Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, GTX zei:

En ieder er een zondag mee mogen rijden?

Ik moet er zelfs niet mee mogen rijden :lol: Gewoon parkeren in mijn living :D 

3 minuten geleden, ICM zei:

Toch zot wetende dat dit een 20j oud design is?

*30 jaar :lol: Vanaf 94 gebouwd, en voorheen verschillende prototypes gehad.

image.png.4e0eef4d8fb5d8f76a83ea575a5a7926.png

Leuk stukje tekst er over: http://elrectanguloenlamano.blogspot.com/2020/04/ducati-916-massimo-tamburini-prototype.html

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ICM zei:

Toch zot wetende dat dit een 20j oud design is?

Niet helemaal dezelfde maar kwa looks/ model mocht "mijn" 1098 er toch ook zijn he😁

Mooiste bike die ik in mijn 30 jarige bike loopbaan gehad heb😀

Ik mocht die nooit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ik moet er zelfs niet mee mogen rijden :lol: Gewoon parkeren in mijn living :D 

*30 jaar :lol: Vanaf 94 gebouwd, en voorheen verschillende prototypes gehad.

image.png.4e0eef4d8fb5d8f76a83ea575a5a7926.png

Leuk stukje tekst er over: http://elrectanguloenlamano.blogspot.com/2020/04/ducati-916-massimo-tamburini-prototype.html

Fout getypt, 30 uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ICM zei:

Fout getypt, 30 uiteraard.

Geen zorgen, ik begrijp dat je liever denkt dat je tienerjaren maar 20 jaar terug waren

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 8/10/2021 om 09:44, msxx zei:

Hier ga ik een proefrit mee maken :) 

Ik weet ook wel dat een allroad waarschijnlijk de beste keuze is, maar mijn voorliefde voor het sport-toersegment verplicht me om deze optie serieus te bekijken :) 

S1000GT.jpg

Volgens allerlei media zou deze in November al bij de dealer staan....

Dus ik vol goede moed afgelopen zaterdag naar Jacqmaer in Bilzen gereden. Een wel zeer ouderwetse concessie, waar het in de toonzaal sterk ruikt naar jaren '90 en naftdampen 😄 

Maar geen enkele GSX-S1000GT te zien.... wel de naked versie kunnen bekijken. 

Heb er twee minuten naar gekeken en ben een illusie armer weer buiten gelopen. Ooit noemde @binnenmuisarchitekt Suzuki de Ixina van de motoren, toen was ik het er niet mee eens. Maar moest er nu toch aan terugdenken....  met deze productkwaliteit kan ik niet leven, dus deze wordt het alvast niet... 
Spijtig, leek me wel een goede optie.

 

Daarna bij Ducati binnengestapt om de nieuwe V2 te bewonderen, welke er nog niet was gearriveerd :D  Tjah... 

Bij BMW wel de nieuwe XR kleuren van dichtbij bekeken, en optisch was dat helemaal mijn ding. Deze zomer nog eens een toertje mee gaan rijden... 

 

IMG_1717.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/11/2021 om 21:19, Monterey Jack zei:

:inlove: 

image.thumb.png.59cd51a7b35aec85909f678083f3d5aa.png

Trotse opa :inlove: 

@ICM

Telkens ik een foto zie van deze, gaat mijn hart spontaan harder kloppen en beginnen mijn polsen pijn te doen.

Wat was dat toch een vrij extreme rijhouding op dat ding. Giga bokkerig en overal ratelen. Maar wat een ervaring was het...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Telkens ik een foto zie van deze, gaat mijn hart spontaan harder kloppen en beginnen mijn polsen pijn te doen.

Wat was dat toch een vrij extreme rijhouding op dat ding. Giga bokkerig en overal ratelen. Maar wat een ervaring was het...

En mijn nek, van omhoog te kijken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Telkens ik een foto zie van deze, gaat mijn hart spontaan harder kloppen en beginnen mijn polsen pijn te doen.

Wat was dat toch een vrij extreme rijhouding op dat ding. Giga bokkerig en overal ratelen. Maar wat een ervaring was het...

+1 

Blij dat ik het gehad heb. Maar, ondanks de schoonheid, voor mij toch geen om te houden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, msxx zei:

Maar geen enkele GSX-S1000GT te zien.... wel de naked versie kunnen bekijken. 

Heb er twee minuten naar gekeken en ben een illusie armer weer buiten gelopen. Ooit noemde @binnenmuisarchitekt Suzuki de Ixina van de motoren, toen was ik het er niet mee eens. Maar moest er nu toch aan terugdenken....  met deze productkwaliteit kan ik niet leven, dus deze wordt het alvast niet... 
Spijtig, leek me wel een goede optie.

 

 

Ik had dat gevoel ook bij de MT07 (akkoord, het is ook wel de “budget”klasse in de moto’s). 
maar ivgl met een CB of de Trident.. dag en nacht verschil.
De CP2 is een zalig blok, maar buiten dat had die MT niks te bieden. Nog voor het einde van de straat had ik al door dat het niets voor mij was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Jan zei:

Zaterdag afhalen :inlove:

Serieus? 

Amai! Jaloers!!! Helaas nog niet gereden, maar qua specs en look vind ik dat een van de meest begeerlijke motoren die je vandaag kopen kan. 

Juist jammer dat je daar niet eenvoudig weg een andere uitlaat op kan steken, is direct ganse lijn, wat erg duur is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Tjeu zei:

Serieus? 

Amai! Jaloers!!! Helaas nog niet gereden, maar qua specs en look vind ik dat een van de meest begeerlijke motoren die je vandaag kopen kan. 

Juist jammer dat je daar niet eenvoudig weg een andere uitlaat op kan steken, is direct ganse lijn, wat erg duur is. 

Ik heb de 4 “grote” getest en de Triumph was voor mij de winnaar (CB650R, MT07 en Z650).

Uitlaat is idd enigszins jammer, al is dat met de EURO5 sowieso niet goedkoop. Stock klinkt hij wel best goed! Qua afwerking en vering een serieuze stap hoger dan de Z en MT. CB was ook degelijk, motorblok kon me echter niet overtuigen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Jan zei:

Ik heb de 4 “grote” getest en de Triumph was voor mij de winnaar (CB650R, MT07 en Z650).

Uitlaat is idd enigszins jammer, al is dat met de EURO5 sowieso niet goedkoop. Stock klinkt hij wel best goed! Qua afwerking en vering een serieuze stap hoger dan de Z en MT. CB was ook degelijk, motorblok kon me echter niet overtuigen 

 

CB is idd ook knap, maar die zet wel wat extra kilo's op de weegschaal. Voel je meestal niet in de praktijk, maar je blijft wel altijd met de wetenschap dat het met een pak minder kilo's (denk iets van een 25kg verschil) ook zou gekunnen hebben, wat de wendbaarheid toch beïnvloed. En Honda heeft, net als de meeste Jappen, ook wel de neiging de voorkant wat te slap af te stellen en de achterkant wat te droog (vooral bij hun nakeds). De engelsen hebben hun veerwinkel wel vaker iets meer op orde. 

En dan heb je nog eens die driepitter :inlove: Destijds paar keer met de Street Tripple gereden (en de Speed Tripple) en dat beviel écht goed. Klonk fantastisch en gaf bakken rijplezier. Lijkt me dat je zeer zeker de juiste keuze gemaakt hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit dat lijstje zou het ook de Trident mogen zijn voor mij. De Yamaha is echt een leuk ding maar sinds de facelift vind ik het maar iets lelijk geworden, alle MT's trouwens. De Kawa heeft een "saai" blok vind ik, vond daar niet veel aan. De Honda, tja, 4 cyl. Onder de 5k rpm geeft die niet veel thuis en het leukste gedeelte van dat blok is het gevaarlijkste voor het rijbewijs :D Zelf een anderhalf jaar met een CBR650F gereden, nadien was de Triumph echt de ideale moto. Ik ben echt fan geworden van die drie cilinders, het speelse van een 2 maar ook de souplesse van een 4. En dat geluid..

Nooit een Street overwogen?

Bij mij staat een Street/Speed hoog op het lijstje om op termijn de Tiger te vervangen.

31 minuten geleden, Joske zei:

Als ik de kans voor de Brutale niet gehad had was het hier wss ook een Trident geweest. 😍

Dat zijn toch ook wel twee verschillende moto's, zowel qua vermogen als prijs :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, GTX zei:

Uit dat lijstje zou het ook de Trident mogen zijn voor mij. De Yamaha is echt een leuk ding maar sinds de facelift vind ik het maar iets lelijk geworden, alle MT's trouwens. De Kawa heeft een "saai" blok vind ik, vond daar niet veel aan. De Honda, tja, 4 cyl. Onder de 5k rpm geeft die niet veel thuis en het leukste gedeelte van dat blok is het gevaarlijkste voor het rijbewijs :D Zelf een anderhalf jaar met een CBR650F gereden, nadien was de Triumph echt de ideale moto. Ik ben echt fan geworden van die drie cilinders, het speelse van een 2 maar ook de souplesse van een 4. En dat geluid..

Nooit een Street overwogen?

Bij mij staat een Street/Speed hoog op het lijstje om op termijn de Tiger te vervangen.

Dat zijn toch ook wel twee verschillende moto's, zowel qua vermogen als prijs :)

Street ook overwogen, maar de looks zijn echt m’n ding niet. De MT is qua karakter van blok waarschijnlijk de leukste. Vering & bouwkwaliteit zijn echt ondermaats (betrouwbaar zal het wel zijn, daar twijfel ik niet aan). 
 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid