Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ja, maar al dat volk dat zich in volle covid een fiets heeft gekocht ineens gaat niet nu opnieuw een fiets kopen he.

Mijn idee (maar kan mis zijn): Met de leasingformule gaan fietsen vervangen blijven worden, ondanks prijsstijgingen omdat mensen het als lening op afbetaling bekijken. Met de huidige brandstofprijzen wordt dat effect zelfs vergroot want op het einde bekijken ze het als netto besparing, hoewel ze hun auto lang niet allemaal gaan wegdoen. Iedereen die ik ken met een leasefiets koopt elke 3 jaar een nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig de laatste paar maanden al redelijk wat vrienden gehoord die zich recent een electrische fiets hebben aangeschaft. 

Bij mijn vrouw op het werk zijn ze ook een nieuwe soort leasingformule/ voorwaarde aan het uitwerken en er is blijkbaar zeer veel positieve reactie daarop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Hazen zei:

Mijn idee (maar kan mis zijn): Met de leasingformule gaan fietsen vervangen blijven worden, ondanks prijsstijgingen omdat mensen het als lening op afbetaling bekijken. Met de huidige brandstofprijzen wordt dat effect zelfs vergroot want op het einde bekijken ze het als netto besparing, hoewel ze hun auto lang niet allemaal gaan wegdoen. Iedereen die ik ken met een leasefiets koopt elke 3 jaar een nieuwe.

Die 3j oude fietsen gaan niet zomaar in rook op natuurlijk, ik denk dat de tweedehands markt daar ook wel sterk gaat in groeien en misschien wel deels ten koste van de nieuwe fietsen in het lagere segment. Hier staat ook een leasefiets op het einde van zijn contract, maar die was wat duurder dan mocht die privé gekocht zijn en die blijft ook ter vervanging van een andere fiets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, josenjef zei:

maar die was wat duurder dan mocht die privé gekocht zijn 

Dat is normaal altijd zo. Verschil zit hem in het bruto/netto verhaal wat de werkgevers aanbieden natuurlijk waardoor het wel goedkoper uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, Hazen said:

Mijn idee (maar kan mis zijn): Met de leasingformule gaan fietsen vervangen blijven worden, ondanks prijsstijgingen omdat mensen het als lening op afbetaling bekijken. Met de huidige brandstofprijzen wordt dat effect zelfs vergroot want op het einde bekijken ze het als netto besparing, hoewel ze hun auto lang niet allemaal gaan wegdoen. Iedereen die ik ken met een leasefiets koopt elke 3 jaar een nieuwe.

Dat zijn lease fietsen op het bedrijf. Dat gaat niet over de particulier die zich verveelde in 2020 en dan maar een fiets heeft gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zijn lease fietsen op het bedrijf. Dat gaat niet over de particulier die zich verveelde in 2020 en dan maar een fiets heeft gekocht.

Dat klopt maar die bedrijfsfietsen zijn een wederkerend fenomeen geworden met vaste klanten die steevast elke 3j opnieuw komen shoppen met een budget en 5-10k. De impulsaankopers hebben idd voor een piek gezorgd maar die vertegenwoordigen de  toekomst niet. Wat wel genuanceerd moet worden is dat bijlange niet elk land een regeling heeft zoals België en wij eerder een uitzondering zijn dan de regel, hoewel er toch veel beginnen volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.hln.be/erpe-mere/linker-en-middenrijstrook-tijdlang-versperd-op-e40-ter-hoogte-van-erpe-mere-door-kettingbotsing~a23531d8/?fbclid=IwAR2mPtPEv9hAspjmc6lEyavwmFRX8FqmW7kar8RenZV38c4W3dI2yd0nuwA

't zal aan mij liggen, maar de helft van degene die in de brokken deelden zijn witte camionetten.....

- meestal plakken die dicht achter u

- als je er achterzit zie je zelf geen steek

- remmen zullen ook zwakker zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dat uur zijn er natuurlijk ook massa's witte camionetten op de baan. Ik vind dat het al veel verbeterd is tegenover pakweg 20j. geleden nu de meeste bedrijfsleiders deze van trackers hebben voorzien.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Russische olie wordt in India en China geraffineerd waarna het als duur betaalde brandstof weer naar Europa wordt geëxporteerd waar de consument er de hoofdprijs voor betaalt. En dat allemaal omdat het EU schoothondje is van de Amerikanen en slaafs sancties uitvaardigt waarmee ze zichzelf in de eigen voet schieten. t Is te zeggen het volk, want zelf hebben 'de beleidsmakers' er met hun pree weinig last van.

En dan Duitsland met hun noodplan voor gasvoorziening...die amateurs hebben wel eerst hun koolmijnen en kerncentrales gesloten waarmee ze zichzelf extreem kwetsbaar maakten. Wat is er van dat land geworden zeg.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Fr79 said:

Russische olie wordt in India en China geraffineerd waarna het als duur betaalde brandstof weer naar Europa wordt geëxporteerd waar de consument er de hoofdprijs voor betaalt. En dat allemaal omdat het EU schoothondje is van de Amerikanen en slaafs sancties uitvaardigt waarmee ze zichzelf in de eigen voet schieten. t Is te zeggen het volk, want zelf hebben 'de beleidsmakers' er met hun pree weinig last van.

En dan Duitsland met hun noodplan voor gasvoorziening...die amateurs hebben wel eerst hun koolmijnen en kerncentrales gesloten waarmee ze zichzelf extreem kwetsbaar maakten. Wat is er van dat land geworden zeg.

Qua "kort door de bocht" kan dit wel tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Fr79 zei:

Russische olie wordt in India en China geraffineerd waarna het als duur betaalde brandstof weer naar Europa wordt geëxporteerd waar de consument er de hoofdprijs voor betaalt. En dat allemaal omdat het EU schoothondje is van de Amerikanen en slaafs sancties uitvaardigt waarmee ze zichzelf in de eigen voet schieten. t Is te zeggen het volk, want zelf hebben 'de beleidsmakers' er met hun pree weinig last van.

En dan Duitsland met hun noodplan voor gasvoorziening...die amateurs hebben wel eerst hun koolmijnen en kerncentrales gesloten waarmee ze zichzelf extreem kwetsbaar maakten. Wat is er van dat land geworden zeg.

en vergeet niet dat door die stikstof regels onze boeren in de EU zullen moeten stoppen en we meer eten zullen moeten importeren, wat het heel wat duurder gaat maken en qua uitstoot om alles te vervoeren ook geen verbetering is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minutes ago, Liquid Li0n said:

en vergeet niet dat door die stikstof regels onze boeren in de EU zullen moeten stoppen en we meer eten zullen moeten importeren, wat het heel wat duurder gaat maken en qua uitstoot om alles te vervoeren ook geen verbetering is.

Die argumentatie kan je voor alles gebruiken. 

"Allez ze mogen hun vuiligheid niet meer in de Schelde lozen, dus gaan de bedrijven hier kapot en gaan we moeten importeren".

Als je met dat argument een land moet runnen, wel, dan gaan we allemaal goedkope producten hebben (en dan nog ...) maar we zijn wel allemaal dood op ons 55.

Kost natuurlijk minder aan pensioenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Qua "kort door de bocht" kan dit wel tellen.

Ik ben alvast razend benieuwd naar jouw ongetwijfeld scherpe en diepgaande analyse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, Fr79 said:

Ik ben alvast razend benieuwd naar jouw ongetwijfeld scherpe en diepgaande analyse.

Ja van diepgaandheid kan er in jouw geval niet gesproken worden :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ja van diepgaandheid kan er in jouw geval niet gesproken worden :D 

 

Naast de kwestie dus, wat een verrassing🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die argumentatie kan je voor alles gebruiken. 

"Allez ze mogen hun vuiligheid niet meer in de Schelde lozen, dus gaan de bedrijven hier kapot en gaan we moeten importeren".

Als je met dat argument een land moet runnen, wel, dan gaan we allemaal goedkope producten hebben (en dan nog ...) maar we zijn wel allemaal dood op ons 55.

Kost natuurlijk minder aan pensioenen.

Van importeren wordt een land armer, van exporteren rijker, dat van die stikstofheisa is vooral om de kwetsbare gebieden te beschermen, begrijp ik nog langs één kant dat je geen boerderij met dieren moet houden tegen een natuurgebied dat verloren gaat door de stikstof die ervan af komt, de flora veranderd erdoor waardoor het natuurgebied niet meer de flora heeft wat het origineel had, maar ergens waar je geen natuurgebied schaadt moet dat perfect kunnen, we zijn met veel en we eten toch graag een stuk vlees, als je alles gaat importeren verplaats je gewoon het probleem naar een ander land, beetje zoals ons afval te exporteren naar één of ander zuiders land, het blijft een probleem maar zolang het maar niet bij ons is en we de eerste van de klas kunnen zijn en fucking Europa blij is.

We zijn gewoon met te veel om de wereld niet te schaden en te leven.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Krikkie said:

Van importeren wordt een land armer, van exporteren rijker, dat van die stikstofheisa is vooral om de kwetsbare gebieden te beschermen, begrijp ik nog langs één kant dat je geen boerderij met dieren moet houden tegen een natuurgebied dat verloren gaat door de stikstof die ervan af komt, de flora veranderd erdoor waardoor het natuurgebied niet meer de flora heeft wat het origineel had, maar ergens waar je geen natuurgebied schaadt moet dat perfect kunnen, we zijn met veel en we eten toch graag een stuk vlees, als je alles gaat importeren verplaats je gewoon het probleem naar een ander land, beetje zoals ons afval te exporteren naar één of ander zuiders land, het blijft een probleem maar zolang het maar niet bij ons is en we de eerste van de klas kunnen zijn en fucking Europa blij is.

We zijn gewoon met te veel om de wereld niet te schaden en te leven.

Herinner je je nog de zure regen van in de jaren 80?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Fr79 said:

Naast de kwestie dus, wat een verrassing🤣

Die sancties zijn voor een stuk om mee te lachen, maar niet omwille van wat jij zegt.

Zoek de cijfers eens op. De Russen exporteren MEER olie naar Europa na het ingaan van de sancties dan ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Herinner je je nog de zure regen van in de jaren 80?

Zeker! Was nog jong maar herinner het me nog van op het nieuws, maar waren de fabrieken en steenkoolcentrales daar de oorzaak niet van? Een koe, kip of varken gaat dat niet veroorzaken, die stikstof gaat vooral de grond in en niet in de lucht, wat ook zou kunnen helpen is de particulier geen mestoffen meer te verkopen om hun gazon te bemesten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Krikkie said:

Zeker! Was nog jong maar herinner het me nog van op het nieuws, maar waren de fabrieken en steenkoolcentrales daar de oorzaak niet van? Een koe, kip of varken gaat dat niet veroorzaken, die stikstof gaat vooral de grond in en niet in de lucht, wat ook zou kunnen helpen is de particulier geen mestoffen meer te verkopen om hun gazon te bemesten :D

Ik wil maar zeggen: toen had men ook kunnen zeggen dat men daar niks aan moest doen want dat ging onze industrie kapot maken en dan gingen we moeten importeren.

Van wat ik begrepen heb is het bij de boeren vooral een probleem van kak en pis die gemengd wordt op dezelfde ondergrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

Van wat ik begrepen heb is het bij de boeren vooral een probleem van kak en pis die gemengd wordt op dezelfde ondergrond.

Klopt! Maar evengoed die van onszelf, boeren trekken putten leeg die geen riolering hebben. 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/09/1-op-de-8-vlaamse-huizen-niet-aangesloten-op-riool-zo-halen-we/

Dat ze daar "ook" iets aan doen, nu loopt het gewoon naar een veld of wordt de put leeggetrokken door boeren of dergelijke, maar het zijn de boeren hoor! 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid