Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
14 minuten geleden, Jantes zei:

De BMI is dan ook niet de meest ideale manier om van iemand te bepalen of die al dan niet obees is. Omtrek van de taille en/of een lichaamsvetmeting is al veel correcter. 

Feit is wel dat overgewicht een ongelooflijk probleem is, zeker het toenemende overgewicht bij jongeren. Mijn dochter is kinesist, een groot deel van haar patiënten worden behandeld voor problemen die het gevolg zijn van overgewicht (knie-, nek-, rugklachten,...) en die worden almaar jonger. 

Wat natuurlijk ook wel het gevolg is van de beleidsmakers. Jarenlange kregen bedrijven zoals Nike het verwijt dat ze te magere modellen gebruikt, maar toen ze overschakelden naar modellen met morbide obesitas werden ze toegejuicht door dezelfde mensen.

En beroemdheden met 50kg overgewicht en meer zoals Lizzo kregen een staande ovatie van beleid en media omwille van "body positivity".

Dan moet je er natuurlijk niet raar van opkijken dat jongeren hierin meegaan.

Geplaatst:

Ik leg de schuld bij Danone toen ze joghurt suikerbommetjes begonnen verkopen met opschrift "0% vet!"

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, Polygoon zei:

Terug naar de anorexia's van de jaren '00!

Heb ik dat ergens gezegd dan?

Mijn punt is dat modellen opvoeren met anorexia en morbide obesitas achterlijk is, maar het ene wordt verketterd en de andere toegejuicht. Terwijl de wetenschap ook heel duidelijk is dat morbide obesitas zeer schadelijk is voor de gezondheid.

Geplaatst:
17 minuten geleden, Polygoon zei:

Definieer overgewicht.

Doe het zelf. Dat was mijn argument.

17 minuten geleden, Polygoon zei:

Recht op wapenbezit is vrij straight forward.
Je hebt een, of je hebt geen.

Dat zeggen ze allemaal tot ze echt de vraag stellen wat het mag kosten.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Dimitri zei:

Wat natuurlijk ook wel het gevolg is van de beleidsmakers. Jarenlange kregen bedrijven zoals Nike het verwijt dat ze te magere modellen gebruikt, maar toen ze overschakelden naar modellen met morbide obesitas werden ze toegejuicht door dezelfde mensen.

En beroemdheden met 50kg overgewicht en meer zoals Lizzo kregen een staande ovatie van beleid en media omwille van "body positivity".

De obesitas statistieken schieten de laatste decennia pijlsnel de hoogte in. Dan moet je als bedrijf, zelfs als een producent van sportkledij, meegaan in die trend want je vertegenwoordigt eigenlijk de maatschappij, de nieuwe norm kan je zelfs haast zeggen. 

Geplaatst:
15 minuten geleden, Jantes zei:

De obesitas statistieken schieten de laatste decennia pijlsnel de hoogte in. Dan moet je als bedrijf, zelfs als een producent van sportkledij, meegaan in die trend want je vertegenwoordigt eigenlijk de maatschappij, de nieuwe norm kan je zelfs haast zeggen. 

Goh, niet compleet mee eens. Ik denk dat Nike en co vooral is meegegaan met de trend van diversiteit en inclusieve campagnes, zoals ik al eerder zei: figuren zoals een Lizzo werden opgehemeld omwille van hun extreem overgewicht, dat was blijkbaar body positivity.

Ondertussen heeft Nike terug het roer wat omgegooid en zijn ze zich weer meer aan het richten op atleten in hun advertenties, en het is niet dat de maatschappelijke trends nu al zo veranderd is.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Dimitri zei:

Goh, niet compleet mee eens. Ik denk dat Nike en co vooral is meegegaan met de trend van diversiteit en inclusieve campagnes, zoals ik al eerder zei: figuren zoals een Lizzo werden opgehemeld omwille van hun extreem overgewicht, dat was blijkbaar body positivity.

Ondertussen heeft Nike terug het roer wat omgegooid en zijn ze zich weer meer aan het richten op atleten in hun advertenties, en het is niet dat de maatschappelijke trends nu al zo veranderd is.

Het zal zowat een combinatie zijn van inclusie, diversiteit en een normalisatie van overgewicht. Dat Nike het roer nu weer wat omgooit zal ook wat te maken hebben met dat de 'woke-slinger' wat doorgeslagen is en er nu overal terug wat de conservatieve toer opgegaan wordt. 

Geplaatst:
1 hour ago, Polygoon said:

Een vriend van me, bodybuilder, zou zelfs obees zijn :D 

"De bodybuilder". De dooddoener van de BMI haters. 

Tot je eens ziet wat die in hun medicijnkast hebben zitten om "gezond" te zijn met een hoog BMI :D

Voor mijn 1m75 is obesitas op basis van BMI 95kg of meer. Ik weeg momenteel 68kg. Dat zou willen zeggen dat ik door bodybuilding 30kg spiermassa extra zou kunnen kweken. Ik wil nu veel geloven, maar niet dat dat kan op natuurlijke wijze.

Geplaatst:
40 minutes ago, Dimitri said:

Dat heeft er geen hol mee te maken.

Goedkope brol voeding die verslavend werkt, heel veel calorieën bevat, amper vult en spotgoedkoop is. Dat is het probleem.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Goedkope brol voeding die verslavend werkt, heel veel calorieën bevat, amper vult en spotgoedkoop is. Dat is het probleem.

Uiteraard speelt dat ook mee. Maar geen hol mee te maken? Dan moet je maar eens uw oor leggen bij jongere generaties want daar vergis je U toch ook hard in.

Geplaatst:

Maar überhaupt denk ik dat obesitas een probleem is dat de komende jaren makkelijk kan opgelost worden, de medische wereld maakt hierin enorme progressie. Ozempic en co zullen al heel snel gedateerd zijn, de enigste drempel zal alleen nog maar de betaalbaarheid zijn voor sommige mensen.

Voor wie wat meer info wilt:

Geplaatst:
4 minuten geleden, ir_fuel zei:

En veel te weinig lichaamsbeweging. Een twaalfjarige rijdt tegenwoordig 3 km ver met een elektrische fiets. 

Geplaatst: (aangepast)
11 minuten geleden, Dimitri zei:

Maar überhaupt denk ik dat obesitas een probleem is dat de komende jaren makkelijk kan opgelost worden, de medische wereld maakt hierin enorme progressie. Ozempic en co zullen al heel snel gedateerd zijn, de enigste drempel zal alleen nog maar de betaalbaarheid zijn voor sommige mensen.

Voor wie wat meer info wilt:

Dat is uiteraard de easy way voor de welstellende westerling. Alhoewel, lui in het zeteltje gaan zitten met cola en een pak chips en dan wat spuitjes zetten, heel gezond is het niet lijkt me. Nu, in combinatie met andere spuitjes kan het gebrek aan spiermassa dan ook weer wel aangevuld worden. 😁

aangepast door Jantes
Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Halfweg de jaren '90, toen ik begon te werken bij BBL/ING was er in de cafetaria op de hoofdzetel wijn en bier te krijgen bij de lunch.  Wat toen door velen ook genuttigd werd.

Dat is redelijk rap afgeschaft geweest toen er meer en meer invloed kwam vanuit de Nederlandse moeder.  Later kwam er een heuse food & drink-policy, die onder andere inhield dat er voor 17:00 geen alcohol mocht geschonken of genuttigd worden op bedrifjsactiviteiten (dus ook niet op bv. een teambuilidng).  Het is nog redelijk lang gebruikelijk geweest om flessen wijn of champagne als incentive te geven, maar daar kwam ook reactie op.

In de refter op hoofdkantoor is dat nog maar enkele jaren terug afgeschaft. Nieuwe policy is sinds dan ook dat het pas mag vanaf 17u. Gisterennamiddag hadden we een infomeeting, gedaan om 16u met drink extern achteraf. In zo’n geval is er nog de nodige soepelheid (dat wordt toch afgerekend na 17u😀).

Geplaatst:

Op beurzen mogen we dan bvb wel weer pinten staan drinken met onze klanten…

Geplaatst:
2 minuten geleden, Jantes zei:

Dat is uiteraard de easy way voor de welstellende westerling. Alhoewel, lui in het zeteltje gaan zitten met cola en een pak chips en dan wat spuitjes zetten, heel gezond is het niet lijkt me. Nu, in combinatie met andere spuitjes kan het gebrek aan spiermassa dan ook weer wel aangevuld worden. 😁

Waar hij het over heeft moet je zelfs maar 1 spuit zetten voor extra spiergroei en af te vallen 😄

Op papier klinkt het wel heel interessant, benieuwd hoe dat gaat evolueren.

Ze raden nu ook wel al aan als je Ozempic en co neemt om aan krachttraining te doen, maar de meesten zijn daar inderdaad te lui voor. En dan krijg je de befaamde Ozempic butt :D

Geplaatst:
28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik weeg momenteel 68kg.

Amai, ik ben mager maar dit is nog magerder 😮 bewust? Of genetisch? 

Geplaatst:
19 minuten geleden, Jantes zei:

En veel te weinig lichaamsbeweging. Een twaalfjarige rijdt tegenwoordig 3 km ver met een elektrische fiets. 

Normaal moet je daar 16j voor zijn 🙂

Geplaatst:
Zojuist, Krikkie zei:

Amai, ik ben mager maar dit is nog nog magerder 😮 bewust? Of genetisch? 

68 kg op 1m75 kan je toch niet mager noemen? Gewoon slank zeker.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Krikkie zei:

Normaal moet je daar 16j voor zijn 🙂

Maar er is nog weinig normaal, hé. 🙃

Geplaatst:
Zojuist, kwiekie zei:

Ben nu wel 1m90 en weeg 84-85kg maar mijn ribben kan je tellen. 

Geplaatst:
28 minutes ago, Dimitri said:

Uiteraard speelt dat ook mee. Maar geen hol mee te maken? Dan moet je maar eens uw oor leggen bij jongere generaties want daar vergis je U toch ook hard in.

Vertel :lolz:

Geplaatst:
2 minuten geleden, kwiekie zei:

Dat is een perfect gewicht. Ik ben 1m78 en weeg momenteel 71 kg, in de zomer kan dat soms tot 69 zakken. Ik ben 54 maar rijd wel zo tussen de 18k en 20k per jaar met de fiets. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Krikkie zei:

Ben nu wel 1m90 en weeg 84-85kg maar mijn ribben kan je tellen. 

Hangt ook af van uw body type he. Ectomorph, endomorph, ...

Ik had vroeger ook een kameraad met dezelfde lengte als ik maar een totaal andere lichaamsbouw, kon je ook amper vergelijken van gewicht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid