Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 16 september 2025 Geplaatst: 16 september 2025 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Ik rook niet, maar heb ook zelfde last van rokers. Uitzonderlijk eens een debiel op een terras van restaurant. (dat zou je toch echt moeten weten van jezelf). Een rookgeur terwijl je eet is idd echt verpestend. Maar goed van mij hoeft al dat verbieden niet. Er is genoeg verboden miljaar. Leven en laten leven met een klein beetje wederzijds begrip geraak je toch ver genoeg? *zelden Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 Dat is pech met uitladen: https://www.theautopian.com/man-crushed-and-killed-by-warhol-bmw-m1/ 1 Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 On 9/16/2025 at 12:46 PM, Jules_W said: Indd. Genoeg dingen waar ik last van heb of als storend ondervind als ik weg ga met vrouw of vrienden. Get over yourself en leer er mee leven. Bende mieten. LOL, ja want dat is zeker allemaal hetzelfde. "Leven en laten leven", dan zaten we nu nog allemaal in de sigarettendamp op kantoor, want "het bedrijf moet het maar zelf beslissen". Iig, het is voor u beslist door de "bende mieten". Leer er maar mee leven, want het zal alleen maar erger worden 1 Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 On 9/15/2025 at 9:04 PM, Asserti said: https://archive.is/bQFSJ Met dank aan @Soundstorm voor de link Euh, wie zit er in dat buurtcomité dan, als de buurtbewoners er niet in zitten? Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 On 9/16/2025 at 12:09 PM, Lefty said: Cigarlounges etc verbieden vind ik onzin, ontzettend gezellig vind ik dat. Daar zit dan ook uiteraard niemand binnen die niet rookt. Daar heb je dan als niet-roker ook niks te zoeken. Het nut daarvan ontgaat me ook. 1 Quote
Goesting 431 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 Mijn barbier verkoopt ook sigaren. Die staan uitgestald in vitrinekasten in de zaak zelf (niet echt zichtbaar vanop straat). Door die nieuwe wetgeving heeft hij zijn vitrinekasten mogen verminken met matte raamfolie, want ze mogen niet zichtbaar zijn. Het verbod op sigarenclubs gaat trouwens over enkel over openbare rookruimtes/sigarenclubs. Dat is om te vermijden dat cafés zichzelf gaan omdopen naar openbare sigarenclubs zodat het toch terug toegestaan zou zijn om er overal te roken. Privé sigarenclubs blijven dus toegestaan. Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 31 minutes ago, Goesting said: Privé sigarenclubs blijven dus toegestaan. Daar vrees ik voor. Op dit moment vallen privé clubs ook onder de horeca regels wat betreft het rookverbod. Dit is de huidige wetgeving: https://www.horecavlaanderen.be/paginas/nl/openbaar/horeca-vlaanderen/rookreglementering/20180719104447 Quote Elke horecazaak valt onder het rookverbod, ook zaken die slechts ‘beperkt’ toegankelijk zijn voor het publiek, bvb. privéclubs edm! Uiteindelijk is zo een "sigarenclub" of "shisha-bar" ook gewoon een fancy rokerslokaal in een voor de rest rookvrije horeca-zaak. Dat heeft geen speciaal statuut in de wet. En dat rokerslokaal moet nu weg. Of daar nu sigaretten of sigaren worden gerookt daar wordt met geen woord over gerept, dus ik denk dat je fout bent. Quote
Ambi 1.769 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 Ik kom net van café, heerlijk terrasje gedaan met veel sigaretten en zeker de helft van de andere tafels vollebak aan het doempen. Iedereen blij iedereen gelukkig, zelfs de mensen die niet roken. Ik kan mij dus echt onmogelijk voorstellen dat als daar niet gerookt zou worden, daar ineens heel veel meer mensen zouden zitten die nu thuisblijven. Bovendien is er ook een hele grote groep oude en bejaarde mensen die daar door de dag hun dagelijks koffietje met safje komen doen, ja de mensen die hier zo graag als extreem marginaal bestempeld worden. Dat is voor die groep mensen gewoon mensen effectief hun sociaal leven dat wordt afgenomen. Zijn wij rokers dan zo wereldvreemd of zijn het de internethelden vraag ik me af. Enja alles zal zich uiteindelijk wel aanpassen zoals het rookverbod binnen, maar een zeer spijtige betuttelde evolutie. Al die autoliefhebbers hier, hoe hard zouden we op de barricades staan als ons pleziertje om af en toe eens lekker door te knallen zou worden afgenomen? Ook compleet irrationeel onveilig en eigenlijk voor niets goed, maar het moest maar niet zo plezierig zijn 1 1 5 Quote
toere 17.050 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 Door die nieuwe wetgeving dat sigaretten niet meer mogen verkocht worden in supermarkten enz wordt er niet nog minder gerookt? Overlaatst eens de cijfers bekeken van welke omzet de winkel draaide daarvan en ben daar toch wel in verschoten. Mijn madam heeft 35j gerookt. Gemiddeld pakje daags en als we uitgingen nog meer. Is nu sedert vorige week 6j rookvrij. Ben blij Mijn dochter rookt gemiddeld, deed dit zelfs in haar auto vroeger. Nu in haar firmawagen niet meer want heb haar verwittigd: als ze eenmaal rookt in haar auto neem ik haar auto af Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 8 hours ago, toere said: Door die nieuwe wetgeving dat sigaretten niet meer mogen verkocht worden in supermarkten enz wordt er niet nog minder gerookt? Er wordt minder en minder gerookt. Dacht dat we van 24% van de bevolking naar 14% zijn gegaan. De enige problematische evolutie van de laatste jaren is dat er meer en meer mensen aan ne plastieken tutter hangen (aka vapen). Quote
toere 17.050 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 37 minuten geleden, ir_fuel zei: Er wordt minder en minder gerookt. Dacht dat we van 24% van de bevolking naar 14% zijn gegaan. De enige problematische evolutie van de laatste jaren is dat er meer en meer mensen aan ne plastieken tutter hangen (aka vapen). Maar dat vapen willen ze toch ook aanpakker zeker? Daar mag al niks meer openbaar staan tentoon gesteld. Alles zit in gesloten kasten. Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 7 minutes ago, toere said: Maar dat vapen willen ze toch ook aanpakker zeker? Daar mag al niks meer openbaar staan tentoon gesteld. Alles zit in gesloten kasten. Ja, maar itt roken is de zwarte markt veel groter. Ik hoor dat van mijn dochter dat er massaal verkocht wordt aan minderjarigen via Snapchat enzo. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 49 minuten geleden, ir_fuel zei: De enige problematische evolutie van de laatste jaren is dat er meer en meer mensen aan ne plastieken tutter hangen (aka vapen). Zeg dat maar niet te luid tegen @TJRACING Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 9 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja, maar itt roken is de zwarte markt veel groter. Ik hoor dat van mijn dochter dat er massaal verkocht wordt aan minderjarigen via Snapchat enzo. Welken bucht adem je dan allemaal in? Quote
Krikkie 9.877 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 Ik ben er drie weken geleden mee gestopt (vapen), probleem bij vapen is dat je er geen neveneffecten van hebt/voelt, ik vond het toch welletjes na bijna 10j (ik was een OG ) , je hangt er te hard aan vast en de neveneffecten moeten nog komen, zullen we pas binnen X jaar juist weten. Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 9 minutes ago, ex-Mooseman said: Welken bucht adem je dan allemaal in? Dat is het mooie, niemand weet het Wat me ook opvalt is dat sommigen die vapen VEEL meer vapen dan een verstokte kettingroker rookt. Je hebt er die gewoon constant zo een ding op hun bureau hebben staan en er van 's morgens tot 's avonds aan lurken. Beetje zoals een fles water, maar dan anders Ik vrees dat het ook iets gaat zijn waarvan we pas de gevolgen binnen een jaar of 20 gaan zien. Nu goed, de overlast van vapen vind ik wel een pak minder. Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 15 uren geleden, Ambi zei: Ik kom net van café, heerlijk terrasje gedaan met veel sigaretten en zeker de helft van de andere tafels vollebak aan het doempen. Iedereen blij iedereen gelukkig, zelfs de mensen die niet roken. Ik kan mij dus echt onmogelijk voorstellen dat als daar niet gerookt zou worden, daar ineens heel veel meer mensen zouden zitten die nu thuisblijven. Bovendien is er ook een hele grote groep oude en bejaarde mensen die daar door de dag hun dagelijks koffietje met safje komen doen, ja de mensen die hier zo graag als extreem marginaal bestempeld worden. Dat is voor die groep mensen gewoon mensen effectief hun sociaal leven dat wordt afgenomen. Zijn wij rokers dan zo wereldvreemd of zijn het de internethelden vraag ik me af. Enja alles zal zich uiteindelijk wel aanpassen zoals het rookverbod binnen, maar een zeer spijtige betuttelde evolutie. Al die autoliefhebbers hier, hoe hard zouden we op de barricades staan als ons pleziertje om af en toe eens lekker door te knallen zou worden afgenomen? Ook compleet irrationeel onveilig en eigenlijk voor niets goed, maar het moest maar niet zo plezierig zijn ALS IK ER OOK WAS HAD IK U AANGESPROKEN ASOCIALE MENS!!! 1 1 Quote
glennvc 185 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 16 uren geleden, Ambi zei: Al die autoliefhebbers hier, hoe hard zouden we op de barricades staan als ons pleziertje om af en toe eens lekker door te knallen zou worden afgenomen? Ook compleet irrationeel onveilig en eigenlijk voor niets goed, maar het moest maar niet zo plezierig zijn Waar is het in België legaal om eens lekker door te knallen? Quote
toere 17.050 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 4 uren geleden, ir_fuel zei: Ja, maar itt roken is de zwarte markt veel groter. Ik hoor dat van mijn dochter dat er massaal verkocht wordt aan minderjarigen via Snapchat enzo. Zoon werkt in zo een vape winkel, de eigenaar daarvan heeft enkele filialen, en de omzet van bepaalde winkels is ook maar triest hoor. Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 24 september 2025 Geplaatst: 24 september 2025 kunnen we geen weddenschap starten hoelang Stellantis nog zal bestaan? https://www.hln.be/economie/productie-van-peugeot-citroen-opel-en-fiat-dreigt-volledig-stil-te-vallen-in-europa~a890c1d9/ 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 24 september 2025 Geplaatst: 24 september 2025 1 uur geleden, Liquid Li0n zei: kunnen we geen weddenschap starten hoelang Stellantis nog zal bestaan? https://www.hln.be/economie/productie-van-peugeot-citroen-opel-en-fiat-dreigt-volledig-stil-te-vallen-in-europa~a890c1d9/ Van mij mag het morgen al gedaan zijn. Wa een boecht dat die allemaal maken tegenwoordig. Ik snap wel dat je ze langs geen kanten kan bereiken om klacht in te dienen want dan gaan ze 5000 man moeten aannemen om alle telefoontjes te kunnen antwoorden. 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 24 september 2025 Geplaatst: 24 september 2025 Op 20/9/2025 om 16:51, Jules_W zei: ALS IK ER OOK WAS HAD IK U AANGESPROKEN ASOCIALE MENS!!! Haha ik had mogelijks niets gezegd maar het wel afgetrapt. Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 24 september 2025 Geplaatst: 24 september 2025 15 minuten geleden, Bjorno zei: Van mij mag het morgen al gedaan zijn. Wa een boecht dat die allemaal maken tegenwoordig. Ik snap wel dat je ze langs geen kanten kan bereiken om klacht in te dienen want dan gaan ze 5000 man moeten aannemen om alle telefoontjes te kunnen antwoorden. Het is aan de ene kant wel spijtig dat het een Europese firma is. Aziatische, vooral Chinese, merken pakken al genoeg over. Maar inderdaad, wat een samenraapsel van boecht merken is me dat seg. Ze hebben echt de overschot van de Europese merken in 1 groep gezet. FCA en PSA...iedereen wist al dat beide apart al boecht waren en dan gaan die nog samen ook! Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 24 september 2025 Geplaatst: 24 september 2025 Op 15/9/2025 om 21:04, Asserti zei: https://archive.is/bQFSJ Met dank aan @Soundstorm voor de link Ik heb 2 sterk gelijkaardige dossiers. Klachten en politieke druk om te handhaven op doorrijverbod / gewijzigde verkeerssituatie nav. werken etc. We handhaven en wat blijkt? Het gros van de geverbaliseerden waren bewoners van de buurt. "Ja maar eigenlijk wilden we een doorrijverbod enkel maar voor niet-inwoners." Eerste helft van dit jaar ook enkele dossiers van straten met gewijzigd snelheidsregime (daar beslissen wij niet over, worden daarin zelfs niet eens geconsulteerd): klachten dat er "geracet" wordt, dus we houden er enkele flitsbeurten en om op politieke vragen te antwoorden maken we een rapport over link locatie en overtreder: iets meer dan 80%. Dus bijna alle geflitste kadeekes waren de mensen uit de omgeving. 3 Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 24 september 2025 Geplaatst: 24 september 2025 Inzake het uitgebreid rookverbod: ik ben pro. Nochtans ben ik zelf ook gelegenheidsroker (en vaak pijp, dan nog, waarvan ik zelf vind dat dat minder stoort dan "stinkende sigaretten" maar dat is in dezelfde val trappen als al de rest) en ga ik af en toe moeten inboeten. De reden waarom ook clubs en rokerslounges verboden worden, is omdat men doelbewust de etablissementen waar vaak jongeren komen (zoals shisha bars) viseert, imo een zinvolle doelstelling, en er wettelijk gezien moeilijk een objectief onderscheid kan worden gemaakt tussen een sisha bar en een sigarenlounge. Dat laatste is jammer want een sigarenlounge vind ik ook extreem gezellig. Feit is dat roken voor de niet-rokers errond doorgaans als storend (tot zelfs extreem storend) wordt ervaren en dat de rokers in discussies daar erg vaak aan voorbij gaan. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.