Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Zojuist, ex-Mooseman zei:

En als 10/11-jarige kreeg je bij het aperitief al een Pisang of Campari-orange in je pollen gestoken (maar niet te straf hé), kwestie van het van jongsaf aan gewoon te worden.

Toen ik die leeftijd had, was dat op z'n minst al alcoholvrij maar je werd al wel gewoon aan de smaak :D 

Geplaatst:

Interessant punt trouwens:

Zou je je 11-jarige zoon een alcoholvrij biertje laten drinken?

Geplaatst:
Zojuist, Polygoon zei:

wij kregen als kind (nog veel vroeger, dus), Piedboeuf tafelbier bij het eten.  De bruine variant was/is zoet, maar de biersmaak is wel degelijk aanwezig.  

Daarna kwam er fluo-groene, gele en rode limonade op tafel.  Ongetwijfeld vol suiker en kleurstoffen.  Ik denk dat de Piedboeuf gezonder was 😆

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ook nog veel gedronken ja, wat is dat, 1,5% alcohol?

Geplaatst:
4 minuten geleden, Polygoon zei:

Eerlijk:  mijn dochters hebben altijd mogen proeven.  Ieder kind vraagt dat wel eens, denk ik.

Dat was dan voornamelijk (witte) wijn, omdat dat toen zowat het enige was van alcohol was die we (heel sporadisch) wel eens dronken.

De jongste vond dat 'vies' en 'zuur'.  De oudste vond dat wel lekker.  De kleine is ondertussen ook wel bijgedraaid, moet ik zeggen 😄.

Geplaatst:
3 minuten geleden, JanC zei:

Ook nog veel gedronken ja, wat is dat, 1,5% alcohol?

1,1 %, zelfs 

Geplaatst:
17 minutes ago, Polygoon said:

Toen ik die leeftijd had, was dat op z'n minst al alcoholvrij maar je werd al wel gewoon aan de smaak :D 

Ah ja, tafelbier werd in mijn tijd ook gewoon door kinderen gedronken. Ik vond de donkere piedboeuf wel lekkerder dan de lichte, want zoeter he.

Geplaatst:

Al heel lang niet meer gedronken, maar dat ging vlotjes binnen, en grote kans dat ik het nu nog lekker zou vinden (alleszins beter dan frisdrank).

Geplaatst:
26 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

wij kregen als kind (nog veel vroeger, dus), Piedboeuf tafelbier bij het eten.  De bruine variant was/is zoet, maar de biersmaak is wel degelijk aanwezig.  

Daarna kwam er fluo-groene, gele en rode limonade op tafel.  Ongetwijfeld vol suiker en kleurstoffen.  Ik denk dat de Piedboeuf gezonder was 😆

Helemaal mee akkoord. Wij dronken de blonde variant (heb ook nu nog steeds een hekel aan zoet bier). 

Maar dat beetje alcohol was zonder twijfel gezonder dan alle limonades en andere dranken, zoals je zegt. 

Geplaatst:

Wij kregen dat op zomerkamp ( topvakantie indertijd), tijdens ons middageten. :D

Geplaatst:
43 minuten geleden, janvkn zei:

Ah ja, tafelbier werd in mijn tijd ook gewoon door kinderen gedronken. Ik vond de donkere piedboeuf wel lekkerder dan de lichte, want zoeter he.

Niet zo'n gek groot verschil met alcoholvrij bier eigenlijk, officieel is dat t.e.m. 0,5% .

Ik vind dat altijd een interessant sociaal gegeven, alcoholvrij bier.
Iedereen is er fan van als ze uitgaan e.d. maar als je het op kantoor zou open doen i.p.v. een Fanta kijkt iedereen raar.

Vandaar ook mijn vraag: zou je een kind dat laten drinken en moet dat bv. onder +16 wetgeving vallen? 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik heb een tijd geleden nog eens bruine Piedboeuf gekocht gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik vond dat niet te zuipen, veel te zoet. Na lange tijd ook nog eens ketchup geproefd, zelfde afkeer. Die waren vroeger vast zo zoet niet. Heinz Sandwich Spread viel wel nog mee. Wat zou ik nog eens proberen? bestaat Pacha chicorij nog? 🙂

Geplaatst:
44 minutes ago, JanC said:

Al heel lang niet meer gedronken, maar dat ging vlotjes binnen, en grote kans dat ik het nu nog lekker zou vinden (alleszins beter dan frisdrank).

Proeft nogal flauwtjes en dunnetjes in vergelijking met gewoon bier, en de donkere is vooral zoet.

Geplaatst:

Probeer anders eens Miracoli te eten.

Geplaatst:
1 hour ago, ex-Mooseman said:

Probeer anders eens Miracoli te eten.

Of die legendarische pizza bolognaise van den Aldi met één olijf op 

2o513qvxpdvb1.jpg?width=1021&auto=webp&s=8807c8c9366963590e32b7c04691f619f1aa7d81

• Vind ik leuk 5
  • Grappig 4
Geplaatst:
4 uren geleden, Polygoon zei:

Amai is dien al 11!! 

😉😉

Geplaatst:
4 hours ago, ex-Mooseman said:

Ik kreeg dat destijds ook bij mijn grootouders.

Geplaatst:
5 hours ago, gewoon ik said:

Ik geef het geen 5jaar meer of de publieke visie over alcohol is veranderd.

1/ veel overlast door alcohol (mensen op terras die luider spreken, dronken rijden, afval, ...)

2/ zelfs vanaf 1 consumptie is het risico op kankers en andere ziektes hoger

Was vandaag al een radiospot over, vandaar dat ik eht zeg. Ze zijn al bezig met de strijd tegen alcohol.

"de strijd"

Jongeren drinken een pak minder dan 20 jaar geleden. 

En dat heeft niet alleen voordelen voor de maatschappij, blijkbaar:

Geplaatst:
46 minutes ago, janvkn said:

2o513qvxpdvb1.jpg?width=1021&auto=webp&s=8807c8c9366963590e32b7c04691f619f1aa7d81

Studentenvoer :inlove:

Daarvan gesproken. Liep vorige week in Leuven rond op een weekdag 's avonds. Heb de indruk dat de student tegenwoordig toch een pak meer budget heeft dan vroeger. Al die restaurants in de Naamsestraat enzo zitten vol met studenten, en 't is nu niet dat je daar kan eten voor 5 euro.

Geplaatst:
5 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Mijn ouders waren beiden niet-rokers, en toch hadden we thuis een mandje met pakjes sigaretten, van de populairste merken.  Dat werd dan op tafel gezet als er volk kwam.

Grappig, bij ons was dat ook, maar alleen Zemir voor de mannen en Dumont voor de vrouwen. 

Ik weet nog dat ze begin de jaren '90 op het autosalon in Brussel gratis sigaretten uitdeelden op sommige stands. Die hostessen keken daar niet naar of je 15 of 35 was, iedereen die wou kreeg er eentje.

Geplaatst:
1 uur terug, janvkn zei:

Ik vond die nog lekker eigenlijk!

Geplaatst:
4 uren geleden, tuscani zei:

Wij kregen dat op zomerkamp ( topvakantie indertijd), tijdens ons middageten. :D

Just, ook nog gekregen met Topvakantie. Jaren mee op zomerkamp geweest.

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Toen mijn bomma begon te dementeren gaf ze ons regelmatig eens een Duvel ipv Piedboeuf. 

aangepast door Super95
  • Grappig 1
Geplaatst:
34 minuten geleden, Fr79 zei:

Ik vond die nog lekker eigenlijk!

Idd, nog licht pikant waren die. Wekelijks zo een gekocht als de ouders niet thuis waren. ( of frietjes)

Geplaatst:
3 uren geleden, janvkn zei:

How how, laatst waren ze in reclame met TWEE olijven! :party:

image.png.af8b53eabaefa191adec5431f237db24.png

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid