Ga naar inhoud

Komt er een eind aan de LV regelgeving?


The Swede

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ah zo...ok hier mijn bewijs dan:

8I3wiaU6VzNSS-R5g0NxG61rbNFdOAJI6XzN6OSxBnx8wzw9aPjo4Z4p0u4o0Iu74nkNbw2U_jreqzkq8OCEY0l11hiZMJoPiZm7weLFdOpwNhFydcSu42eaxuMa2Dvm9rcFEBgUNWOFEZ7ZOPze-oXCqax0sj6P5lS2m9tXFGcycizVoQpC5TmUEwiA8xxSxhpBdhI3VViX8-JZuWZTFOx6sK8bLroXpP5kTB1mn26mYaQLxDEBx7tv9jEdEhHP9yl7tVkGDeTEVhMmc2EUnrtV-nos9YLt2YmDWuPTnsnqwZGDjC4Y-TrLBroE5rpPrQIU6J2R2FgIa3BXNa7BbY1GfTOrC8u1pvDOIl6VpX3bwAv0XL39VQtJ1RQbAoZmiWZiv_y2QGlthJzxuUOWA9R9cGmHr71YqjSfR6sdZ42dTC-Vly1Y3ohoHwHObLZZORmHJC_IIXgK5gYSkSC_i_2Q5SO01VjMpsRGZ5FIhWt8rsaLfnTp-ApLQU0iki_J4eihkens5968x1Sld9S6afSyqrN7j154o7Ema5ZorV7THrY-M4ti5vGQ76fyU4pOEkIWHeEebZ0ik1aniarGI-tGC0d_ZzGNH78YtQQw7xuphATiK5yiwU71AxEo0NKJhoQulY7sXu7uWGfnAr4-gzAE1TqEIITBW3-7SGLP0GlbvkE3XRTLVCY=w876-h657-no

 

er passen er juist 8 in, (maar hier op de foto inderdaad 7 :P )

Dat kreeg ik in mijn E30 coupe (2deurs sedan voor de kenners)! Koffer ging niet meer dicht dan. #driftingislife

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Bompa zei:

Och jong, je deed het gewoon voor de subtiele verlaging :D

 

(ik wist niet dat buiten de golf MK I ook op de II en III de BMW-velgjes konden, maar verschiet er niet van)

Zat op de bump stops, en banden op 3 bar. 

De kroonkurken hebben de perfecte ET waarde ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens ook fotos van mijn ford waarin ik een pallet stenen/zand/cement vervoer. 

Waarom was die kar toch kapot gegaan?🤨

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was net hetzelfde aan het denken. op autoforum of wat was de naam weeral, staat in mijn mondeo topic ook normaal nog een  foto met zijn gat op de grond, door zandzakken. 

Maar weet mijn paswoord niet meer. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gewoon ik zei:

Ik heb ergens ook fotos van mijn ford waarin ik een pallet stenen/zand/cement vervoer. 

Waarom was die kar toch kapot gegaan?🤨

Omdat het geen Mercedes is e ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, tuscani zei:

Ik was net hetzelfde aan het denken. op autoforum of wat was de naam weeral, staat in mijn mondeo topic ook normaal nog een  foto met zijn gat op de grond, door zandzakken. 

Maar weet mijn paswoord niet meer. :D

je hebt een functie: paswoord vergeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, CAS zei:

Dat van zijn email adres is m ook vergeten. 

lol goe bezig, geen backup email adres ingesteld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/1/2020 om 07:51, gewoon ik zei:

Ik heb ergens ook fotos van mijn ford waarin ik een pallet stenen/zand/cement vervoer. 

Waarom was die kar toch kapot gegaan?🤨

Idem, met de '1 naar de bouwstoffenleverancier om ... ik denk dat het zakken plaksel waren. Niet meer zeker. Europallet ca. 1 meter hoog gestapeld. Dan al die zakken 1 voor 1 in de 1 z'n koffer "gesmeten". Reed ook op de bumpstops, en schuren! :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/1/2020 om 18:59, Liquid Li0n zei:

je hebt een functie: paswoord vergeten

Als ik de naam van de site niet meer weet, geraak ik ook niet verder he :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/1/2020 at 6:29 PM, gTa said:

Idem, met de '1 naar de bouwstoffenleverancier om ... ik denk dat het zakken plaksel waren. Niet meer zeker. Europallet ca. 1 meter hoog gestapeld. Dan al die zakken 1 voor 1 in de 1 z'n koffer "gesmeten". Reed ook op de bumpstops, en schuren! :lolz: 

1125 kg??

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ICM zei:

1125 kg??

Zo veel zal het ook wel niet geweest zijn. Maar iig een pak boven het laadvermogen. Peet in de heftruck vroeg me een paar keer "Zijt ge zeker dat ge dat gaat meepakken?" :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ICM zei:

1125 kg??

Die keer aan de weegbrug met 2,5 ton puin. 1750kg plak in de remork. De rest in de koffer, zakjes steenpuin

Was wel met de des toen. Niveauregeling is de max. 

Ik weet het nog omdat ik vond dat ik veel mocht betalen en dan pas viel mijn oog op het gewicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

default_crepapelle.gif denk dat we er al meer gehad hebben dan het hele forum samen [emoji28]

Ik zit aan 29 stuks LV

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Brunault zei:

Ik zit aan 29 stuks LV

 

4 uren geleden, Brunault zei:

Alles samen in 29 jaar in de zaak

Denk dat jij toch een probleem hebt, nog erger dan BMWMB 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/1/2020 om 23:14, gTa zei:

Elke persoon (natuurlijke of rechtspersoon) betaalt maar één keer BIV voor dezelfde auto, ook al schrijf je die meerdere keren in en uit.
(Mijn ervaring leert helaas wel dat ze dat in Brussel niet checken en altijd, bij elke inschrijving, de beide aanrekenen. Maar een simpel mailtje volstaat om vrij snel een aangepast aanslagbiljet in je bus te krijgen.°

Jaarlijkse rijtax is pro rata de ingeschreven periode, wel altijd 1 volledig jaar up front te betalen.

 

Dus, als je een Viano en een C63 samen wil rijden:

  • Je schrijft de Viano in, betaalt BIV en betaalt 1 jaar rijtax. Je rijdt de Viano tot je de C63 wil rijden.
  • Je schrijft de C63 in (op bestaande nummerplaat, kan ook perso), betaalt BIV en betaalt 1 jaar rijtax.
  • Door de inschrijving op dezelfde nummerplaat wordt de Viano vanzelf per die inschrijvingsdatum, uitgeschreven.
    Na enige tijd krijg je de (pro rata) teveel betaalde jaarlijkse rijtax van de Viano teruggestort.
  • Je rijdt de C63 tot je weer de Viano wil rijden. Je schrijft de Viano in op bestaande nummerplaat, betaalt geen BIV (je hebt ooit al eens BIV betaalt op die auto) en betaalt 1 jaar rijtax.
  • Door de Viano op een bestaande nummerplaat in te schrijven, komt de C63-inschrijving te vervallen. Na enige tijd krijg je de te veel betaalde rijtax teruggestort.
  • ... and so on ...

Je prefinanciert telkens wel 1 volledig jaar rijtax en moet soms wel even wachten op de terugbetaling van het pro rata te veel betaalde deel, maar je kan met karren bollen aan een pro rata jaarlijkse rijtax.

Grootste nadeel is dat het niet zo soepel werkt. Je fixt dat niet op één dag dus dat systeem is niet bruikbaar om volgens de goesting van de dag de ene of de andere kar te pakken. Bij Wechselschilder zoals in CH of D is het systeem (een pak) sneller en dus flexibeler toe te passen.

https://de.wikipedia.org/wiki/Wechselkennzeichen

Ik heb hier bijlange niet alles gelezen in dit topic, dus excuses bij dubbelvraag.

Stel dat je een C63 inschrijft LV als privé persoon, de wetgeving verandert en je wil hem terug 'normaal' zetten; betaal je dan weliswaar toch BIV?

Dat de taksen veranderen in dat geval lijkt me logisch, maar wat met de BIV?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug biv betalen, je krijgt een nieuw gelijkvormigheidsattest... 

Tenzij hij ooit op uw naam als personenwagen is ingeschreven en je al biv betaald hebt daarvoor. 

😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid