Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0231 166 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Waw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 http://www.autobild.de/artikel/mercedes-eqc-2019-alle-infos-zum-elektro-suv-10241905.html Productie vanaf 2019 in Bremen, DE 300kW vermogen 80kWh batterij NEDC range is 450km On board AC lader van maximum 7,4kW DC snelladen aan maximum 110kW 0-100km/u in 5 seconden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Mijn opmerkingen: 7,5kW on board AC lader is dezelfde misser als de I-Pace; je gaat met een 40A aansluiting thuis moeten zitten om aan dat vermogen te geraken en 10,5 uur mogen laden; bij de meeste huizen zal het 16A zijn en zal je aan 3,5kW laden en moet je bijna 23 uren wachten. Ook aan publieke laadpalen zoals de Destination Chargers van Tesla en de Allego laadpalen op parkings zal je maar kunnen rekenen op ca 14km range per uur bijladen. Het dashboard met de 2 LCD schermen blijf ik lelijk vinden. Niet omdat het een grote plaat is, maar omdat je duidelijk kan zien dat het gemaakt is uit 2 aparte LCD schermen. Als dit OLED schermen waren had je de randen niet gezien. Wat is er zo belangrijk onder de 'motorkap' die geen motorkap meer is, waardoor er geen kofferruimte is? Ondanks de vorm van de typische plastic boven een motorblok zit daar echt geen motorblok meer onder! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 't is Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Ik vind hem echt geslaagd in die witte spec op de voorstelling! dit gaat verkopen, sowieso Daar ben ik zeker van, en ik voorzie ook een productietekort voor de komende 2 jaren. Ik voorzie overigens ook dat men net zoals Jaguar zal plannen om er een krachtigere AC lader in te steken. Maar in tussentijd ben ik benieuwd of zo een details wel goed uitgelegd gaan worden door de verkopers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.265 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Kan iemand de Benz er nog even tussenknallen? @DDke @dragonfly @Ritsuke 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 7 minuten geleden, wooter zei: Wat is er zo belangrijk onder de 'motorkap' die geen motorkap meer is, waardoor er geen kofferruimte is? Ondanks de vorm van de typische plastic boven een motorblok zit daar echt geen motorblok meer onder! Voelt inderdaad een beetje raar aan maar aan de andere kant is het gewoon wel een mooie auto met 'normale' verhoudingen te vroeg te radicaal gaan is commercieel niet verstandig, mensen moeten nog wat wennen en daarom moet de EQC eruit zien als een normale SUV Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Top concurrent. De 110kW valt wat tegen, das grofweg gezegd 45 minuten laden. En onder dat deksel zullen wel de laadkabels liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 8 minutes ago, Bouncing Bullet said: De 110kW valt wat tegen, das grofweg gezegd 45 minuten laden. Ruw geschat reken ik op 45 minuten voor 80% vol te laden. Dan heb je 64kWh wat je zo een 200km ver zou brengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 22 minutes ago, William Blake said: Voelt inderdaad een beetje raar aan maar aan de andere kant is het gewoon wel een mooie auto met 'normale' verhoudingen te vroeg te radicaal gaan is commercieel niet verstandig, mensen moeten nog wat wennen en daarom moet de EQC eruit zien als een normale SUV Kom, dat er onder de motorkap een gat zit waar je baggage kan insteken heeft niks te maken met mensen die moeten wennen aan dat het een EV is. Het is ook niet alsof Mercedes daar vooraan een constructie heeft om toch maar een grille te laten zitten en de lucht die de grille opvangt dan weg te geleiden. Voor de rest ziet het er allemaal vrij klassiek uit en dat hoeft niet slecht te zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 De neus en het profiel vind ik knap, de achterkant iets minder. Ik denk dat de achterkant meer in balans zou zijn mocht de ruit iets groter zijn waardoor de lichtbalk lager komt en het logo hoger. Het interieur vind ik wat underwhelming eerlijk gezegd. Qua capaciteit had ik eerlijk gezegd gehoopt dat ze toch naar 95kwh zouden gaan. Maar ik denk wel dat dit gaat verkopen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 https://insideevs.com/2020-mercedes-benz-eqc-revealed-range-estimated-at-200-miles/ Quote The 80 kWh battery (10 kWh more than in the concept version) is expected to last for up to 200 miles (320 km). Then, the car will be able to recharge at 110 kW (from 10% to 80% in 40 minutes). Quote “The EQC is equipped with the latest generation of a lithium-ion (Li-Ion) battery serving as the energy source for both electric motors. The battery consists of 384 cells and is located in the vehicle floor, between the two axles. The battery system is modular in design, consisting of two modules with 48 cells each and four with 72 cells each. The powerful high-voltage battery has a nominal voltage of approx. 350 V and a nominal capacity of approx. 218 Ah, for an energy content of 80 kWh (according to NEDC/WLTP). The integral overall cooling concept of the EQC, consisting of a heat pump function and two electric PTC heater boosters, not only includes the power electronics, the electric motor and the rotor, but also the battery. The entire battery system is liquid-cooled. At low temperatures a battery heater ensures outstanding performance and efficiency (see Climate control section).” Het gekke is dat als je het nominale voltage x Ampereuur doet, je op 76,3kWh uitkomt. Dat is minder dan de geclaimde 80kWh, en je moet nog rekening houden dat zo een battery pack niet volledig leeg kan, en niet volledig vol geladen kan, dus je niet de volle 76,3kWh kan gebruiken. Quote For powertrain, Mercedes-Benz decided to go with two asynchronous motors – one for the front axle and one for the rear axle. System output of the all-wheel drive EQC stands at 300 kW and 564 lb-ft (765 Nm). Acceleration from 0 to 60 mph (almost 100 km/h) will be possible in 4.9 seconds. Quote dual motor (asynchronous), all-wheel drive system output of 300 kW (402 hp) and 564 lb-ft (765 Nm) 0-60 mph in 4.9 seconds top speed of 112 mph (180 km/h) 80 kWh battery (384 cells – 218 Ah each – two modules with 48 cells and four modules with 72 cells) up to 200 miles (320 km) of all-electric range (prelim est.) DC fast charging (CCS Combo) in 40 minutes (110kW, 10%-80%) AC on-board charger – 7.4 kW Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.741 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Misser en jaren achter met deze uitvoering Ze kunnen beter in Stuttgart Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Als je naar de WLTP cijfers kijkt, claimen ze 22,2kWh/100km, wat meer is dan de 21kWh/100km die Jaguar voor hun I-Pace claimt. Dat klinkt ook al niet zo best tegenover de I-Pace die in de praktijk meer verbruikt maar wel 10kWh meer heeft (of zelfs 13,7kWh meer). Als het verbruik van de EQC navenant ook hoger uitvalt in reële rijden, dan bijt dat toch weer in de range. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 19 minuten geleden, TomT zei: Qua capaciteit had ik eerlijk gezegd gehoopt dat ze toch naar 95kwh zouden gaan. Qua techspecs is het voldoende als start maar Tesla staat nog voor, beetje jammer maar ik voorspel dat de gevestigde merken sneller zullen groeien hierin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 https://www.autogazette.de/mercedes/kelz/interviews/wir-machen-den-mercedes-unter-den-e-fahrzeugen-989388979.html Michael Kelz, chef ingenieur van de EQC: Quote Auf der anderen Seite werden elektrisch angetriebene Fahrzeuge im Wesentlichen sicher nicht im Langstreckenbereich auf der Autobahn eingesetzt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 8 minutes ago, William Blake said: Qua techspecs is het voldoende als start maar Tesla staat nog voor, beetje jammer maar ik voorspel dat de gevestigde merken sneller zullen groeien hierin Het heeft hen 6 jaar geduurd om een antwoord te geven op de Model S; 9 jaar als je de release van het Model S prototype meetelt, en het resultaat evenaart wat Tesla in 2012 kon leveren, en bijna 10 maanden nadat Tesla aangaf dat ze tegen 2020 een auto gaan produceren met een 200kWh battery pack. Ik zie geen indicatie dat ze binnen 4 jaar dit kunnen bijbenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 5 minuten geleden, wooter zei: Het heeft hen 6 jaar geduurd om een antwoord te geven op de Model S; 9 jaar als je de release van het Model S prototype meetelt, en het resultaat evenaart wat Tesla in 2012 kon leveren, en bijna 10 maanden nadat Tesla aangaf dat ze tegen 2020 een auto gaan produceren met een 200kWh battery pack. Ik zie geen indicatie dat ze binnen 4 jaar dit kunnen bijbenen. Ik vermoed dat ze financieel iets meer power hebben om in te zetten op R&D , maar ja, terechte opmerking want die slagkracht hadden voordien ook maar toen lagen de prioriteiten misschien anders? EQC vind ik geslaagd maar met matige specs, zeker voor Benz dat gezegd zijnde is een auto meer dan specs alleen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 6 minuten geleden, wooter zei: Ik zie geen indicatie dat ze binnen 4 jaar dit kunnen bijbenen. Goh, Rimac is ook een toeleverancier, dus als een constructeur het echt wil, ... ? Ik denk dat Mercedes (& co) onmogelijk zoals Tesla een onafgewerkt product op de markt kan gooien, om het vervolgens gaandeweg wel op te lossen (en iedere paar maanden te updaten). Het resultaat wat je hier ziet is allicht ook 3-4 jaar oude technologie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Die 7,5kWh lader is anders toch een grote misser. Je mag dat echt niet onderschatten, @BMWMB zou heel wat minder tevreden zijn moest hij maar aan 3,5kW of zelfs 7,5kW kunnen laden. Ik laad nu aan 3,5kW en dat is goed om een keertje per week naar Brussel te bollen, maar 2 dagen na mekaar sta je sowieso bij een supercharger. Meer nog, totnogtoe ben ik er niet in geslaagd om in 1 ruk naar Brussel en terug te rijden zonder te stoppen bij een supercharger, sinds ik 2 dagen per week in Anderlecht moet zijn, simpelweg omdat ik op de dagen dat ik niet moet gaan, nog naar andere bestemmingen ga. Niet zo ver, maar 60km gereden is 60km range kwijt en niet geladen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.934 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Die achterkant is spuuglelijk en dat pano interieur begint wat afgezaagd te worden bij Mercedes. Aja en hij laadt veel te traag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.547 Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Best een knappe kar, zeker met die gigantische spaakvelgen van de eerste foto's. Denk dat er verschillende partijen zijn die een stuk minder verdienen aan een elektrische auto, vandaar dat (o.a.) Benz het wil rekken met bewust matige specs? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 september 2018 Delen Geplaatst: 4 september 2018 Tesla zit aan +20% marge, en is met de I-Pace en EQC nog altijd de maatstaf voor elektrische SUV's: Overigens zal productie van de EQC pas starten eind 2019 en eerste leveringen 2020. Tegen dan zal de Model 3 al een jaar leverbaar zijn in Europa. Ik zie de kopers dus vooral uit bestaande Mercedes klandizie komen die onterecht bang gemaakt worden door de media mbt Tesla. Ik vraag me af hoe lang die bangmakerij nog gaat duren wanneer de Model 3 geleverd wordt aan 'normale' mensen en mensen van dichtbij kunnen zien wat dat is, zo een elektrische auto. De EQC had in 2015 potten gebroken. In 2020? Dan zijn de eerste taksen op EV's al actief... Het lijkt er eerder op dat deze datum gekozen is om onder de duiven van Audi te schieten, die effectief met productie van de Audi etron zijn begonnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.