Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden, GTX zei:

Prachtding. 

Al bij al heb ik zelf niet zo veel met mijn 748 gereden, maar wat me opvalt is dat ik vaak vergeet dat ik die gehad heb. Die heeft eigenlijk een zeer beperkte indruk na gelaten. Veel minder dan wat ik had gehoopt. Ziet er absoluut bijzonder uit, maar rijdt niet zo bijzonder... Mss dat een setje Termi's daar wel wat verandering in zou gebracht hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 1/3/2022 om 16:10, Tjeu zei:

Prachtding. 

Al bij al heb ik zelf niet zo veel met mijn 748 gereden, maar wat me opvalt is dat ik vaak vergeet dat ik die gehad heb. Die heeft eigenlijk een zeer beperkte indruk na gelaten. Veel minder dan wat ik had gehoopt. Ziet er absoluut bijzonder uit, maar rijdt niet zo bijzonder... Mss dat een setje Termi's daar wel wat verandering in zou gebracht hebben. 

Mij heeft dat nochtans veel indruk nagelaten :inlove:

Onvergetelijk zelfs. In verschillende aspecten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega van me heeft een Multistrada 1260 GT in lease, waar hij van af wil. Zou, mocht 't mij interesseren, de moto wel willen overnemen en daarna aan mij 'schenken' voor een faire prijs. (Wel nog geen details daarover dus even afwachten...)
Ik twijfel wel wat. Vind die machine bloedmooi (er is geen knappere hoogpoter, imo), 't heeft alles wat ik wil, behalve een cardanaandrijving misschien. Alleen was ik niet zo wild van de 1260 in de Diavel. De zijne heeft wel Termi's steken, kan een groot verschil zijn, mogelijks.

Unsure.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst kijken wat hij er voor moet hebben. Aangezien ik nog niet meteen aan vervangen dacht én een Multistrada dan zeker niet op 1 zou hebben gestaan, ga 'k er niet de marktprijs voor willen leggen 🙂  Aka als hij iets dicht onder de 20k wil krijgen, gaat de vlieger niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dragonfly balans na 2 jaar ownership?

Pro's en cons zijn natuurlijk persoonlijk maar er is erg veel over de 1260 MS te lezen/zien ... dus dat geeft wel een goed beeld.
Heb jij nog markante zaken, die je kwijt kan erover? Zeker qua cons, dat interesseeert me wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turbulentie is m.i. sterk ruit-afhankelijk? Het mini-"ruitje" van de Pikes Peak zou ik sowieso monteren. Ik zit graag in de wind. Net omdat ik idd bijzonder gevoelig ben aan turbulentie.

Wat de v-bak betreft: ik kom van een BMW, says enough. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Turbulentie is m.i. sterk ruit-afhankelijk? Het mini-"ruitje" van de Pikes Peak zou ik sowieso monteren. Ik zit graag in de wind. Net omdat ik idd bijzonder gevoelig ben aan turbulentie.

Wat de v-bak betreft: ik kom van een BMW, says enough. :D 

De spiegels zijn de boosdoeners:-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, gTa zei:

@dragonfly balans na 2 jaar ownership?

Pro's en cons zijn natuurlijk persoonlijk maar er is erg veel over de 1260 MS te lezen/zien ... dus dat geeft wel een goed beeld.
Heb jij nog markante zaken, die je kwijt kan erover? Zeker qua cons, dat interesseeert me wel.

Valse neutral is idd een zwak puntje. Ik heb het soms nog.

Voor de rest een fantastische moto. Van turbolentie heb ik geen last, dan zet ik het ruitje wat hoger.

Rijdt zalig, geeft veel vertrouwen, veel koppel en spel gaat beschaafd vooruit. Ik hoef geen naked meer, dit rijdt veel aangenamer 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, msxx zei:

De spiegels zijn de boosdoeners:-) 

Valt aan te passen, toch? Heb ik nu trouwens ook, dat voel ik tot op de schouders/bovenarmen. Zonder spiegels is onnoemelijk veel minder turbulentie.

Maar good to know!

21 minuten geleden, dragonfly zei:

Valse neutral is idd een zwak puntje. Ik heb het soms nog.

Voor de rest een fantastische moto. Van turbolentie heb ik geen last, dan zet ik het ruitje wat hoger.

Rijdt zalig, geeft veel vertrouwen, veel koppel en spel gaat beschaafd vooruit. Ik hoef geen naked meer, dit rijdt veel aangenamer 🙂 

Ik neig ook die richting uit, steeds meer.

De hoogpoters zijn ondertussen ook al eventjes zo bloody goed dat ze (voor een doorsnee rijder als ik) makkelijk even snel ... of zelfs sneller dan een naked zijn, net door hun (relatief) gemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer ik dingen zie van de nieuwe Triumph ... rrrrrrrrrrrrrrr

Die sound :shock: 

En wat zots kan een goeie rijder met zo'n bakbeest uithalen, zeg :lolz: 

Zie dat wel zitten om met zoiets dan wat offroad trainingen te volgen ❤️

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Ik neig ook die richting uit, steeds meer.

De hoogpoters zijn ondertussen ook al eventjes zo bloody goed dat ze (voor een doorsnee rijder als ik) makkelijk even snel ... of zelfs sneller dan een naked zijn, net door hun (relatief) gemak.

Blijft een zware moto om te verplaatsen, daar mis ik de naked wel. Maar eens je rijdt is dat zo smooth 😍

Enig minpunt blijft de 2-cylinder. Dat trilt een pak meer tussen je benen 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Hoe meer ik dingen zie van de nieuwe Triumph ... rrrrrrrrrrrrrrr

Die sound :shock: 

En wat zots kan een goeie rijder met zo'n bakbeest uithalen, zeg :lolz: 

Zie dat wel zitten om met zoiets dan wat offroad trainingen te volgen ❤️

 

Bedankt, doet me met heimwee terugdenken aan de offroadstukjes die ik met de GS soms deed :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gTa zei:

Hoe meer ik dingen zie van de nieuwe Triumph ... rrrrrrrrrrrrrrr

 

Zie dat wel zitten om met zoiets dan wat offroad trainingen te volgen ❤️

 

Ben je daar al niet te oud voor? 😜

Dit  gezegd zeinde: beste vriend heeft op zijn 50ste ofroad trainingen gedaan omdat ze met een 10-tal vrienden zich hadden ingeschreven voor in de bergen te gaan rijden in Mallorca. Machtige foto's en filmpjes daarvan gezien maar het was bij momenten levensgevaarlijk. 

Dit jaar gaan ze opnieuw in September😀

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/3/2022 om 13:40, gTa zei:

Eerst kijken wat hij er voor moet hebben. Aangezien ik nog niet meteen aan vervangen dacht én een Multistrada dan zeker niet op 1 zou hebben gestaan, ga 'k er niet de marktprijs voor willen leggen 🙂  Aka als hij iets dicht onder de 20k wil krijgen, gaat de vlieger niet op.

We zitten sinds woensdagavond in een vreselijke periode (rouw), hij weet daar van want ik ben daardoor niet op 't werk, geen berichtje of niks tenzij een "Seg, ik heb door jouw interesse eens rondgevraagd en 't beste bod tot nu toe dat ik heb is 19.000, wilde gij meer bieden?"  💥

  • Omhelzing 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

2,5 jaar na de verkoop van m’n Street Triple zou het weer beginnen jeuken om moto te rijden! Maar ben er nog niet uit of ik naked of hoogpoter wil… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, 3000 zei:

2,5 jaar na de verkoop van m’n Street Triple zou het weer beginnen jeuken om moto te rijden! Maar ben er nog niet uit of ik naked of hoogpoter wil… 

iets zoals een Tiger 660? Dat zit wat tussen de twee. iets hoger, maar wel volledig straat gericht. Dito met de vorige Tiger Sport of een Yamaha Tracer,... Keuze genoeg in dat segment (hoogpoter met 17" voorwiel) dat de voordelen van beiden combineert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/2/2022 om 12:35, gTa zei:

Ja, dat matgroen met witte details en wit frame was ook op de vorige generatie Tigers (800 en 1200) al de knapste kleurstelling, moet een succes zijn gezien ze 't verder zetten.
Wel enkel te krijgen op de 'Rallye', dus met 21/18" spaakwielen en noppenbanden. De GT (= 19/18" gietwielen en meer op reizen/weg afgestemd) komt in saaiere kleuren.
De "Esplorer" uitvoering (zowel op GT als op Rallye) komt met een 30-liter benzinetank en met die dodehoeksensor achteraan (zoals Ducati ook heeft).

Mijn schoonpa was aan het rondkijken voor een andere moto, niets concreet. Vorig weekend naar de opendeur van Triumph in tielt wingene geweest en daar stond een Tiger 900 Rally Pro in dat groen. Maandag erna heeft hem gebeld om het opzij te zetten, vandaag is hij erom. Ben benieuwd.

De 1200 vond hij wat erover voor zijn gebruik. Africa Twin maakte ook veel kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid