Ga naar inhoud

Land Rover Range Rover Sport


D Squaloid

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, tuscani zei:

Lezen is niet je sterkste punt, maar lees gewoon de quote in dezelfde post van tommie.

Woord break gemist. 

Ge maakt ook geen reclame voor uw brillen door dit aan te merken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Woord break gemist. 

Ge maakt ook geen reclame voor uw brillen door dit aan te merken :D

Wat baten kaars en bril ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/5/2023 om 16:01, Tommie zei:

?

Ooit al eens met een E63S gereden?

Of zelfs met een X5M for that matter?

Ja en een E63 is also pretty meh 😉 

Snel, ja, sportief, no. Ik vond C63 ook saai rijden. Bruut, snel en luid (opgekieteld, andere downpipes) maar de steering wheel feedback was ook gewoon weer onbestaand. Dat is voor mij per definitie saai rijden ja. AMG, ook de E klasses, allemaal hetzelfde issue. Veel te zware motor in een chassis dat niet stijf genoeg is.

aangepast door TJRACING
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, TJRACING zei:

Ja en een E63 is also pretty meh 😉 

Snel, ja, sportief, no. Ik vond C63 ook saai rijden. Bruut, snel en luid (opgekieteld, andere downpipes) maar de steering wheel feedback was ook gewoon weer onbestaand. Dat is voor mij per definitie saai rijden ja. AMG, ook de E klasses, allemaal hetzelfde issue. Veel te zware motor in een chassis dat niet stijf genoeg is.

Allemaal nichtenautos! 

Wat is dan wel een auto rijplezier waardig?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Allemaal nichtenautos! 

Wat is dan wel een auto rijplezier waardig?

 

Je trekt het in het belachelijke maar mist het punt wel. Dikke motor en veel pk’s maken niet per definitie een sportwagen. Heb zelf jaren een C63 break daily gereden met 611pk en supersprint headers. Een tank van 2 ton kan je niet meegeven dat het een sportwagen is. Stuurt voor geen hol. 
 

- Laag gewicht

- bij voorkeur manueel

- geen elektrische stuurbekrachtiging

MX5 NA of NB, Caterhams, Lotus Elise of Exige, … misschien eens met zo iets rijden en is kijken of je de definitie van ‘drivers car’ wel snapt?

Ik heb werkelijk al vanalles gereden. Van R8 tot Porsche tot Astons. Beste auto ever? Men Lotus Elise S3. Ruined every car for me. 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

 

Wat is dan wel een auto rijplezier waardig?

 

Dat bepaalt toch ieder voor zich. Ik ben geen liefhebber van SUV's, maar begrijp dat mensen voor zo'n auto kiezen. Of het nu een diesel, hybride of SVR is, het zijn 1 voor 1 dikke machines, kilometervreters, met veel klasse. Mijn vrouw zegt altijd dat een Range Rover een 'way of life' is. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, TJRACING zei:

Je trekt het in het belachelijke maar mist het punt wel. Dikke motor en veel pk’s maken niet per definitie een sportwagen. Heb zelf jaren een C63 break daily gereden met 611pk en supersprint headers. Een tank van 2 ton kan je niet meegeven dat het een sportwagen is. Stuurt voor geen hol. 
 

- Laag gewicht

- bij voorkeur manueel

- geen elektrische stuurbekrachtiging

MX5 NA of NB, Caterhams, Lotus Elise of Exige, … misschien eens met zo iets rijden en is kijken of je de definitie van ‘drivers car’ wel snapt?

Ik heb werkelijk al vanalles gereden. Van R8 tot Porsche tot Astons. Beste auto ever? Men Lotus Elise S3. Ruined every car for me. 

 

Ik heb het zaterdag nog tegen @Bompa gezegd: Die Elise S3 is no good to me. Veel waar ik mee rijd dezer dagen is gewoon saai 😁 Hoe fantastisch een Porsche, BMW M, ... ook is, als het op bereikbare, laagdrempelig rijplezier aankomt is er weinig dat in de buurt kan komen van een Lotus

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, TJRACING zei:

Je trekt het in het belachelijke maar mist het punt wel. Dikke motor en veel pk’s maken niet per definitie een sportwagen. Heb zelf jaren een C63 break daily gereden met 611pk en supersprint headers. Een tank van 2 ton kan je niet meegeven dat het een sportwagen is. Stuurt voor geen hol. 
 

- Laag gewicht

- bij voorkeur manueel

- geen elektrische stuurbekrachtiging

MX5 NA of NB, Caterhams, Lotus Elise of Exige, … misschien eens met zo iets rijden en is kijken of je de definitie van ‘drivers car’ wel snapt?

Ik heb werkelijk al vanalles gereden. Van R8 tot Porsche tot Astons. Beste auto ever? Men Lotus Elise S3. Ruined every car for me. 

 

Daar kan ik niet over meespreken. Nooit met een drivers car gereden. Mijn rijplezier beperkt zich tot een Cayenne diesel. Maar jij zal het wel weten zeker.

10 uren geleden, BMWMB zei:

Dat bepaalt toch ieder voor zich. Ik ben geen liefhebber van SUV's, maar begrijp dat mensen voor zo'n auto kiezen. Of het nu een diesel, hybride of SVR is, het zijn 1 voor 1 dikke machines, kilometervreters, met veel klasse. Mijn vrouw zegt altijd dat een Range Rover een 'way of life' is. 

Voor één keer ben ik met u akkoord (schrijf het op ! 😉 ). 

Dit topic gaat over een Range, en evenals de dikke breaks, mag je daar niet van verwachten dat dat sportief rijdt. Als je dat gaat kopen omdat je een sportieve wagen wil of een rijdersauto verwacht, dan ben je verkeerd bezig. 

Een SUV, en alzeker een Range, koop je omwille van zijn comfort, practische kant en "way of life" zoals je vrouw juist zegt. 
Een dikke V8 past daar ook in. Het koppel en de klant geven die dingen nog dat extra stukje comfort bij het rijden. 

Én er is een markt voor dergelijke SUV's die ook nog eens opgekleed zijn met AMG, SVO of M "decoraties". Idem voor de E break en co.

Probleem is dat er zijn die denken "ha, 't is nen AMG, dus we gaan een sportwagen rijden". Nope, it's big, it's comfy, it looks good,... hou het daarbij.  Het enige "sportieve" dat je daarmee kan doen is eens deftig optrekken. Ga er echt de prestaties van de motor mee gebruiken en je maakt alles kapot: remmen, boite, etc.  
(En jawel, hier spreek ik uit ervaring). 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg even iets anders, na bijna 4000 km, ik moet precies continu ruitenwisservloeistof bijvullen, terwijl ik die (denk ik) toch niet veel gebruik?

Wagen ook binnen geweest voor koffer dat niet goed sloot, eerlijk gezegd precies niet goed in elkaar gezet, slapende kwaliteitscontroleur die dag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, venteke zei:

Wagen ook binnen geweest voor koffer dat niet goed sloot, eerlijk gezegd precies niet goed in elkaar gezet, slapende kwaliteitscontroleur die dag?

Een vereiste om aan de slag te gaan bij LR als kwaliteitscontroleur is de diagnose CVS

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, venteke zei:

Zeg even iets anders, na bijna 4000 km, ik moet precies continu ruitenwisservloeistof bijvullen, terwijl ik die (denk ik) toch niet veel gebruik?

Wagen ook binnen geweest voor koffer dat niet goed sloot, eerlijk gezegd precies niet goed in elkaar gezet, slapende kwaliteitscontroleur die dag?

It’s a Land Rover!

Die “mop” in TGT dat de auto goed in mekaar zat als de kat niet ontsnapt was, is geen mop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

David, heb jij jouw RRS intussen ontvangen? Ik ben de mijne gisteren gaan afhalen.

aangepast door D Squaloid
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 27/7/2023 om 18:04, D Squaloid zei:

David, heb jij jouw RRS intussen ontvangen? Ik ben de mijne gisteren gaan afhalen.

Uiteindelijk een rode toch he? Dan heb ik hem gisteren gezien. Tof!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Trek genoeg foto's van de achterkant.  Degene die hier rondrijden zijn allemaal zwarte of donkere en hij overtuigd mij niet langs achter. Veel te glad of smal precies.  Beetje discovery vibes, daar klopte de achterkant ook niet.  De vorige stond optisch precies breder en stoerder. 

Tzou kunnen dat uw kleur beter overkomt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, tuscani zei:

Trek genoeg foto's van de achterkant.  Degene die hier rondrijden zijn allemaal zwarte of donkere en hij overtuigd mij niet langs achter. Veel te glad of smal precies.  Beetje discovery vibes, daar klopte de achterkant ook niet.  De vorige stond optisch precies breder en stoerder. 

Tzou kunnen dat uw kleur beter overkomt. 

OvertuigT.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, BMWMB zei:

De onze is geleverd! Nu alle paperassen in orde maken, en dan kunnen we 'm gaan halen.

 

IMG_6220.jpeg

IMG_6222.jpeg

Knappe kleurencombinatie. Benieuwd naar meer foto's van het interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/9/2023 om 22:29, BMWMB zei:

De onze is geleverd! Nu alle paperassen in orde maken, en dan kunnen we 'm gaan halen.

 

IMG_6220.jpeg

IMG_6222.jpeg

Geen idee of dat geruststellend is, de auto ophalen op de brug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid