Ga naar inhoud

2020 Volvo polestar 2


tuscani

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...
1 hour ago, Parsifal said:

En hoe is het je bevallen?

Heb je het weer gezien? :D

Ik heb dat allemaal laten opschuiven. Geen zin om daarmee rond te taffelen in de sneeuw. Is voor half volgende week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Heb je het weer gezien? :D

Ik heb dat allemaal laten opschuiven. Geen zin om daarmee rond te taffelen in de sneeuw. Is voor half volgende week.

Het had gekund. Was mooi in lijn met de campagne die momenteel op TV loopt. :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ja, en 100km autonomie zeker :D 

Ik ga morgen eens vragen aan de klant hoe het zit met hun rijbereik. In deze temperaturen zal dat inderdaad dik tegenvallen.

Ze kloppen zich bij Polestar wel altijd serieus op de borst als het daarover gaat. Blijkbaar zouden ze er minder last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Parsifal zei:

Ik ga morgen eens vragen aan de klant hoe het zit met hun rijbereik. In deze temperaturen zal dat inderdaad dik tegenvallen.

Ze kloppen zich bij Polestar wel altijd serieus op de borst als het daarover gaat. Blijkbaar zouden ze er minder last van hebben.

Zou ik hier nu ook eens moeten testen met onze electr. Hyundai's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Er is een prijsindicatie voor de nieuwe versies.

Momenteel is er enkel een full option 78kW versie met dual motor (408pk)

vanaf april/mei worden er ook single motor versies aangeboden met verschillende batterijpacks.

- 63kW versie single motor (214pk en 400km range WLTP) komt op 45.995 euro

- 78kW versie single motor (214pk en 510km range WLTP) komt op 49.995 euro

- 78kW versie Dual motor (408pk en 470km range WLTP) komt op 54.050 euro

Daarnaast komt de full option te vervallen en dien je de extra opties aan te kopen via 2 extra packs

- Pilot pack: 4.000 euro ( met onder meer Pilot Assist, actieve dodehoek detectie, adaptieve cruisecontrol, Cross Traffic Alert, een 360 graden camera en pixel LED koplampen)

- Plus pack: 4.500 euro (Pano dak, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, audiosysteem van Harman Kardon, een inductielader, verwarmbaar stuurwiel, verwarmbare ruitenwissers, verwarmbare achterbank en WeaveTech bekleding voor het meubilair)

Belangrijk detail. De launch edition (78kW dual motor 408pk met standaard plus en pilot pack) kost momenteel 59.995 euro. Vanaf april wordt die dus duurder (+2.500 euro)

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, BWS zei:

Die van 50k lijkt me wel een sweet spot voor de markt! 

Zeker en vast. Ligt qua prijs onder die 50k grens, en qua range boven de 500 grens.

Ben eens benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een range van 500km :lol: 

Dat is echt compleet zinloos die ranges op EV's. Range wordt altijd opgegeven als gemiddeld verbruik, we weten allemaal dat een EV pakken meer verbruikt op de snelweg dan binnendoor, en met dat thuis laden (want anders koop je geen EV) heb je toch niks aan het feit dat je 500km "mixed" kan rijden want dan zit je 20h in de auto ofzo.

Ze zouden beter enkel de snelweg range op geven. Dat is de enige die telt als je echt wil weten hoe ver je kan geraken zonder te laden.

 

Dual motor heeft officieel 470km:

 

Screenshot 2021-03-06 at 09.22.05.jpg

 

En dat is aan 110, niet aan 120. Met 20" zakt dit trouwens naar 250km.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 6/3/2021 om 09:22, ir_fuel zei:

Een range van 500km :lol: 

Dat is echt compleet zinloos die ranges op EV's. Range wordt altijd opgegeven als gemiddeld verbruik, we weten allemaal dat een EV pakken meer verbruikt op de snelweg dan binnendoor, en met dat thuis laden (want anders koop je geen EV) heb je toch niks aan het feit dat je 500km "mixed" kan rijden want dan zit je 20h in de auto ofzo.

Ze zouden beter enkel de snelweg range op geven. Dat is de enige die telt als je echt wil weten hoe ver je kan geraken zonder te laden.

 

Dual motor heeft officieel 470km:

 

Screenshot 2021-03-06 at 09.22.05.jpg

 

En dat is aan 110, niet aan 120. Met 20" zakt dit trouwens naar 250km.

Mee eens. Dat is de paradox van EV. Of eigenlijk de paradox van ICE (minder verbruiken aan een constante hoge snelheid), maar die zijn we al al die tijd gewend.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Ugeken said:

ipv te foefelen met remmen en bumpers zouden ze beter zorgen voor een "sport" versie waar je mee kan rijden, ipv dat de auto met u rijdt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

ipv te foefelen met remmen en bumpers zouden ze beter zorgen voor een "sport" versie waar je mee kan rijden, ipv dat de auto met u rijdt ...

#tuning zeetem

 

:lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er onlangs eens een half uurtje mee gaan rijden, maar ik hield er een dubbel gevoel aan over. Wat me meteen opviel was de pedaalstand. Mijn ervaring met Tesla Model 3 & Model S in het achterhoofd, lijkt het of deze pedaal wel héél diep ingedrukt dient te worden. Acceleratie die eerste meters is een stuk minder verslavend dan bij de Amerikaanse concurrent. Verder viel me zoals @ir_fuel hier al postte de belachelijk goedkoop ogende sleutel op. Dat is echt wel triestig en past niet bij het totaalplaatje qua budget / look & feel. Heel licht ook waardoor 'm verliezen sneller zal gebeuren.

Positief vond ik het rijden op zich. Rijdt gewoon goed zonder meer, zoals je van een comfortabele berline verwacht. Binnenin meer dan comfort genoeg, al vond ik de zetels niet wauw (ik moet bekennen dat ik dat bij quasi elke Volvo wat heb ik dat ik mijne draai niet vind ik die zetels). Radio / nav heb ik niet aangehad dus weinig over kunnen zeggen. Voor de rest nog wat zitten spelen met de instellingen naar regeneratief remmen toe en dat verschil was wel groot tussen de verschillende instellingen en gaf daardoor ook meteen een aanzienlijk verschil naar rijden. Qua looks vanbuiten ben ik geen grote fan, binnenin werd het beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid