Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 hours ago, Tommie said:

Mensen overschatten hun eigen hoeveelheden en onderschatten wat écht veel eten is. 😉 

Nochtans doen de meeste mensen met overgewicht het omgekeerde hoor. Ze onderschatten hoeveel ze binnen steken.

Je somt daar ook voedzaam voedsel op. Doe dat eens met eten dat uit een fabriek rolt en je hebt om aan dezelfde calorieën te komen maar 1/3e van het volume nodig. En dan begint dus de miserie he.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als ik een beetje op mijn eten wil letten is mijn eerste criterium dingen te pakken die niet te snel verteren: weinig deegwaren dus.

Geplaatst:
3 hours ago, kwiekie said:

Ik ben 1m90 en weeg 67 kg :lolz:

Wat ben ik dan, morbide mager?

Moet jij dan met je armen gespreid op straat lopen? Kwestie dat je niet per ongeluk in een rioolputje zakt.

• Grappig 5
Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Nochtans doen de meeste mensen met overgewicht het omgekeerde hoor. Ze onderschatten hoeveel ze binnen steken.

Je somt daar ook voedzaam voedsel op. Doe dat eens met eten dat uit een fabriek rolt en je hebt om aan dezelfde calorieën te komen maar 1/3e van het volume nodig. En dan begint dus de miserie he.

Mijn ma zegt dat af en toe als dietiste. Een topper die mij altijd zal bijblijven "jamaar een vegetarische loempia zijn toch groenten, dus die calorieën tel ik niet, jij zei dat ik meer groenten moet eten"

• Grappig 1
Geplaatst:
46 minuten geleden, gewoon ik zei:

Mijn ma zegt dat af en toe als dietiste. Een topper die mij altijd zal bijblijven "jamaar een vegetarische loempia zijn toch groenten, dus die calorieën tel ik niet, jij zei dat ik meer groenten moet eten"

How am I still alive?

• Grappig 1
Geplaatst:
Op 1/10/2025 om 16:36, ex-Mooseman zei:

wij kregen als kind (nog veel vroeger, dus), Piedboeuf tafelbier bij het eten.  De bruine variant was/is zoet, maar de biersmaak is wel degelijk aanwezig.  

Daarna kwam er fluo-groene, gele en rode limonade op tafel.  Ongetwijfeld vol suiker en kleurstoffen.  Ik denk dat de Piedboeuf gezonder was 😆

Wij dronken dit ook al dagelijks toen we klein waren( piedboeuf) 

Als mijn ouders niet thuis waren schonk ik dit in een gewoon bierglas en ging stoer buiten aan de deur gaan staan en dronk daarvan. 

Vriendjes waren stikjaloers dat ik dat durfde🤣

• Grappig 2
Geplaatst:
7 uren geleden, Tommie zei:

Da's niet veel eten. Da's genoeg eten.

Maar ik snap helemaal waarom je denk dat dat veel is. 🙂 

Ik eet als ik train:

- 250gram yoghurt + 80gr granola + 1 schep whey

- 4 pannenkoeken met banaan

- 6 boterhammen

- 2 appels

- 250gram yoghurt + 80gr rood fruit

- 350gr vlees + 500gr groenten

- kom melk + 150gr ontbijtgranen

Vertel me nu wat veel eten is. :D  En dan kom ik bij. Iemand die 'meerdere keren opschept' eet niet veel. Mensen overschatten hun eigen hoeveelheden en onderschatten wat écht veel eten is. 😉 

Mijn dochter eet de ganse dag. Er is een reden dat ze 25kg is bijgekomen in enkele jaren tijd😃

Geplaatst:
10 uren geleden, Polygoon zei:

TIL

Blijkt inderdaad een versterkte (meestal) witte wijn (die ze aanlengen tijdens de dienst). Voornamelijk, zou ik denken, door het oxidatief productieproces van dingen zoals Port om houdbaarheid goed te houden eens open.

Is inderdaad voor de houdbaarheid omdat die meestal een aantal dagen open is. 

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Of eet gewoon elke dag 200g chocolade, bovenop wat je momenteel eet. Dat krijgt iedereen er nog wel bij geduwd.

Met 200gr kom ik niet toe op een dag.

8 uren geleden, Dimitri zei:

Ik heb dit thuis vanop de eerste rij gezien. Mijn pa at niet, maar vrat. Bord altijd goed en meerdere keren gevuld, een hele snoepzak nuttigen voor de tv met daarna nog een chips daarbij...en die mens bleef mager. Net zoals iedereen van mijn vaders kant van de familie, het zijn allemaal magere mensen.

Ik ben ook zo. Nu is er de laatste jaren gelukkig wat bijgekomen. Maar ik eet op een manier dat elkeen direct dik zou worden en hier komt er niks bij.

7 uren geleden, kwiekie zei:

Ik ben 1m90 en weeg 67 kg :lolz:

Wat ben ik dan, morbide mager?

Van mijn 18de tot mijn 45ste was ik exact even zwaar (zelfde grootte, 1m91). Nooit slecht bij gevoeld.

Geplaatst:
8 uren geleden, The Swede zei:

Van mijn 18de tot mijn 45ste was ik exact even zwaar (zelfde grootte, 1m91). Nooit slecht bij gevoeld.

Tuurlijk niet, beter te mager dan te dik. Beter voor gewrichten en organen. 

Geplaatst:

Wat is dat trouwens met Van Mossel? Bijna alle autogarages zijn tegenwoordig van hen. Monopolievorming? 

Geplaatst:

De grote worden groter.  De kleintjes worden overgenomen, of gaan er uit.

Geplaatst:
3 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Wat is dat trouwens met Van Mossel? Bijna alle autogarages zijn tegenwoordig van hen. Monopolievorming? 

De traditionele dealers zoals we ze nu kennen gaan er in de toekomst uit gaan. De boel centraliseren is kostenbesparing op vele vlakken. Online verkopen met een afleverpunt en dealers worden servicehubs. 

Geplaatst:
5 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik zie momenteel 2 grote groepen ontstaan hier in de buurt.

Enerzijds Van Mossel en anderzijds A&M group, daarnaast heb je ook nog GMS.

Geplaatst:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/05/dodelijk-ongeval-evergem/

Triest. Maar hoe is het toch mogelijk? :fp:

Ten eerste, waar haalt een 25 jarige het geld om met een M5 te rijden?

Twee, waarom laat met zulk een jonge snotneuzen daarmee rondrijden?

Toen ik mijn Impreza STi kocht in UK was ik net 30 en gaf de verzekering al aan dat bestuurders onder 30 niet verzekerd werden op dergelijke auto’s… Misschien in België en co ook es invoeren. 

Geplaatst:
5 minuten geleden, The Swede zei:

Toen ik mijn Impreza STi kocht in UK was ik net 30 en gaf de verzekering al aan dat bestuurders onder 30 niet verzekerd werden op dergelijke auto’s… Misschien in België en co ook es invoeren. 

Er stond in een ander artikel dat hij die had gekregen voor zijn verloving.

Geplaatst:
13 minuten geleden, The Swede zei:

Een tweedehands afgeragde M5 van een jaar of tien oud kost hetzelfde, of zelfs nog minder, dan een nieuwe basic 116i. Kopen kan nagenoeg iedereen dat, mee rijden en onderhouden, da's een andere zaak. 

En dat verzekeren, mijn eerste auto was een 205 GTI met 130 Pk, kon alleen verzekerd worden door m'n moeder met mij als bestuurder. Nu lachen ze u uit met 130 Pk. Jonge gasten rijden met hybride en EV toestanden rond die accelereren als een E36 M3 van 35 jaar geleden. Daar wordt gewoon niet meer naar gekeken. 

Geplaatst:
11 minuten geleden, Jantes zei:

Een tweedehands afgeragde M5 van een jaar of tien oud kost hetzelfde, of zelfs nog minder, dan een nieuwe basic 116i. Kopen kan nagenoeg iedereen dat, mee rijden en onderhouden, da's een andere zaak. 

En dat verzekeren, mijn eerste auto was een 205 GTI met 130 Pk, kon alleen verzekerd worden door m'n moeder met mij als bestuurder. Nu lachen ze u uit met 130 Pk. Jonge gasten rijden met hybride en EV toestanden rond die accelereren als een E36 M3 van 35 jaar geleden. Daar wordt gewoon niet meer naar gekeken. 

Ik had dat ook met mijn E30 318is. Koste mij toen in 2004 1200€ om die te kunnne verzekeren. Ocharme 140PK. 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Jantes zei:

Dan moeten ze inderdaad misschien es naar dat vermogen kijken?

Mijn zoon kreeg op zijn 23 ste van zijn werkgever ook een EV van 276pk. Ik vond dat nu niet echt slim. 

• Grappig 1
Geplaatst:

@Polygoon, mijne kleine heeft mijn slechte gewoonten meegekregen om te rijden => 276 bhp is NOT a smart idea. 😅

Geplaatst:
1 uur terug, Jantes zei:

Het was een spiksplinternieuwe M5...

Geplaatst:
Zojuist, PieterA zei:

Het was een spiksplinternieuwe M5...

Ah oké. Al heel hard voor gewerkt dan. 

Geplaatst:
2 uren geleden, Bjorno zei:

Ik had dat ook met mijn E30 318is. Koste mij toen in 2004 1200€ om die te kunnne verzekeren. Ocharme 140PK. 

Vorige week is een jonge snaak iets komen afkopen van mij voor z’n M2 van 2017. Betaalt op z’n 21e 3600€/jaar voor een simpele BA. Uiteraard ook het volledige bedrag geleend. Het kan dus wel, maar aan waanzinnige bedragen. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jules_W zei:

Vorige week is een jonge snaak iets komen afkopen van mij voor z’n M2 van 2017. Betaalt op z’n 21e 3600€/jaar voor een simpele BA. Uiteraard ook het volledige bedrag geleend. Het kan dus wel, maar aan waanzinnige bedragen. 

En dan nog geen omnium....dat zijn toch gigantische risico's dat die nemen. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Bjorno zei:

En dan nog geen omnium....dat zijn toch gigantische risico's dat die nemen. 

Naar eigen zeggen ook het volledige bedrag voor de auto geleend. Dat was thuis niet waar.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jules_W zei:

Naar eigen zeggen ook het volledige bedrag voor de auto geleend. Dat was thuis niet waar.

Pfff dat zou bij ook niet waar zijn. 

Bij Jorssen ook collega gehad, ging dan maar om een toen redelijk nieuwe 3 reeks van toch ook wel 35.000€. 
Maand daarna rijd die in de prak....en kan niets anders meer kopen. 

Heb hem 10 keer gezegd doet da ni man...Maja

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid