nooit de pk's en het plezier van bochten gebruiken als je hem enkel gebruikt om zondag van A naar B te rijden met het gezin? 9/10 begint er wel iemand te klagen als het te snel gaat en/of ze wagenziek worden. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Bart zei:

136 ?  Dan is hem kaal vanbinnen , geen 18 weg zetels geen , geen grotere batterij , geen sportpakket , geen innodrive, geen zetelverluchting, basic velgen ,....  daar heb ik dan ook weer geen zin in.

Zal wel ergens voor een demo kijken in dat geval 😉

 

http://www.porsche-code.com/PLIVZ9T7

Anyway, veel succes en plezier met je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bart zei:

136 ?  Dan is hem kaal vanbinnen , geen 18 weg zetels geen , geen grotere batterij , geen sportpakket , geen innodrive, geen zetelverluchting, basic velgen ,....  daar heb ik dan ook weer geen zin in.

Zal wel ergens voor een demo kijken in dat geval 😉

 

Ieder heeft recht op zijn mening, maar kaal? Benieuwd naar die dagelijkse camionette van jou 😉

160k€ is er toch los over, niet? fiscaal interessant ok. Maar dan nog moet je hem bekostigen.

Het blijft me verrassen dat er nooit gekeken wordt privé aan te kopen. Zeker als je gebruiksprofiel zo veel uitersten heeft. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, erq zei:

Ieder heeft recht op zijn mening, maar kaal? Benieuwd naar die dagelijkse camionette van jou 😉

160k€ is er toch los over, niet? fiscaal interessant ok. Maar dan nog moet je hem bekostigen.

Het blijft me verrassen dat er nooit gekeken wordt privé aan te kopen. Zeker als je gebruiksprofiel zo veel uitersten heeft. 

😁 camionette is dan ook maar camionette hé daarmee dat ge wat extra Prive wil😀 

maar zetelverwarming, ledverlichting , automaat, elektrische schuifdeuren , adaptieve cruise controle , dab, CarPlay , luchtgeveerde zetel, 6 cilinder,alu velgen ,etc toch allemaal present hoor 😊 ( laat ons zeggen dik 90% van de mogelijke opties.)

privé is 150 d€ helemaal wat anders dan zakelijk he😉 zeker als die 80% of meer mag ingebracht worden.

150 op 4 jaar met laat ons zeggen 100 verlies en 50 restwaarde bij verkoop.

dat is 25k per jaar of 1000€ per zondag ik er met rij, enkel aan afschrijving alleen 🙄, soms denk  ik dat ik gek ben als ik dat zo bekijk.

 

 

 

 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net daarom is privé toch de moeite waard om te bezien? Geen vaa, beperkte afschrijving als correct aankoopt , geen hybride kul, geen range anxiety, geen fiscale belemmeringen , ... Als je daar de TCO of kost/km van berekent ben je toch altijd beter af? 

Bij mijn eerstvolgende evaluatie mogen ze zich ook verwachten aan het voorstel mijn leasebak niet te verlengen.

aangepast door erq
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Bart said:

Maar die waardevermindering  van 1000€ per zondag blijft wel hè, privé of zakelijk maakt niet uit

Los van kunnen permitteren of kunnen betalen, er is geen enkele rationele reden die een dergelijke waardevermindering per zondag verantwoordt.

Als je daar voor gaat, zal dat dus een emotionele reden moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderschat het gebrek aan snelladers niet voor dat ding. 

Effe bijladen in België zoals bij een Tesla is gewoon niet mogelijk. Er staan 4 Ionity chargers in gans België, en al de rest van de laders is max 50KW. Dan duurt het 2-3 uur eer je batterij vol is. Niet echt een optie voor een tussenstop IMO. (en dan hebben we het nog niet over de laadprijzen ... je kan beter gaan tanken).

Een vriend van me heeft een e-tron en kan momenteel niet laden bij hem thuis. Man man, dat is dus een drama he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/25/2019 at 12:45 AM, Jonass said:

In-topic ; Taycan kan misschien iets voor u zijn, heb de indruk dat snelle acceleratie belangrijker is dan sportief rijgedrag.

Tot ge beseft wat doorvlammen met zo een spel doet met uw batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Race7 zei:

25k/jaar is maar 500€ per zondag he 😁

😄 nee , ik gebruik hem maar een 25 tal zondagen per jaar . De andere zondagen moet ik werken op zijn we met de vlieger op verlof.  
 

het blijft dus 1000€ per gebruikt zondag 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ICM zei:

Los van kunnen permitteren of kunnen betalen, er is geen enkele rationele reden die een dergelijke waardevermindering per zondag verantwoordt.

Als je daar voor gaat, zal dat dus een emotionele reden moeten hebben.

Inderdaad , met dat geld kan je ook ne keer of 5 meer op vakantie met de vlieger gaan 😕.

keuzes he , ik vind dat autoliefhebber erkend moet worden als ernstige ziekte 🤔 . Ieder normaal mens zou voor extra verlof kiezen denk ik 🥺

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Bart said:

Inderdaad , met dat geld kan je ook ne keer of 5 meer op vakantie met de vlieger gaan 😕.

keuzes he , ik vind dat autoliefhebber erkend moet worden als ernstige ziekte 🤔 . Ieder normaal mens zou voor extra verlof kiezen denk ik 🥺

Ik wil alleen maar zeggen dat wanneer je zoveel geld plant te verliezen met een auto -en dat doen we hier allemaal in meer of mindere mate- je de emotionele redenen (en dus auto) moet kiezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ICM said:

Ik wil alleen maar zeggen dat wanneer je zoveel geld plant te verliezen met een auto -en dat doen we hier allemaal in meer of mindere mate- je de emotionele redenen (en dus auto) moet kiezen.

 

Idd, anders ga je tweedehands shoppen voor maximaal 30K

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, ir_fuel zei:

Idd, anders ga je tweedehands shoppen voor maximaal 30K

Voor 30k vind ik jammer genoeg mij goesting niet.  😪

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Bart said:

Voor 30k vind ik jammer genoeg mij goesting niet.  😪

Dan zit je dus te shoppen in een categorie die duurder is dan wat je "nodig" hebt en komen we dus bij @ICM's opmerking uit :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan zit je dus te shoppen in een categorie die duurder is dan wat je "nodig" hebt en komen we dus bij @ICM's opmerking uit :) 

Je hebt gelijk , in principe heb ik niet echt een auto nodig, it Is just for fun.  Maar iedere man wil toch regelmatig nieuw speelgoed 😉. Mijn vrouw is al content dat ik het bij auto’s houd 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/26/2019 at 9:29 AM, ir_fuel said:

Onderschat het gebrek aan snelladers niet voor dat ding. 

Effe bijladen in België zoals bij een Tesla is gewoon niet mogelijk. Er staan 4 Ionity chargers in gans België, en al de rest van de laders is max 50KW. Dan duurt het 2-3 uur eer je batterij vol is. Niet echt een optie voor een tussenstop IMO. (en dan hebben we het nog niet over de laadprijzen ... je kan beter gaan tanken).

Een vriend van me heeft een e-tron en kan momenteel niet laden bij hem thuis. Man man, dat is dus een drama he.

Dat laatste is interessant. Hoe is dat gebeurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens ergens gelezen dat het komt omdat sommige electrische aansluitingen 3x 230 volt zijn en hierbij een probleem ontstaat omdat er geen neutrale is. Dit komt enkel in België voor 🙄

maar ik dacht dat er ondertussen al een software update hiervoor geweest was

aangepast door Bart
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook omdat de laders die D'Ieteren verkocht niet werkten op het Belgische net.

Mijn kennis heeft dan een Nederlands bedrijf ingeschakeld, zou nu toch voor iedereen in orde moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, dragonfly said:

Ook omdat de laders die D'Ieteren verkocht niet werkten op het Belgische net.

Hoezo?

Hij heeft gewoon gekeken welk merk die laders van d'Ieteren zijn en daar rechtstreeks ene gekocht en zelf geïnstalleerd 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoezo?

Hij heeft gewoon gekeken welk merk die laders van d'Ieteren zijn en daar rechtstreeks ene gekocht en zelf geïnstalleerd 😛 

Aankoop & installatie via d'Ieteren werkte niet tot mei 2019.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid