tuscani 10.012 Geplaatst: 21 maart 2022 Delen Geplaatst: 21 maart 2022 8 uren geleden, ir_fuel zei: En is die dan inklapbaar? https://shop.tesla.com/nl_be/product/trekhaakpakket-model-y Daarnet besteld, ze leveren de onderdelen in de garage naar keuze en je plant direct online een serviceafspraak in. montage duurt 1.5uur. afdekplaat moet je wel zelf manueel eraf halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 22 maart 2022 Delen Geplaatst: 22 maart 2022 20 hours ago, tuscani said: afneembaar. Wel jammer. Ben blij dat ik daar niet mee moet lopen knoeien, want in "het seizoen" gebruik ik dat minstens 1 keer per week voor de fiets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 22 maart 2022 Delen Geplaatst: 22 maart 2022 47 minuten geleden, ir_fuel zei: Wel jammer. Ben blij dat ik daar niet mee moet lopen knoeien, want in "het seizoen" gebruik ik dat minstens 1 keer per week voor de fiets. goh ja, tis allemaal te zien hoe vlot dat dat gaat. op de allroad had ik ook een afneembare. dat was amper 2minuten werk. gewoon de haak inklikken en veiligheid eraf halen. Eigenlijk was dat even snel dan dat ik bij de q7 op dat knopje duwde en dan te wachten tot dat ding er van onder kwam en hem positioneerde. ik denk wel aan de tekst te lezen dat het systeem van tesla iets omslachtiger zal zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 22 maart 2022 Delen Geplaatst: 22 maart 2022 je staat toch niet te wachten? Ik druk op de knop en dan ga ik de fietsendrager pakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 22 maart 2022 Delen Geplaatst: 22 maart 2022 27 minuten geleden, ir_fuel zei: je staat toch niet te wachten? Ik druk op de knop en dan ga ik de fietsendrager pakken. zo slim was ik niet. ik heb die eerst al klaar gezet aan de wagen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.155 Geplaatst: 13 april 2023 Delen Geplaatst: 13 april 2023 https://autofans.be/nieuws/geruchten/51906-tesla-model-3-facelift-ben-jij-dat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 13 april 2023 Delen Geplaatst: 13 april 2023 37 minuten geleden, Krikkie zei: https://autofans.be/nieuws/geruchten/51906-tesla-model-3-facelift-ben-jij-dat Lijkt me ferm plausibel, gelijkt veel op de roadster 2.0. Ik balanceer een beetje op 2 gedachten. Enerzijds vind ik hem een sportievere leuke snoet gekregen hebben dan de -in mijn opinie- wat saaie smoelwerk dat ie nu heeft. Daar krijgt niemand het nu koud of warm van imo. Anderzijds blijf ik me verbazen over het volgende: hoe goed Von Holzhauzen zijn huiswerk maakte met de Model S, zo weinig tijd moet/mag/kan ie steken in die Model 3/Y. Het lijkt me nu meer op een sportieve Amerikaanse auto's uit de 90's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 13 april 2023 Delen Geplaatst: 13 april 2023 Moest je zeggen dat het een 2023 versie is van de Mazda RX-8, awel, ik zou het nog geloven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 13 mei 2023 Delen Geplaatst: 13 mei 2023 de 3 zal vermoedelijk een stuur zonder hendels krijgen zoals bij de S en X, verzetten van stand ook met een swipe bediening. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 13 mei 2023 Delen Geplaatst: 13 mei 2023 Eenmaal als je een nieuwe auto moet bestellen besef je hoe kut de Tesla politics zijn. Niemand weet wanneer die nieuwe Model3 komt. Moeten we erop wachten ? komt ie weldra, komt ie in 24? Niemand weet hoe de prijzen gaan evolueren van Tesla. En de leasing dekt zich derhalve hard in met hoge prijzen. Ik vrees dat het derhalve een id4 gaat worden voor mevrouw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 13 mei 2023 Delen Geplaatst: 13 mei 2023 3 uren geleden, Rabbit zei: Eenmaal als je een nieuwe auto moet bestellen besef je hoe kut de Tesla politics zijn. Niemand weet wanneer die nieuwe Model3 komt. Moeten we erop wachten ? komt ie weldra, komt ie in 24? Niemand weet hoe de prijzen gaan evolueren van Tesla. En de leasing dekt zich derhalve hard in met hoge prijzen. Ik vrees dat het derhalve een id4 gaat worden voor mevrouw ze spreken 3de kwartaal 23 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 "ze" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 Ondertussen same story met die Model 3 RWD Long Range. Dat ware misschien de ideale auto voor ons... Echter dat ding is gelijk niet "officieel". Ze staan in de "beschikbare wagens" en sommige fleetsites listen ze. Echt vent ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.240 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 Op 13/5/2023 om 11:38, Rabbit zei: Eenmaal als je een nieuwe auto moet bestellen besef je hoe kut de Tesla politics zijn. Niemand weet wanneer die nieuwe Model3 komt. Moeten we erop wachten ? komt ie weldra, komt ie in 24? Niemand weet hoe de prijzen gaan evolueren van Tesla. En de leasing dekt zich derhalve hard in met hoge prijzen. Ik vrees dat het derhalve een id4 gaat worden voor mevrouw Als het een troost kan zijn, ik rij graag met m'n ID4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 2 minuten geleden, Ceke zei: Als het een troost kan zijn, ik rij graag met m'n ID4 Welke versie heb je? 77kwh? Nuttige input btw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.240 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 17 minuten geleden, Rabbit zei: Welke versie heb je? 77kwh? Nuttige input btw 77kwh, 174pk. Wagen is zeker niet snel, vooral vanuit stilstand beetje teleurstellend voor een elektrische wagen. 50-100 dan weer wel snel. Maar bon is dan ook basis motor. En ik heb de 21" karrewielen. Auto is stil, ruim en comfortabel, lijkt heel hard op mijn passat, maar stiller. Interface met dat schermpje achter het stuur is een beetje meh, maar voor dagelijkse verplaatsingen en woon-werk gewoon een degelijke auto, zonder veel poespas. Ik had altijd voor de Enyaq (mooier binnenin vind ik) gegaan, maar deze stond op de parking dus het was dit of niets. (geen deftige EV in mijn budget te krijgen). In de koude maanden haal ik een 320km op 1 lading, 80% snelweg aan 130 of veel optrekken (file). Met het huidige weer richting de 380-400km afh van verkeer en snelheid. Snelladen gaat ook echt aan 150kw, maar de voorwaarde is wel dat je expliciet naar deze palen navigeert. Lange trips moeten dus ook via de onboard nav gebeuren. Dat is wel vervelend, maar is volgens mij bij elke EV zo. Doe je dit niet dat laad je aan 80kw of zo de eerste minuten. Overall is het gewoon een degelijke auto zonder franjes, een echte VW dus. Zoals gezegd doet me enorm aan mn passat denken qua rijden. Die was nergens top in, maar was in alles meer dan goed. Ik ben echt wel fan van electrisch rijden voor dagelijkse verplaatsingen (niet om naar Z-frankrijk te gaan) en met dit bereik kom ik gemakkelijk rond door enkel op t werk te laden. Zoveel aangenamer dan mijn diesel Peugeot 3008 die ik als aanloop wagen had. Wat een brol was dat. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 58 minuten geleden, Ceke zei: 77kwh, 174pk. Wagen is zeker niet snel, vooral vanuit stilstand beetje teleurstellend voor een elektrische wagen. 50-100 dan weer wel snel. Maar bon is dan ook basis motor. En ik heb de 21" karrewielen. Auto is stil, ruim en comfortabel, lijkt heel hard op mijn passat, maar stiller. Interface met dat schermpje achter het stuur is een beetje meh, maar voor dagelijkse verplaatsingen en woon-werk gewoon een degelijke auto, zonder veel poespas. Ik had altijd voor de Enyaq (mooier binnenin vind ik) gegaan, maar deze stond op de parking dus het was dit of niets. (geen deftige EV in mijn budget te krijgen). In de koude maanden haal ik een 320km op 1 lading, 80% snelweg aan 130 of veel optrekken (file). Met het huidige weer richting de 380-400km afh van verkeer en snelheid. Snelladen gaat ook echt aan 150kw, maar de voorwaarde is wel dat je expliciet naar deze palen navigeert. Lange trips moeten dus ook via de onboard nav gebeuren. Dat is wel vervelend, maar is volgens mij bij elke EV zo. Doe je dit niet dat laad je aan 80kw of zo de eerste minuten. Overall is het gewoon een degelijke auto zonder franjes, een echte VW dus. Zoals gezegd doet me enorm aan mn passat denken qua rijden. Die was nergens top in, maar was in alles meer dan goed. Ik ben echt wel fan van electrisch rijden voor dagelijkse verplaatsingen (niet om naar Z-frankrijk te gaan) en met dit bereik kom ik gemakkelijk rond door enkel op t werk te laden. Zoveel aangenamer dan mijn diesel Peugeot 3008 die ik als aanloop wagen had. Wat een brol was dat. Hier zou het dezelfde spec worden exact. Basismotor, 77kwh, 21 inch. Dat of een Cupra Born 77kwh. Hoe absurd het ook is om die te vergelijken ... Moet naast een X5 komen te staan, vandaar dat dat cupraatje ook een kanshebber is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.276 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 1 uur terug, Ceke zei: 77kwh, 174pk. Wagen is zeker niet snel, vooral vanuit stilstand beetje teleurstellend voor een elektrische wagen. 50-100 dan weer wel snel. Maar bon is dan ook basis motor. En ik heb de 21" karrewielen. Auto is stil, ruim en comfortabel, lijkt heel hard op mijn passat, maar stiller. Interface met dat schermpje achter het stuur is een beetje meh, maar voor dagelijkse verplaatsingen en woon-werk gewoon een degelijke auto, zonder veel poespas. Ik had altijd voor de Enyaq (mooier binnenin vind ik) gegaan, maar deze stond op de parking dus het was dit of niets. (geen deftige EV in mijn budget te krijgen). In de koude maanden haal ik een 320km op 1 lading, 80% snelweg aan 130 of veel optrekken (file). Met het huidige weer richting de 380-400km afh van verkeer en snelheid. Snelladen gaat ook echt aan 150kw, maar de voorwaarde is wel dat je expliciet naar deze palen navigeert. Lange trips moeten dus ook via de onboard nav gebeuren. Dat is wel vervelend, maar is volgens mij bij elke EV zo. Doe je dit niet dat laad je aan 80kw of zo de eerste minuten. Overall is het gewoon een degelijke auto zonder franjes, een echte VW dus. Zoals gezegd doet me enorm aan mn passat denken qua rijden. Die was nergens top in, maar was in alles meer dan goed. Ik ben echt wel fan van electrisch rijden voor dagelijkse verplaatsingen (niet om naar Z-frankrijk te gaan) en met dit bereik kom ik gemakkelijk rond door enkel op t werk te laden. Zoveel aangenamer dan mijn diesel Peugeot 3008 die ik als aanloop wagen had. Wat een brol was dat. ik word toch niet vrolijk van een dergelijke beschrijving Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.690 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 Zojuist, ex-Mooseman zei: ik word toch niet vrolijk van een dergelijke beschrijving Je spreekt ook "maar" van 174pk. Als je komt van je standaard eco kar van rond de 100pk zal dat snel zijn denk ik. Kom je van 150, 160, 170 pk dan gaat dat teleurstellend zijn als je tesla plaid power verwacht had. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.240 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 1 uur terug, ex-Mooseman zei: ik word toch niet vrolijk van een dergelijke beschrijving Er wordt gevraagd voor een eerlijke review. Had waarschijnlijk min of meer hetzelfde geschreven over mijn Passat. 174 pk voor dik 2 ton, dat gaat nooit snel zijn, maar wel aangenamer dan een 130pk diesel. Interieur is geweten (daarmee Enyaq pakken), laadpaal in navi ook, maar vele mensen hebben dat blijkbaar niet door dus wou het toch nog eens vermelden . 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.240 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 1 uur terug, Rabbit zei: Hier zou het dezelfde spec worden exact. Basismotor, 77kwh, 21 inch. Dat of een Cupra Born 77kwh. Hoe absurd het ook is om die te vergelijken ... Moet naast een X5 komen te staan, vandaar dat dat cupraatje ook een kanshebber is. Voor dagelijks verkeer is die 174 pk meer dan genoeg imo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 2 hours ago, Ceke said: Snelladen gaat ook echt aan 150kw, maar de voorwaarde is wel dat je expliciet naar deze palen navigeert. Lange trips moeten dus ook via de onboard nav gebeuren. Dat is wel vervelend, maar is volgens mij bij elke EV zo. Doe je dit niet dat laad je aan 80kw of zo de eerste minuten. Anders kan hij niet preheaten idd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.286 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 3 uren geleden, Ceke zei: Interieur is geweten (daarmee Enyaq pakken), laadpaal in navi ook, maar vele mensen hebben dat blijkbaar niet door dus wou het toch nog eens vermelden . Goed dat je dat zegt want Waze heeft ook een laadpalen modus tegenwoordig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 3 uren geleden, Ceke zei: Er wordt gevraagd voor een eerlijke review. Had waarschijnlijk min of meer hetzelfde geschreven over mijn Passat. 174 pk voor dik 2 ton, dat gaat nooit snel zijn, maar wel aangenamer dan een 130pk diesel. Interieur is geweten (daarmee Enyaq pakken), laadpaal in navi ook, maar vele mensen hebben dat blijkbaar niet door dus wou het toch nog eens vermelden . Enyaq is echt stukken duurder in lease. Anders werd het zeker die in sportline. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
STA911 5.464 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 Ik rij ook nog met die ID4, en dat rijdt zeker meer dan ok. Grootste pluspunt van die kar is de korte draaicirkel, absurd hoe kort en klein die kan draaien. Ik heb de 204pk versie van de 77kWh batterij. Een achteruitgang tov de SR+ Model 3, maar absoluut ok in dagdagelijks verkeer zonder echt op mijn honger te moeten blijven zitten. Alles is relatief natuurlijk en 't is maar wat je zoekt of wilt. Interface van een Tesla is 100x beter imo maar die kist is, afgezien van wat plastieken onderdelen in het interieur, zeker te pruimen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.