Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, Naish zei:

Ik ben in principe niet voor een brommer..

... maar dan stel je gevaarlijke brommertjes voor? Beetje vreemd 🙂 

Zelf de streek onveilig gemaakt met een scooter, heeft idd wat voordelen zoals tjeu al aanhaalde. Klasse B en liep 90 😄 

it was m'n 2de, eerste was mooier maar ongeval mee gehad en was perto.

ApriliaSR50_03.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tjeu zei:

Die is 8/10 toch perto binnen de twee jaar gebruik. 

 

3 uren geleden, dragonfly zei:

 

it was m'n 2de, eerste was mooier maar ongeval mee gehad en was perto.

ApriliaSR50_03.jpg

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel na mijn driedaagse in de Ardennen besefte ik dat ik echt iets wou dat licht was qua gewicht en speels rijdt. Ik was al maanden aan het nadenken over een tweede moto en echt alles is de revue gepasseerd (cruisers, racers,...).

Wat wel zeker was, de Tiger moest blijven. En ik herinnerde me een post van jou waarin je vertelde dat het niet verstandig is om twee moto's te hebben die sterk gelijkend zijn. Enkel de leukste komt dan nog buiten.

Maar terug naar de Duke. De Duke 390 is altijd al een sweetspot geweest nadat ik mijn eerste kilometers op een Duke 125 heb afgelegd. Fantastisch rijwielgedeelte, lichtgewicht en weinig elektronica (enkel abs die dan nog uitschakelbaar is). Vorige week kwam er dan eentje te koop bij Racing Center, toevallig waar ik mijn 125 indertijd kocht. Heel wat dagen zitten twijfelen want hij zat boven mijn psychologische grens van 3500 euro. (3700). Gisteren toch maar na het werk eens gaan kijken, het hogere ergozadel getest en gekocht. 

Wat ga ik hier nu vooral mee doen? Mijn bochtentechniek bijschaven want daar kan ik nog stappen in nemen en korte funritjes plus waarschijnlijk eens met de trailer naar de Ardennen. De Tiger zal eerder zijn voor daguitstappen + rustige toerritten. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik juich de beslissing toe om voor een lichte (in alle opzichten) motorfiets te gaan. Minder gewicht stimuleert om grenzen van rijtechniek te verleggen, omdat je hem langer kan houden als het misgaat (=meer zelfvertrouwen om de grenzen te durven verleggen). En het gaat ook minder snel mis gezien je lichamelijke input procentueel een grotere impact heeft. 
Daarnaast is rijtechniek net belangrijker, gezien je eigen impact een groter effect heeft. Je zal dus meer beloond worden als je het goed doet. 
En het genot van snel te kunnen gaan met iets 'traag' is voor mij persoonlijk ook nog steeds groter dan om snel te kunnen gaan met iets snel. 

Zelf ben ik geen fan van een mono. Maar qua rij-instrument heeft die wel een mooi voordeel. Al het vermogen komt van een cilinder. Dus je hebt een knal/vermogen die naar het achterwiel gaat en dan een lange tijd niets, tot de volgende knal van die ene cilinder er is. 
Dat maakt dat je op de grens sneller grip achteraan zal verliezen, want al het vermogen wordt in een punch geleverd, ipv in vier punchkes bij een vierpitter. 
Maaaaar, doordat je dan langere tijd moet wachten op de volgende punch, heeft de achterband meer tijd (vier keer meer) om terug grip te vinden. Hierdoor ga je met een mono mooier de gripgrens achteraan voelen en die makkelijker achteraan op zijn gripgrens kunnen houden. 

Eigenlijk ben ik dus wel fan van de karakteristiek van een mono, maar minder van de sound.  

Zoals bij alles van moto's: het is allemaal een heel persoonlijke ervaren en gebeuren. Het is niet altijd in feitelijkheden te vatten. 

Proficiat met de aankoop alvast! 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, mooie post en ik kan me er volledig in vinden :)

Het geluid is voor mij ook een dingetje maar ach, ik heb nog een leuke drie cilinder met Leovince staan ter compensatie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
3 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Een nieuwe honda CB1000, vind ik wel iets hebben eigenlijk. Wel duur.

Honda_CB1000R_Stardust_stat_SPH7892.jpg

Is dat een special edition?? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik het geld hebben, dan zou ik zin hebben in deze om de SH te vervangen

60b78dcd-c60f-49b6-bc76-332d110459de_MY2 

Lagere ruit erop en handkappen en ideaal voor mijn woon-werk (Gent-Brussel) bij mottiger weer. Bij mooi weer pak ik wel de CB, zoals ik nu ook doe. 
Eventueel nog een kleine topkoffer indien de laptop niet in het bagage compartiment onder de tank zou passen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Een nieuwe honda CB1000, vind ik wel iets hebben eigenlijk. Wel duur.

Honda_CB1000R_Stardust_stat_SPH7892.jpg

Aaaa bestaan er nog goedkope motoren? 

Moto's he, geen 125cc brommerke's. 

 

😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ga ik een proefrit mee maken :) 

Ik weet ook wel dat een allroad waarschijnlijk de beste keuze is, maar mijn voorliefde voor het sport-toersegment verplicht me om deze optie serieus te bekijken :) 

S1000GT.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2021 om 14:07, binnenmuisarchitekt zei:

Een nieuwe honda CB1000, vind ik wel iets hebben eigenlijk. Wel duur.

Honda_CB1000R_Stardust_stat_SPH7892.jpg

Dikke moto! The power of dreams :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/10/2021 om 09:44, msxx zei:

Hier ga ik een proefrit mee maken :) 

Ik weet ook wel dat een allroad waarschijnlijk de beste keuze is, maar mijn voorliefde voor het sport-toersegment verplicht me om deze optie serieus te bekijken :) 

S1000GT.jpg

de lijn zegt me niets qua herkenning?  Welk merk is dit dus. :shame:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2021 om 14:07, binnenmuisarchitekt zei:

Een nieuwe honda CB1000, vind ik wel iets hebben eigenlijk. Wel duur.

Honda_CB1000R_Stardust_stat_SPH7892.jpg

Ik vind daar precies nog geen info over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/10/2021 om 09:44, msxx zei:

Hier ga ik een proefrit mee maken :) 

Ik weet ook wel dat een allroad waarschijnlijk de beste keuze is, maar mijn voorliefde voor het sport-toersegment verplicht me om deze optie serieus te bekijken :) 

S1000GT.jpg

voor die prijs kunde niet sukkelen idd :party:😂

image.thumb.png.6a8ff567c7466bfc930493c0923bc3d1.png

 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Compleet zot van de nieuwe Harley Davidson Sportster S. Fantastische looks. 

Ik ben er ook eerder warm voor, yep. (Die mat wit metallic versie, mmmm, daar gaat dat koper van de aandrijflijn machtig goed bij.)
En rijdt ook verrassend goed, als ik de verzamelde pers mag geloven. Aangename dot paarden ook.

Enige wat moet (ifv looks), is die "aanhangwagen" achteraan (bridge met nummerplaat en lichten) vervangen door een zijdelingse nummerplaatbevestiging (denk ik, nog niet gezien) en kleine lichtjes onder z'n kont.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid