kefkie 2.220 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 Ik heb de mijne in september besteld en zou geleverd worden rond maart-april. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D Squaloid 206 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 Wat valt er al te vertellen over de X5 LCI? Wanneer is de voorstelling, productie, …? Al nieuws over de M50e? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.534 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 04/2023, nog een heel eind af dus. M50e is gerucht, ik acht die kans enorm klein. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.249 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 4 minuten geleden, Tommie zei: 04/2023, nog een heel eind af dus. M50e is gerucht, ik acht die kans enorm klein. Jammer, mijn schoonvader is op zoek naar een vervanger van zijn M50d, maar ziet het nut niet om voor een 45e te gaan van dezelfde generatie. Een LCI en overtreffende trap zou wel aanspreken denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.534 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 Er kunnen geen overtreffende trappen blijven komen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 3 minuten geleden, Tommie zei: Er kunnen geen overtreffende trappen blijven komen... XM! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.534 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 13 minuten geleden, Lotuzzz zei: XM! Sure. Maar da's geen X5. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cliolover 0 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 31 minuten geleden, Tommie zei: Sure. Maar da's geen X5. ik vind die wel mooi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.692 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 8 uren geleden, Tommie zei: 04/2023, nog een heel eind af dus. M50e is gerucht, ik acht die kans enorm klein. idem GLE gerucht is dat daar de 580e-powertrain (510 pk / 750 Nm) in komt ipv de 580-V8 ik hoop het maar betwijfel het sterk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SpeedExceed 178 Geplaatst: 15 december 2021 Delen Geplaatst: 15 december 2021 Op 14/12/2021 om 20:39, William Blake zei: idem GLE gerucht is dat daar de 580e-powertrain (510 pk / 750 Nm) in komt ipv de 580-V8 ik hoop het maar betwijfel het sterk Zo een GLE580 (V8) is thans nog iets speciaals. Ik zou dat precies liever hebben als een 63. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.692 Geplaatst: 15 december 2021 Delen Geplaatst: 15 december 2021 11 minuten geleden, SpeedExceed zei: Zo een GLE580 (V8) is thans nog iets speciaals. Ik zou dat precies liever hebben als een 63. ik niet, altijd AMG Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 X5 LWB, enkel voor de Chinese markt. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 https://www.motor1.com/news/570531/2022-bmw-x5-li-debut/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.340 Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 Is er veel verschil tussen een X7 en een X5 LWB? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.964 Geplaatst: 19 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.964 Geplaatst: 19 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 19 maart 2022 Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Dit is toch de perfecte oplossing. Elektrische motoren, maar aangedreven met waterstof. Actieradius is niet meer dan met batterijen, maar de auto is wel getankt in een paar minuten tijd. Ook is de auto minder zwaar, en heeft ‘m geen last van minder actieradius bij koud weer. Gaat dit dan toch nog kunnen doorbreken? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.534 Geplaatst: 19 maart 2022 Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Zeker. Verwacht je aan een hybride model, waarmee ik bedoel dat we in de toekomst 2 soorten zullen kiezen in functie van ons gebruik. Lange afstanden, kies dan voor waterstof wegens het makkelijk en snel tanken. Bestaande tankstations kunnen trouwens makkelijk omgebouwd worden. Doe je kortere afstanden en kan je thuis laden, kies dan voor elektrisch. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.641 Geplaatst: 19 maart 2022 Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Klinkt goed! (Pun intended) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D Squaloid 206 Geplaatst: 19 maart 2022 Delen Geplaatst: 19 maart 2022 3 uren geleden, Tommie zei: Zeker. Verwacht je aan een hybride model, waarmee ik bedoel dat we in de toekomst 2 soorten zullen kiezen in functie van ons gebruik. Lange afstanden, kies dan voor waterstof wegens het makkelijk en snel tanken. Bestaande tankstations kunnen trouwens makkelijk omgebouwd worden. Doe je kortere afstanden en kan je thuis laden, kies dan voor elektrisch. Ik hoop dat je gelijk krijgt. Er is echter een heel groot probleem met waterstof en dat is de efficiëntie. Hieronder een stukje over het verschil met een batterij ... Je verliest enorm veel energie bij het omzetten naar waterstof en terug naar kinetische energie. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de baas van Volkswagen er daarom geen graten in zag. With a battery electric vehicle, once the electricity is generated (hopefully from a renewable source) the process of supplying this to your vehicle charging location means that around 5% of it is lost. The process of charging and discharging the battery loses another 10%. Finally, the motor wastes another 5% when the vehicle is being driven. That makes for a total loss of 20%. With a hydrogen fuel cell, you must first convert the electricity to hydrogen via electrolysis, which is only 75% efficient. The gas then must be compressed, chilled and transported, losing another 10%. The fuel cell process of converting hydrogen back to electricity is only 60% efficient, after which you have the same 5% loss from driving the vehicle motor as for a battery electric vehicle. The grand total is a 62% loss — more than three times as much. Ander artikel: https://insideevs.com/news/406676/battery-electric-hydrogen-fuel-cell-efficiency-comparison/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.534 Geplaatst: 19 maart 2022 Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Dat klopt. Net daarom. Dat verlies in efficiëntie is niet haalbaar voor een volledig wagenpark. Maar voor de beperktere groep veelrijders wel. Onze buren hier in Koningshooikt - de bussenbouwers - zetten ook in op waterstof voor de toekomst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.692 Geplaatst: 19 maart 2022 Delen Geplaatst: 19 maart 2022 12 uren geleden, Tommie zei: Zeker. Verwacht je aan een hybride model, waarmee ik bedoel dat we in de toekomst 2 soorten zullen kiezen in functie van ons gebruik. Lange afstanden, kies dan voor waterstof wegens het makkelijk en snel tanken. Bestaande tankstations kunnen trouwens makkelijk omgebouwd worden. Doe je kortere afstanden en kan je thuis laden, kies dan voor elektrisch. MB had een hele vloot klaar op hydrogen bij wijze van spreken, en keren het nu toch de rug toe, toch wat betreft PKW 8 uren geleden, Tommie zei: Dat klopt. Net daarom. Dat verlies in efficiëntie is niet haalbaar voor een volledig wagenpark. Maar voor de beperktere groep veelrijders wel. Onze buren hier in Koningshooikt - de bussenbouwers - zetten ook in op waterstof voor de toekomst. idd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.955 Geplaatst: 20 maart 2022 Delen Geplaatst: 20 maart 2022 https://www.bmwblog.com/2022/03/19/2023-bmw-x5-facelift-april-2023/ Quote The 2023 BMW X5 xDrive45e is also rumored to get a power bump from 389 horsepower to 480 hp. The new B58 TÜ2 (B58B30M2) engine will also be used under the hood of the popular BMW X5 plug-in hybrid. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 20 maart 2022 Delen Geplaatst: 20 maart 2022 22 uren geleden, Tommie zei: Dat klopt. Net daarom. Dat verlies in efficiëntie is niet haalbaar voor een volledig wagenpark. Maar voor de beperktere groep veelrijders wel. Onze buren hier in Koningshooikt - de bussenbouwers - zetten ook in op waterstof voor de toekomst. Dat warerstof een goede oplossing is om bussen en vrachtwagens elektrisch te krijgen, dat begrijp ik zeker. Maar of alles personenauto’s naar waterstof gaan, daar heb ik toch altijd mijn twijfels over gehad. Misschien wordt het idd een mix van waterstof en batterij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.692 Geplaatst: 20 maart 2022 Delen Geplaatst: 20 maart 2022 1 uur terug, dragonfly zei: https://www.bmwblog.com/2022/03/19/2023-bmw-x5-facelift-april-2023/ ja, nu moet MB de 580e uit de S monteren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.