Timo 15.240 Geplaatst: 14 juli 2020 Delen Geplaatst: 14 juli 2020 Zo lelijk. Kan dat echt niet mooi vinden. Gewone 992 is mooier. Ben benieuwd naar de GT3 en GTS. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 14 juli 2020 Delen Geplaatst: 14 juli 2020 Weet niet waar ik het precies moet placeren maar ze gaan een upgrade van de GT2 RS maken met meer vermogen via hogere toeren: https://www.thedrive.com/tech/34775/porsche-found-a-way-to-3d-print-lightweight-pistons-that-add-even-more-horsepower Nu zit de redline nog op 7200 rpm . Het 3dprint maakt een lichte aluminium kop maken met ingewikkeld koelkanaal. De grote vraag voor mij zou zijn, en is de metaalstructuur sterk genoeg. Gegoten, gesmeed, gesinterd, dat is allemaal verschillend. Met de 3d print door lasersmelten is het resultaat blijkbaar sterk genoeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.561 Geplaatst: 14 juli 2020 Delen Geplaatst: 14 juli 2020 2 uren geleden, fuxhound zei: Wat een dik apparaat zeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Damn zou van mij gewone turbo mogen zijn, op die kruisspaakskes, met de std uitlaat. Yum! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 De standaard uitlaat is imo veel knapper dan de sportuitlaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.240 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Veel mooier zo. Velgen en uitlaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.050 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 12 minutes ago, gTa said: Damn zou van mij gewone turbo mogen zijn, op die kruisspaakskes, met de std uitlaat. Yum! Het instapmodelleke ofwa? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Zojuist, ir_fuel zei: Het instapmodelleke ofwa? Sure. Wel badge-deleten dan want anders is dat wat schamelijk. En de steelie-remklauwen geel spuiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Haaaa, dat hadden ze tot nu toe nog niet uitgevonden. Straks nog in 10 versies te krijgen? Rode streep op grijs dak, beige streep op blauw dak, grijze streep op bordeaux dak,...? Typisch Porsche, die personalisatie mogelijkheden. Gotta love the creativity. Wel benieuwd om eens te zien. Edit: cc toont het al 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 En het ziet er naar uit dat je niet meer "gestraft" wordt als je een manuele bak kiest, in die zin dat je tot nu toe dan de chrono pack moest nemen (ad 2,5ish k euro), lijkt er op dat die verplichting is weggevallen. Edit: nope I'm wrong, is nog zoals voorheen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Op 14/7/2020 om 21:33, Le Capri Mauve zei: Nu zit de redline nog op 7200 rpm . Het 3dprint maakt een lichte aluminium kop maken met ingewikkeld koelkanaal. De grote vraag voor mij zou zijn, en is de metaalstructuur sterk genoeg. Gegoten, gesmeed, gesinterd, dat is allemaal verschillend. Met de 3d print door lasersmelten is het resultaat blijkbaar sterk genoeg. In followup(ik snap graag hoe die dingen werken) blijkbaar is zuigersnelheid een flinke beperkende factor bij een performantiemotor, en ze meten dat in termen van gemiddelde en max snelheid van de zuigers: gemiddelde snelheid van een zuiger aan max toeren is rond 90km/h, max snelheid meer dan 130. En dat met duizenden keer per minuut starten en stoppen. Een turbomotor draait heter dus moeten de toeren naar beneden. Hier hebben ze een vernuftig koelkanaal toegevoegd zodat de koeling beter wordt en toeren weer naar omhoog kunnen. Dat gewichtsbesparen zal een beetje helpen maar volgens mij gaat het vooral om het koelkanaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 3 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: In followup(ik snap graag hoe die dingen werken) blijkbaar is zuigersnelheid een flinke beperkende factor bij een performantiemotor, en ze meten dat in termen van gemiddelde en max snelheid van de zuigers: gemiddelde snelheid van een zuiger aan max toeren is rond 90km/h, max snelheid meer dan 130. En dat met duizenden keer per minuut starten en stoppen. Een turbomotor draait heter dus moeten de toeren naar beneden. Hier hebben ze een vernuftig koelkanaal toegevoegd zodat de koeling beter wordt en toeren weer naar omhoog kunnen. Dat gewichtsbesparen zal een beetje helpen maar volgens mij gaat het vooral om het koelkanaal. Zuigersnelheid is idd quasi altijd de beperkende factor. Daarom ook dat hoogtoerige motoren doorgaans vierkant of overvierkant zijn (dwz kortere slag), immers slag verlengen betekent ook zuigersnelheid die toeneemt. Aan toptoeren "maar" 200 tpm erbij lappen betekent soms een toename met meerdere tientallen procenten in belasting tgv toegenomen zuigersnelheid. Die zuiger moet bij elke omwenteling geaccelereerd én ook weer afgeremd geraken. Belasting daardoor op zuigerstangen, lagers, lagerschalen ed is significant. Vandaar dat bij serieus tunewerk en racemotoren erg lichte pistons (bv Mahle, gekend vanuit racerij ook) en zuigerstangen zeer gewenst zijn als er een hogere redline gewenst is. En vandaar ook de enorme potentiële schade bij overrev, zeker bij zware overrevs (bv 3 versnellingen terugschakelen ipv 1). Vandaar ook soms de zeer exotische zuigercoatings en - behandelingen. En vandaar ook de grotere moeilijkheid bij hoogtoerige motoren om de zuigerveren enerzijds goed passend maar anderzijds voldoende glijdend te hebben, zeker over lagere tijd. En dus ook het doorgaans iets hogere olieverbruik bij hoogtoeriger motoren. Is wel wta over te vinden op YouTube, moet je eens naar zoeken. Bij moto's (vaak revlimit van 12-13-14k 3n meer) is dat thema nog belangrijker. Gelukkig wel altijd kleine pistonnekes natuurlijk. (En daardoor ook meteen de reden waarom hij bij twins moeilijker was om die hele hoge rpm te halen in vgl met 4-cilinders). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 15 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: gemiddelde snelheid van een zuiger aan max toeren is rond 90km/h, max snelheid meer dan 130. Lijkt me laag. Zuigersnelheid wordt meestal in m/s uitgedrukt, vooreerst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.308 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Just now, gTa said: Lijkt me laag. Zuigersnelheid wordt meestal in m/s uitgedrukt, vooreerst. Le système international d'unités dankt je. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 (aangepast) 11 minuten geleden, gTa zei: Lijkt me laag. Zuigersnelheid wordt meestal in m/s uitgedrukt, vooreerst. Ik heb het omgerekend naar een eenheid waar we ons het meest bij kunnen voorstellen tiens. 25-26m/s is wel degelijk de hoogste gemiddelde zuigesnelheid die ik vind. Maar de maximum snelheid kan blijkbaar hoger, heb al 44,6m/s gevonden voor een cup motor. 16 juli 2020 aangepast door Le Capri Mauve Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Klopt, tot 20 is "normaal", hoger wordt al een uitdaging, 30 en meer is uitzonderlijk. Maar dat zijn gemiddelde zuigersnelheid en. De maxima zijn uiteraard hoger en soms quite bonkers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.308 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 2,64 . 10^-33 lichtjaar/attoseconde is inderdaad "normaal". 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Voor de wat trageren onder ons, Km/h is inderdaad een goede keuze om hier een idee te geven van hoe snel de zuigers gaan. Eens ge met zuigerliefhebbers onder elkaar bezig zijt is het beter m/s te gebruiken. En als ge het over wielgroottes hebt is het best in inch te werken. en niet in internationale eenheden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.050 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 46 minutes ago, Le Capri Mauve said: Eens ge met zuigerliefhebbers onder elkaar bezig zijt 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D Squaloid 206 Geplaatst: 16 juli 2020 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2020 (aangepast) Tijd voor kleine turbinemotoren gekoppeld aan een batterij. Nee? 16 juli 2020 aangepast door D Squaloid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D Squaloid 206 Geplaatst: 16 juli 2020 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Tachometer hits 30.000 RPM. Redline at 60.000 RPM. Heerlijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.