Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

20 hours ago, tuscani said:

afneembaar.

Wel jammer. Ben blij dat ik daar niet mee moet lopen knoeien, want in "het seizoen" gebruik ik dat minstens 1 keer per week voor de fiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wel jammer. Ben blij dat ik daar niet mee moet lopen knoeien, want in "het seizoen" gebruik ik dat minstens 1 keer per week voor de fiets.

goh ja, tis allemaal te zien hoe vlot dat dat gaat.

op de allroad had ik ook een afneembare. dat was amper 2minuten werk. gewoon de haak inklikken en veiligheid eraf halen. Eigenlijk was dat even snel dan dat ik bij de q7 op dat knopje duwde en dan te wachten tot dat ding er van onder kwam en hem positioneerde.

ik denk wel aan de tekst te lezen dat het systeem van tesla iets omslachtiger zal zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

je staat toch niet te wachten? :D 

Ik druk op de knop en dan ga ik de fietsendrager pakken.

zo slim was ik niet. ik heb die eerst al klaar gezet aan de wagen. :D

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
37 minuten geleden, Krikkie zei:

Lijkt me ferm plausibel, gelijkt veel op de roadster 2.0.

Ik balanceer een beetje op 2 gedachten. 

Enerzijds vind ik hem een sportievere leuke snoet gekregen hebben dan de -in mijn opinie- wat saaie smoelwerk dat ie nu heeft. Daar krijgt niemand het nu koud of warm van imo.

Anderzijds blijf ik me verbazen over het volgende: hoe goed Von Holzhauzen zijn huiswerk maakte met de Model S, zo weinig tijd moet/mag/kan ie steken in die Model 3/Y. Het lijkt me nu meer op een sportieve Amerikaanse auto's uit de 90's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

scherm-afbeelding-2023-05-13-om-09-40-40

scherm-afbeelding-2023-05-13-om-09-43-44

 

de 3 zal vermoedelijk een stuur zonder hendels krijgen zoals bij de S en X, verzetten van stand ook met een swipe bediening.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenmaal als je een nieuwe auto moet bestellen besef je hoe kut de Tesla politics zijn.

Niemand weet wanneer die nieuwe Model3 komt. Moeten we erop wachten ? komt ie weldra, komt ie in 24? 

Niemand weet hoe de prijzen gaan evolueren van Tesla. En de leasing dekt zich derhalve hard in met hoge prijzen.

😍 

Ik vrees dat het derhalve een id4 gaat worden 😟 voor mevrouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rabbit zei:

Eenmaal als je een nieuwe auto moet bestellen besef je hoe kut de Tesla politics zijn.

Niemand weet wanneer die nieuwe Model3 komt. Moeten we erop wachten ? komt ie weldra, komt ie in 24? 

Niemand weet hoe de prijzen gaan evolueren van Tesla. En de leasing dekt zich derhalve hard in met hoge prijzen.

😍 

Ik vrees dat het derhalve een id4 gaat worden 😟 voor mevrouw

ze spreken 3de kwartaal 23

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen same story met die Model 3 RWD Long Range. Dat ware misschien de ideale auto voor ons... Echter dat ding is gelijk niet "officieel".

Ze staan in de "beschikbare wagens" en sommige fleetsites listen ze.

Echt vent ... 🥲

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/5/2023 om 11:38, Rabbit zei:

Eenmaal als je een nieuwe auto moet bestellen besef je hoe kut de Tesla politics zijn.

Niemand weet wanneer die nieuwe Model3 komt. Moeten we erop wachten ? komt ie weldra, komt ie in 24? 

Niemand weet hoe de prijzen gaan evolueren van Tesla. En de leasing dekt zich derhalve hard in met hoge prijzen.

😍 

Ik vrees dat het derhalve een id4 gaat worden 😟 voor mevrouw

Als het een troost kan zijn, ik rij graag met m'n ID4 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ceke zei:

Als het een troost kan zijn, ik rij graag met m'n ID4 🙂

Welke versie heb je? 77kwh? Nuttige input btw 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Rabbit zei:

Welke versie heb je? 77kwh? Nuttige input btw 🙂

77kwh, 174pk. 

Wagen is zeker niet snel, vooral vanuit stilstand beetje teleurstellend voor een elektrische wagen. 50-100 dan weer wel snel. Maar bon is dan ook basis motor. 
En ik heb de 21" karrewielen. 

Auto is stil, ruim en comfortabel, lijkt heel hard op mijn passat, maar stiller. 

Interface met dat schermpje achter het stuur is een beetje meh, maar voor dagelijkse verplaatsingen en woon-werk gewoon een degelijke auto, zonder veel poespas. 
Ik had altijd voor de Enyaq (mooier binnenin vind ik) gegaan, maar deze stond op de parking dus het was dit of niets. (geen deftige EV in mijn budget te krijgen). 

In de koude maanden haal ik een 320km op 1 lading, 80% snelweg aan 130 of veel optrekken (file). Met het huidige weer richting de 380-400km afh van verkeer en snelheid. 

Snelladen gaat ook echt aan 150kw, maar de voorwaarde is wel dat je expliciet naar deze palen navigeert. Lange trips moeten dus ook via de onboard nav gebeuren. Dat is wel vervelend, maar is volgens mij bij elke EV zo. Doe je dit niet dat laad je aan 80kw of zo de eerste minuten. 

 

Overall is het gewoon een degelijke auto zonder franjes, een echte VW dus. Zoals gezegd doet me enorm aan mn passat denken qua rijden. Die was nergens top in, maar was in alles meer dan goed. 

Ik ben echt wel fan van electrisch rijden voor dagelijkse verplaatsingen (niet om naar Z-frankrijk te gaan) en met dit bereik kom ik gemakkelijk rond door enkel op t werk te laden. Zoveel aangenamer dan mijn diesel Peugeot 3008 die ik als aanloop wagen had. Wat een brol was dat. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Ceke zei:

77kwh, 174pk. 

Wagen is zeker niet snel, vooral vanuit stilstand beetje teleurstellend voor een elektrische wagen. 50-100 dan weer wel snel. Maar bon is dan ook basis motor. 
En ik heb de 21" karrewielen. 

Auto is stil, ruim en comfortabel, lijkt heel hard op mijn passat, maar stiller. 

Interface met dat schermpje achter het stuur is een beetje meh, maar voor dagelijkse verplaatsingen en woon-werk gewoon een degelijke auto, zonder veel poespas. 
Ik had altijd voor de Enyaq (mooier binnenin vind ik) gegaan, maar deze stond op de parking dus het was dit of niets. (geen deftige EV in mijn budget te krijgen). 

In de koude maanden haal ik een 320km op 1 lading, 80% snelweg aan 130 of veel optrekken (file). Met het huidige weer richting de 380-400km afh van verkeer en snelheid. 

Snelladen gaat ook echt aan 150kw, maar de voorwaarde is wel dat je expliciet naar deze palen navigeert. Lange trips moeten dus ook via de onboard nav gebeuren. Dat is wel vervelend, maar is volgens mij bij elke EV zo. Doe je dit niet dat laad je aan 80kw of zo de eerste minuten. 

 

Overall is het gewoon een degelijke auto zonder franjes, een echte VW dus. Zoals gezegd doet me enorm aan mn passat denken qua rijden. Die was nergens top in, maar was in alles meer dan goed. 

Ik ben echt wel fan van electrisch rijden voor dagelijkse verplaatsingen (niet om naar Z-frankrijk te gaan) en met dit bereik kom ik gemakkelijk rond door enkel op t werk te laden. Zoveel aangenamer dan mijn diesel Peugeot 3008 die ik als aanloop wagen had. Wat een brol was dat. 

Hier zou het dezelfde spec worden exact.

Basismotor, 77kwh, 21 inch. Dat of een Cupra Born 77kwh. Hoe absurd het ook is om die te vergelijken ... Moet naast een X5 komen te staan, vandaar dat dat cupraatje ook een kanshebber is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ceke zei:

77kwh, 174pk. 

Wagen is zeker niet snel, vooral vanuit stilstand beetje teleurstellend voor een elektrische wagen. 50-100 dan weer wel snel. Maar bon is dan ook basis motor. 
En ik heb de 21" karrewielen. 

Auto is stil, ruim en comfortabel, lijkt heel hard op mijn passat, maar stiller. 

Interface met dat schermpje achter het stuur is een beetje meh, maar voor dagelijkse verplaatsingen en woon-werk gewoon een degelijke auto, zonder veel poespas. 
Ik had altijd voor de Enyaq (mooier binnenin vind ik) gegaan, maar deze stond op de parking dus het was dit of niets. (geen deftige EV in mijn budget te krijgen). 

In de koude maanden haal ik een 320km op 1 lading, 80% snelweg aan 130 of veel optrekken (file). Met het huidige weer richting de 380-400km afh van verkeer en snelheid. 

Snelladen gaat ook echt aan 150kw, maar de voorwaarde is wel dat je expliciet naar deze palen navigeert. Lange trips moeten dus ook via de onboard nav gebeuren. Dat is wel vervelend, maar is volgens mij bij elke EV zo. Doe je dit niet dat laad je aan 80kw of zo de eerste minuten. 

 

Overall is het gewoon een degelijke auto zonder franjes, een echte VW dus. Zoals gezegd doet me enorm aan mn passat denken qua rijden. Die was nergens top in, maar was in alles meer dan goed. 

Ik ben echt wel fan van electrisch rijden voor dagelijkse verplaatsingen (niet om naar Z-frankrijk te gaan) en met dit bereik kom ik gemakkelijk rond door enkel op t werk te laden. Zoveel aangenamer dan mijn diesel Peugeot 3008 die ik als aanloop wagen had. Wat een brol was dat. 

ik word toch niet vrolijk van een dergelijke beschrijving

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ex-Mooseman zei:

ik word toch niet vrolijk van een dergelijke beschrijving

Je spreekt ook "maar" van 174pk.

Als je komt van je standaard eco kar van rond de 100pk zal dat snel zijn denk ik. Kom je van 150, 160, 170 pk dan gaat dat teleurstellend zijn als je tesla plaid power verwacht had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

ik word toch niet vrolijk van een dergelijke beschrijving

Er wordt gevraagd voor een eerlijke review. 
Had waarschijnlijk min of meer hetzelfde geschreven over mijn Passat. 

174 pk voor dik 2 ton, dat gaat nooit snel zijn, maar wel aangenamer dan een 130pk diesel. 

Interieur is geweten (daarmee Enyaq pakken), laadpaal in navi ook, maar vele mensen hebben dat blijkbaar niet door dus wou het toch nog eens vermelden 😊.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Hier zou het dezelfde spec worden exact.

Basismotor, 77kwh, 21 inch. Dat of een Cupra Born 77kwh. Hoe absurd het ook is om die te vergelijken ... Moet naast een X5 komen te staan, vandaar dat dat cupraatje ook een kanshebber is.

Voor dagelijks verkeer is die 174 pk meer dan genoeg imo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Ceke said:

Snelladen gaat ook echt aan 150kw, maar de voorwaarde is wel dat je expliciet naar deze palen navigeert. Lange trips moeten dus ook via de onboard nav gebeuren. Dat is wel vervelend, maar is volgens mij bij elke EV zo. Doe je dit niet dat laad je aan 80kw of zo de eerste minuten. 

Anders kan hij niet preheaten idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ceke zei:

Interieur is geweten (daarmee Enyaq pakken), laadpaal in navi ook, maar vele mensen hebben dat blijkbaar niet door dus wou het toch nog eens vermelden 😊.

 

Goed dat je dat zegt want Waze heeft ook een laadpalen modus tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ceke zei:

Er wordt gevraagd voor een eerlijke review. 
Had waarschijnlijk min of meer hetzelfde geschreven over mijn Passat. 

174 pk voor dik 2 ton, dat gaat nooit snel zijn, maar wel aangenamer dan een 130pk diesel. 

Interieur is geweten (daarmee Enyaq pakken), laadpaal in navi ook, maar vele mensen hebben dat blijkbaar niet door dus wou het toch nog eens vermelden 😊.

 

Enyaq is echt stukken duurder in lease. Anders werd het zeker die in sportline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij ook nog met die ID4, en dat rijdt zeker meer dan ok. Grootste pluspunt van die kar is de korte draaicirkel, absurd hoe kort en klein die kan draaien.

Ik heb de 204pk versie van de 77kWh batterij. Een achteruitgang tov de SR+ Model 3, maar absoluut ok in dagdagelijks verkeer zonder echt op mijn honger te moeten blijven zitten. Alles is relatief natuurlijk en 't is maar wat je zoekt of wilt.

Interface van een Tesla is 100x beter imo maar die kist is, afgezien van wat plastieken onderdelen in het interieur, zeker te pruimen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid