Ga naar inhoud

2020 Volvo polestar 2


tuscani

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Soundstorm zei:

Viel mij ook direct op.

Lijkt mij dat ze op het laatste de motorkap nog hebben aangepast voor betere aero, en het de moeite niet vonden om de rest te herzien.

Mjah kan, maar 'k denk dat het eerder de "minst slechte" oplossing is om de aansluiting onderaan te maken van die zwarte A-dakzuil. Moest die koetswerkkleur zijn, zou er geen probleem zijn. Ik vermoed dat dat nu gewoon een glanzend zwarte folie is oid (geen verf?) en je moet dat op één of andere manier stoppen als je aan het wél in koetswerkkleur stekende plaatwerk komt.  Nu trekt men de lijn van de bovenkant van de motorkap door tot aan de zijraamlijst; mocht het koetswerkkleur zijn, zou het feit dat de (zwarte) zijraamlijst lager zit dan de rand van de motorkap (die elkaar niet raken, want A-zuil zit ertussen) niet zo opvallen, denk ik. 't Probleem zit 'm dus vooral in de keuze om die A-dakzuil zwart te maken en dat er geen mooie aansluiting te maken valt tussen zijramenvlak en voorruitvlak (qua onderrand).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ex-Mooseman zei:

dus: spec die in het zwart, dan valt dat niet op.

 

Ook de enige (designgewijs) aanvaardbare oplossing bij heel wat auto's als je daar een glazen zonnedak op wil. :cry: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de enige (designgewijs) aanvaardbare oplossing bij heel wat auto's als je daar een glazen zonnedak op wil. :cry: 

Het zwart is matzwart, zeker?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

De Polestar 2 heeft een prijskaartje van 60.000 euro. Stefan Isaksson
Net geen zeshonderd Polestar 2’s komen vandaag in Zeebrugge aan. De komende dagen volgen nog drie zulke scheepsladingen. Polestar, het elektrische zustermerk van Volvo, begint zo aan zijn Europese tocht. De elektrische auto heeft een prijskaartje van 60.000 euro en wil zich meten met Tesla’s Model 3. ‘Maar we willen Tesla niet doen verdwijnen’, zegt Thomas Ingenlath, ceo van Polestar, in een video­gesprek. ‘Dat is onze doelstelling niet. We willen dat zo veel mogelijk mensen overstappen van de verbrandingsmotor naar elektrisch. Als elektrisch rijden nog zo onbekend was als tien jaar geleden, zouden we het nu veel moeilijker hebben. Het klinkt gek, maar het succes van Tesla helpt ons.’
Toch is Tesla’s Model 3 uw concurrent.
‘Geweldig toch, dat Tesla vandaag de voornaamste concurrent is? Enkele jaren geleden dacht iedereen dat het bedrijf niet zou blijven bestaan. Het zou heel droevig zijn mocht onze concurrent nog steeds de BMW 3-serie zijn. Het klinkt misschien cru, maar die auto is vandaag niet meer relevant. De vraag is vandaag niet meer of je een concurrent voor de BMW 3-reeks kunt bouwen, maar voor Tesla’s Model 3.’
Tesla is wel veel bekender.
‘Dat is zowel een voordeel als een nadeel. Want niet iedereen wil met een Tesla rijden. Je wil toch niet de vijfde in je straat zijn met een Tesla voor je deur? Het is dus goed dat er een alternatief is. Bovendien kennen de meeste mensen Volvo wel.’
‘Dit is het juiste moment om een nieuw merk in de markt te zetten’
Thomas Ingenlath
Ceo Polestar
‘Ook in 2021 zie ik in dit segment, tussen 40 en 60.000 euro, niet veel concurrentie opkomen naast onze wagen en Model 3. In het lage segment heb je auto’s als Volkswagens ID.3, aan de bovenkant heb je Audi’s E-tron en de EQ’s van Mercedes. Maar dat lijken eerder traditionele auto’s waar ze een elektromotor in hebben gestopt. De noot om een aantrekkelijke elektrische auto te maken die er niet uitziet als een omgebouwde verbrandingsauto, die hebben zij nog niet gekraakt.’
Hoe onderscheidt Polestar zich van Tesla?
‘Onze auto’s zijn heel anders dan de lege ruimten die Tesla aanbiedt. Zij zijn erin geslaagd mensen te doen geloven dat één scherm in het midden, waar alle info op staat die je eigenlijk voor je neus wilt hebben, avant-garde zou zijn. Terwijl ze er vooral kosten mee besparen. Zo zijn ook hun koplampen echt ondermaats. Wij bieden toch een meer premium ervaring.’
Waarom heeft Volvo, dat zelf elektrische auto’s maakt, een elektrisch zustermerk nodig?
‘Als je een apart merk opbouwt, dat op eigen benen staat, word je minder gehinderd om dingen radicaal anders aan te pakken. Zo verkopen wij niet via een dealernetwerk, maar online, rechtstreeks aan de klant. Ook andere designkeuzes of nieuwe doelgroepen die je wil bereiken, zouden moeilijker zijn vanuit Volvo. Dit moment, met de grote shift naar elektrificatie, is het juiste om een nieuw merk in de markt te zetten.’

k-pop GIF
 

<https://www.standaard.be/cnt/dmf20200625_05001168>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me wel vinden in die tekst. Het is leuk dat er een waardig alternatief is voor de Model3.

 

Het enige wat ik me afvraag: zijn ze in laden ook zo sterk als Tesla en is hun software (ice) nog steeds achterhaald na een jaar of 2 zoals de traditionele merken? Lijkt een detail maar als in dan een sensatieloze ev koop mag dat wel top notch zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/6/2020 om 23:17, Rabbit zei:

Ik kan me wel vinden in die tekst. Het is leuk dat er een waardig alternatief is voor de Model3.

 

Het enige wat ik me afvraag: zijn ze in laden ook zo sterk als Tesla en is hun software (ice) nog steeds achterhaald na een jaar of 2 zoals de traditionele merken? Lijkt een detail maar als in dan een sensatieloze ev koop mag dat wel top notch zijn!

Voor het charging netwerk werkt Polestar samen met Plugsurfing. Standaard zal in de polestar app een RFID zitten waardoor je overal kan laden zonder al die aparte abonnementen af te sluiten. Maar ze hebben wel geen supercharger netwerk zoals Telsa dat heeft.

Daar tegenover staat natuurlijk wel dat je voor lange trips (gratis) een Volvo kan gaan ophalen bij de dealer voor X aantal weken/jaar.

Qua ICE zou het minstens op het niveau van Tesla moeten zijn, aangezien ze het besturingssysteem volledig android is, inclusief over the air updates etc... Met integratie van alle android functionaliteiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/29/2020 at 10:04 AM, Parsifal said:

Daar tegenover staat natuurlijk wel dat je voor lange trips (gratis) een Volvo kan gaan ophalen bij de dealer voor X aantal weken/jaar

Diezelfde dealer die ze nu aan de kant schuiven omdat ze rechtstreeks online willen verkopen? :popcorn: (en, tussen de regels doorlezend, dus zonder kortingen).

Dat zal ook weer duren tot ze ze er niet vanaf geraken. Er zijn er nog die dat geprobeerd hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Diezelfde dealer die ze nu aan de kant schuiven omdat ze rechtstreeks online willen verkopen? :popcorn: (en, tussen de regels doorlezend, dus zonder kortingen).

Dat zal ook weer duren tot ze ze er niet vanaf geraken. Er zijn er nog die dat geprobeerd hebben.

Er komen ook Polestar Spaces (dealers) maar er zal inderdaad zonder korting verkocht worden. Zoals Tesla dat al enige tijd doet.

Verkoop voor dit jaar loopt best goed. 75% van de target voor dit jaar is al gehaald (een kleine 1.000 wagens zijn reeds verkocht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, tuscani zei:

Bij tesla krijg je wel levenslang sc erbij. 

Bij een model 3??

Dat zou ik dan toch maar eens even opnieuw bekijken. Bij een Model 3 krijg je juist niks erbij.

Model S en X ook niet meer, tenzij je een referral hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Parsifal zei:

Bij een model 3??

Dat zou ik dan toch maar eens even opnieuw bekijken. Bij een Model 3 krijg je juist niks erbij.

Model S en X ook niet meer, tenzij je een referral hebt.

De model 3 is idd betalend.

Bij de model S en X hebben ze er een wel een warboel van gemaakt, eerst een hele tijd gratis, dan ineens niet meer tenzij met referral idd (maar ook dat was dan maar tijdelijk dacht ik?), dan hebben ze enkele keren voor een korte periode toch verkocht met gratis superchargen. Tot uiteindelijk augustus vorig jaar (2019), dat het terug gratis superchargen is geworden voor alle model S en X en vanaf dan verkocht.

Of is er ondertussen alweer iets veranderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Parsifal said:

maar er zal inderdaad zonder korting verkocht worden. Zoals Tesla dat al enige tijd doet.

We zullen zien hoe lang het zo loopt, eens he nieuwe er vanaf is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

We zullen zien hoe lang het zo loopt, eens he nieuwe er vanaf is.

Dat was de bedoeling bij de i3's en i8'en ook, werden zelf vanuit Bornem gefactureerd in het begin (ook zonder korting). 

We weten allemaal hoe dat nu loopt :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Challazer zei:

Dat was de bedoeling bij de i3's en i8'en ook, werden zelf vanuit Bornem gefactureerd in het begin (ook zonder korting). 

We weten allemaal hoe dat nu loopt :D 

Ik kan je verzekeren dat het hier niet het geval is.

Polestar Belgium bestaat uit 6 man... zonder enig budget of ruimte om die zaken op te slaan of reeds aan te kopen.

Maar bon, een goede lancering zegt niks voor de lange termijnverkoop. Daar heb je gelijk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

Bij de spaces zelf ken ik niemand. (Ik ga ervan uit dat je Bram van Polestar Brussels bedoeld?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Parsifal said:

Nope. Enkel Femke, Nona, Lies en Christophe...

Bij de spaces zelf ken ik niemand. (Ik ga ervan uit dat je Bram van Polestar Brussels bedoeld?)

bedoelT ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

bedoelT ja.

Dat loopt trouwens niet via Polestar Belgium, maar de spaces zijn in concessie gegeven aan verschillende Volvo dealers. 
 

Die Bram is wel een patéke... hebben we in het begin wel ons peren mee gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn intussen ook al aan onze 5e vraag voor uitstel van een volledig outdoor affichage netwerk... laat ons zeggen dat de opening van die dingen een “moving target” is :lolz: 

voor alle duidelijkheid. Dat is een probleem bij alle spaces, niet allen Brussel... die gaat nog als eerste klaar zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid