Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

Op 18/1/2022 om 17:46, Jan zei:

 (betrouwbaar zal het wel zijn, daar twijfel ik niet aan). 
 

 

Is dat zo? Yamaha is naar mijn weten toch nooit de 'betrouwbaarste' Jap geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Frekkel zei:

Is dat zo? Yamaha is naar mijn weten toch nooit de 'betrouwbaarste' Jap geweest?

Behalve wat olie verbruik (GTS, TRX, TDM, Thunder Ace,...) zijn er toch weinig problemen? Waaraan denk jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tjeu zei:

Behalve wat olie verbruik (GTS, TRX, TDM, Thunder Ace,...) zijn er toch weinig problemen? Waaraan denk jij?

Als er op circuit een motor in de soep draait is't negen kansen op tien toch een Yamaha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Frekkel zei:

Is dat zo? Yamaha is naar mijn weten toch nooit de 'betrouwbaarste' Jap geweest?

Niet echt op de hoogte van oudere generaties. CP2 blok is toch redelijk bulletproof?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Frekkel zei:

Is dat zo? Yamaha is naar mijn weten toch nooit de 'betrouwbaarste' Jap geweest?

Ik kan enkel meespreken over mijn Fazer destijds, en die was zéér bullet proof. Wel nooit circuit gedaan.

Idem voor mijn WR250F. Die is intussen als 17 jaar oud, heeft allicht al een +30.000 km's op de teller, en motorisch enkel nog maar een nieuwe distributieketting gestoken. Dat doen niet veel andere enduro's Yamaha na. Normaal is dat om de X uren een nieuwe cylinder, om de X uren koprevisie, nieuwe ... Maar daar heb ik mij nog niets van aangetrokken en het blok presteert nog schitterend en 0 olieverbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jan.van.gent zei:

Ik kan enkel meespreken over mijn Fazer destijds, en die was zéér bullet proof. Wel nooit circuit gedaan.

Idem voor mijn WR250F. Die is intussen als 17 jaar oud, heeft allicht al een +30.000 km's op de teller, en motorisch enkel nog maar een nieuwe distributieketting gestoken. Dat doen niet veel andere enduro's Yamaha na. Normaal is dat om de X uren een nieuwe cylinder, om de X uren koprevisie, nieuwe ... Maar daar heb ik mij nog niets van aangetrokken en het blok presteert nog schitterend en 0 olieverbruik.

2de versnelling van dat blok gaat altijd stuk, maar wel pas na 80.000km of zo 🙂 

Fazer en Thundercat delen het blok, mijn pa rijdt al sinds 2002 met een Thundercat, sommige jaren 25.000km plezierkilometers, inmiddels wat minder... en heeft al wat motorblokken vervangen vanwege de 2e versnelling. Doet hij allemaal zelf, is een sleutelaar :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/1/2022 om 14:11, binnenmuisarchitekt zei:

Telkens ik een foto zie van deze, gaat mijn hart spontaan harder kloppen en beginnen mijn polsen pijn te doen.

Wat was dat toch een vrij extreme rijhouding op dat ding. Giga bokkerig en overal ratelen. Maar wat een ervaring was het...

Idem bij mij! Goeie maat van mij heeft de zijne volledig terug in orde gezet. Echt zo goed als nieuwstaat, wat een machine. Ben er ook nog steeds verliefd op als ik eentje zie! 😍

8A94AF17-8864-4B26-ADB9-27EA23BFCC64.jpeg

9202769E-C667-433C-816C-3C7561D0A783.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Carrera S zei:

 

9202769E-C667-433C-816C-3C7561D0A783.jpeg

Ziet dat af.:inlove:

Marchesini velgen :inlove:

Ik zal er altijd verliefd op blijven. En ergens zou ik er nog altijd terug eentje willen. 99% voor naar te kijken en 1% voor een warme zomeravond te rijden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, toere zei:

Iemand ervaring met een Husqvarna 125CC? 

Wat voor iets juist? Ik heb zo een vermoeden dat het een Svartlilen/Vitpilen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, GTX zei:

Wat voor iets juist? Ik heb zo een vermoeden dat het een Svartlilen/Vitpilen is?

Weet ik niet juist, is iemand die ik ken die dit wil. Zou het eens moeten vragen welk type juist...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, toere zei:

Iemand ervaring met een Husqvarna 125CC? 

Is een KTM in een duur jasje, tenzij een oude. Je leest toch redelijk wat problemen rond de kwaliteit, het is wat geluk hebben. Maar qua componenten wel top. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou verdomme gaan!

image.png.175628d1fa9da315bc0eb7e7e8780283.png

image.png.6be6bb1cb51a61d2de8d9d863dee1b14.png

image.png.9a0e793058e4f076a6fad2c78a055eca.png

 

Geen idee welke van de kleuren ik 't knapste vind.

image.png.e59688cbe68589d31fd8285cfc21091d.png

image.png.4ed7124ffe57e5cdd3bbe0ceaf333fbe.png

Rood of geel, denk ik.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid