Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

1 minute ago, Le Capri Mauve said:

 het verklaart waarom een groot deel van het leger nu omsingeld is en zich al snel mag gaan overgeven.

Wat minder Russische propaganda lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Le Capri Mauve said:

De russische bewering over ontwikkeling biowapens is triviaal waar.

Allez man. :lolz: 

Het valt vooral op dat ze nieuwe argumenten moeten verzinnen als de oude geen steek meer lijken te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Hazen zei:

Misschien hebben ze wel gelijk en zijn wij allemaal gebrainwashed? 😮 

Dit was sarcastisch bedoeld voor de duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Le Capri Mauve zei:

Dat van mij niet.

Dat mag en ik hoor het graag wanneer de bewijzen op tafel liggen. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Allez man. :lolz: 

Het valt vooral op dat ze nieuwe argumenten moeten verzinnen als de oude geen steek meer lijken te houden.

Het tass artikel maakt er niet meer van dan wat het is. De buitenlandse labs worden betaald door het pentagon, via de Defense Threat Reduction Agency (DTRA). Het gaat typisch om dingen die in de VS zelf niet mogen. Wat ze daar doen in Oekraine heeft waarschijnlijk niks te maken met Oekraine en dat zeggen de Russen ook niet. Ze zeggen wel dat ze niet graag hebben dat de VS hun illegaal onderzoek vlak tegen de Russische grens uitvoeren, en dat is natuurlijk waar Nuland mee zit: dat er uitkomt wat ze daar uitspoken.

De Russen gaan natuurlijk wel checken of de uitbraken van ziektes die er in de buurt geweest zijn een match hebben met de pathogenen in de labs, want ongelukskes kunnen gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Le Capri Mauve said:

En zo gaat ge van een nieuwswaardige event, het innemen van amerikaanse militaire biologische labos door de Russen , naar het nieuws erover bij ons: https://www.demorgen.be/nieuws/vs-waarschuwen-voor-gebruik-van-chemische-wapens-door-rusland~bb20e80a/ .  Damage control.

Gij moet echt verhuizen naar Moskou.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier, met bronvermeldingen als ge ze wilt napluizen. 

https://thebulletin.org/2022/03/in-ukrainian-cities-under-russian-attack-us-linked-research-labs-could-provide-fodder-for-future-russian-disinformation/

 

Dit is helemaal hilarisch

Quote

Foreign Minister Sergei Lavrov mused about the labs in a recent state-TV interview, and the Russian embassy in Bosnia and Herzegovina posted on Facebook that the United States was building labs in Ukraine to destroy “the Russian people at the genetic level.”

 

En de Chinezen hebben er ook hun zeg over. Ge weet wel, diezelfde Chinezen waar er ooit een Coronavirus "op een markt" ineens is verschenen, uit het niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dit betekent alvast dat de amerikanen in overtreding waren van de conventie voor biologische wapens:

Quote

Some labs, he said, may hold pathogen strains left over from the Soviet bioweapons program, preserved in freezers for research purposes.

Die moesten vernietigd worden.

Lavrov wordt gequote

Quote

Offering no evidence, Lavrov said Russia had information that the United States was worried about the prospect of losing control over what he described as chemical and biological laboratories in Ukraine and accused Britain of building military bases there.

Hij zegt dus eigenlijk wat Nuland zegt in mijn eerste link: dat ze bezorgd is dat die labs in russische handen komen. Dat geldt als "evidence". Wel moeilijk om tegelijk te zeggen dat het onderzoek onschuldig is en schrik hebben dat de russen het te pakken krijgen.

Wat de russische ambassades in andere landen vertellen ga ik niet napluizen. Tuurlijk hebben de amerikanen gezocht op ziektes die etnische groepen targeten maar wat heeft dat met Oekraine te maken, geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
15 minuten geleden, Hazen zei:

Ik zie het probleem niet? Die meerverkoop komt in onze belastingpot.

Tis da, ik hoop dat ze hun koffer nog volladen met tabak en de rest van de shop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wel terecht dat KBC daar tegenin gaat, zeker in een autolandschap zoals dat van België. Het totale kostenplaatje ga je op geen enkel moment kennen tot het moment dat hij betaald is...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Hazen zei:

Wel terecht dat KBC daar tegenin gaat, zeker in een autolandschap zoals dat van België. Het totale kostenplaatje ga je op geen enkel moment kennen tot het moment dat hij betaald is...

Dan evolueert de markt naar een stockmarkt, ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, msxx said:

Dan evolueert de markt naar een stockmarkt, ook prima.

Is (of was) dat in het geval van Tesla niet al voor een groot stuk zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Phil zei:

Is (of was) dat in het geval van Tesla niet al voor een groot stuk zo?

Goed mogelijk.

Maar met levertermijnen welke langer zijn dan de meeste kopers zich willen binden, en de leveranciers welke de vrijheid wensen te hebben naar prijszetting toe... dan gaan we naar gevulde concessies en is het afwachten tot de eerste fouten gemaakt worden, of recessie zich aandient, of .... en we hebben terug prijsdruk en een ongelukkige Tommie 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2022 om 18:27, tuscani zei:

Blijkbaar heeft niet alleen tesla een yoke stuur, maar ook lexus?

Kan iemand het volledige bericht posten?

https://www.hln.be/drive/video-onze-auto-expert-reed-met-het-yokestuur-een-heel-natuurlijke-manier-van-sturen-en-dat-is-net-verraderlijk~aadaf537/

Na jaren rijden met een traditioneel rond stuur pakken de grote automerken nu uit met de yoke, een rechthoekige variant die heel wat voordelen zou bieden. Onze auto-expert Joost Bolle reed met het revolutionaire stuur van de Lexus RZ 450e, doekte meteen zijn vooroordeel op, maar ontdekte ook iets waar de ontwerpers wellicht niet aan gedacht hebben.
 

Puristen zullen deze ‘drive by wire’ maar niets vinden. Omdat er geen fysiek contact meer is tussen het stuur (via stuurstang, ophanging, wielen enzovoort) en het wegdek, voel je in je stuur veel minder goed hoe de auto op dat wegdek reageert, is het idee achter die terughoudendheid. Maar je moet alles in zijn context zien: de RZ 450e, de eerste volledig elektrische auto van Lexus, is geen auto waarmee je moet gaan scheuren. Zijn eerste en enige missie: je op een zo comfortabel mogelijke manier van A naar B brengen. Neem daar de huidige snelheidsbeperkingen op onze wegen bij, en er is helemaal geen gelegenheid meer om wat al te driest de bocht in te gaan en jezelf met een snelle stuurslag uit de problemen te houden, geholpen door de ‘feedback’ die je ‘voelt’ in het stuur.

 

Komt daarbij dat we er in de toekomst sowieso naartoe gaan, deze ‘drive by wire’. Technologie evolueert immers constant. In de burgerluchtvaart was de Airbus A320 bij zijn lancering in 1986 het eerste passagiersvliegtuig met ‘fly-by-wire’: ook hier geen fysieke verbinding meer tussen stuurknuppel (een joystick in dit geval) en richtingsroeren, maar een computer die het allemaal elektronisch aanstuurt. Ik herinner me nog dat veel oudere piloten toen de neus optrokken (“geef mij maar een gewone Boeing met een echte stuurknuppel”), maar zie: vandaag is ieder modern passagiersvliegtuig, ook de nieuwe modellen van Boeing, er eentje met ‘fly-by-wire’.

Je bent het snel gewoon en dat is… verraderlijk

Met die insteek kroop ik achter het stuur en merkte dat ik zowel in traag als snel verkeer helemaal dat ‘fysieke gevoel’ van het wegdek niet miste. Dat je veel minder moet draaien is best aangenaam en vooral handig in kort verkeer en scherpe bochten (zie video). Je went ook zeer snel aan die nieuwe manier van sturen: na een paar minuten leek het voor mij de natuurlijkste manier om zo te rijden en sturen. Zonder dat ik me daarvoor moest inspannen. Maar precies daar schuilt ook het verraderlijke kantje: je bent het zo snel gewoon, en het is zo makkelijk, dat je de knop in je hoofd helemaal moet omdraaien als je daarna opnieuw in een auto met conventioneel stuur stapt. En dat is minder evident. 

In de eerste bocht die ik na de test nam met een conventionele auto, ging ik half rechtuit omdat ik veel te weinig aan dat stuur draaide. “Tja, dat word je wel gewoon zeker”, zei iemand aan wie ik het vertelde. Maar ik vrees van niet. Met switchen tussen een handgeschakelde versnellingsbak en een automaat heb ik nooit problemen gehad, maar hier hebben we het toch wel over een heel andere manier van sturen en anticiperen. En sturen blijft de belangrijkste handeling van autorijden. Een handeling die in noodsituaties, als je snel en scherp moet reageren, het verschil tussen ‘ontsnappen’ en ‘botsen’ kan betekenen. Koop je een RZ 450e met de yoke, dan is dat zeker iets om rekening mee te houden als er nog een tweede ‘conventionele’ auto in het huishouden is.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een dramalama. De ontdubbeling tussen een MR2 en een Range Rover is ook bijzonder groot, en wanneer je overstapt is dat ook verschieten in de eerste bocht, maar twee bochten later mis je niet meer. 

Bij onze oude Daf vroeger waren het denk ik 6 toeren van aanslag tot aanslag, alsof geen mens daarmee kon rijden die het gewoon was van met een 'conventionele' wagen te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid