Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, gTa zei:

en er wettelijk gezien moeilijk een objectief onderscheid kan worden gemaakt tussen een sisha bar en een sigarenlounge.

Dat kan, maar dan zou dat racistisch zijn :D 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

stel u voor dat ze een kerstmarkt wintermarkt zouden beginnen noemen, dat zou pas racistisch zijn...oh, wacht.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Even reageren op wat hier allemaal voorbij kwam. 

1. Ik begrijp @ir_fuel met zijn opmerking dat we eindelijk weer op een terras kunnen eten. Het was wegens "jamaar de rokers hebben alle tafels buiten nodig" al vaak niet makkelijk om een tafel te krijgen in sommige plekken, de vraag was of je dat hoegenaamd wel wou. Ik ben meerdere keren ergens aangekomen en als ik zag wat er allemaal zat te roken, gezegd dat ik wel binnen zou zitten...

2. Ik ben niet akkoord met het verschil tussen cafe en eetgelegenheid. Als ik naar een terras ga om wat te drinken, dan wil ik daar ook een half uur of een uur met familie of vrienden rustig kunnen zitten en het is niet omdat ik niet eet dat ik andermans walm wil zitten. 

3. Ik heb niks tegen rokers. Alleen wil ik niet dat ik moet meeroken en mijn kinderen nog minder. Dat men op het straat, in een park of aan een bushalte rookt, kan me niet schelen. Zelfs op een festival. Daar kan ik me makkelijk verplaatsen om niet in de rook te zitten. Op een terras gaat dat niet, of je nu eet of wat drinkt. En nee, die open lucht doet daar niks aan. Die rook gaat nooit recht omhoog maar komt steevast zijwaards naar iemand toegewaaid.

Is het minder leuk voor rokers? Goh, als je echt absoluut moet roken tijdens je etenstijd, sta dan op en ga buiten paffen. Net zoals je op je werk moet doen of zoals je in een gewoon restaurant zonder terras moet doen. ... of steek er ééntje op nadat je buiten bent. In je auto bijvoorbeeld of bij je thuis. Rook dat gerust vol.

En met die wet zijn we eindelijk ook van de fricties en het regelmatige bekvechten vanaf. 

Geplaatst:

Jullie zitten wel op speciaal terrassen te eten zenne. Ik heb daar misschien 1 keer op een jaar last van. Ik heb meer last van luid bellende mensen die in hun gsm (op speaker) zitten te roepen

Dat zouden ze beter verbieden godmiljaardenondedju !

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
  • Grappig 1
Geplaatst:

Veel pijprokers hier. Tijd voor een meetingske alvorens we dat niet meer op terras mogen roken.

En dat de sigarenrokers ook maar meedoen.

Geplaatst:
36 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Jullie zitten wel op speciaal terrassen te eten zenne. Ik heb daar misschien 1 keer op een jaar last van. Ik heb meer last van luid bellende mensen die in hun gsm (op speaker) zitten te roepen

Dat zouden ze beter verbieden godmiljaardenondedju !

Gij zit teveel in uw villas in Théoule en Spanje opgesloten :D 

Elk terras waar je gaat zitten in de zomer, zit er toch altijd een bende te roken? 

Is één van de irritante dingen in Zwitserland is dat de wetgeving op roken hier 3 decennia achterloopt. Roken wordt op heel veel plekken toegelaten. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij is het doel eerder een geleidelijke verbanning van het roken, eerder dan inspelen op één van de zovele ergernissen van de vlaming.

Het is spijtig dat ze hierbij geen onderscheid maken tussen producten die gericht zijn op commercieel succes door de verkoop van een ongezond, verslavend product en anderzijds producten die voor de smaak en zelden dagelijks geconsumeerd worden en zelfs niet geïnhaleerd worden. 

Je ziet de sigarettenproducenten nu al overschakelen op vapes, pouches .. om te blijven cashen op nicotineverslavingen. 

aangepast door Super95
Geplaatst:
14 uren geleden, gewoon ik zei:

Veel pijprokers hier. Tijd voor een meetingske alvorens we dat niet meer op terras mogen roken.

En dat de sigarenrokers ook maar meedoen.

Ik kom af! 

Geplaatst:
17 uren geleden, gTa zei:

Ik heb 2 sterk gelijkaardige dossiers. Klachten en politieke druk om te handhaven op doorrijverbod / gewijzigde verkeerssituatie nav. werken etc. We handhaven en wat blijkt? Het gros van de geverbaliseerden waren bewoners van de buurt. "Ja maar eigenlijk wilden we een doorrijverbod enkel maar voor niet-inwoners."
Eerste helft van dit jaar ook enkele dossiers van straten met gewijzigd snelheidsregime (daar beslissen wij niet over, worden daarin zelfs  niet eens geconsulteerd): klachten dat er "geracet" wordt, dus we houden er enkele flitsbeurten en om op politieke vragen te antwoorden maken we een rapport over link locatie en overtreder: iets meer dan 80%. Dus bijna alle geflitste kadeekes waren de mensen uit de omgeving.

Zo herkenbaar dat laatste. :D

Kennis van mij heeft een transportfirma. 

"Er gaan eens ongelukken gebeuren als mijn vrachtwagens van de site rijden met al dat laagvliegend verkeer hier" en klachten gaan neerleggen bij het stadsbestuur.

Dus kwam de politie flitsen. Een tijd later, .... 4 boetes in zijn brievenbus wegens te snel rijden. :lolz:

• Grappig 4
Geplaatst:
18 uren geleden, Super95 zei:

Het is spijtig dat ze hierbij geen onderscheid maken tussen producten die gericht zijn op commercieel succes door de verkoop van een ongezond, verslavend product en anderzijds producten die voor de smaak en zelden dagelijks geconsumeerd worden en zelfs niet geïnhaleerd worden. 

Da's toch ook nonsens, mijn gedacht.

Ook bij sigaren en pijp ga je heel wat rook inademen, niet zoals je een sigaret inhaleert maar dan eerder zoals je 'passief' rookt (maar dan niet van een ander, maar van jezelf) en bovendien een pak méér dan wanneer je naast iemand zit. Als ik op een gezellige avond vol wijn en pijptabak mij niet inhoud en wel wat pijpjes oprook, dan voel ik dat verdorie goed aan mijn longen, daags nadien.

Bijkomend: de zware rook uit sigaren en pijp, die wals je in je mond en dat is nefast voor mond-/keelkanker. Kanker door het roken is niet enkel longkanker, hé.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
21 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik heb meer last van luid bellende mensen die in hun gsm (op speaker) zitten te roepen

Verschrikkelijk.

En in mijn streek is dat helaas ook een fenomeen dat, als je er op zou gaan spreken, je meteen het predikaat 'racist' oplevert. Want 't zijn nogal vaak blonde Zweden die dat doen. Steevast in het Zwarabeeds. En die gasten praten alsof ze continu lopen te vloeken. (Doen ze misschien ook, ik versta geen Zwarabeeds.)  En smijten er ook nog vaak de naam van hun "godheid" in (he-who-shall-not-be-named-nor-depicted-in-cartoons).

De bange Vlaamse heikneuter in mij die 's zondags z'n gras afrijdt of onkruid trekt en doorheen de 2m hoge haag een passerende 'buur' hoort telefoneren zou godverdomme wel eens durven peizen dat het een bataljon zelfmoordbommers is die een aanslag aan 't plegen is.

Enkele weken geleden stond er ene aan de overkant van mijn straat al bijna een uur te bellen, de jongens zaten net in bed en ik hoorde 'm tot binnen zijn staccato-parlé voeren. Naar buiten, heel zachtjes & vriendelijk aangesproken met de vraag of hij wat stiller zou willen telefoneren. Dude smijt meteen zo arrogant als maar kan "IK U ZEGGE, IS GHOED IK GA WEGH, MAAR WETTELIJK IK MAG, WETTELIJK IK MAG, JIJ MOET NIETS ZEGGEN, MAAR IS GHOED ICK GHA WEGH".

:noparty:

Gelukkig moeten ze allemaal een inburgeringscursus volgen zodat z.... oh wait.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Geplaatst:
29 minuten geleden, gTa zei:

Enkele weken geleden stond er ene aan de overkant van mijn straat al bijna een uur te bellen, de jongens zaten net in bed en ik hoorde 'm tot binnen zijn staccato-parlé voeren. Naar buiten, heel zachtjes & vriendelijk aangesproken met de vraag of hij wat stiller zou willen telefoneren. Dude smijt meteen zo arrogant als maar kan "IK U ZEGGE, IS GHOED IK GA WEGH, MAAR WETTELIJK IK MAG, WETTELIJK IK MAG, JIJ MOET NIETS ZEGGEN, MAAR IS GHOED ICK GHA WEGH".

Kepi & matrak van de kapstok in de slaapkamer gaan halen ? 

Geplaatst:
Zojuist, ex-Mooseman zei:

Kepi & matrak van de kapstok in de slaapkamer gaan halen ? 

Wij hebben geen kapstok in onze slaapkamer.

• Grappig 1
Geplaatst:

Ik kijk regelmatig nog eens naar Autoforum.be, vooral omdat daar toch wel wat meer wordt gepost over echt autonieuws, zowel onder 'scoops' als onder 'nieuwe wagens', maar helaas is het forum definitief gesloten. Ergens wel spijtig. 🤷‍♂️

• Verdrietig 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik kijk regelmatig nog eens naar Autoforum.be, vooral omdat daar toch wel wat meer wordt gepost over echt autonieuws, zowel onder 'scoops' als onder 'nieuwe wagens', maar helaas is het forum definitief gesloten. Ergens wel spijtig. 🤷‍♂️

ik vind het ook wel jammer. het was de plek waar het allemaal begon. 

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Sinds wanneer?

Geplaatst:

Sinds een paar dagen...

• Verdrietig 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

ik vind het ook wel jammer. het was de plek waar het allemaal begon. 

En waar je naast een chit-chat ook nog een levendig en actief publiek gedeelte had...

Laatste jaren wel afgegleden naar 5 man en een paardekop.

• Verdrietig 1
Geplaatst:
19 uren geleden, Krikkie zei:

FB_IMG_1758813168565.thumb.jpg.7b92a0190f197d24d1880fe89fea412f.jpg

Gaat echt niet zomaar om 'ze maken brol'

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-09-25/germany-s-industry-crisis-deepens-as-bosch-cuts-13-000-workers 

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/porsche-shares-seen-62-lower-after-delayed-ev-launch-hits-guidance-2025-09-22/

Ik heb het al eerder gehad over Europa die collectief zelfmoord aan het plegen is. Dat zou de schuld helemaal op het europese beleid leggen en dat is nu ook niet helemaal waar. Maar het immens incompetente beleid is zeker een grote factor. Alleen al het zelf afsnijden van onze goedkope energiebron is misdadig incompetent.

PS We rijden al bijna 29 jaar met Renault - en dat valt goed mee.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Renault hoort (nog) niet bij Stellantis.

Voor de rest helemaal akkoord. De EU wordt economisch steeds minder relevant op wereldschaal. Politiek zijn we dat al langer als slaafje van de VS die ons met dure energie opsolferde. Combineer dat met een potverterende welvaartsstaat die de schulden opstapelt en de gevolgen zijn er. 

Geplaatst:
43 minuten geleden, Fr79 zei:

Renault hoort (nog) niet bij Stellantis.

Voor de rest helemaal akkoord. De EU wordt economisch steeds minder relevant op wereldschaal. Politiek zijn we dat al langer als slaafje van de VS die ons met dure energie opsolferde. Combineer dat met een potverterende welvaartsstaat die de schulden opstapelt en de gevolgen zijn er. 

ik wou het net zeggen. Een Renault is nog geen Stellantis rommel. Maar als je ziet naar Nissan en Mitsubishi, dat in de Renault groep zat, daar gaat het ook niet goed mee.

het slaafje van de VS...zijn we niet eerder het slaafje van China?

en de EU is absurd bezig ook he. met hun co2 limiet. de autosector heeft het al zo moeilijk en moeten ze nog boetes betalen. Alle geluk hebben ze de EU zover gekregen dat dit werd uitgesteld.

Ik ben eens benieuwd in 2035. Dat dat zo blijft zoals het nu is. en hoe die bedrijven dan gewoon verder normale auto's blijven maken en enkel in de EU en UK dan "uitstootloze" auto's mogen verkopen.

Geplaatst:
5 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

PS We rijden al bijna 29 jaar met Renault - en dat valt goed mee.

Ik bedoel de toets ernaast, bijna 20. 

• Taal izan 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

het slaafje van de VS...zijn we niet eerder het slaafje van China?

Bollox. 

Geplaatst:
Op 25/9/2025 om 14:45, gTa zei:

Verschrikkelijk.

En in mijn streek is dat helaas ook een fenomeen dat, als je er op zou gaan spreken, je meteen het predikaat 'racist' oplevert. Want 't zijn nogal vaak blonde Zweden die dat doen. Steevast in het Zwarabeeds. En die gasten praten alsof ze continu lopen te vloeken. (Doen ze misschien ook, ik versta geen Zwarabeeds.)  En smijten er ook nog vaak de naam van hun "godheid" in (he-who-shall-not-be-named-nor-depicted-in-cartoons).

De bange Vlaamse heikneuter in mij die 's zondags z'n gras afrijdt of onkruid trekt en doorheen de 2m hoge haag een passerende 'buur' hoort telefoneren zou godverdomme wel eens durven peizen dat het een bataljon zelfmoordbommers is die een aanslag aan 't plegen is.

:noparty:

Gelukkig moeten ze allemaal een inburgeringscursus volgen zodat z.... oh wait.

Zweden, zweden,… zal ‘t gaan, ja! 🤨

• Grappig 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid