Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als we op geur gaan verbieden, dan zijn de wielerjongens na hun fietstoch ook niet meer welkom op terras met hun zweetlucht of algemeen sporters welkom in hun sportkantine.

Het is spijtig als pijproker dat het verboden wordt (spreek maandelijks af met anderen op een terraske en dat gaat nu thuis worden of wegvallen want gent was centraal voor iedereen), maar vanuit gezondheidsstandpunt snap ik het wel. En goed dat ze vapen meenemen, want die chemische rook is minstens even storend.

Nuja, het zal geen oplossing zijn, want net naast terras gaan ze nu staan roken en aangezien er geen asbak meer zal zijn, gaan de peuken nu op de grond belanden ipv de asbak op tafel 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het gaat om volksgezondheid en zelfs niet om de kost van de gezondheidszorg. Een deel gaat via dwang, een deel via taksen en een deel via PR die roken een slechte naam moet geven. 

Zelf zou ik zelfs niet kunnen roken want ik wordt al ziek als ik te lang in de rook zit, en ik vind de algemene trend naar minder roken goed. Maar ik ben ook op mijn hoede voor al te veel betuttelende dwang, voor al te veel obsessie met gezondheid, en voor al te luidruchtige verontwaardiging over andere mensen. 

• Taal izan 1
Geplaatst:
53 minutes ago, Le Capri Mauve said:

een deel via taksen

Het was wel effe ogen trekken toen ik overlaatst iemand voor mij een pak sigaretten zag kopen in de buurtwinkel. Holy shit dat is een dure hobby :lolz:

Geplaatst:
22 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik heb dat idd nog meegemaakt, bepaalde absurde toestanden. Zoals op de trein een gedeelte van dezelfde wagon voorbehouden voor de rokers, zonder enige fysieke scheiding. Allez jawel, een paar stukken glas links en rechts, maar dat was voor de rest compleet open :lolz:

Even effectief als een pisvrije baan in het zwembad. 

• Grappig 6
Geplaatst:
5 uren geleden, ir_fuel zei:

Het was wel effe ogen trekken toen ik overlaatst iemand voor mij een pak sigaretten zag kopen in de buurtwinkel. Holy shit dat is een dure hobby :lolz:

Ken een koppel waarvan beiden zeer veel roken. Ze komen niet toe met 500€ in een maand. 

Geplaatst:
Op 13/9/2025 om 19:28, ir_fuel zei:

Ik heb dat idd nog meegemaakt, bepaalde absurde toestanden. Zoals op de trein een gedeelte van dezelfde wagon voorbehouden voor de rokers, zonder enige fysieke scheiding. Allez jawel, een paar stukken glas links en rechts, maar dat was voor de rest compleet open :lolz:

En het vliegtuig dan? Je kan niet afstappen, niet naar een andere wagon, en als het brandt ben je de sigaar. (p/i).

Ik heb als kind nog op het vliegtuig gezeten in de rokerszone wegens andere plaatsen uitverkocht. De meeste tijd voorovergebogen omdat er geen frisse lucht was.

Geplaatst:
1 uur geleden, ICM zei:

.

Ik heb als kind nog op het vliegtuig gezeten in de rokerszone wegens andere plaatsen uitverkocht. De meeste tijd voorovergebogen omdat er geen frisse lucht was.

Ik zat in 1993 of 1994 op het vliegtuig naar Tenerife tussen 2 sigaren rokende mannen. 

Geplaatst:

ik heb op school nog assenbakken geweten en de hoogste jaren mochten toen nog roken op de speelplaats. Zelfde was met op kantoor te roken (uiteraard was dit wel voor mijn tijd) en dat kan niemand zich nog voorstellen dat er daar gewoon overal gerookt werd.

Het rijk is nu aan de niet-rokende, zelfde kan je zeggen dat het rijk nu aan de fietsers, steppers en wandelaars is want de snelheden voor auto's gaan omlaag, wegen worden smaller en parkeerplaatsen weg genomen.

Geplaatst:
2 uren geleden, toere zei:

Ik zat in 1993 of 1994 op het vliegtuig naar Tenerife tussen 2 sigaren rokende mannen. 

Mijn zus eens in een vlucht met heftige turbulentie, ze zatten tussen 2 extremistische gelovigen die luidop begonnen bidden en met hun koppen heftig te buigen

Die wou kn Tel Aviv ditect terug naar huis 🤣

• Grappig 1
Geplaatst:
36 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ik heb op school nog assenbakken geweten en de hoogste jaren mochten toen nog roken op de speelplaats. Zelfde was met op kantoor te roken (uiteraard was dit wel voor mijn tijd) en dat kan niemand zich nog voorstellen dat er daar gewoon overal gerookt werd.

Het rijk is nu aan de niet-rokende, zelfde kan je zeggen dat het rijk nu aan de fietsers, steppers en wandelaars is want de snelheden voor auto's gaan omlaag, wegen worden smaller en parkeerplaatsen weg genomen.

de leraar/onderwijzer rookte gewoon in de klas. 😄.  In de bank heb ik nog geweten dat er mocht gerookt worden.  Ik wist van bepaalde kantoren, dat, als ik er op bezoek geweest was, ik naar huis om verse kleding, kon gaan.

Je tweede issue, met lagere snelheden:  zou dit ook niet een stuk liggen aan de verouderende bevolking, die met de wagen blijft rijden, waarvoor het allemaal en beetje te snel gaat...  Als ik mijn (vooral schoon)ouders zich zie bewegen in het verkeer, dan hou ik mijn hart vast.  Omgekeerd ook: als die met mij mee zijn in de auto, dan kunnen ze precies niet meer volgen bij het invoegen, wisselen van vak,...  (op het Ei, de verkeerswisselaar in Kortrijk, had ik laatst mijn schoonvader mee in de auto.  Achteraf is die zijn beklag gaan doen bij mijn vrouw, dat ik daar nogal door vloog...  Hij doet dat aan <50 km/h, en is dan doodsbang omdat alle verkeer hem rond de oren vliegt).

Geplaatst:

De nieuwslezer op den BRT zat te roken. Andere tijden zeg...

Geplaatst:
3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

de leraar/onderwijzer rookte gewoon in de klas. 😄.  In de bank heb ik nog geweten dat er mocht gerookt worden.  Ik wist van bepaalde kantoren, dat, als ik er op bezoek geweest was, ik naar huis om verse kleding, kon gaan.

Je tweede issue, met lagere snelheden:  zou dit ook niet een stuk liggen aan de verouderende bevolking, die met de wagen blijft rijden, waarvoor het allemaal en beetje te snel gaat...  Als ik mijn (vooral schoon)ouders zich zie bewegen in het verkeer, dan hou ik mijn hart vast.  Omgekeerd ook: als die met mij mee zijn in de auto, dan kunnen ze precies niet meer volgen bij het invoegen, wisselen van vak,...  (op het Ei, de verkeerswisselaar in Kortrijk, had ik laatst mijn schoonvader mee in de auto.  Achteraf is die zijn beklag gaan doen bij mijn vrouw, dat ik daar nogal door vloog...  Hij doet dat aan <50 km/h, en is dan doodsbang omdat alle verkeer hem rond de oren vliegt).

ja dat is ook een punt. maar ik begrijp dan niet waarom die oudere mensen nu allemaal e-bikes nemen om sneller te fietsen dan dat ze kunnen volgen. maar auto's moeten wel op een baan die vroeger 90 was, dan 70 en nu 50. Terwijl dat ik liever met een moderne auto 120 rijdt dan met een Golfke 1 zoals ze vroeger deden.

• Vind ik leuk 1
  • Taal izan 1
Geplaatst:

Tijden die niet meer terug komen en ook niet moeten.

Geplaatst:
Op 13/9/2025 om 13:47, Ambi zei:

Wat eigenlijk nog straffer is, er komt ook een verbod op sigarenclubs. Dat is helemaal absurd vind ik, als ik met gelijkgezinden mij kapot wil roken, mag dat dus ook al niet meer. 

De terrassen kan ik nog enigszins snappen omdat je daar tussen de niet-rokers zit en je dus rook verspreid onder hen. 

Dat je clubs verbied vind ik absurd. Je kan zo voetbal ook verbieden omdat er daar gevloekt wordt. Een niet-roker of kinderen gaan niet in aanraking komen met de rook van sigarenclubs e... Dit zal alleen maar "illegale" bijeenkomsten stimuleren en is net iets te veel overheidsbemoeing volgens mij. 

• Vind ik leuk 1
  • Taal izan 2
Geplaatst:
6 minuten geleden, Challazer zei:

De terrassen kan ik nog enigszins snappen omdat je daar tussen de niet-rokers zit en je dus rook verspreid onder hen. 

Dat je clubs verbied vind ik absurd. Je kan zo voetbal ook verbieden omdat er daar gevloekt wordt. Een niet-roker of kinderen gaan niet in aanraking komen met de rook van sigarenclubs e... Dit zal alleen maar "illegale" bijeenkomsten stimuleren en is net iets te veel overheidsbemoeing volgens mij. 

maar dat is het principe van de boiled frog he. Als je geleidelijk aan de regels inperkt en overheidsbemoeienis introduceert passen mensen hun zo aan.

je moet het zo zien: de wereld is niet veranderd, maar de wereld waarin we zijn opgegroeid en aan terug denken, bestaat niet meer.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 hour ago, ex-Mooseman said:

Je tweede issue, met lagere snelheden:  zou dit ook niet een stuk liggen aan de verouderende bevolking, die met de wagen blijft rijden, waarvoor het allemaal en beetje te snel gaat...  

Die zijn toch niet verantwoordelijk voor de lagere snelheidslimieten? 

Geplaatst:
1 hour ago, Challazer said:

Je kan zo voetbal ook verbieden omdat er daar gevloekt wordt

Eindelijk nog eens wat wijze woorden hier.

• Grappig 2
Geplaatst:
7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die zijn toch niet verantwoordelijk voor de lagere snelheidslimieten? 

Niet direct.

Maar als je op gemeentelijk vlak kijkt, is dat wel vaak de (kiezers)groep die vraagt naar verkeersdrempels en bloembakken, omdat ze allemaal veel te snel rijden in hun straat.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Niet direct.

Maar als je op gemeentelijk vlak kijkt, is dat wel vaak de (kiezers)groep die vraagt naar verkeersdrempels en bloembakken, omdat ze allemaal veel te snel rijden in hun straat.

https://archive.is/bQFSJ Met dank aan @Soundstorm voor de link

Geplaatst:
10 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Het rijk is aan de bev-rijder!!

9 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ja dat is ook een punt. maar ik begrijp dan niet waarom die oudere mensen nu allemaal e-bikes nemen om sneller te fietsen dan dat ze kunnen volgen. maar auto's moeten wel op een baan die vroeger 90 was, dan 70 en nu 50. Terwijl dat ik liever met een moderne auto 120 rijdt dan met een Golfke 1 zoals ze vroeger deden.

Die fietsen niet elektrisch om per se sneller te kunnen rijden 

• Grappig 1
Geplaatst:

Roken is fantastisch, ben zelf helaas gelegenheidsroker - kom natuurlijk ook vaak in landen waar het bijna verplicht lijkt om wél te roken 😂

Wat mij betreft is het eenvoudig - laat een etablissement zelf kiezen of het mag of niet mag, met als enige voorwaarde dat je geen personeel mag hebben gezien je ze dan zou dwingen om passief mee te roken. Volgens mij is dat trouwens in Duitsland het geval.

Cigarlounges etc verbieden vind ik onzin, ontzettend gezellig vind ik dat. Daar zit dan ook uiteraard niemand binnen die niet rookt.

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ik rook niet, maar heb ook zelfde last van rokers. Uitzonderlijk eens een debiel op een terras van restaurant. (dat zou je toch echt moeten weten van jezelf). Een rookgeur terwijl je eet is idd echt verpestend. 

Maar goed van mij hoeft al dat verbieden niet. Er is genoeg verboden miljaar. 

Leven en laten leven met een klein beetje wederzijds begrip geraak je toch ver genoeg?

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
35 minuten geleden, Lefty zei:

Roken is fantastisch, ben zelf helaas gelegenheidsroker - kom natuurlijk ook vaak in landen waar het bijna verplicht lijkt om wél te roken 😂

Wat mij betreft is het eenvoudig - laat een etablissement zelf kiezen of het mag of niet mag, met als enige voorwaarde dat je geen personeel mag hebben gezien je ze dan zou dwingen om passief mee te roken. Volgens mij is dat trouwens in Duitsland het geval.

Cigarlounges etc verbieden vind ik onzin, ontzettend gezellig vind ik dat. Daar zit dan ook uiteraard niemand binnen die niet rookt.

Gij stinkende egoïst gij! 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ik rook niet, maar heb ook zelfde last van rokers. Uitzonderlijk eens een debiel op een terras van restaurant. (dat zou je toch echt moeten weten van jezelf). Een rookgeur terwijl je eet is idd echt verpestend. 

Maar goed van mij hoeft al dat verbieden niet. Er is genoeg verboden miljaar. 

Leven en laten leven met een klein beetje wederzijds begrip geraak je toch ver genoeg?

Indd. Genoeg dingen waar ik last van heb of als storend ondervind als ik weg ga met vrouw of vrienden. Get over yourself en leer er mee leven. Bende mieten. 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, Lefty zei:

Idd, duitsland heeft daarvoor gekozen.

Verschillende cigarlounges kan je ook enkel drinken via drankautomaat (die in dusseldorf is zo)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid