thor 211 Geplaatst: 1 oktober 2023 Delen Geplaatst: 1 oktober 2023 Sorry maar dat interieur is echt niet mijn ding. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.811 Geplaatst: 1 oktober 2023 Delen Geplaatst: 1 oktober 2023 Het donkerrood is heel moeilijk op foto vast te leggen. Irl is het iets donkerder. Het is de keuze van onze dochter, en het is eens wat anders dan alweer beige of zwart. Wij vinden het heel knap, en zeker icm het Borasco Grey. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SpeedExceed 178 Geplaatst: 2 oktober 2023 Delen Geplaatst: 2 oktober 2023 (aangepast) 8 uren geleden, BMWMB zei: Het donkerrood is heel moeilijk op foto vast te leggen. Irl is het iets donkerder. Het is de keuze van onze dochter, en het is eens wat anders dan alweer beige of zwart. Wij vinden het heel knap, en zeker icm het Borasco Grey. Idem hier, telkens geweigerd, deze keer ook rood genomen op SV. 2 oktober 2023 aangepast door SpeedExceed 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roger 143 Geplaatst: 3 oktober 2023 Delen Geplaatst: 3 oktober 2023 Ik vind het meer dan geslaagd! Proficiat 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 3 oktober 2023 Delen Geplaatst: 3 oktober 2023 Op 1/10/2023 om 22:21, BMWMB zei: Het donkerrood is heel moeilijk op foto vast te leggen. Irl is het iets donkerder. Klopt dat is altijd zo, bij mij ook het geval. Had idd. dezelfde redenering, zwart was ik wat beu na xx auto's met zwart leder, beige is mij iets te teer, en donkerder bruintinten te ouderwets. Donkerrood is classy. Top wagen BMWMB! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.346 Geplaatst: 4 oktober 2023 Delen Geplaatst: 4 oktober 2023 Op 1/10/2023 om 19:17, thor zei: Sorry maar dat interieur is echt niet mijn ding. op basis van de foto's zou ik dat ook zeggen. Maar rood op foto vast leggen is moeilijk. Toont ofwel te bordeaux, ofwel veel te lipstick-red. In het vlees te bekijken, dus... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kartfreak 1.495 Geplaatst: 6 oktober 2023 Delen Geplaatst: 6 oktober 2023 Op 20/9/2023 om 20:17, gewoon ik zei: Geen idee of dat geruststellend is, de auto ophalen op de brug. 't Is een geldrover voor iets hè! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.811 Geplaatst: 26 november 2023 Delen Geplaatst: 26 november 2023 Gene vette met een batterij van nuttig 31,8kWh. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
venteke 20 Geplaatst: 27 november 2023 Delen Geplaatst: 27 november 2023 17 uren geleden, BMWMB zei: Gene vette met een batterij van nuttig 31,8kWh. Bij mij idem... heb er nu 20.000 km op staan en 100% geraakt bijna nooit meer boven 80 km, in het begin soms nog 100. Merk wel dat in de praktijk, zeker bij rijden 'rond de kerk' het effectief elektrisch bereik wel wat hoger ligt. Nieuwe 460 wel beter rijbereik, en vooral 200 elektrische PK, zou 5 seconden sneller zijn van 0-100, dju... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.811 Geplaatst: 27 november 2023 Delen Geplaatst: 27 november 2023 Ik had al wel gezien dat er ondertussen de P460e was, maar wist het verschil niet. Die krachtigere electromotor kan 'm wel gebruiken, want nu is 'm maar traag. Nadeel van zo'n krachtigere motor is dan misschien wel dat de batterij nog sneller leeg is... Gelukkig is er ook nog een dikke 3.0 zescilinder benzine, die heerlijk klinkt, en die meer dan krachtig genoeg is voor deze auto. Ik vind de hybride-stand eigenlijk wel ok, waarbij je aan de toerenteller een metertje hebt waarop je kan zien hoeveel power je vraagt om in EV-modus te blijven. Als je meer vraagt, springt de benzinemotor aan, dus je kan met je rechtervoet perfect bepalen of het EV blijft of niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
venteke 20 Geplaatst: 31 januari Delen Geplaatst: 31 januari Op 27/11/2023 om 09:05, venteke zei: Bij mij idem... heb er nu 20.000 km op staan en 100% geraakt bijna nooit meer boven 80 km, in het begin soms nog 100. Merk wel dat in de praktijk, zeker bij rijden 'rond de kerk' het effectief elektrisch bereik wel wat hoger ligt. Nieuwe 460 wel beter rijbereik, en vooral 200 elektrische PK, zou 5 seconden sneller zijn van 0-100, dju... ondertussen wel gemerkt dat als je veel hybride ipv zuiver elektrisch rijdt, het rijbereik stijgt. Maw het zal waarschijnlijk berekend worden obv het gemiddelde verbruik dat elektrisch hoger zal liggen dan als je hybride rijdt met af en toe wat elektrische ondersteuning. Ipv 80 ga je dan zelfs richting 90 à 100. iets anders, al 2x middenin de carwash stilgevallen (wagen in automatische shutdown) terwijl hij in hybride staat en uiteraard neutraal. redelijk vervelend want dan springt handrem automatisch aan, en er is geen knopje meer om de manueel aan of af te zetten. enige oplossing, wagen terug starten, heel even in D om de handrem af te krijgen dan terug in N. Wel een gedoe :-(, nooit meegemaakt met Duitse voorgangers.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.811 Geplaatst: 31 januari Delen Geplaatst: 31 januari Ik heb dat probleem niet… ik was onze auto’s steeds zelf. Eén van mijn favoriete bezigheden, dus mijn vrouw heeft dat nog nooit zelf moeten doen. Echte liefde. 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.811 Geplaatst: 10 februari Delen Geplaatst: 10 februari Vanmorgen onze dochter en vriendinnen gaan halen in Antwerpen, na hun skitrip, dus de Range Sport eens genomen omdat de koffer veel groter is. De auto volgetankt en volledig geladen, en vanmorgen om 6u vertrokken. In EV-modus tot aan de snelweg, dan hybride tot Antwerpen, en eens aan de Ring weer in EV-modus, en hetzelfde weer terug. Ik had het verbruik gereset om eens te kijken welk verbruik ik zou hebben. 6,1l gemiddeld en nog 8km elektrisch over. Niet slecht voor zo’n loodzware SUV met dikke 3.0 benzine. Voor zo’n verplaatsingen, waarbij comfort belangrijk is, is zo’n Range echt wel een zalige auto. Stil, luchtvering, fantastische stoelen en een top soundsystem. Mijn schatteke rijdt er vooral mee rond de kerktoren, maar eigenlijk is zo’n Range gemaakt om veel kilometers te vreten. 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.811 Geplaatst: 10 februari Delen Geplaatst: 10 februari Dus als ik snel wat reken… ik zal ongeveer 70km elektrisch hebben gereden, dus dan was het gemiddeld verbruik op benzine op de snelweg 9,1 liter, wat eigenlijk ook nog wel meevalt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 168 Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari is linksonder 378 km het rest rijbereik? Elec + benzine? En de trip was 218,6 km? Dat is dan toch een deftige range. Natuurlijk te zien hoe groot de benzinetank is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.811 Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari Brandstoftank zou 71 liter zijn, maar als ik dan de actieradius hierboven zie, klopt er toch precies iets niet. Zoals ik berekende heb ik gisteren 150km op benzine gereden + resterende actieradius 370km = 520km. Ik berekende 9,1 liter verbruik, maar met deze cijfers kom ik op 13,6 liter uit. Ook de indicatie van wat nog in de tank is, geeft nochtans nog ruim 3/4 aan, wat dan weer klopt met wat ik effectief heb verbruikt, nl 14 liter van de 71 liter. Wat ik ook niet begrijp is dat hij thuis maar laadt aan 3,5kW, hoewel de laadpaal 11kW levert. Aan de firma laadt hij aan 7kW, maar de paal levert daar wel 15,5kW. Is dat normaal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.