Polygoon 15.035 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 Zojuist, ex-Mooseman zei: En als 10/11-jarige kreeg je bij het aperitief al een Pisang of Campari-orange in je pollen gestoken (maar niet te straf hé), kwestie van het van jongsaf aan gewoon te worden. Toen ik die leeftijd had, was dat op z'n minst al alcoholvrij maar je werd al wel gewoon aan de smaak Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 Interessant punt trouwens: Zou je je 11-jarige zoon een alcoholvrij biertje laten drinken? Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 Zojuist, Polygoon zei: Interessant punt trouwens: Zou je je 11-jarige zoon een alcoholvrij biertje laten drinken? wij kregen als kind (nog veel vroeger, dus), Piedboeuf tafelbier bij het eten. De bruine variant was/is zoet, maar de biersmaak is wel degelijk aanwezig. Daarna kwam er fluo-groene, gele en rode limonade op tafel. Ongetwijfeld vol suiker en kleurstoffen. Ik denk dat de Piedboeuf gezonder was 3 Quote
JanC 7.872 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 Ook nog veel gedronken ja, wat is dat, 1,5% alcohol? Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 4 minuten geleden, Polygoon zei: Interessant punt trouwens: Zou je je 11-jarige zoon een alcoholvrij biertje laten drinken? Eerlijk: mijn dochters hebben altijd mogen proeven. Ieder kind vraagt dat wel eens, denk ik. Dat was dan voornamelijk (witte) wijn, omdat dat toen zowat het enige was van alcohol was die we (heel sporadisch) wel eens dronken. De jongste vond dat 'vies' en 'zuur'. De oudste vond dat wel lekker. De kleine is ondertussen ook wel bijgedraaid, moet ik zeggen . Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 3 minuten geleden, JanC zei: Ook nog veel gedronken ja, wat is dat, 1,5% alcohol? 1,1 %, zelfs Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 17 minutes ago, Polygoon said: Toen ik die leeftijd had, was dat op z'n minst al alcoholvrij maar je werd al wel gewoon aan de smaak Ah ja, tafelbier werd in mijn tijd ook gewoon door kinderen gedronken. Ik vond de donkere piedboeuf wel lekkerder dan de lichte, want zoeter he. Quote
JanC 7.872 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 Al heel lang niet meer gedronken, maar dat ging vlotjes binnen, en grote kans dat ik het nu nog lekker zou vinden (alleszins beter dan frisdrank). Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 1 oktober 2025 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2025 26 minuten geleden, ex-Mooseman zei: wij kregen als kind (nog veel vroeger, dus), Piedboeuf tafelbier bij het eten. De bruine variant was/is zoet, maar de biersmaak is wel degelijk aanwezig. Daarna kwam er fluo-groene, gele en rode limonade op tafel. Ongetwijfeld vol suiker en kleurstoffen. Ik denk dat de Piedboeuf gezonder was Helemaal mee akkoord. Wij dronken de blonde variant (heb ook nu nog steeds een hekel aan zoet bier). Maar dat beetje alcohol was zonder twijfel gezonder dan alle limonades en andere dranken, zoals je zegt. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 Wij kregen dat op zomerkamp ( topvakantie indertijd), tijdens ons middageten. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 43 minuten geleden, janvkn zei: Ah ja, tafelbier werd in mijn tijd ook gewoon door kinderen gedronken. Ik vond de donkere piedboeuf wel lekkerder dan de lichte, want zoeter he. Niet zo'n gek groot verschil met alcoholvrij bier eigenlijk, officieel is dat t.e.m. 0,5% . Ik vind dat altijd een interessant sociaal gegeven, alcoholvrij bier. Iedereen is er fan van als ze uitgaan e.d. maar als je het op kantoor zou open doen i.p.v. een Fanta kijkt iedereen raar. Vandaar ook mijn vraag: zou je een kind dat laten drinken en moet dat bv. onder +16 wetgeving vallen? 2 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 Ik heb een tijd geleden nog eens bruine Piedboeuf gekocht gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik vond dat niet te zuipen, veel te zoet. Na lange tijd ook nog eens ketchup geproefd, zelfde afkeer. Die waren vroeger vast zo zoet niet. Heinz Sandwich Spread viel wel nog mee. Wat zou ik nog eens proberen? bestaat Pacha chicorij nog? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 44 minutes ago, JanC said: Al heel lang niet meer gedronken, maar dat ging vlotjes binnen, en grote kans dat ik het nu nog lekker zou vinden (alleszins beter dan frisdrank). Proeft nogal flauwtjes en dunnetjes in vergelijking met gewoon bier, en de donkere is vooral zoet. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 Probeer anders eens Miracoli te eten. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 1 hour ago, ex-Mooseman said: Probeer anders eens Miracoli te eten. Of die legendarische pizza bolognaise van den Aldi met één olijf op 5 4 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 4 uren geleden, Polygoon zei: Interessant punt trouwens: Zou je je 11-jarige zoon een alcoholvrij biertje laten drinken? Amai is dien al 11!! Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 4 hours ago, ex-Mooseman said: wij kregen als kind (nog veel vroeger, dus), Piedboeuf tafelbier bij het eten. De bruine variant was/is zoet, maar de biersmaak is wel degelijk aanwezig. Ik kreeg dat destijds ook bij mijn grootouders. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 5 hours ago, gewoon ik said: Ik geef het geen 5jaar meer of de publieke visie over alcohol is veranderd. 1/ veel overlast door alcohol (mensen op terras die luider spreken, dronken rijden, afval, ...) 2/ zelfs vanaf 1 consumptie is het risico op kankers en andere ziektes hoger Was vandaag al een radiospot over, vandaar dat ik eht zeg. Ze zijn al bezig met de strijd tegen alcohol. "de strijd" Jongeren drinken een pak minder dan 20 jaar geleden. En dat heeft niet alleen voordelen voor de maatschappij, blijkbaar: Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 46 minutes ago, janvkn said: Of die legendarische pizza bolognaise van den Aldi met één olijf op Studentenvoer Daarvan gesproken. Liep vorige week in Leuven rond op een weekdag 's avonds. Heb de indruk dat de student tegenwoordig toch een pak meer budget heeft dan vroeger. Al die restaurants in de Naamsestraat enzo zitten vol met studenten, en 't is nu niet dat je daar kan eten voor 5 euro. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 5 uren geleden, ex-Mooseman zei: Mijn ouders waren beiden niet-rokers, en toch hadden we thuis een mandje met pakjes sigaretten, van de populairste merken. Dat werd dan op tafel gezet als er volk kwam. Grappig, bij ons was dat ook, maar alleen Zemir voor de mannen en Dumont voor de vrouwen. Ik weet nog dat ze begin de jaren '90 op het autosalon in Brussel gratis sigaretten uitdeelden op sommige stands. Die hostessen keken daar niet naar of je 15 of 35 was, iedereen die wou kreeg er eentje. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 1 uur terug, janvkn zei: Of die legendarische pizza bolognaise van den Aldi met één olijf op Ik vond die nog lekker eigenlijk! Quote
Sibo Berebrouckx 206 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 4 uren geleden, tuscani zei: Wij kregen dat op zomerkamp ( topvakantie indertijd), tijdens ons middageten. Just, ook nog gekregen met Topvakantie. Jaren mee op zomerkamp geweest. Quote
Super95 410 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 (aangepast) 5 uren geleden, ex-Mooseman zei: wij kregen als kind (nog veel vroeger, dus), Piedboeuf tafelbier bij het eten. De bruine variant was/is zoet, maar de biersmaak is wel degelijk aanwezig. Daarna kwam er fluo-groene, gele en rode limonade op tafel. Ongetwijfeld vol suiker en kleurstoffen. Ik denk dat de Piedboeuf gezonder was Toen mijn bomma begon te dementeren gaf ze ons regelmatig eens een Duvel ipv Piedboeuf. 1 oktober 2025 aangepast door Super95 1 Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 34 minuten geleden, Fr79 zei: Ik vond die nog lekker eigenlijk! Idd, nog licht pikant waren die. Wekelijks zo een gekocht als de ouders niet thuis waren. ( of frietjes) Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 1 oktober 2025 Geplaatst: 1 oktober 2025 3 uren geleden, janvkn zei: Of die legendarische pizza bolognaise van den Aldi met één olijf op How how, laatst waren ze in reclame met TWEE olijven! 1 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.