Joske 922 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 we zijn maar +/-80j op deze bol. Als we dan al niet meer mogen kiezen wat we zelf eten of drinken? Als we allemaal heel gezond gaan leven wie gaat dan die pensioenen blijven betalen? Ik heb precies liever een goed/gezellig kort leven dan een supergezond lang leven. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1 uur terug, Joske zei: Als we allemaal heel gezond gaan leven wie gaat dan die pensioenen blijven betalen? De ziekenkas. Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1 hour ago, Joske said: Ik heb precies liever een goed/gezellig kort leven dan een supergezond lang leven. Ja, de "dooddoener" (ehehe), tot je daar ligt te creperen maanden aan een stuk in een ziekenhuisbed. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 (aangepast) Ik denk in elk geval ook dat de prioriteit leggen op fysieke gezondheid zijn limieten heeft. Een betere maatstaf is misschien hoeveel antidepressiva er gebruikt worden. Maar het is al te gemakkelijk om met de mening af te komen dat we gezondheid kunnen negeren. We hebben een obesitas epidemie. De overheid mag daar gerust aan werken. 2 oktober 2025 aangepast door Le Capri Mauve Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Just now, Le Capri Mauve said: We hebben een obesitas epidemie. De overheid mag daar gerust aan werken. Ja lap, na sigaretten gaan ze ook suiker afpakken! Mogen we dan niks meer?!!?!!?!! Moeten we dan allemaal leven zoals een pater! ( @Polygoon ) Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Ja die paters mogen ook eens iets aan hun gewicht doen https://alchetron.com/Friar-Tuck Quote
Polygoon 15.052 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 13 minuten geleden, ir_fuel zei: Mogen we dan niks meer?!!?!!?!! Moeten we dan allemaal leven zoals een pater! ( @Polygoon ) Ik ben overgeschakeld op een 6D dieet! 1 Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 20 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: We hebben een obesitas epidemie. De overheid mag daar gerust aan werken. Probeer dat maar eens te doen met een bourgondische maatschappij dat meteen op de teentjes getrapt is De eerste politieker die zoiets voorstelt wordt meteen neergehaald door de media en het volk, met wat krachttermen erbij zoals fatshaming en fatphobic. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 2 oktober 2025 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2025 17 uren geleden, Polygoon zei: Niet zo'n gek groot verschil met alcoholvrij bier eigenlijk, officieel is dat t.e.m. 0,5% . Ik vind dat altijd een interessant sociaal gegeven, alcoholvrij bier. Iedereen is er fan van als ze uitgaan e.d. maar als je het op kantoor zou open doen i.p.v. een Fanta kijkt iedereen raar. Vandaar ook mijn vraag: zou je een kind dat laten drinken en moet dat bv. onder +16 wetgeving vallen? Very true. Bij ons, wanneer we intern op dingen werken, ben ik vaak degene die 's middags bij de lunch een pint drink. De meeste nieuwkomers zetten dan vaakwel es grote ogen op. Ik leg hen dan gewoon uit dat 1. een pintje bij de lunch de capaciteit tot werken van een volwassen man nu niet gata negatief beïnvloeden en 2. dat dit in ons bedrijf niet verboden is. (en zolang ik CEO ben, gaat dat ook niet verboden worden). Ze blijven vaak toch efkes geschockeerd daarvan van "gij durft dat zomaar". Gewoon eraan hangen "Jawel, en ik maak die beslissing", dan zijn ze meestal weer op hun gemak 14 uren geleden, janvkn zei: Of die legendarische pizza bolognaise van den Aldi met één olijf op 1. Ik vind die nog lekker en 2. dit is ongeveer de enige industrieel gemaakte pizza die te vreten is. Al de rest is veel koek en niks vulling. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 2 oktober 2025 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2025 18 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja lap, na sigaretten gaan ze ook suiker afpakken! Mogen we dan niks meer?!!?!!?!! Moeten we dan allemaal leven zoals een pater! ( @Polygoon ) Paters eten kaas (vet) en drinken trappist en miswijn (die sterker is dan gewone wijn). ... Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Is geen kwestie van ja of nee. Gewoon de vraag stellen vanaf hoeveel overgewicht in de bevolking ge het nodig vindt om van bovenaf in te grijpen en niet langer op zelfregulering te rekenen. Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 7 minutes ago, Dimitri said: Probeer dat maar eens te doen met een bourgondische maatschappij dat meteen op de teentjes getrapt is De eerste politieker die zoiets voorstelt wordt meteen neergehaald door de media en het volk, met wat krachttermen erbij zoals fatshaming en fatphobic. Het is op sommige vlakken wel echt absurd. Mijn vrouw is lactose intolerant en kan dus geen koemelk drinken. Ze gebruikt dus amandelmelk. Het is ongelofelijk hoe hard je moet opletten als je dat spul koopt, want 9 / 10 producenten kappen er suiker in. Quote
Polygoon 15.052 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 3 minuten geleden, The Swede zei: miswijn (die sterker is dan gewone wijn) TIL Blijkt inderdaad een versterkte (meestal) witte wijn (die ze aanlengen tijdens de dienst). Voornamelijk, zou ik denken, door het oxidatief productieproces van dingen zoals Port om houdbaarheid goed te houden eens open. Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 4 minutes ago, Le Capri Mauve said: Is geen kwestie van ja of nee. Gewoon de vraag stellen vanaf hoeveel overgewicht in de bevolking ge het nodig vindt om van bovenaf in te grijpen en niet langer op zelfregulering te rekenen. En hoe gaat ge van bovenaf ingrijpen? Quote
Polygoon 15.052 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 4 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: Is geen kwestie van ja of nee. Gewoon de vraag stellen vanaf hoeveel overgewicht in de bevolking ge het nodig vindt om van bovenaf in te grijpen en niet langer op zelfregulering te rekenen. De vraag is ook, wat is overgewicht en vanaf wanneer is het een druk op de maatschappij? Volgens BMI ben ik zwaar overgewicht, ik loop wel 4 keer per week en ben in goeie conditie. Een vriend van me, bodybuilder, zou zelfs obees zijn 1 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 18 minuten geleden, The Swede zei: Ik leg hen dan gewoon uit dat 1. een pintje bij de lunch de capaciteit tot werken van een volwassen man nu niet gata negatief beïnvloeden En hoeveel heb je er nu op? Quote
ex-Mooseman 14.633 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 39 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja lap, na sigaretten gaan ze ook suiker afpakken! Mogen we dan niks meer?!!?!!?!! Moeten we dan allemaal leven zoals een pater! ( @Polygoon ) Wordt het dan Orval of West-Vleteren ? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 4 minuten geleden, Polygoon zei: De vraag is ook, wat is overgewicht en vanaf wanneer is het een druk op de maatschappij? Volgens BMI ben ik zwaar overgewicht, ik loop wel 4 keer per week en ben in goeie conditie. Een vriend van me, bodybuilder, zou zelfs obees zijn Wel , dat zijn goede vragen. Wat voor statistieken vindt ge zelf alarmerend genoeg? Er is zo een gekende visualisatie in de VS: vanaf welk kleurtje vindt ge het nodig om in te grijpen? Dezelfde redenering heb ik al gebruikt in discussies over wapenwetgeving in de VS. Conservatieven hechten belang aan het recht op wapenbezit. Ok, ze vinden het een zekere kost in extra mensenlevens waard. Hoeveel extra kost vinden ze acceptabel? Quote
ex-Mooseman 14.633 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 23 minuten geleden, The Swede zei: Very true. Bij ons, wanneer we intern op dingen werken, ben ik vaak degene die 's middags bij de lunch een pint drink. De meeste nieuwkomers zetten dan vaakwel es grote ogen op. Ik leg hen dan gewoon uit dat 1. een pintje bij de lunch de capaciteit tot werken van een volwassen man nu niet gata negatief beïnvloeden en 2. dat dit in ons bedrijf niet verboden is. (en zolang ik CEO ben, gaat dat ook niet verboden worden). Ze blijven vaak toch efkes geschockeerd daarvan van "gij durft dat zomaar". Gewoon eraan hangen "Jawel, en ik maak die beslissing", dan zijn ze meestal weer op hun gemak Halfweg de jaren '90, toen ik begon te werken bij BBL/ING was er in de cafetaria op de hoofdzetel wijn en bier te krijgen bij de lunch. Wat toen door velen ook genuttigd werd. Dat is redelijk rap afgeschaft geweest toen er meer en meer invloed kwam vanuit de Nederlandse moeder. Later kwam er een heuse food & drink-policy, die onder andere inhield dat er voor 17:00 geen alcohol mocht geschonken of genuttigd worden op bedrifjsactiviteiten (dus ook niet op bv. een teambuilidng). Het is nog redelijk lang gebruikelijk geweest om flessen wijn of champagne als incentive te geven, maar daar kwam ook reactie op. 1 Quote
Jantes 135 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 9 minuten geleden, Polygoon zei: De vraag is ook, wat is overgewicht en vanaf wanneer is het een druk op de maatschappij? Volgens BMI ben ik zwaar overgewicht, ik loop wel 4 keer per week en ben in goeie conditie. Een vriend van me, bodybuilder, zou zelfs obees zijn De BMI is dan ook niet de meest ideale manier om van iemand te bepalen of die al dan niet obees is. Omtrek van de taille en/of een lichaamsvetmeting is al veel correcter. Feit is wel dat overgewicht een ongelooflijk probleem is, zeker het toenemende overgewicht bij jongeren. Mijn dochter is kinesist, een groot deel van haar patiënten worden behandeld voor problemen die het gevolg zijn van overgewicht (knie-, nek-, rugklachten,...) en die worden almaar jonger. Quote
Polygoon 15.052 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 8 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: Wel , dat zijn goede vragen. Wat voor statistieken vindt ge zelf alarmerend genoeg? Er is zo een gekende visualisatie in de VS: vanaf welk kleurtje vindt ge het nodig om in te grijpen? Dezelfde redenering heb ik al gebruikt in discussies over wapenwetgeving in de VS. Conservatieven hechten belang aan het recht op wapenbezit. Ok, ze vinden het een zekere kost in extra mensenlevens waard. Hoeveel extra kost vinden ze acceptabel? Definieer overgewicht. Recht op wapenbezit is vrij straight forward. Je hebt een, of je hebt geen. Quote
Polygoon 15.052 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 9 minuten geleden, Jantes zei: De BMI is dan ook niet de meest ideale manier om van iemand te bepalen of die al dan niet obees is. Omtrek van de taille en/of een lichaamsvetmeting is al veel correcter. Uiteraard maar ook daar: Ik denk dat ik in betere conditie ben dan de rokende slungel waar je kan doorzien als je hem tegen het licht houdt. Wat dan ook mijn punt is. Gezondheid meten in kg/vet is wat kort door de bocht imho. 1 Quote
Jantes 135 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Zojuist, Polygoon zei: Uiteraard maar ook daar: Ik denk dat ik in betere conditie ben dan de rokende slungel waar je kan doorzien als je hem tegen het ligt houdt. Wat dan ook mijn punt is. Gezondheid meten in kg/vet is wat kort door de bocht imho. Maar moest die 'rokende slungel' een sportende 'niet rokende slungel' zijn, dan zou die waarschijnlijk wel iets gezonder zijn en vooral blijven dan u. De mate van gezondheid enkel laten bepalen door het lichaamsgewicht is uiteraard compleet verkeerd. Maar overgewicht tegenover geen overgewicht in verder gelijke situaties, dan is geen overgewicht altijd beter dan overgewicht. Quote
Polygoon 15.052 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 2 minuten geleden, Jantes zei: De mate van gezondheid enkel laten bepalen door het lichaamsgewicht is uiteraard compleet verkeerd. We zeggen hetzelfde. Quote
Jantes 135 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 2 minuten geleden, Polygoon zei: We zeggen hetzelfde. Grotendeels toch. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.