ir_fuel 51.977 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 12 hours ago, Monterey Jack said: Ik mis het wel, anderzijds zoals aangegeven een geniaal seizoen. Eigenlijk snap je nu ook waarom dat MM93 alle voorgaande jaren met de vingers in de neus kampioen werd, bij de rest is er geen lijn in te trekken. Idd, je krijgt een kampioen zoals het jaar dat Hayden kampioen is geworden. Puur op regelmaat ipv dominantie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 4 uren geleden, ir_fuel zei: Idd, je krijgt een kampioen zoals het jaar dat Hayden kampioen is geworden. Puur op regelmaat ipv dominantie. Jonathan Rae be like: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 21 oktober 2020 Delen Geplaatst: 21 oktober 2020 De vraag is of MM anders wel zo dominant zou geweest zijn als iedereen denkt/ wil geloven. Tijdens het seizoensbegin was FQ zeer dominant, de voorbije jaren was er enkel concurrentie van Ducati met vooral Dovi en hier en daar een flits van de Yamaha's. En vaak afhankelijk van circuit tot circuit. Dit jaar is het niet de 'gewone' calendar met de 'gewone' circuits. Nu staan Suzuki en KTM er ook. Er zijn een aantal rijders op hun poten gevallen, er is wat veelbelovende doorstroming van moto2,... genoeg ingrediënten om het de 94 lastig te maken. Want de Honda is vermoedelijk toch weer niet de beste motor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 22 oktober 2020 Delen Geplaatst: 22 oktober 2020 On 10/20/2020 at 1:51 PM, gTa said: Jonathan Rae be like: Geen idee. Ik volg het WK Superbike niet. Kan nu al niet volgen met alle races dit jaar. 't was er sommige weekends over Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 22 oktober 2020 Delen Geplaatst: 22 oktober 2020 10 hours ago, Frekkel said: De vraag is of MM anders wel zo dominant zou geweest zijn als iedereen denkt/ wil geloven. Tijdens het seizoensbegin was FQ zeer dominant, de voorbije jaren was er enkel concurrentie van Ducati met vooral Dovi en hier en daar een flits van de Yamaha's. En vaak afhankelijk van circuit tot circuit. Dit jaar is het niet de 'gewone' calendar met de 'gewone' circuits. Nu staan Suzuki en KTM er ook. Er zijn een aantal rijders op hun poten gevallen, er is wat veelbelovende doorstroming van moto2,... genoeg ingrediënten om het de 94 lastig te maken. Want de Honda is vermoedelijk toch weer niet de beste motor. Gelukkig heeft MM 93 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 22 oktober 2020 Delen Geplaatst: 22 oktober 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.819 Geplaatst: 24 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 Nakagami op Pole morgen in Aragon 2 Wat een jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.150 Geplaatst: 25 oktober 2020 Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 Een seizoen waar bijna alle rijders onregelmatige resultaten afleveren, benieuwd wie in de overige races het meest constant is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.819 Geplaatst: 25 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 On 10/19/2020 at 9:46 PM, gTa said: Ja, klopt wel wat je zegt. (Ik lees jouw indrukken en kijk op de zaak erg graag. Keep it up!) Wild guess: het gevolg van wat afstel-gefoefel om de moto misschien toch nog een tik meer op Rossi's wensen af te stellen? En hoe wil FQ20 zijn machine afgesteld hebben, eigenlijk? Is dat er ene die ook beter overweg kan met wat "moeilijks" of net niet? Vandaag in het commentaar op BT Sports: "Look at the two different machines, the KTM that takes the corners and the Yamaha that steers like a boat. Whenever have we said that about the M1?" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 En welk excuus had Quartararo deze keer voor zijn prestatie? Toont nogmaals dat je moet oppassen met piloten op een voetstuk te zetten. Hij ging volgens de pers de man zijn die het MM moeilijk ging maken, en door het uitvallen van die laatste naar een wereldtitel ging fietsen. Nou, is dat even anders uitgedraaid. Als je ziet wat Morbidelli gedaan heeft kan je het ook moeilijk op de moto steken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 7 minuten geleden, ir_fuel zei: En welk excuus had Quartararo deze keer voor zijn prestatie? Toont nogmaals dat je moet oppassen met piloten op een voetstuk te zetten. Hij ging volgens de pers de man zijn die het MM moeilijk ging maken, en door het uitvallen van die laatste naar een wereldtitel ging fietsen. Nou, is dat even anders uitgedraaid. Als je ziet wat Morbidelli gedaan heeft kan je het ook moeilijk op de moto steken. https://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/381188/quartararo-ik-heb-moeite-met-inhalen-met-de-yamaha/ "Lastig inhalen met de Yamaha", artikel van vorige maand. Dat verklaart zijn afschuwelijke race van vorige week niet, want toen mocht hij van pole starten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 Dat impliceert vast zitten achter iemand. Als ze je voorbij komen kan je geen last hebben van moeilijk inhalen he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 1 uur geleden, ir_fuel zei: Dat impliceert vast zitten achter iemand. Als ze je voorbij komen kan je geen last hebben van moeilijk inhalen he Het was zijn excuus he, niet dat van mij Vinales was ook geweldig gestart met Yamaha in het eerste seizoen... maar heeft daarna toch ook niet meer geleverd wat je had verwacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.215 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 Had Quartararo vorige week geen probleem met de bandendruk van de voorband? Ik hoorde wel dat hij het wat laat hangen in de trainingen qua testen met verschillende banden en setups. Morbidelli zou blijkbaar veel meer verschillende zaken getest hebben. Ik ben wel eens benieuwd hoe Mir zal omgaan met de "druk" van WK-leider te zijn in de volgende wedstrijd op een ander circuit. Kleine Marquez was ook goed bezig tot hij een schuiver maakte. Het lijkt dan toch te kloppen dat de Honda een motor is die je op de limiet moet rijden wil je vanvoor rijden. Maar op de limiet betekent ook vaker crashen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
#166 255 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 wedstrijdverslag door één van de weinige journalisten met kennis .. https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/morbidellis-aragon-motogp-win-it-really-was-a-trip knappe race van zarco ook. de andere ducs waren gewoon nergens en dan rijdt de fransman P5 op een 2019-versie, voor het 'minste' team. hoe dat 'm oliveira nog countert in die laatste ronde, sterk. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 28 oktober 2020 Delen Geplaatst: 28 oktober 2020 Op 26/10/2020 om 14:47, GTX zei: Kleine Marquez was ook goed bezig tot hij een schuiver maakte. Het lijkt dan toch te kloppen dat de Honda een motor is die je op de limiet moet rijden wil je vanvoor rijden. Maar op de limiet betekent ook vaker crashen. Dus de Suzuki en Yamaha rijders rijden in de veilige comfortzone? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.215 Geplaatst: 28 oktober 2020 Delen Geplaatst: 28 oktober 2020 13 minuten geleden, Frekkel zei: Dus de Suzuki en Yamaha rijders rijden in de veilige comfortzone? Alex Marquez: “Het is lastig omdat je op elk vlak heel erg sterk moet zijn, niet zoals bij Yamaha. Zij moeten zich vooral focussen op de low speed-bochten en de acceleratie. Misschien ligt de focus bij Ducati meer op de acceleratie. Met Honda moet je op elk onderdeel sterk zijn, bij het remmen, bij het insturen van de bocht maar ook de acceleratie. Dat maakt het voor een rijder heel uitdagend omdat je altijd op de limiet moet rijden. Als je dan iets wilt ontspannen, verlies je gelijk een seconde terwijl rijders met andere motoren dan misschien een paar tienden verliezen. " Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 28 oktober 2020 Delen Geplaatst: 28 oktober 2020 27 minuten geleden, GTX zei: Alex Marquez: “Het is lastig omdat je op elk vlak heel erg sterk moet zijn, niet zoals bij Yamaha. Zij moeten zich vooral focussen op de low speed-bochten en de acceleratie. Misschien ligt de focus bij Ducati meer op de acceleratie. Met Honda moet je op elk onderdeel sterk zijn, bij het remmen, bij het insturen van de bocht maar ook de acceleratie. Dat maakt het voor een rijder heel uitdagend omdat je altijd op de limiet moet rijden. Als je dan iets wilt ontspannen, verlies je gelijk een seconde terwijl rijders met andere motoren dan misschien een paar tienden verliezen. " Dat is het standaard perspraatje hé. Gewoon om niet te moeten zeggen dat de Honda niet goed genoeg is. Motorisch is hij wellicht beter dan de Yamaha. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 28 oktober 2020 Delen Geplaatst: 28 oktober 2020 1 hour ago, Frekkel said: Dus de Suzuki en Yamaha rijders rijden in de veilige comfortzone? Die bollen op 90%, tot er een Honda in de buurt komt, dan draaien ze bij Ducati wat harder aan de gas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 3 november 2020 Delen Geplaatst: 3 november 2020 Yamaha blokken rijden blijkbaar al een tijdje rond met een verminderd toerental, omdat ze een probleem hebben met de kleppen. Gemiddeld moet elk motorblok 950 mijl rijden, en het wordt voor sommigen lastig. Nog 3 races te gaan met ongeveer 340 mijl per race. Mir heeft nog 3 blokken die draaien, met 950, 850 en 210 mijl op. Quartararo heeft er nog 3, met 1480, 1270 en 530 mijl. Morbidelli heeft er nog 2, met 1700 en 1300 mijl. Vinales heeft er nog 2, met 1450 en 1380 mijl. https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/motogp-title-fight-who-will-run-out-of-engines-first 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 6 november 2020 Delen Geplaatst: 6 november 2020 Heeft ergens iets te maken met de kleppen van de eerste 2 races. Quote After failing to respect MSMA technical changes protocols, Yamaha, Monster Energy Yamaha & Petronas Yamaha SRT are given points deductions Due to an internal oversight, Yamaha Motor Company failed to respect the protocol which requires them to obtain unanimous approval from MSMA for technical changes. For this reason, Yamaha Motor Company have had 50 World Championship Constructor points withdrawn. This is double the points earned whilst not respecting the protocol required for technical changes. Monster Energy Yamaha MotoGP have had 20 World Championship Team points withdrawn. This is the points earned whilst not respecting the protocol. Petronas Yamaha SRT have had 37 World Championship Team points withdrawn. This is also the points earned whilst not respecting the protocol. This means the respective Championships now look like this: CONSTRUCTOR CHAMPIONSHIP: Ducati - 171 Suzuki - 163 Yamaha - 158 KTM - 143 Honda - 117 Aprilia - 36 TEAM CHAMPIONSHIP: Team Suzuki Ecstar - 242 Petronas Yamaha SRT - 198 Ducati Team - 180 Red Bull KTM Factory Racing - 157 Monster Energy Yamaha MotoGP - 156 Pramac Racing - 128 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 8 november 2020 Delen Geplaatst: 8 november 2020 Hopla, Vinales mag vanuit de pits starten met een nieuw motorblok. Lin Jarvis wist te zeggen dat ze in 2020 een andere leverancier namen voor de kleppen van de motor, die problemen gaven, en daarom terugschakelden naar de vorige leverancier. Precies dezelfde materialen en specificaties, maar zogezegd was het probleem dat ze de goedkeuring van de organisatie nodig hadden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.819 Geplaatst: 8 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2020 14 ronden ver, de top 10: 1. Rins 2. Mir 3. P. Espargaro 4. Oliveira 5. Nakagami 6. Zarco 7. Miller 8. A Marquez 9. Dovisiozo 10. Morbidelli 1e Yamaha op 10. 1e Ducati is een klantenteam, idem voor Honda. 2 Suzuki's gevolgd door 2 KTM aan de leiding Wat een jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 8 november 2020 Delen Geplaatst: 8 november 2020 Suzuki P1 P2, KTM P3 Wie had zo een uitslag ooit kunnen voorspellen 2 jaar geleden? Voor de rest wel een zeer saaie race. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 10 november 2020 Delen Geplaatst: 10 november 2020 Ianonne heeft vier jaar gekregen in beroep. Die zien we nooit meer te-rug. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.